Spillegals generelle Final Fantasy-tråd

FF IX er veldig undervurdert syns jeg. Det er ikke like bra som VII, men det er ikke langt unna. Spillet er ikke like dystert og mørkt som VII og VIII, og er veldig mye lettere å like og har mye mer humor. Ta for eksempel de første timene av spillet, som er veldig veldig gode imotsetning til VII og VIII som bruker veldig lang tid før det kommer i gang.
Som Yetipants også sa så tar det ikke seg selv så høytidelig som de andre spillene og har en mye bedre følelse av adventure enn det noen av de andre spillene har.

Å nå fikk jeg lyst til å spille det igjen.
Btw, noen som har peiling på hvor man kan få tak i coveret til slike spill? Coveret ble nemlig knust for et par år siden og har ikke fått tak i nytt. Det er NTSC utgaven som er helt gjennomsiktig. Hadde vært kult om jeg kunne ha det i hylla igjen.
 
Selve Vivi gjør jo spillet genialt alene!

Men er det verdt å prøve ffVIII? har sett noen bilder av det, og det virker sjukt kjedelig,
men på gamespot har det fått 9.5/10, og i Kingdom Hearts så er Leon veldig kul...
Det ser kjedelig ut, men kan det vere noe bra?
 
L

Lenne224

Gjest
jeg syns at FFVIII var kjempe kjekt, og at det er verd prøve. det ser kanskje litt kjedelig ut men det er ikke det asså.
jeg har ikke klart og komme gjennom dette ennå jeg da men det har ver kjempe gøy å spille fordi.
det eneste err juction systemet som noen finner vanskelig, meg inkluderrt :( men vis du ikke har spillt dette anbefaler jeg deg det på det varmeste :D
 
FF VIII anbefales, men det er ganske forskjellig fra IX for å si det sånn. Junction-systemet kan være litt vrient å forstå seg på i begynnelsen men det går seg til etterhvert. Vil også legge til at spillet er grusomt kjedelig i starten, og det blir ikke skikkelig interessant før etter noen timer.
 
L

Lenne224

Gjest
jeg synses at det juncsjon systemet er knall vanskelig og forstå, eller jeg fatter det generelt men ikke alle tingene som man skal legge sånn status effecksts og sånnt på. men det er jo opp til vær enkel en jeg kjenner syns dette spillet var uberlett
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
FFVIII er altfor enkelt, ja. Første gangen jeg spilte det var det bare Adel som ga meg en skikkelig real kamp. Uansett så er det et kjempeflott spill. Det er riktignok veldig forskjellig fra alle de andre spillene, men det gjør det bare mer unikt.

Når det gjelder LLNM så stopper det hos Carry Armor. Grunnen er at Blood Fang ikke tapper MPen hans, så det er umulig å uskadeliggjøre den grusomme laseren. Det er riktignok mulig å bekjempe ham hvis man klarer å få tre stjerner på Cait Sith sine slots (samme effekt som Megalixir) etter hver Lapis Laser, men sjansene for at det skjer er veldig små....
 
L

Lenne224

Gjest
Jeg tror faktisk at Drige of Cerberus skal være mer et action spill enn et Rpg spill.

gleder meg egenlig masse til dette spillet:)
 
Det har kommet ut i Japan. Jeg har det, men har ikke fått testet det skikkelig pga. at Swap Magic-en min oppfører seg litt teit for tiden.
 
Da har jeg fått testet det. Og jeg må si, dette spillet er fullstendig i min gate. Når det kommer det Final Fantasy-serien elsker jeg musikken, omgivelsene, historiene, characterne, stemningene - det meste ... bortsett fra de helvetes random encounterene. Jeg likte de før, men ikke nå lengre. Derfor har jeg gledet meg til dette en god stund, og det skuffet ikke.

Alt er på japansk, noe som fører til at jeg ikke får med meg så mye av historien, men jeg vet at man får vite mer om Vincents fortid. Jeg har sett filmsekvenser hvor Lucrecia, Vincent og Hojo snakker om ... et eller annet.

Spillet begynner i Kalm, under en eller annen festival. Byen blir angrepet av en hær ikledd blå neonlys. Senere har jeg vært i Midgard og Nibelheim ... uten at jeg vet stort mer om historien.

FMV-sekvensene holder samme kvalitet som Advent Children, både actionmessig og eye candy-messig. ^_^

Gameplay-messig er kontrollen litt sær helt i begynnelsen, men man blir fort vant med det. Man løper hovedsaklig rundt og skyter neonlyskledde soldater. Hvis man ikke liker å spille slike spill med PS2-kontrollern, kan man koble til tastatur og mus, dette klarte jeg å tolke utifra en av menyene i spillet.

Man kan costumize våpenet ganske mye, i tillegg kan man equipe materia og bruke magi. En annen ting jeg liker veldig godt er at man kan kjapt velge mellom tre forskjellige costumizations uten å måtte gå inn i menyen og gjøre det, slik som Castlevania: Dawn of Sorrows Dobbelganger-funksjon. Selvom menyene er på japansk forstår jeg nok til at jeg klarer meg.

Jeg vet ikke helt hva mer jeg kan si, men det er bare til å spør, så skal jeg svare så godt jeg kan.
 
Så hvordan er det med di forskjellige angrepene nå som det er real time?
Hva med Limit?
Er det bare mørkt og dystert hele tiden?
Får du med deg noen på laget?
Er handlingen stort sett bare om Vincet eller er Cloud Thifa og Aeris eller Barret med og?
 
Man har noen melee attacks, men det er ikke de man bruker mest. Man sikter inn på fiendene med R1-knappen og trykker den igjen for å skyte dem. En stund ute i spillet får man tak i Materia, men jeg har ikke helt funnet ut hvordan jeg bruker den enda. :flau:
Limi Break har man. Rundomkring i levlene finner man lysende punkter på bakken, går man over disse bygger Limit Break-meteret seg opp. Til slutt kan man gjøre seg om til et monster og utføre rimelig kraftige melee attacks. Limit Break-meteret synker over tid sålenge man er i den formen.
Til nå har det bare vært mørkt og dystert, ja.
Det har det vært lite av, jeg sammarbeidet med noen soldater i Kalm, og jeg har styrt Cait Sith litt, men ellers løper man rundt alene.
Handlingen er stort sett om Vincent, men ifølge introsekvensen dukker nok Cloud, Tifa, Barret og Cid opp. Cait Sith har jeg allerede truffet, og tilogmed styrt på et punkt. Yuffie har jeg også sett.
 
Dette er mer fast paced enn RE4, i tillegg kan man bevege seg når man sikter. Og man har mer kontroll over kameraet når man ikke sikter med pistolen enn i RE4.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Må si jeg begynner å glede meg til Dirge Of Cerberus nå. Har egentlig ikke sett noe særlig frem til det til nå, men etter å ha lest hva Agahnim skriver må jeg si at det høres ganske interessant ut.

Har du sett mye til Yuffie, forresten? Og har du sett henne i noen FMVs? :flau: :svette: :ler: :p

Og et par ting...

Agahnim: Midgar, ikke Midgard
Pink Sky: Tifa, ikke Thifa

:p
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du retta ikke på at den rosa himmelen skrev "Sephirioth". Hva for slags FF-ekspert er vel du da? :p
 
jaja jeg gidder ikke å tenke ut hvordan navnet hans skrives, :p harke spillt ff7 så mye, så kan ikke navnet hans utenatt...
Men hva betyr "fast paced" ???
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
At noe går fort. Høy hastighet. Kjapt.