Opprinnelig skrevet av Grønn Zebra@21.06.2005, 01.15
Mange av dere har kanskje sett den men dette er en jævlig barsk film am en Shaman
Nerf ffs!
234931
Det skal nevnes at han spiller mot sjeldent talentløse motstandere. Mange av de prøver bare å løpe vekk istedenfor å faktisk prøve å drepe han. Når han skriver at han dreper 3 level 60 folk, så er det jo 2 andre horde spillere tilstede som blir drept. Noen av paladinene han møter bruker ikke engang DS. Den ene warrioren han møter dual wielder, ja, det betyr egentlig at du ikke er interessert i å vinne en eneste PvP kamp.
Mange av de han sloss mot er 7 leveler lavere enn han.
Rogues kan ofte se halvdårlige ut i slike filmer, det er fordi de blir jumpet. En rogue som blir jumpet har allerede mistet en av de største fordelene sine, nemlig stealth. Stealth betyr som regel enten stun +2 combo points eller 1000+ skade. Så hvis rogue jumper motspilleren, da ser det som regel veldig annerledes ut. Et eksempel:
Jeg grinder i Deadwind pass, sitter å refiller mana og er nær full mana når en rogue cheap shoter meg. Deretter følger 2 sinister strikes som critter for 450 skade hver. Jeg får snudd meg og fyrt av en frost shock (cooldown på 5 sekunder), han sprinter, slår meg litt til og eviscerater meg for ukristelig skade så jeg dør. Jeg er altså dø før cooldownen på shocken min er nede... Hva skjedde med den vanvittig overpowered shamanen? Skulle ikke jeg bare ha sjokket han og slått han livløs med min windfury enchanted tauren manndom?
Ja, det var en liste over ting som gjør at argumentet til den filmen er latterlig. Jeg har sett mange PvP filmer, alle klasser ser ut til å være overpowered i slike filmer. Har sett rogues drepe 3 level 60 alene, det samme med warlock, mage, warrior, priest og hunter. Så da må vi vel trekke konklusjonen at alle klasser er overpowered?
Jeg vil si at så å si alle 1 v 1 fights er basert på player skill. Når jeg sier så å si, så er det noen matchups som er helt forjævelig for den ene parten. En rogue vil sjeldent slå en warrior som vet hva han driver med, en mage vil slite mot en druid osv.
Bortsett fra disse tilfellene så vil skill avgjøre. Dette er selvsagt sett at levelen til de som sloss er nogelunde like og at utstyrslevelen er nogelunde lik. Skal også nevnes at fyren i videoen har über utstyr. Han har Arcanite reaper, gift of the elven magi, shroud of exile og Gordoks handwraps som jeg kan se. Det er rimelig power gear.