Spillegals generelle Final Fantasy-tråd

#21
Hvorfor kan man ikke ha en indianer i partyet sitt?
 
#22
Jeg som håpte jeg satte en standard innenfor spørsmål :( Eller prøvde tappert i det minste...
 
#23
Opprinnelig skrevet av The Creature@03.05.2005, 22.57
Hvorfor kan man ikke ha en indianer i partyet sitt?
215315​
Det nærmeste du kommer indianer, er vel yuffie...Spillseriens 2. mest irriterende person... yuna tar kaka.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#24
Dette emnet har feilet. Grovt. Skjerpings nå, folkens. På GameFAQs vet de ihvertfall hvordan det gjøres.

Og Steinar.... Yuffie er HAWT.
 
#25
Selve historien bak sverdet til Sephiroth?

Eller er det sånt alt for langt kjedelig spm.?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#26
Hmm, er det noen historie bak det da? Det er vel kanskje noe på ordetnlig, men i spillet får vi vel bare vite at det bare er Sephiroth som kan bruke det.
 
#27
Hvor mye HP har alle Weapons til sammen? EH?!? EH? :D
 
#28
Opprinnelig skrevet av GarlandG@03.05.2005, 23.39
Hmm, er det noen historie bak det da? Det er vel kanskje noe på ordetnlig, men i spillet får vi vel bare vite at det bare er Sephiroth som kan bruke det.
215348​
Ja, jeg tenkte sånn ordentlig :p Men fare enough ;)
 
#30
Opprinnelig skrevet av NukleuZ+03.05.2005, 23.48-->
<!--QuoteBegin-GarlandG
@03.05.2005, 23.39
Hmm, er det noen historie bak det da? Det er vel kanskje noe på ordetnlig, men i spillet får vi vel bare vite at det bare er Sephiroth som kan bruke det.
215348​
Ja, jeg tenkte sånn ordentlig :p Men fare enough ;)
215354​
[/b]
Det er ikke noe mer enn det GarlandG nevnte.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#31
Nå begynner vi å snakke her.

Kozeloz: 1.930.000

Baku: Det kommer an på hvilken karakter det er, men jeg vil tippe det ligger på rundt 30.000.

Edit: Fant ut nå at det er nærmere 20.000. Surret nok litt med formelen der.
 

SHDR

Gullmedlem
#32
Hvorfor trekkes Sephiroth-klonene mot Sephiroth?

Åh, unnskyld. Det er ingen forklaring på akkurat den lille biten. La meg prøve igjen ...

Hvordan klarer Sephiroth å slenge HELE Cetra-dynga Jenova ned på Cloud & Co så mange ganger? Har han mor si med på innerlomma? Nei faen. Heller ingen forklaring.

Uhm ... Hva er ligningen som beregner hvorvidt man summoner Choco Mog eller Fat Chocobo?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#33
Opprinnelig skrevet av Shadar@04.05.2005, 01.07
Hvordan klarer Sephiroth å slenge HELE Cetra-dynga Jenova ned på Cloud & Co så mange ganger? Har han mor si med på innerlomma? Nei faen. Heller ingen forklaring.
215392​
Veeel... det er nå et fantasispill after all :ler:

Det er en 1/16 sjanse for at Fat Chocobo dukker opp når du bruker Choco/Mog. Enkelt og greit.
 
#34
Opprinnelig skrevet av Shadar+04.05.2005, 02.07-->
Hvorfor trekkes Sephiroth-klonene mot Sephiroth?

Åh, unnskyld. Det er ingen forklaring på akkurat den lille biten. La meg prøve igjen ...
215392​
[/b]
Den er det faktisk forklaring på. Jenova ønsker å sette sammen kroppen sin i Northern Crater. Cellene hennes kontrollerer til en viss grad kroppene de har blitt infisert i, og vil naturligvis få klonene til å samles der hun landet for tusenvis av år siden, for å fullføre sin litt vel ambisiøse plan. Den ekte Sephiroth er allerede fraktet dit med livsstrømmen.

<!--QuoteBegin-Shadar
@04.05.2005, 02.07
Hvordan klarer Sephiroth å slenge HELE Cetra-dynga Jenova ned på Cloud & Co så mange ganger? Har han mor si med på innerlomma?
215392​
Nei, si det. :p

Umm, kanskje han man ser som Sephiroth gjennom mesteparten av spillet ER moren hans? Bakgrunnshistorien sier jo at Jenova tok en forkledning for å lure Cetraene da hun ankom planeten. Det er jo logisk at hun fortsatt besitter evnen til å skifte form, no?


Nytt spørsmål til GarlandG: Hva kan du selge Chocobo Lure for når materiaen har nådd master-levelet?
 

SHDR

Gullmedlem
#35
Den er det faktisk forklaring på. Jenova ønsker å sette sammen kroppen sin i Northern Crater. Cellene hennes kontrollerer til en viss grad kroppene de har blitt infisert i, og vil naturligvis få klonene til å samles der hun landet for tusenvis av år siden, for å fullføre sin litt vel ambisiøse plan. Den ekte Sephiroth er allerede fraktet dit med livsstrømmen.
Godkjent. Og det var det rart at jeg ikke husket ... jeg har rimelig grei styring på FFVII selv. Sephiroth slenger alltid ned en bit av Jenova eller bare hele Jenova hver gang han selv må stikke av fra Cloud & Co. Det er litt uklart, det der. Og dersom Sephiroth *ER* Jenova, så sliter spillet litt: Drivkraften for konflikten er seme\uke-forholdet mellom Cloud og Sephiroth, som egentlig bare er et fortellergrep for å ikke avsløre for tidlig for spilleren at Cloud bare er en klone. Det er forsåvidt greit: Sephiroth kan være Jenova på grunnlag av det der. Men Sephiroth bryter løs Jenova fra Nibelheim-reaktoren. Hvordan kan de være den samme? Og besides: dine siste kamper med Sephiroth involverer ingen syntese mellom Sephiroth og Jenova, såvidt jeg kan se. Selv om han klassisk nok HETER Sephiroth Synthesis eller så ...
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#36
Fint at dere tar dere av story-spørsmålene. Jeg har ikke "spilt storyen" på år og dag, så visse detaljer har nok blitt borte.

Analcagon: Hmmm... 70.000?
 
#37
Shadar: De *ER* ikke den samme personen, men Jenova kontrollerte "sønnen" sin, enten ved å manipulere kroppen ved hjelp av cellene, eller å ha lurt ham til å frivillig ta del i planen sin. (Kanskje litt av begge deler.) Den Sephiroth du ser gjennom mesteparten av spillet er en klone, kontrollert av ham eller moren.

Det er Jenova Synthesis, altså den gjenoppbyggede Jenova, du sloss mot nesten helt på slutten av spillet. Bizarro og Safer Sephiroth er de to formene av Sephy-sama du må sloss mot etter å ha kverka alien-dama. (Og selve originalen, selvsagt!) Dette skulle tilsi at han fortsatt har beholdt sin frie vilje, selv om Jenova mest sannsynlig var hjernen bak planen.

Anyways: Spillet er litt uklart på disse punktene, noe som fører til en del spekulasjon. Det kan være en bra ting eller en dårlig ting, alt etter hvordan du ser på det.


GarlandG: Riktig! Chocobo-luren når master-levelet rimelig fort, og er dermed en fin kilde til passe store mengder cash. Jeg finansierte alle stallene ved hjelp av en lure.

Et Nytt spørsmål: Hvor mye HP har alle formene av Jenova til sammen?
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#38
99.000, uten armene til J-SYNTHESIS. Med blir det 117.000. Tror jeg. Er bittelitt usikker på nøyaktig hvor mye de har, men jeg tror det er 10.000 og 8.000.

Edit: joda, stemte det.
 

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
#40
Professor Gast