Spillegals generelle Final Fantasy-tråd

Bra, har egentlig savnet en slik tråd siden jeg meldte meg inn i SG for 2 år siden.

Så var det å finne noe å diskutere da. Gode krangler uem jeg mener diskusjoner vokser ikke på trær.

Personlig mener jeg at FFVII er det beste Final Fantasy spillet. Mesteparten av FF fansen synes det samme, men det er også ganske mange som foretrekker noe annet. Noen som vil fortelle hvorfor de? Eller hvorfor de liker VII?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
FFTA FTW. :kos:

Opprinnelig skrevet av Yetipants@22.07.2005, 21.53
FFTA FTW. :kos:
244485​
Det har du sagt en gang før, hvis jeg ikke tar helt feil. Har aldri spillt tactics, er det omtrent samme som ff bare i en mer barnevennlig verson eller?

Ville ikke akkurat sagt at det er det samme som final fantasy, bare mer barnevennlig.
Heller akkurat som alle final fantasy, bare i tactics versjon. Ny historie, Job system osv
Anbefales å spille :)

Opprinnelig skrevet av Tyrion@21.07.2005, 22.50

Og jeg har selv rundet det slik at jeg fikk Wakkas siste våpen og da fullførte jeg spillet på respektable 124 timer. Og da var alt så godt som gjort.

244199​
Sier du at du klarte så og si alt på FFX på 124 timer? Uten bruk av zanmato?

Velvel, det er alt sagt så mye om FFX at det er vel ganske teit av meg å skrive det samme på nytt. Holder vel å si at jeg liker det godt nok til å ha spilt det i over 400 timer. Dette da delt på to saver hvor den ene er på ca. 250 timer og den "nye" er på ca. 160 timer. Det gjør uten tvil FFX til det spillet jeg har spilt mest. Rart egentlig siden FFVIII og FFVII har en langt bedre historie enn det FFX har. Uansett har jeg fortsatt spilt FFX mer enn jeg har spilt VII, VIII og IX tilsammen... Så det er nok som Fenrir sier :)
Fenrir Har du klart Penance?

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av Griever+23.07.2005, 12.15-->
<!--QuoteBegin-Tyrion
@21.07.2005, 22.50

Og jeg har selv rundet det slik at jeg fikk Wakkas siste våpen og da fullførte jeg spillet på respektable 124 timer. Og da var alt så godt som gjort.

244199​
Sier du at du klarte så og si alt på FFX på 124 timer? Uten bruk av zanmato?[/b]
Det spørs selvsagt hva han mener med så godt som alt gjort, men jeg vil ikke si det er umulig å klare alt etter min definisjon av alt på 124 timer.

Dette bør man ha gjort for å ha klart alt i spillet etter min mening:

* Alle sidequests fullført.
* Alle celestial weapons maks oppgradert.
* Alle overdrives (Rikku skal ha brukt alle de forskjellige mixene).
* Alle overdrive modes på alle karakterer
* Max stats; Sphere Griden skal være helt fylt, og alle skal ha aktivert alle nodene og ha gått overalt sånn at det ikke er igjen noen "tomme stripet".
* Minst et av hvert eneste item pluss alle key items.
* Fanget 10 av hvert eneste monster, samt unlocka Nemesis.
* Alle Dark Aeons skal være bekjempet.

Hvis man vet hva man driver med, er det ikke noe problem å klare dette på 124 timer. Uansett skal man ta det med en klype salt når noen sier at de har klart alt i et spill.

Kan også nevne at hvis man skal ha en såkalt "perfekt", må også dette gjøres:

* Alle Aeons skal ha max stats og ha lært alle abilities.
* 99 av alle items.
* Level 99 Blitzball lag med alle techs lært.

Dette er umulig å klare på 124 timer.

Selv driver jeg med en ny fil og jeg har kommet rimelig langt med 112 timer på klokka. Nå jobber jeg med griden og driver og lærer iverdrive modes.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Og DER fikk IronFist ny medlemstittel. :D

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Velkommen tilbake, IronFist! :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp, velkommen tilbake, for all del. Bare ro ned barneskole-tendensene litt, så kanskje du får bli her også.

Opprinnelig skrevet av GarlandG+23.07.2005, 13.59-->
Opprinnelig skrevet av Griever@23.07.2005, 12.15
<!--QuoteBegin-Tyrion
@21.07.2005, 22.50

244199​

Sier du at du klarte så og si alt på FFX på 124 timer? Uten bruk av zanmato?

* Alle sidequests fullført.
* Alle celestial weapons maks oppgradert.
* Alle overdrives (Rikku skal ha brukt alle de forskjellige mixene).
* Alle overdrive modes på alle karakterer
* Max stats; Sphere Griden skal være helt fylt, og alle skal ha aktivert alle nodene og ha gått overalt sånn at det ikke er igjen noen "tomme stripet".
* Minst et av hvert eneste item pluss alle key items.
* Fanget 10 av hvert eneste monster, samt unlocka Nemesis.
* Alle Dark Aeons skal være bekjempet.

Hvis man vet hva man driver med, er det ikke noe problem å klare dette på 124 timer. Uansett skal man ta det med en klype salt når noen sier at de har klart alt i et spill.

244606​
[/b]
Aldri i verden at det går på 124 timer.

Sidequests, celestial weapons er ikke noe problem. Heller ikke noe problem å fange alle dyra. Å få alle overdrive modes til samtlige karakterer tar veldig lang tid, men er sikkert også mulig på under 124 timer. Men. At du skal klare alt det der på 124 timer er bullshit.
For ta dark Aeons uten å bruke zanmato trenger man hp break og damage break. Dette tar en god stund å få tak i til alle folka, pluss at det er veldig lurt med en del andre fine ting på skjolda som man ikke får tak i uten videre.
Når du fanger alle dyra så får du samtlige utenom Nemesis, for å få han må du beseire alle de dyra han duden lager. Flere av disse er på samme vansklighetsgrad, og noen er vanskligere enn enkelte dark aeons. Altså må man først ta sphere griden. Dette tar en stund selv om du bruker tonberry trikset, siden du må drepe en del dyr med alle folka for at det det trikset skal ha noen særlig god virkning, med mindre det er noe jeg har oversett. Å når du har fylt ut sphere giden finner du nok en gang ut at du er langt fra maksa ut. Du trenger spheres som du får fra å besiere de dyra i arenaen. Dette tar utrolig langt tid, og noen av de er meget vansklige i starten. Så når du har fylt ut de tomme rommene er det bare å starte med clear nodes og fortsette og denge løs på dyra i arenaen.
Ekspert grid har 805 nodes, 85 av disse er ability nodes og 720 er nodes vi kan bruke til andre ting. Jeg er ganske sikker på at det er 121 av disse som alt er så gode som vi vil ha de som igjen vil si at det er 599 nodes som må gjøres noe med. Og alt dette er ikke gratis, så man må få tak i dugelig med penger. Det tar også tid. Dette visste selvsagt du, men det er ikke sikkert alle vet det så jeg skrev det opp. Jeg vil gjerne vite åssen du har tenkt å gjøre alt det på 124 timer.

Hvis du har et godt svar på det, så kommer jeg til å føle meg veldig dum, og irritere meg over at jeg skrev denne posten... takk.

O: Ironfist, hadde ikke hatt noe imot KHII-nyheter. Har du noen til meg? Vet du noe om hvilke nye verdener som skal være med i KHII? Noen nye Organization-medlemmer? Hva er navnet til Blond Haired Kid? Er han den samme personen som kjemper mot Non Existant Heartless i Deep Dive? Hvem er "The Enigmatic Man" som man slåss mot i Final Mix? Er Ansem DiZ? Hvor mange Organization-medlemmer er det?

Vet du noe? o.o;

(For ordens skyld, som brodern pleier å si, postet av Valan. Orker ikke logge ut og inn igjen.)

Du kan ta det helt med ro. Når jeg sier at jeg har gjort så å si alt, mener jeg at jeg har gjort alt innen storyen og sidequestene.

Jeg har ikke giddi å fylle hele sphere grinden feks. Ser ikke vitsen, heller ikke maxa statsen så forferdelig. Jeg fikk også tatt alle black Aeons og sånne ting som følger med.

Altså jeg kommer aldri til å gjøre sånne universal saver som GarlandG driver med, samling av absolutt alle items og førsteplassen på rankingen i hvert eneste mini game.

Hvor lang tid tok universal saven din på VII GG?

EDIT: Jernneve, har det blitt satt en utgivelse til XII? Alt jeg trenger å vite. Resten vil jeg finne ut selv. Vil ikke ha hele spillet spoilet før jeg spiller det så husk og merke informasjoen din med spoiler.

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av Tyrion@23.07.2005, 19.26
Altså jeg kommer aldri til å gjøre sånne universal saver som GarlandG driver med, samling av absolutt alle items og førsteplassen på rankingen i hvert eneste mini game.
Ta det med ro. Jeg driver ikke med det heller. :p Det er kanskje målet mitt, men isåfall kommer jeg til å gjøre det over tid, sånn at fila ikke er ferdig før om fem år eller noe. Tar altfor lang tid, og jeg har ikke motivasjonen til å sitte med samme spill så lenge.

Når det gjelder universalfila mi i FFVII, så er egentlig ikke den så veldig bra. Den jeg har nå har tatt maks 150 timer. Jeg vet jeg ikke har alle items, og jeg har ikke makset statsa til alle folka. MEN! Den fila jeg jobber med, som skal bli überuniversal, der har jeg 99:59 allerede på disc 1.

Jeg kommer tilbake etter hvert med forklaringen på hvordan gjøre alt i FFX på 124 timer.

Så. Garlandpus. Får jeg svaret på spørsmålet mitt snart? :kos:

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Aldri i verden at det går på 124 timer.

Hvis du har et godt svar på det, så kommer jeg til å føle meg veldig dum, og irritere meg over at jeg skrev denne posten... takk.
Okay, here goes nothing...

Først og fremst er det ikke noe problem å komme seg gjennom selve spillet på 24 timer hvis man har spilt det noen ganger før og vet hva man driver med. Når du kommer til Highbridge, altså før kampen mot Seymour Natus, kan du ta for deg tre karakterer (helst Tidus, Wakka og Auron), og bruke en times tid på å levle opp disse. Da vil du ha et såpass sterkt lag at du fint kan begynne med å fange monstre med en gang du kommer til Calm Lands. Kjøp våpen med Capture til disse tre og bruk de reste av spillet. Ikke bry deg med å bruke de andre karakterene legner. Det er ikke nødvendig. Så er det bare å fullføre selve storyen og bekjempe alle monstre du møter. Jeg gjorde dette og fikk nesten fullt av alt på Mt. Gagazet og Inside Sin.

Når du er ferdig med selve storyen, og har nådd Tower of Dead, kan du begynne med å skaffe Anima og Magus Sisters. Dette er gjort på null tid. For å komme inn til tempelet hvor du får Anima, må du slåss mot Geosgaeno, og sørg for at du får en armor med No Encounters av han. Deretter kan du begynne å fange monstre. Start i Besaid og jobb deg oppover. Dette skal ikke behøve å ta mer enn 5-6 timer nå. Gjør Cactuar-sidequesten når du kommer til Bikanel for enkelt å fange Cactuars, som er den desidert vanskeligste fienden å finne. Jo lengre du kommer, jo mer AP vil du få av fiendene, og etter hvert vil du gå opp en god del levels ved å fange monstre. Spesielt inni Sin og i Omega Ruins.

Så begynner man med Celestial Weapons. Disse er alle lette å få tak, og det eneste som tar lang tid å skaffe er Wakkas Jupiter Sigil. Du må på det minste fullføre 26 Blitzball kamper for å få alt til Wakka. Trikset er å bruke "Reset Data" helt til det du skal ha dukker opp. Du får det du skal ha i denne rekkefølgen: Attack Reels (denne skaffer man gjerne tidlig i spillet), Status Reels, Aurochs Reels, Jupiter Sigil. To Leagues og to tournaments, ergo 26 kamper. 24 hvis du er heldig med tournamenta. Når du har gjort alt dette skal du ha brukt toppen 50 timer. 40 hvis du er rask.

Så begynner man med griden. Flytt Tidus, Wakka og Auron til et bestemt sted (gjerne øverst i venstre hjørne) og begynn her. Strength er kjekt å begynne med, og Strength Spheres får du av Juggernaut, som er en relativt enkel fiende. Laget ditt bør gjøre ca 20000-30000 i skade mot han nå. Det eneste du må passe deg for er at han først bruker Charge og deretter et angrep som vil ødelegge laget ditt, men bare få inn Yuna og ofre en Aeon til dette angrepet. Etter dette er det bare å bruke det vanlige laget og gjenopplive den som skulle bli drept av fiendens angrep. Den vil aldri angripe mer enn en fiende om gangen heretter, så sant den ikke bruker Charge igjen. Innen han gjør det vil du ha knerta han uansett. Jo mer Strength du får, jo lettere og raskere vil du ta han. Sørg også for å bruke Attack Reels og Slice & Dice for å utrette mest mulig skade. Å komme seg opp i 200 Strength skal ta en times tid. Og selvfølgelig, sørg for å fjerne alle ubrukelige noder mens du driver med dette. Du skal fint ha råd til 99 Clear Spheres nå, som er mer enn nok foreløpig. Så begynner du med Accuracy. Sett Tidus og Wakkas overdrive mode til Victor. Med Triple Overdrive i våpenet vil de få overdrive på to kamper, og på den måten kan du knerte Hornet med Slice & Dice og Attack Reels annenhver gang. Eventuelt kan du jobbe med Accuracy og Agility samtidig. Slåss mot Fenrir og Hornet annenhver gang og la Wakka bruke Attack Reels på Fenrir og Tidus knerte Hornet med Slice & Dice. På denne måten kommer du deg raskt opp i ca 200 Accuracy og Agility også. Når du slåss mot disse fiendene, vinner du våpen og armor som du kan selge for høye priser, så penger vil ikke være noe problem. Å skaffe levels er heller ikke noe problem nå, siden Tidus, Wakka og Auron har drept mange nok fiender til at Tonberry trikset ikke er noe problem, selv bare med Overdrive -> AP. Sørg for å sende Yuna den samme veien også, sånn at du får levlet opp henne.

Så kan du begynne å slåss mot Ultima Buster, storebroren til Sinspawn Gui. Han har 5.000.000 HP, men dette er ikke noe stort problem. Før du entrer kampen må du sørge for at Tidus, Yuna, Wakka og Anima har overdrive. Om Yuna starter først, lar du henne bruke Grand Summon -> Magus Sisters og bruk Delta Attack for å kvitte deg med armene og hodet til fienden. Disse vil bli drept med en gang etterpå, men det er meningen. Så lar du Tidus eller Wakka bruke Hastega, før du følger opp med Slice & Dice og Attack Reels. Når dette er gjort lar du Yuna tilkalle Anima og da fyrer du selvfølgelig løs med Oblivion. Nå har du utrettet 4.000.000 i skade allerede, og resten klarer du fint selv. Med 200 i Agility vil du få angrepet relativt mange ganger før det blir fiendens tur igjen, og for å gjøre det enda enklere kan du bruke Quick Hit. La Yuna ofre en Aeon hvis det skulle bli fiendens tur igjen. Når kampen er over, får du enten en ubrukelig armor med Break MP Limit, eller et flott våpen med Triple Overdrive, Triple AP og Overdrive -> AP. Det er ikke alltid du får Overdrive -> AP, men det er ikke værre enn at du kan customize dette selv. De itemsa du bruker kan du uansett stjele fra Ultima Weapon senere. Slåss mot Ultima Buster helt til Tidus, Wakka, Yuna og Auron har fått slike våpen. Load opp igjen og start på nytt hvis du får en armor eller et våpen du ikke har. Selve kampen tar ca 5 minutter, så det tar ikke så altfor lang tid. Når du omsider får disse våpnene, vil det ihvertfall ikke være noe problem å skaffe levels.

Nå er det bare å fortsette med griden. Ta for deg Evasion, Defence og Magic Defence, som du får av Pteryx, Tanket og One Eye, som alle er enkle monstre å bekjempe. Slåss også mot One Eye for å skaffe penger. For det førte har han bare 150.000 HP, så du vil knerte han på to angrep, og for det andre vil du få veldig verdifulle våpen av han. Omtrent hver fjerde gang vil du få et våpen som du kan selge for ca 65.000. Penger er altså aldri et problem. Med de statsa du har nå er det heller ikke noe problem å kjenrte alle monstrene på Area Contest, Species Contest og Original, slik at du får unlocka Nemesis. Break HP Limit trenger du så absolutt ikke, siden det holder lenge med de statsa du har. De fleste fiendene kan du nå dælje løs på, men enkelte krever litt strategi. For eksempel må du bruke Anima mot Jumbo Flan og Greater Sphere. Sørg for at du gjør dette når du har kommet opp i ca 200 Magic Defence, og det skal ikke være noe problem. Sørg også for å lære Anima Haste og Curaga, slik at du kan overleve. Jumbo Flan vil ta litt tid, siden kun Pain fungerer, og Oblivion faktisk tar mindre skade enn Pain, men Greater Sphere er ikke noe problem. Andre monstre du må passe deg for er Th'uban og Neslug. Førstnevnte bruker et stygt counter attack som vil knerte deg, så sørg for å bruke Anima mot han, og utrett minst 2 millioner i skade før du lar Wakka ta seg av han med Attack Reels. Neslug må man være forsiktig med fordi han legger seg ned etter og healer seg selv etter å ha tatt 2 millioner i skade. "Huset" hans blir ødelagt etter 3 millioner, så her må man bare være taktisk. Sørg for å angripe han to ganger fysisk, for deretter å følge opp med Attack Reels og Slice & Dice. Dette tilsvarer 20 angrep, og han vil ha tapt like under 2 millioner. Så fyrer du opp med Anima og Oblivion, som vil utrette litt over 1 million, og vips så er huset hans borte. Da er det bare å dælje løs til du har drept han. Shinryu er ikke noe problem; Slice & Dice, Attack Reels ot tre vanlige angrep.

Og vips så har du unlocka Nemesis. Nå kan du slåss mot han for å skaffe Level 4 Key Spheres. Det koster 25.000 å slåss mot han, og du vil bare få stjålet en før han knerter deg med Ultima, men du vil i det minste få skaffet 8 for 200.000 i motsetning til de to du får ved å bribe Chimera Brain for 196.000. Etter å ha gjort alt dette bør timeren være på 50-60 timer. Å skaffe alle overdrive modes kan ta nærmere 10 timer, så da er vi oppe i 60-70. Så kommer det som tar lang tid. Så kommer det som tar lengst tid, nemlig å fylle griden. Du har allerede kommet et stykke, men det mangler fremdeles en god del. Begynn med å la en karakter gå over hele griden for å fjerne alle søplenoder. Det er i overkant av 300 som må fjernes. Når dette er gjort er det bare å fylle griden med det som skal til for å makse all stats, skaffe 999 MP og fylle resten med HP Spheres. Det er dette som tar tid, og her snakker vi gjerne 30 timer. Uansett, når alt dette er gjort, kan du begynne å jakte på Dark Aeons, som alle skulle være relativt enkle nå. Mange kunne du ha tatt tidligere bare ved hjelp av Attack Reels og Anima, men det er ikke nødvendig, siden de nå er så enkle som de kan få blitt. Du kan også fullføre alle sidequests nå, som Omega Ruins og å besøke alle templene på nytt for å skaffe de itemsa du får inni Chamber of Fayth. Etter det skal vel alt være gjort, og du bør ikke ha mer enn 120 timer på klokka. Er du rask klarer du det fint på under 100.

Håper dette var en god nok forklaring. :p

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Opprinnelig skrevet av sortulv@24.07.2005, 04.07
Så. Garlandpus. Får jeg svaret på spørsmålet mitt snart? :kos:
244781​
Oj, har visst helt glemt det. Skal prøve å besvare det snart, selv om jeg helt sikkert ikke klarer å få med meg alt. :p

GarlandG, du er min Gud. Du burde fått en by oppkalt etter deg i de neste spillene. Med en stor jævla statuett der det står MASTER på.

Opprinnelig skrevet av Riku@23.07.2005, 18.15
O: Ironfist, hadde ikke hatt noe imot KHII-nyheter. Har du noen til meg? Vet du noe om hvilke nye verdener som skal være med i KHII? Noen nye Organization-medlemmer? Hva er navnet til Blond Haired Kid? Er han den samme personen som kjemper mot Non Existant Heartless i Deep Dive? Hvem er "The Enigmatic Man" som man slåss mot i Final Mix? Er Ansem DiZ? Hvor mange Organization-medlemmer er det?

Vet du noe? o.o;

(For ordens skyld, som brodern pleier å si, postet av Valan. Orker ikke logge ut og inn igjen.)
244665​

Hei Riku.
først og fremst so veit jeg at blond haired boy er ingen andre en sora selv, men fra den andre dimensjonen. altså soras andre halvdel.
han blir sentral i kh2.

om ansem er diz er jeg veldig usikker på.
Alle de gammle verdnene fra kh er med, samt mange nye, som mulan, POC jack sparrow osv.

og mange mange flere, som er hemmelig fåreløbig.
kairi er med.
riku er også med, som en ond fyrste liggnende fyr. men mulig hajn blir snill igjen.
og final fantasy charecters er summoner denne gangen, istedet for disney characters.

auron og carbuncle er bekreftet fåreløbig.

The enigmatic man har jeg ikke peiling på hvem er, men han er vel med i organisasjonen. en sofistikert person som har noe i baktanke føler jeg.
han er ikke slem, men ikke snill heller. vi får se hva skjer.
jeg diger stemmen hans, det er dustin hoffman.
han er garantert med i kh2.

sån som jeg har regnet det ut så er det 9 medkemmer, så plusser jeg på riku, for han blir garantert med i den onde siden. og malificent er med der. så totalt 11 stykk (fåreløbig)

Og ansem MÅ være diz, du ser jo det på øyet hans osv. garantert han.

mikke mus tror jeg kan være med i organisasjonen, men ikke som en bad guy, men helle infiltrere dem innenifra. virker sån..

jepp, det var vel det fåreløbig.

kommer med flere ting om kh2 snart.

Ps

cc dc og sm trailer på www.adventchildren.net

NESTEN morsomt å lese innleggene dine.. haha..

Uansett, dette er noe som har bare gått meg hus forbi, har Zack i FFVII noe etternavn? Er det noe Cloud har "stjålet"? :S