Spillegals generelle Final Fantasy-tråd

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Kjøp også Gysahl Greens. De er de billigste og de beste greensene (fint ord). Gi de til chocoboen i begynnelsen av kampen, og han vil være opptatt med å tygge på dem helt til du har dæljet de andre fiendene. Så sant karakterene dine ikke suger da, men da er det bare å bruke en til.

Jeg har hørt at det er en Materia-kombinasjon man kan bruke på én av karakterene (tror det var Barret) når han/hun er på level 80, som gjør at denne personen får 7777 som maks HP. Stemmer dette? I så fall, hva er Materia-kombinasjonen?

Og hvordan finner man frem til passordet Domino er ute etter i Shinra HQ?

Scary Paladin

Ukjent herremann
http://db.gamefaqs.com/console/psx/file/fi...ii_lucky_7s.txt

Hvis jeg ike tar helt feil må du lime inn adressen fordi det ikke er lov med linker.

Enjoy! :)

Når det gjelder passordet: Utenfor hvert rom står det åssen type bøker som skal befinne seg i rommet. Når du har funnet boka som ikke hører hjemme der ser du på tallet før navnet på boka. Dette tallet er bokstaven du skal ha tak i. Tell bokstaver fra den første til du kommer til det nr du fant. Dette skal gjøres i alle rommene og da kan du sette dem sammen til et passord.

Mulig det var litt rotete forklart.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av BZer0@17.07.2005, 17.07
Jeg har hørt at det er en Materia-kombinasjon man kan bruke på én av karakterene (tror det var Barret) når han/hun er på level 80, som gjør at denne personen får 7777 som maks HP. Stemmer dette? I så fall, hva er Materia-kombinasjonen?
Dette kan stemme, men isåfall er det bare tilfeldig. HPen øker tilfeldig for hver gang du går opp i level, så det er ikke sånn at en bestemt karakter har en bestemt HP-verdi på level 80. Les mer om dette her:

http://db.gamefaqs.com/console/psx/file/fi..._party_mech.txt

Husker første gangen jeg gikk igjennom spillet og lucky 7777 slo inn :forelsket:

Litt trist å vite jeg aldri får det opplevd det på nytt hehe..

Hvorfor ikke, det er ikke så vanskelig å få lucky seven, du slåss bare mot en svær skillpadde som jeg har glemt ut hvor er siden det er en go stund siden jeg har spilt ffvii. Men den ta i alle fall 1 hp av deg hver gang den angriper deg, så du venter bare til de to siste sifferene i hp baren er 77 eks. 5277. Så tar du bare å bruker potion og hig potion til du får 7777hp

Opprinnelig skrevet av soppe@17.07.2005, 22.40
Hvorfor ikke, det er ikke så vanskelig å få lucky seven, du slåss bare mot en svær skillpadde som jeg har glemt ut hvor er siden det er en go stund siden jeg har spilt ffvii. Men den ta i alle fall 1 hp av deg hver gang den angriper deg, så du venter bare til de to siste sifferene i hp baren er 77 eks. 5277. Så tar du bare å bruker potion og hig potion til du får 7777hp
242876​
Men første gangen var flaks og hadde ikke lest om det, det jeg mente... Ikke noe potion bruk jall osv. pur flaks...

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av soppe@17.07.2005, 22.40
242876​
Nei, det er ikke sånn det fungerer. Fienden du tenker på er Adamantaimai, som du treffer på stranden utenfor Wutai (så lenge det står Wutai Area når du åpner menyen), og han angriper deg aldri så lenge du ikke angriper han. Derfor entrer du kampen, bruker Mini på en karakter og lar han/henne dælje løs på en annen karakter til vedkommende får XX77 HP. Så er det bare å stikke av og fyre løs med Potion/Hi-Potion til vedkommende har 7777 HP.

Hvor mange ganger iløpet av spillet vil man finne referanser til Zack? (dialoger)

Opprinnelig skrevet av sortulv@19.07.2005, 03.10
Hvor mange ganger iløpet av spillet vil man finne referanser til Zack? (dialoger)
243211​
Ojj for ett Spm. hehe..

Har Zack ett etternavn forresten? :S Er det Strife? Som Cloud følte for å ha :p

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Jeg skal komme tilbake til det spørsmålet senere.

En ting jeg lurer på selv, som jeg egentlig håpet at FF-eksperten vår kunne svare på er hvorfor i helvete Ultima og Omega Weapon er så jævla udugelige i FFX. Ultima Weapon er helt harmløs, og jeg vet om vanlige fiender som er farligere. Når det gjelder Omega så har han bare mye HP, men det skal ikke mye til for å overleve angrepene hans. Disse var begge store trusler i FFVIII, og her får de ryktet sitt ødelagt. Noen forklaring?

Opprinnelig skrevet av Crizpy+15.07.2005, 21.29-->
<!--QuoteBegin-risinguppercut
@15.07.2005, 19.14
Hvorfor er det noen barn som ler på slutten av FFVII endingen når skjærmen blir mørk.
242407​
Fordi da vet du at menneskeheten ikke ble utrydda, og planeten ikke så på menneskene som en negativ ting.
242419​
[/b]

det er sånn på fler ff spill feks ff8

Opprinnelig skrevet av GarlandG@20.07.2005, 00.24
Jeg skal komme tilbake til det spørsmålet senere.

En ting jeg lurer på selv, som jeg egentlig håpet at FF-eksperten vår kunne svare på er hvorfor i helvete Ultima og Omega Weapon er så jævla udugelige i FFX. Ultima Weapon er helt harmløs, og jeg vet om vanlige fiender som er farligere. Når det gjelder Omega så har han bare mye HP, men det skal ikke mye til for å overleve angrepene hans. Disse var begge store trusler i FFVIII, og her får de ryktet sitt ødelagt. Noen forklaring?
243553​
Fordi FFX suger i forhold til FFVIII? :confused:

ÅJA!

Det er nettopp det som er det rare med Final Fantasy X. Mange sier at det er dårlig og lite engasjerende, og ekstremister sier til og med at det er den grå andungen i svaneflokken. Men selv enkelte av ekstremistene har fortalt at de har brukt over 200 timer på Final Fantasy X – and counting (!). Hos de aller fleste er dette lengre tid enn hva de har brukt på andre spill, som for eksempel Final Fantasy VII eller VIII. Så, hvorfor er det slik?

Personlig tror jeg en god del av grunnen ligger i at Final Fantasy X har et suverent gameplay om vi tenker JRPG som sjanger og ikke minst dets premisser. Det har et helt spekter med fleksible og forgreinete funksjoner, og jeg tør faktisk påstå at det utklasser de tidligere FF-spillene. Historien, derimot ... hvis vi skal tenke relativt og begynne å trekke paralleller spillene imellom, er det ganske klart at Final Fantasy X taper på dette punktet. Jeg tror denne meningen er gjeldende for de aller fleste, i hvert fall. Sant nok, historien har sine sterke sider, men samtidig også en del svake. Lineær fortellermåte og disposisjon, samt sterotypi er stikkord man kan notere seg her.

Men det er noe annet jeg har lyst til å understreke i dette innlegget. Spillere kan ikke si at Final Fantasy X er en skam for serien når de selv har brukt over 200 timer på det! Forstå at Final Fantasy X har lyktes på enkelte punkter og feilet på andre. That's it.

Opprinnelig skrevet av Fenrir@21.07.2005, 18.09
Det er nettopp det som er det rare med Final Fantasy X. Mange sier at det er dårlig og lite engasjerende, og ekstremister sier til og med at det er den grå andungen i svaneflokken. Men selv enkelte av ekstremistene har fortalt at de har brukt over 200 timer på Final Fantasy X – and counting (!). Hos de aller fleste er dette lengre tid enn hva de har brukt på andre spill, som for eksempel Final Fantasy VII eller VIII. Så, hvorfor er det slik?

Personlig tror jeg en god del av grunnen ligger i at Final Fantasy X har et suverent gameplay om vi tenker JRPG som sjanger og ikke minst dets premisser. Det har et helt spekter med fleksible og forgreinete funksjoner, og jeg tør faktisk påstå at det utklasser de tidligere FF-spillene. Historien, derimot ... hvis vi skal tenke relativt og begynne å trekke paralleller spillene imellom, er det ganske klart at Final Fantasy X taper på dette punktet. Jeg tror denne meningen er gjeldende for de aller fleste, i hvert fall. Sant nok, historien har sine sterke sider, men samtidig også en del svake. Lineær fortellermåte og disposisjon, samt sterotypi er stikkord man kan notere seg her.

Men det er noe annet jeg har lyst til å understreke i dette innlegget. Spillere kan ikke si at Final Fantasy X er en skam for serien når de selv har brukt over 200 timer på det! Forstå at Final Fantasy X har lyktes på enkelte punkter og feilet på andre. That's it.
244060​
Jeg synes hoved mangelen var mangelen på frihet. Jeg digget at jeg kunne reise rundt i FF VII og kjøpe nye våpen og utforske verdenen. Jeg synes FF X ble litt for linært. Men det er jo fortsatt et bra spill :)

FF X var først å fremst fett på grunn av den helt avsindige graffikken. Vet fremdeles ikke om jeg har sett noen bedre scene i et spill en da Tidus ligger i Blitzball arenaen i starten av spillet. Grafisk er jo spillet en perle.

Det som trekker ned er at det er for lineært. Ikke noe worldmap og det låser seg ikke opp før helt i slutten av spillet. Heller ikke noe worldmap musikk, noe som pleier å være en veldig bra del av Final Fantasy.

Jeg synes ikke heller ikke storyen er helt på topp. Litt for forutsigbart uten av de mange plottwistene (FFVII var jo helt genialt her med tanke på Clouds fortid) Det er heller ikke de beste characterne. Tidus er bare en overivrig drittunge og Yuna høres ut som hun har solgt dop på plata de siste 10 åra. Wakka er kul, men kun pga stemmen. Eneste fete folka er Auron og Jecht. Skulle hatt Jecht i Tidus sikkelsen, det hadde vært mye bedre tror jeg :p

Værste spilløyeblikket mitt var i FFX. Når Tidus og Yuna står i luca og "ler" blir flau på Final Fantasys vegne når jeg ser den scenen. Pleier å skifte kanal når jeg ser den.

Alt i alt er FFX et helt greit FF spill. Ikke blant de beste, men ikke helt dårligst heller. X-2 for jo også inntrykket av X til å synke litt siden det er i samme verden med de samme folkene. Og X-2 er forferdelig dårlig. Var som å se latter scenen i Luca om og om igjen gjennom hele spillet.

Grafikken er upåklagelig. Det er ikke noe mer å si om det. Men likevel står jeg fast ved at det er gameplayet som har fått så mange spillere til å passere 200 på timetelleren. Grafikk er vel og bra det, men fascinasjonen for den synker med tiden, uansett hva du måtte prøve å gjøre for å forhindre det. Dette gjelder for så vidt også for gameplay, men jeg mener underholdningsverdien som årsak av gameplay, er vedvarende i mye større grad enn hva det visuelle klarer å bevare.