Spillegals generelle Final Fantasy-tråd

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Cloud: Buster Sword
Barret: Gatling Gun
Tifa: Husker ikke.
Aerith: Staff?
Nanaki: Mythril Clip
Yuffie: 4 point Shuriken
Cait: Yellow M-Phone?
Vincent: Aner ikke.
Cid: Spear

Cloud: Riktig
Barret: Riktig
Tifa: Leather Glove
Aerith: Guard Stick
Nanaki: Riktig
Yuffie: Riktig
Cait Sith:Riktig
Vincent: QuickSilver
Cid: Riktig

Ellers så ser det bra ut GarlandG :tommelopp:

- Hva heter alle karakterenes ultimate weapon, og hvor får man tak i hvert enkelt våpen?
- Det sies at man kan få Sephiroths Masamune, myte eller faktum?
- Hvor mange 1/35 Soldiers for man egentlig? (vi snakker PAL)

jøss..dette var da gøy :)

ok dette er noe jeg ikke har peiling på, men håpe du kan åpne øyene mine

det gjelder aerith revival:
en fyr sa at det er mulig å revive aerith og kan bruke henne resten av spillet... han virker veldig bevisst på dette, så jeg ble litt forvirret.

hva er din mening??

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av sortulv@14.05.2005, 11.47
- Hva heter alle karakterenes ultimate weapon, og hvor får man tak i hvert enkelt våpen?
219827​
Cloud: Ultima Weapon - Bekjemp Ultimate Weapon
Barret: Missing Score - Du finner det i trappeoppgangen til kanonen, men Barret må være med.
Tifa: Premium Heart - Du finner dette i den ødelagte våpensjappa på Wall Market.
Nanaki: (huskerikkehvadetheter) - Snakk med Bugenhagen på disc tre og se scenen hvor han dør.
Cait: HP Shout - I det innerste skapet i 64. etasje av Shinra HQ
Vincent: Death Penalty - Se scenen med Lucretia i hulen hennes og kom tilbake etter at du har slåss 10 kamper.
Cid: Venus Gospel - Snakk med mannen foran itemsjappa.

- Det sies at man kan få Sephiroths Masamune, myte eller faktum?
Myte all the way. Derimot kan man få tak i en replica, ved navn Masamune Blade. Dette er et item og ikke et våpen, og det er helt ubrukelig.

- Hvor mange 1/35 Soldiers for man egentlig? (vi snakker PAL)
Du finner to i Junon, også kan du få uendelig mange på Gold Saucer Speed Square.

en fyr sa at det er mulig å revive aerith og kan bruke henne resten av spillet... han virker veldig bevisst på dette, så jeg ble litt forvirret.

hva er din mening??
Min mening, eller sannheten, for å si det som det er, er at det er helt umulig å gjenopplive henne ingame. Uansett hva du hører om dette er BS. Derimot er det mulig å bruke Gameshark til å plassere henne på laget igjen, for så å bruke henne gjennom resten av spillet.

Jeg ønsker også det ultimate våpenet til Aeris, Garland. ^_^

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Teknisk sett har ikke hun noe "ultimat" våpen. Definisjonen på et ultimat våpen i FFVII er et våpen med 8 slots, null materia growth og en spesiell formel for å utrette skade. Som for eksempel at Barret gjør mer skade jo mer AP det er i materiaen på våpenet hans.

Derimot har hun to våpen som kan regnes for å være hennes beste. Umbrella har høyest attack, men ingen materia slots, mens Princess Guard har litt lavere attack, 7 materia slots, og den evnen at det ugjør mer skade om de andre karakterene har "near-death" status, altså "gul HP".

Hvorfor er Vincent sitt Ultimate våpen så dårlig i begynnelsen og hvordan blir det bedre?

I hvilken sammenheng spiller man motorsykkel spillet først?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Vincent sitt ultimate våpen er ikke nødvendigvis dårlig når du først får det. Det kommer an på hvor mange fiender han har drept. For hver gang han dreper 128 fiender, gjør våpenet hans mer skade.

Du spiller motorsykkelspillet når du stikker fra Shinra HQ.

Hvorfor har ikke Sephiroth føtter?

Han har det ikke når du møter han i krateret(du kan se håret henge bak):
http://img.photobucket.com/albums/v132/Squ...irothsTorso.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v132/Squ...hWithNoLegs.jpg

Bizarro Sephiroth har heller ikke føtter:
http://img.photobucket.com/albums/v132/Squ...oSephiroth3.jpg

Safer Saphiroth har noen vinger, men ikke føtter:
http://photobucket.com/albums/v132/Squall_...erSephiroth.jpg

Og siste kampen er bare en mental kamp, så det teller ikke med.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Godt spørsmål.

Ja

da er det officielt, jeg tar over denne topicen.

siden loden har hvert dust og stengt min topic, selv om vi bare hadde en livelig diskusjon.

jeg er som dere veit " DEN ULTIMATE FF EKSPERTEN"
JIHHHA

og har kapret denne topicen

vi fortsetter diskusjonen herfra folkens..

ja hvor var vi.

jo jeg snakka med garland. vi diskuterte ff7 spørsmåla mine.

Ja laguna er broren til squall var det.

og kuja er ikke = ipsen.

og sephiroth er broren til aeris..

og lodin er NOOOOOOOOB

En av de største også.

jihhha..

moto soridjah croud....

ikemadetsu...

SQUISHHH DEDA
QUIIIN..

I PWN LODIN

Det er greit å komme med begrunnelser for påstandene sine når man hevder at man er ekspert. Å komme her og si at du ikke kan si mer fordi ting er "hemmelig" duger ikke, og da skjønner jeg ikke hvorfor du briefer i det hele tatt. Enten får du forklare det du skriver, ellers kan du egentlig like godt la være.
Og slutt den meningsløse spammingen din, takk.

Opprinnelig skrevet av Sancti@14.07.2005, 01.34
Det er greit å komme med begrunnelser for påstandene sine når man hevder at man er ekspert. Å komme her og si at du ikke kan si mer fordi ting er "hemmelig" duger ikke, og da skjønner jeg ikke hvorfor du briefer i det hele tatt. Enten får du forklare det du skriver, ellers kan du egentlig like godt la være.
Og slutt den meningsløse spammingen din, takk.
241893​

Det er visst info jeg ikke kan dele. altså ikke legge ut noe dokumentasjon, men det har jeg heller aldrig sagt, jeg er her for å svare på spørsmål, til den grad jeg kan.

thats it. så ikke klandre meg for noe jeg ikke har sagt.
dette er et opent forum, man kan ikke sette munnkurv på medlemer.

det blir feil.

Opprinnelig skrevet av Shadar@14.07.2005, 01.35
Hvorfor har ikke Sephiroth føtter?
241894​
Du tenker på i final fantasy 7 tenker jeg.

jo på det stadiget du ser han i spillet, er ikke sephiroth "reunioin versionen" altså
ferdig utvliklet enda.

derfor trenger han black materia for å oppnå "complete" status.
og grunnen til at han ikke har føtter til å begynne med er jo pga han mista dem når han ble kasta ned i streamen etter han møtte med jenova første gang. da zack kaster han ned i grøfta vett.
da mistet han føttene sine.

da veit du det :tommelopp:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Angående de tre spørsmålene mine så må jeg dessverre meddele at alle tre var besvart feil. Jeg kan godt komme med en fasit, men jeg har ikke tid akkurat nå.

Opprinnelig skrevet av IronFist
dette er et opent forum, man kan ikke sette munnkurv på medlemer.

det blir feil.
Derimot kan man forlange at folk ikke spammer, og kommer med angrep mot andre medlemmer. Og selv om det er et åpent forum, har man likevel regler og restriksjoner. Og disse står de ansvarlige på siden fritt til å nedlegge, samt tolke som de vil, så lenge det ikke går utenfor Norges lovverks rammer. M.a.o. har moderatorer og andre ansvarlige for forumet full rettighet til å gi en "munnkurv" dersom det du skriver viser seg å være spam eller angrep mot andre medlemmer/moderatorer.

At Karl Johan er en offentlig gate gir deg vel ikke full rettighet til å ty til vold og drittslenging mot andre fotgjengere eller vektere, gjør det vel?

Jeg vil fortsatt ha en link eller et utsagn for Square som dokumenterer at Ultimecia ikke er Riona..siden dette -i følge deg- har vært sagt på squars webside, så kan det ikke være noe hysjhysj og legge ut noe som bekrefter det.

Ikke steng emnet, for dette er faktisk ganske interessant.