Spillegals generelle Final Fantasy-tråd

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#42
Nå er det mulig jeg driter meg ut, men det får ikke hjelpe. Som sagt er det lenge siden jeg har fulgt med på storyen, og detaljene er litt uklare. Dette er ihvertfall sånn jeg mener det var:

Det var vel slik at Gast og Hojo forsket sammen på Jenova. Etter hvert ble Gast og Ifalna sammen, og da Ifalna ble gravid, ville vel Hojo at de skulle inplante Jenova-celler i fosteret. Gast nektet og stakk av til Icicle Inn med Ifalna for å leve ut sine dager i fred. Så ble Aerith født, men Shinra kom og "beslagla" henne. Hojo drepte ihvertfall Gast.
 
#43
Hva er det første materiaet man mottar i FF VII?
Hvilket materia har Cloud under tilbakeblikket, og hvilken kategori og farge har det?
Hvor mange kamper mot Turks er «valgfrie» (kan unngås)?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#44
1. Cloud starter med Ice og Lightning, mens det første man finner er Restore.

2. I flashbacken har Cloud Pre-Emptive, som er en Independent Materia. Fargen er mørk rosa.

3. Kampen i Gongaga, kampen i Sunken Gelnika og kampen mot alle tre i Midgar.

Edit: Jeg kan legge til at du må gjøre unna sidequesten i Wutai for at kampen i Midgar skal bli valgfri.
 
#45
Søten. :kos:

Hvilke materia har Sephiroth under tilbakeblikket? :flau:
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#46
:kos:

Sephiroth har All-Fire, All-Ice, All-Lightning, All-Earth, og Revive. Alle på master level.

Ok, etter å ha sjekket fasiten, ser jeg at jeg bommet litt. Fire er ikke koblet med All, så han har bare tre All Materia. Dessuten har han Restore. :flau:
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#48
Hva er BH-cupstørrelsen til... øh, hu dama med blomstene? Hvilket hårgelémerke bruker Cloud? Hvilket kaliber er børsa til... han negeren?
 
#50
Hvis jeg ikke husker feil, så er det et spill i Gold Saucer som er slik at du må mate en Mog med nøtter for at han skal fly. Hvor mange må en mate ham med for at han skal fly?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#51
Bah, teitinger.

Borgermesteren i Midgar heter Domino.

Adriz: Fem den første gangen og tre den andre.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#52
"I don't carry Dapper Dan, I carry Fop."
"But I don't want Fop, dammit! I want Dapper Dan! I'm a Dapper Dan-man!"
Heeeerlig. Nå minte du meg på at jeg må se O Brother igjen også, Thinaran. :D

Og GirlanderG: Jeg blir dessverre nødt til å rapportere deg inn til Forbrukerombudet når du kommer med såpass soleklart misvisende reklame som å si at du kan ALT om FFVII når du ikke engang vet BH-størrelsen til... jenta med blomstene. Det får være måte på!
 
#53
Yetipants: Jeg tror ikke Square tenkte så mye på de tingene da de lagde spillet, og jeg tror derfor det vil være særs vanskelig å svare på sånne spørsmål. ;) Ren gjetning og vill spekulasjon i beste fall.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#55
Yeti: *griiiiiiiiiiiine*

Mr. Holzoff er mannen som holder til i hytta ved foten av Gaea's Cliff. Han og kameraten Yamski pleide å bestige fjellet da de var yngre, men en dag gikk noe galt og Yamski valgte å kutte sitt eget tau for å redde Mr. Holzoff.
 
#56
Hva heter mannen som trenet opp Tifa i kampsport?
Hva heter sekretæren til borgermesteren i Midgar?
Hvor gammel er Cloud?
Hvem er det som styrer Cait Sith?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#57
1. Zangan
2. Hart
3. Like gammel som meg.
4. Reeve
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#59
"Head of Urban Development Department"

Ok, måtte sjekke noen notater for å få med resten der, men jeg visste at han var sjef for det urbane, så jeg sier jeg hadde lov til det.
 
#60
GarlandG: Har du en fasit liggende og er det mulig å få den sendt i mail. Refererer da til "Den store FFVII-testen". Har sendt deg PM før, men vet ikke om du har fått dem eller om du har valgt å ignorere dem.
Håper du ihvertfall ser denne meldingen og/eller svarer på den. ;)