Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Greia er at shamans er overall greie på alt, men ikke ekspert på noe og er heller ikke spesiellt dårlig på noe... mens de andre klassene er eksperter på noe og dårlig på noe, da blir ting litt mer rettferdig... Jeg har en lvl 50 shaman og jeg ser faen ikke på meg selv som er overpowered homoneger... jeg er ikke overlegen i dueller og pvp, lær dere taktikker folkens! Dette er ikke et FPS hack and slash spill... taktikk taktikk taktikk...
 
Opprinnelig skrevet av The Creature@04.05.2005, 13.47
Greia er at shamans er overall greie på alt, men ikke ekspert på noe og er heller ikke spesiellt dårlig på noe... mens de andre klassene er eksperter på noe og dårlig på noe, da blir ting litt mer rettferdig... Jeg har en lvl 50 shaman og jeg ser faen ikke på meg selv som er overpowered homoneger... jeg er ikke overlegen i dueller og pvp, lær dere taktikker folkens! Dette er ikke et FPS hack and slash spill... taktikk taktikk taktikk...
215495​

Jack of all trades, master of none.

"Shaman" er en class som kommer igjen i omtrent alle mmorpg's fordi mange folk ikke orker å bare kunne gjøre en ting, som for eksempel i FFXI kan man være "Red mage" som er omtrent det samme som en shaman.


P.s. Hvis en shaman sloss mot 2 fiender og spammer shocks, er han D-Ø-D.
det krever skill å spille bra i mass pvp, men 1 vs 1 er mye lettere.
 
Sier som Kozeloz shamans er ganske overvudert class.
Kunsten med de for meg er ranged battle lar de ikke komme nær meg eller noe.
Dette gjorde jeg vanlig viss med fear og seduce. Men pga. trinket og den blacksmith greia har jeg store vanskeligheter med og finne en måtte og slå dem på :p
 
Opprinnelig skrevet av Lurtz@04.05.2005, 14.42
Prøv å se level 60 druid mot level 60 shaman. Det kan gå begge veier.
Er ikke frost shock like viktig for oss som roots er for dere? Det er den eneste snare effekten vi har som er virkelig effektiv.
Mark of the wild gir alene rundt 1200 armor i Dire bear form på level 60.  Har man bra gear og den del agility i tillegg da så har man en helt forjævelig høy armor. Dere får også +16 til alle attributes og +27 til alle resistances, det er en rimelig heftig buff. Siden bare det er NE og tauren som kan være druid så gir det deg minimum 37 i nature resistance (Er ikke akkurat vanskelig å finne druid gear som gir mer heller), det er jo litt kjipt for oss siden earth shock og chain lightning er nature damage og frost shock diminisher.
Dere har også instant cast heals som kontinuerlig regenererer dere under kamp.

Druid vs shaman er en veldig fair kamp på level 60, det er skills som avgjør hvem som vinner.
215492​
På lvl 60 gir Mark of the Wild 385 armor (uten talents). Det er bare armor fra items som blir høynet med 360% i Dire bear.

Det at druids kan få mest armor i spillet tar warriors igjen med at de har skjold og mulighet for block.

37 nature resistance er ikke mye, bare så det er sagt. Så på wow-europe hvor mye det trengtes for å ha litt resistance mot ting, og da er 37 en dråpe i havet. Kan desverre ikke finne igjen siden nå. Meg og en hunter testet dette en gang. Først angrep jeg han med Wrath (naturmagi) og så hvor mye det skadet for. Så tok han på noe som ga han 40 mer nature resistance, og wrath skadet for 4 mindre eller noe slikt. knapt merkbart.

Men shamans er ikke så overpowered som alle skal ha det til, selv om jeg ikke overlever mer enn noen få shocks. Diminishing return på Frost Shock funker ikke. Det er fremdeles umulig å rømme fra en shaman, spesielt siden å shapeshifte heller ikke funker (som det egentlig skal). Så hvis frost shock blir nerfet (fikset) og shocks får en cooldown på 10 sekunder, så er jeg fornøyd.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Akuma@04.05.2005, 17.21
Så hvis frost shock blir nerfet (fikset) og shocks får en cooldown på 10 sekunder, så er jeg fornøyd.
215584​
10 sekunder?! Hvordan skal caster shaman gjøre skade da? 50 dps per sekund på level 60? Det hørtes rettferdig ut. En hjerneskadet uten armer kunne slått en shaman hvis shocks hadde hatt den cooldownen, er det det du vil kalle rettferdig? Cooldownen er fin som den er.
At det er diminishing returns på frost shock er helt greit, men jeg fatter ikke hvorfor den ikke skal gjøre skade. Driten koster bortimot 500 mana.

Når det gjelder resist. så er ikke det først og fremst for å få skade redusering per spell, det er sjansen for å totalt resiste spellen. Har man høy nature resistance, så er denne sjansen større. Du resister selvsagt ikke alt, men en resist her og der kan være veldig bra.

Da har jeg tatt feil angående MotW, men jeg sjekket noen profiles i stad, der var flere druider med over 2000 i base AC. Legg til 360% av det, og du får rundt 9000 armor. Warrior har mye armor, men han har ikke 9000. Han har skjold, men han kan ikke heale.

Shaman og druid er balanserte klasser, druids krever riktignok noe mer skills.
 
Shamans er en hybrid, det er druid også.. Vi er classer som får litt av alt og ikke er master på noen.. Men er ikke shamans et hakk bedre enn druid på de tingene?

Og ja, vi har roots, men alle fellow druids:

Hvor mange ganger FUNKER roots? 2% av alle casta? Virker sånn as..
 
Lær deg å kjenne druid så ser du at det finnes bedre ting enn root...
 
Opprinnelig skrevet av Lurtz+04.05.2005, 19.03-->
<!--QuoteBegin-Akuma
@04.05.2005, 17.21
Så hvis frost shock blir nerfet (fikset) og shocks får en cooldown på 10 sekunder, så er jeg fornøyd.
215584​
10 sekunder?! Hvordan skal caster shaman gjøre skade da? 50 dps per sekund på level 60? Det hørtes rettferdig ut. En hjerneskadet uten armer kunne slått en shaman hvis shocks hadde hatt den cooldownen, er det det du vil kalle rettferdig? Cooldownen er fin som den er.
At det er diminishing returns på frost shock er helt greit, men jeg fatter ikke hvorfor den ikke skal gjøre skade. Driten koster bortimot 500 mana.

Når det gjelder resist. så er ikke det først og fremst for å få skade redusering per spell, det er sjansen for å totalt resiste spellen. Har man høy nature resistance, så er denne sjansen større. Du resister selvsagt ikke alt, men en resist her og der kan være veldig bra.

Da har jeg tatt feil angående MotW, men jeg sjekket noen profiles i stad, der var flere druider med over 2000 i base AC. Legg til 360% av det, og du får rundt 9000 armor. Warrior har mye armor, men han har ikke 9000. Han har skjold, men han kan ikke heale.

Shaman og druid er balanserte klasser, druids krever riktignok noe mer skills.
215605​
[/b]
Da har jeg misforstått resist. Men er 10 sekunder ærlig talt så mye på en ganske bra skill? Du sier at bare dårlige shamans spammer shocks, men ved den minste hentydning til å øke cooldown så hopper du i taket. Aner jeg en dårlig shaman? :p
(neida, tror egentlig ikke det :flau: )

Jeg har hørt om druids som har fått 14k armor med dire bear, og det er noen på Burning Blade som har litt over 10k, og ihvertfall en som har 12k. Det negative med så mye armor er at du må ofre mange andre stats, og når det når slike høyder får du mindre igjen per ac point.
Hvis alle armor-greier hadde blitt lagt til hadde det blitt forferdelig overpowered, spesielt hvis du grouper med en paladin. (armor-patches kunne godt fått lov til å fungere).
 
Noen som vet om cooking og fishing er noe jeg bør satse på?
Eller få litt skilzz på det.

Jeg gidder aldri å sette meg inn i det greiene der, men er det "vitalt" for å komme langt?
 
Uber-Armor-Druids er ubrukelige som Warriors da de ikke har noen bra skills til å få aggro, men fin arm kan de få :)
 

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Opprinnelig skrevet av Crizpy@04.05.2005, 19.04
Noen som vet om cooking og fishing er noe jeg bør satse på?
Eller få litt skilzz på det.

Jeg gidder aldri å sette meg inn i det greiene der, men er det "vitalt" for å komme langt?
215632​
Jævlig greit hvis du er hunter! digg med pluss til stamina og spirit... Etterhvert tjener man litt på det og!
 
Opprinnelig skrevet av The Creature@04.05.2005, 19.28
Lær deg å kjenne druid så ser du at det finnes bedre ting enn root...
215614​
Fy faen, så provoserende....... :tommelned:

Tror nok at de fleste druids etter en viss lvl har lært seg å kjenne klassen sin, ettersom taktikk er ftw..
Og det er ikke mulig å kjøre roots hele tia.....

Du er en dust..


^_^ aaah, ingenting er som å la "jeg ble nettopp ganka" frustrasjon gå utover andre..

EDIT:

Druids er da bra tankere de.. Skal hoste opp en video av en druid som tanker Onyxia!!
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Akuma+04.05.2005, 19.00-->
Opprinnelig skrevet av Lurtz@04.05.2005, 19.03
<!--QuoteBegin-Akuma
@04.05.2005, 17.21
Så hvis frost shock blir nerfet (fikset) og shocks får en cooldown på 10 sekunder, så er jeg fornøyd.
215584​


10 sekunder?! Hvordan skal caster shaman gjøre skade da? 50 dps per sekund på level 60? Det hørtes rettferdig ut. En hjerneskadet uten armer kunne slått en shaman hvis shocks hadde hatt den cooldownen, er det det du vil kalle rettferdig? Cooldownen er fin som den er.
At det er diminishing returns på frost shock er helt greit, men jeg fatter ikke hvorfor den ikke skal gjøre skade. Driten koster bortimot 500 mana.

Når det gjelder resist. så er ikke det først og fremst for å få skade redusering per spell, det er sjansen for å totalt resiste spellen. Har man høy nature resistance, så er denne sjansen større. Du resister selvsagt ikke alt, men en resist her og der kan være veldig bra.

Da har jeg tatt feil angående MotW, men jeg sjekket noen profiles i stad, der var flere druider med over 2000 i base AC. Legg til 360% av det, og du får rundt 9000 armor. Warrior har mye armor, men han har ikke 9000. Han har skjold, men han kan ikke heale.

Shaman og druid er balanserte klasser, druids krever riktignok noe mer skills.
215605​
Da har jeg misforstått resist. Men er 10 sekunder ærlig talt så mye på en ganske bra skill? Du sier at bare dårlige shamans spammer shocks, men ved den minste hentydning til å øke cooldown så hopper du i taket. Aner jeg en dårlig shaman? :p
(neida, tror egentlig ikke det :flau: )

Jeg har hørt om druids som har fått 14k armor med dire bear, og det er noen på Burning Blade som har litt over 10k, og ihvertfall en som har 12k. Det negative med så mye armor er at du må ofre mange andre stats, og når det når slike høyder får du mindre igjen per ac point.
Hvis alle armor-greier hadde blitt lagt til hadde det blitt forferdelig overpowered, spesielt hvis du grouper med en paladin. (armor-patches kunne godt fått lov til å fungere).
215629​
[/b]

Bare shock spam er dårlig, men det er viktig å kunne interrupte spells med earth shock og snare med frost shock når det trengs, ikke 5 sekunder etterpå :) Du gjør mye av skaden med shock, men du spammer ikke. Du må vite når du skal shocke, når du skal heale, når du skal settte opp totems. En shock spammer er en som trykker på earth shock eller frost shock hvert 5.sekund uten å gjøre noe annet. En slik spiller vil ikke klare seg på høyere levels i duels eller PvP.
 
Opplevde nettopp et kjempe-kick!

Var i stonetalon, når jeg møter på en lvl 19 druid, og en lvl 22 druid. ( Jeg er 22 mage)

Here goes:

- Brukte sheep på lvl 19
- Lvl 22 rooter meg
- Jeg bruker blink ut av root
- Han snur seg forvirra akkurat i det jeg fyrer løs en fireball på han, oppfulgt av scorch scorch og fire blast.
- Han caster rejuv. på seg selv og starter å spamme moonfire.
- Scorch scorch og arcane missiles så var han død

- lvl 19 kommer ut av sheep, caster rejuv på seg selv og starter å løpe
- Fireball, scorch , blink, frost nova, scorch og fire blast, så var han også død.

Begge virket veldig nybegynner aktige ut, tatt i betraktning at:
Ingen av de brukte bear form mot meg
Ingen av de brukte shapeshift for å komme ut av frost nova.
Begge freaka ut mot slutten og starta å løpe
Han ene ble veldig forvirra når jeg blinka forbi han.

Men uansett fikk jeg et skikkelig kick av det, drev med lite pvp med roguen min, og nå som jeg nettopp har starta med magen var det gøy å få prøvd meg mot 2 stk.


:trollmann:
 
Her et mitt kjempe kick:

Meg og tre andre gjorde plain grinding i sorrow hill som en group.
Vi sto litt fra hverandre med hver vår fiende. Så kommer en lvl 60 tauren warrior og går løs på meg som lvl 50 , som holder på med 2 fiender. Dette merker groupen min paladinen healer meg kjapt og vi dreper han.
Groupen min er 50-55 folk.
Vi tok og corpse campa denne fyren en gang, for det vær ikke første gang denne oksa hadde vært i sorrow hill for og teste lykken sin oss soloing lowbies.
Så forsvant han.......

15 min. senere kom han tilbake....bare med 6 andre lvl 60 folk og drepte oss.
Vi tenkte: Jaja de er sikkert her for og gjøre en quest her , og drar snart eller noe.
Men....nei disse jævlene corpse campa oss 11 ganger.
Og seffølgelig prøvde vi og reze under vannet og alt annet.

De var:
2x shamans
1x priest
2x rogues
1x warrior
1x mage

Alle vær lvl 60 og så well equiped ut.


Dette mener jeg ikke som klaging men håper man kan skifte fra pvp til pve snart.
 
Uhm jo, de får HK for det. CP er det derimot værre med.

lvl 60s får HK helt ned til lvl 48, noe jeg syns er helt vanvittig, at en lvl 48 skal se en ?? komme styrtende mot seg, og at det skal være en honorable handling av 60'en.
 
Rank, det blir dømt ut fra hvor mange contribution points du har, ikke sant?
Og du får mer contribution points etter hvor stor skade du gjør på høyere levels?
Eller..
Er ikke helt sikker på alt det der, en lvl 60 rogue forklarte det grovt for meg engang, men 90% av det gikk tvers igjennom..
Noen som melder seg frivillig til og fortelle systemet?
Greit og vite :flau:
 
Opprinnelig skrevet av Hakara@04.05.2005, 22.02
Opplevde nettopp et kjempe-kick!

Var i stonetalon, når jeg møter på en lvl 19 druid, og en lvl 22 druid. ( Jeg er 22 mage)

Here goes:

- Brukte sheep på lvl 19
- Lvl 22 rooter meg
- Jeg bruker blink ut av root
- Han snur seg forvirra akkurat i det jeg fyrer løs en fireball på han, oppfulgt av scorch scorch og fire blast.
- Han caster rejuv. på seg selv og starter å spamme moonfire.
- Scorch scorch og arcane missiles så var han død

- lvl 19 kommer ut av sheep, caster rejuv på seg selv og starter å løpe
- Fireball, scorch , blink, frost nova, scorch og fire blast, så var han også død.

Begge virket veldig nybegynner aktige ut, tatt i betraktning at:
Ingen av de brukte bear form mot meg
Ingen av de brukte shapeshift for å komme ut av frost nova.
Begge freaka ut mot slutten og starta å løpe
Han ene ble veldig forvirra når jeg blinka forbi han.

Men uansett fikk jeg et skikkelig kick av det, drev med lite pvp med roguen min, og nå som jeg nettopp har starta med magen var det gøy å få prøvd meg mot 2 stk.


:trollmann:
215692​
Ikke glem at lvl 22 ikke brukte katten for 1) hindre å bli polymorphet og 2) delaye spellsene dine med kjappe angrep.
Men kjapt tenkt å polye lvl 19 siden han bare har bjørn, og kan derfor ikke komme ut av polymorph (pga en bug med bear form) og drepe lvl 22 først. Tror aldri jeg hadde tenkt på det i kampens hete.