Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

jg skal gi dg soet, jg
 
Noen som tilfeldigvis vet åssen jeg får CTmod og Titan til å funke sammen?
Når begge er enabled kan jeg ikke flytte på player vindu :(
 
Et annet sykt syyyykt tips som er sinnsykt hemmlig for allmenheten er at det også finnes noe som kalles realm-status der man kan sjekke hvilke servere som er oppe, også kan mans jekke forumet, der folk klager hver gang spillet i det heletatt lagger.... Og hvis siden ikke funker VET man at det bare ikke er akkurat DEG som har et problem...

Kunsten å lete før man spør er sterkt undervurdert...
 
Nerf Shaman. :D
 
"Nei du, vi nerfer druid i stedet vi, det er jo en av de klassene som faktisk krever noe form for taktikk." -blizz

... <_<
 
Opprinnelig skrevet av eivind2k@03.05.2005, 21.47
"Nei du, vi nerfer druid i stedet vi, det er jo en av de klassene som faktisk krever noe form for taktikk." -blizz

... <_<
215239​
Neida, neida. De har ikke nerfet oss. Det trenger de ikke når de presterer å dytte inn bugs i skills som de ikke har rørt i patchen engang.
Som at begge finishene til cat form er bugget. gg blizz, gjør den enda mer ubrukelig enn den var.
 
Ah, i dag var det pvp dag, levlet ikke, kjørte kun dueller. Og mage er kanskje noe av det artigste jeg har prøvd å duellere med. Jeg er lvl 20 atm.

Jeg klarte å ta en
24 warrior
20 priest
21 mage
22 rogue
23 hunter
og en del lvl 20s

Men det skal også nevnes at jeg ble eid en del ganger, var aldri så gøy å duellere som rogue =I
 
Shaman da?
 
Tru dat. (Har selv spilt shaman til 27)

Jeg tapte ikke en jævla duell som shaman, bortsett fra noen som var 4/5 lvler over meg, er ikke så vannskelig å spamme frost shock når de prøver å stikke av, og earthshock når de skal heale. Og huske på å ikke bruke FOR mye av den alt for store manapoolen sin ...

Prøver ikke å fornærme noen, men det er rett og slett min generelle mening. En casterclass med 5000 armor? Det høres ikke riktig ut. Jeg synes blizz skal enten: balansere ut de klassene som sliter ekstremt mot shaman, eller fjerne skjold og/eller mail abilityen, eller senke manapoolen/nerfe ("omg nerf wow"-kommentarer er frabedt) spellsene deres.

Jeg skal se ann situasjonen med druiden min nå, og vurdere om jeg skal gå feral istedenfor restoartion, da "entangle-taktikken" er så og si umulig i en 60 vs 60 kamp mot en shaman nå ...
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Er det en ting jeg er lei av så er "Nerf shaman, fordi shaman er både priest, warrior og mage på engang". Er like tjukke i huet alle sammen. Ja, vi kan heale, vi kan også slå og vi kan til og med caste spells, men la oss ta en nærmere titt.

Instant spells:

Shaman kan caste instant cast for 600 skade (Level 60 og talents) med 5 sekunder cooldown (med talents). Det koster 450 mana.

Mage kan caste Cone of cold som gjør 485 skade (Level 60 talents) med 10 sekunder cooldown

Heals:

Shaman kan heale 900 liv på 1,5 sekund for 370 mana eller 1500 liv på 3 sekunder for 615 mana

Priest kan heale 950 på 1,5 sekund for 380 mana eller 2500 liv på 4 sekunder for 960 mana

Tanking:

Vi kan tanke brukbart med skjold og tåle rundt 4000


Dette var noen eksempler på sammenligninger, problemet er at når 95% av folk ser denne sammenligningen så skriker de som åndssvake idioter at shaman er bedre til å heale og bedre til å gjøre spell damage enn mage, samtidig som han kan tanke. Av dette trekker de konklusjonen at shaman er egentlig en priest/warrior/mage kombinert.
Men hva med med mage sin polymorph, fireball, pyroblast, frostbolt, frost nova, counterspell, arcane missiles, blizzard? Eller priestens psychic scream, silence, power word:shield, power word:stamina, renew, shadowform, mind blast, mana burn, shadow word:pain? Eller warriorens plate mail, execute, mortal strike, pummel, shield bash?
Hvis vi skal kalles kombinert overpowered mage/priest/warrior så forlanger jeg også disse skillene. Det er disse skillene som definerer en priest, warrior og mage.
I tillegg så må man ta i betraktning av at vi ikke kan gjøre alt, en annen vanlig feil er å anta at shaman har 100 talent points isteden for 51. Vi kan visst spesialiserer oss i alt vi, jeg må finne ut hvor jeg kan gjøre det.
Vi må også velge hvordan vi skal bruke manaen, vi kan ikke heale og spamme shocks og caste enchants midt i en battle. De forskjellige skillene koster desverre mana. Folk tror visst vi har uendelig med mana også. Vi får ikke like mye mana som priest/mage/warlock og vi har ikke like mye liv og strength som warrior.

Spar meg også for å si at shaman ikke krever skills. Dårlige shamaner spammer bare shocks, gode shamaner gjør det ikke. En god shaman bruker totemer, og healer i tillegg, han kan ikke bruke all manaen p[ shocks, da vil en god spiller ganske enkelt drepe han.
Jeg ser ikke noe mer skills hos en mage som polymorpher, frostbolt, nova, cone of cold. Hva er fantastisk vanskelig med det? Ikke mye mer imponerende med rogues som stunlocker. Skills er å bruke riktig taktikk mot riktig karakter.
 
Tro meg, stunlock krever null skills, det har jeg prøvd selv.

Nå snakker jeg ikke om lvl 60 vs lvl 60, der har jeg ingen erfaring mot shamans, men i dueller på lvl 20-30 gidder jeg ikke. Jeg har ikke spells til å dispelle dem eller noe, foreløpig.

Poenget mitt er at jeg som mage har ca null sjangs mot de, derfor gidder jeg ikke. Iogmed at på min lvl trenger shamans bare å spamme for å vinne. Fulgte med i XR, og det var alt som ble gjort av alle shamans.

PS: Sorry for rotete skrevet, spiller samtidig..
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Som sagt level 20 teller ikke....Klassene utvikler seg i noe ulikt tempo, men sluttresultatet er ganske balansert med unntak av warlock som suger i PvP. Shaman er en sterk begynner karakter, men dabber bra av mot slutten og jevner seg ut. Det er av den enkle grunnen at noen av karakterene ikke kan få key skills foer (tastaturet mitt har klikka litt) senere levels. Shaman har ikke noen veldig revolusjonerende skills etter 40, mens noen har noen helt oppe paa 50.
 
Men akkurat nu svarte jeg på hvorfor jeg ikke gadd å duellere mot shamans i XR, og refererte da til min lvl. Selv om jeg skulle likt å se litt lenger cooldown på shocksa.
 
Opprinnelig skrevet av Lurtz@04.05.2005, 01.23
Er det en ting jeg er lei av så er "Nerf shaman, fordi shaman er både priest, warrior og mage på engang". Er like tjukke i huet alle sammen. Ja, vi kan heale, vi kan også slå og vi kan til og med caste spells, men la oss ta en nærmere titt.

Instant spells:

Shaman kan caste instant cast for 600 skade (Level 60 og talents) med 5 sekunder cooldown (med talents). Det koster 450 mana.

215377​
Altså, åssen tar shamaner meg.. Jo, de bare bruker den så er jeg død før jeg skjønner noe..

Hvordan tar en druid en shaman?
Alt ved dere er bedre.. (virker det som)
Dere slår bedre, healer bedre og har de instant spellsa som er slemme..

EDIT: jeg har sett videoer av druid som tar shamans men det var før rootsa ble slik de er nå..
 
Healing er ikke bedre, og druid kan gjøre mer skade med moonfire med riktig talents (Balance).

For at druids skal ta shamans nå, må vi være ekstremt feige (kite så og si HELE tiden) time rooten vår til 15 sek reglen, og rett og slett spille kjedelig. Eller så kan man gå feral (som også virker veldig kjedelig).

Tok en 40 Shaman i går med 100% hp og mana, var passe fornøyd. Taktikken bestod av å altid passe på at han hadde en moonfire aktiv, kite, roote, starfire, bearform for å dra mana ut av han (noe man må være passe tjukk i huet for å gå på, noe han gjorde), jeg ble i bear form helt til jeg måtte bruke instant healen min (natures swiftness+healing touch), så repterte jeg helt til han døde (tok ca. 2 minutter)

Problemet med shamans er at man altid må spille så deffensivt mot shammys. For meg er den beste måten å kverke alle klasser på å være agressiv, men situasjonen blir alt for fort snudd mot shamans, hvordan kan man holde seg agressiv mot en shaman uten å dø på 2 sekunder? Vi (druids) får jo ikke holdt han på plass med root lengere.

Kanskje situasjonen forandrer seg når jeg får inervate (3 lvler til), da slipper jeg kanskje all shapeshiftingen for å spare mana.

(Tok foressten 3 mobs på lvl 46, 43 og 44 i går, som 41. Har bildene til å bevise det også =D)
 
Så hele argumentet ditt for at Shaman er kraftigere enn Druid er at Druid må spille kjedelig for å vinne? Get some levels, noob.

koskos.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av the-finalfantasy-fan+04.05.2005, 11.43-->
<!--QuoteBegin-Lurtz
@04.05.2005, 01.23
Er det en ting jeg er lei av så er "Nerf shaman, fordi shaman er både priest, warrior og mage på engang". Er like tjukke i huet alle sammen. Ja, vi kan heale, vi kan også slå og vi kan til og med caste spells, men la oss ta en nærmere titt.

Instant spells:

Shaman kan caste instant cast for 600 skade (Level 60 og talents) med 5 sekunder cooldown (med talents). Det koster 450 mana.

215377​
Altså, åssen tar shamaner meg.. Jo, de bare bruker den så er jeg død før jeg skjønner noe..

Hvordan tar en druid en shaman?
Alt ved dere er bedre.. (virker det som)
Dere slår bedre, healer bedre og har de instant spellsa som er slemme..

EDIT: jeg har sett videoer av druid som tar shamans men det var før rootsa ble slik de er nå..
215455​
[/b]

Hva med at en high level druid ikke har problemer med å oppnå 10 000 i armor når dere er i Dire bear form? Dere kan i tillegg heale i Dire bear form. Druid går for å være en vanskelig klasse å spille bra, men kan man det så er de helt forjævelige å slå.
Vi healer ikke bedre enn druid. Vi healer like bra per sekund. Du kan jo bare roote oss og så heale for 2000. Du kan bruke roots to ganger før den diminisher. Dessuten så gjelder dette vår frost shock også.

-EDIT-

At man må spille defensivt og kjedelig for å slå oss er ikke akkurat noe argument for at vi er bedre. Vi må gjøre det samme mot paladin. Dersom vi spammer shocks mot en paladin så har vi skrevet under på vår egen død. Paladin har gjerne 3 liv, så det kan være kjekt å ha litt mana igjen til det 3. livet :p
 
Frost shock er absolutt ikke like viktig for shaman som roots er for druid. (Da tenker jeg på druid vs. Shaman. Vet ikke hvordan det er med andre klasser)

Nå har jeg dire bear, bruker robe (for statsen) og har 3200 armor. En shaman jeg kjenner som ble 40 har 3600.
Frenzied regen er kunn en utsettelse av kampen. Da en god spellcaster vet å ikke sløse mana på en druid i bear form. hold deg unna og hold DPSen mild, så blir vi tvunget ut til å heale etterhvert.

Jeg synes druid burde ihvertfall ha et angrep som stunner eller avbryter spells i casterform. Bash (3 sek stunn i bear form) er en vits, da vi ikke rekker å heale oss på denne tiden, og shamanen earthshocker oss.

Et godt tips mot shamans generellt, (spessielt vis du er healer) er å få ut earthsocken til shamanen med en gang. Da de flese er veldig ivrige. lad opp en starfire rett foran nesa hans, gå unna og heal.

Edit:

for å svare på eiditen din; skulle kanskje ha lagt til at jeg bruker den taktikken om jeg vil ha en sjanse, som sagt funka det en gang i går, men som regel ender jeg med å rett og slett stikke av.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Prøv å se level 60 druid mot level 60 shaman. Det kan gå begge veier.
Er ikke frost shock like viktig for oss som roots er for dere? Det er den eneste snare effekten vi har som er virkelig effektiv.
Mark of the wild gir alene rundt 1200 armor i Dire bear form på level 60. Har man bra gear og den del agility i tillegg da så har man en helt forjævelig høy armor. Dere får også +16 til alle attributes og +27 til alle resistances, det er en rimelig heftig buff. Siden bare det er NE og tauren som kan være druid så gir det deg minimum 37 i nature resistance (Er ikke akkurat vanskelig å finne druid gear som gir mer heller), det er jo litt kjipt for oss siden earth shock og chain lightning er nature damage og frost shock diminisher.
Dere har også instant cast heals som kontinuerlig regenererer dere under kamp.

Druid vs shaman er en veldig fair kamp på level 60, det er skills som avgjør hvem som vinner.