Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av The Creature+29.07.2005, 18.23-->
<!--QuoteBegin-Akuma
@29.07.2005, 10.41
I går var vi i blasted lands i 7 timer for å prøve å ta kazzak. Vi hadde vært der siden han spawnet, men da vi skulle begynne kom det 6 stk fra en horde guild og griefet oss hver gang vi prøvde. Etter hvert kom hele deres raid inn i blasted lands, men de prøvde ikke å ta han da heller. De satt bare og ventet til vi skulle prøve for å wipe oss.

Etterhvert kom Kozeloz og hans allianse til unnsetning, så vi byttet på å ta Kazzak og holde horde unna. Men noen horde har åpenbart ikke noe liv, så de fortsatte å griefe oss etter at raidet til horde hadde gitt opp. Tre stykk uten armor løp inn og døde, igjen og igjen.
Hverken oss eller Kozeloz sin gjeng klarte Kazzak på grunn av det. Det jeg tror reddet oss var at en i raidet vårt kjente en av dem som griefet, så han ringte han og sa han skulle drite i det. Etter det roet det seg.
Vi klarte det, mest fordi det kun var en horde som prøvde å dø. og vi klarte å drepe han før han wipet oss. Jeg er sikker på at Kozeloz sin guild-allianse-ting hadde klart det også (finn et navn til det slik at det blir lettere å omtale det  >_< )

Hvis du spiller alliance på Burning Blade, KoS-list Shaft og Omj, og ignore Arkoan, en fyr fra RB som er godvenner med hordene og sto midt iblant dem uten at de gjorde han noe og var plagsom. Hvis det ikke var god nok grunn, så bare gjør det fordi han ikke har noe liv, som sitter på en stein i 7 timer og ler når vi wiper pga vennene hans.
Hvis du spiller horde, så ignorer Shaft og Omj, og helst drep Arkoan noen ganger. Han føler seg altfor trygg blant horde så han bør bli corpse campet noen ganger.
246217​

Hvorfor reporta du de ikke? Spesielt griefing på Kazzak er det streng straff på... Det er til og emd en egen regel som sier spesifikt at det ikke er lov å gjøre med han... Tror faktsik dette er en ban grunn...
246326​
[/b]
Jeg håper du kødder :p for:

Det er ikke en eneste regel som tilsier noe i nærheten engang. Jeg kan finne deg, drepe deg og corpe campe deg sammen med 40 andre level 60 folk, samtidig som jeg har 40 stk stående ved spirit healeren og du kan fortsatt ikke klage. Å wipe et alliance raid som horde er ikke ulovelig på noen som helst måte. Det er en PvP server, da ha man selv valgt å være flagged i sånne situasjoner. Hvis man ikke vil det så har man valgt feil servertype rett og slett.
 
Opprinnelig skrevet av Inline@29.07.2005, 19.22
Emerald Dream funker ikke nei. Tenkte at jeg kunne starte opp en druid der siden jeg ikke har prøvd det før. Kom meg halveis inn i startfilmen før det disconnecta.
Blizzard kan brenne. Betaler ikke over 100 kr månden for å sitte å se på påloggings-menyen altså.
246345​
Emerald Dream funker for meg og omtrent alle jeg kjenner :p
 
Opprinnelig skrevet av Lurtz+29.07.2005, 20.54-->
Jeg håper du kødder :p for:

Det er ikke en eneste regel som tilsier noe i nærheten engang. Jeg kan finne deg, drepe deg og corpe campe deg sammen med 40 andre level 60 folk, samtidig som jeg har 40 stk stående ved spirit healeren og du kan fortsatt ikke klage. Å wipe et alliance raid som horde er ikke ulovelig på noen som helst måte. Det er en PvP server, da ha man selv valgt å være flagged i sånne situasjoner. Hvis man ikke vil det så har man valgt feil servertype rett og slett.
246355​
[/b]
Opprinnelig skrevet av GMs@WoW-Europe@
“Griefing” Lord Kazzak : Any players continually harassing the same or opposing faction repeatedly causing wipeouts or with the intent to get Kazzak into his so called “Supreme Mode” so as to completely kill the fighters. It does not matter if the “griefing” is to further their own ends, i.e. so their faction can kill Kazzak, or to disrupt players of their own faction. This applies to ALL server types; PvE, PvP and RP.
Link

:tommelopp:

The Creature: Alle i raidet sendte ticket, men vi fikk ikke svar på 6 timer, så jeg tror GMs driter i det.

<!--QuoteBegin-Kozeloz

Slow Legion. Ti minutter på å buffe. rolleyes.gif
Det skjedde noe verre. Kazzaks lik despawnet før vi fikk tatt bilde av han :ler:

Så treige er vi... :(
 
Opprinnelig skrevet av Lurtz+29.07.2005, 19.54-->
Opprinnelig skrevet av The Creature@29.07.2005, 18.23
<!--QuoteBegin-Akuma
@29.07.2005, 10.41
I går var vi i blasted lands i 7 timer for å prøve å ta kazzak. Vi hadde vært der siden han spawnet, men da vi skulle begynne kom det 6 stk fra en horde guild og griefet oss hver gang vi prøvde. Etter hvert kom hele deres raid inn i blasted lands, men de prøvde ikke å ta han da heller. De satt bare og ventet til vi skulle prøve for å wipe oss.

Etterhvert kom Kozeloz og hans allianse til unnsetning, så vi byttet på å ta Kazzak og holde horde unna. Men noen horde har åpenbart ikke noe liv, så de fortsatte å griefe oss etter at raidet til horde hadde gitt opp. Tre stykk uten armor løp inn og døde, igjen og igjen.
Hverken oss eller Kozeloz sin gjeng klarte Kazzak på grunn av det. Det jeg tror reddet oss var at en i raidet vårt kjente en av dem som griefet, så han ringte han og sa han skulle drite i det. Etter det roet det seg.
Vi klarte det, mest fordi det kun var en horde som prøvde å dø. og vi klarte å drepe han før han wipet oss. Jeg er sikker på at Kozeloz sin guild-allianse-ting hadde klart det også (finn et navn til det slik at det blir lettere å omtale det  >_< )

Hvis du spiller alliance på Burning Blade, KoS-list Shaft og Omj, og ignore Arkoan, en fyr fra RB som er godvenner med hordene og sto midt iblant dem uten at de gjorde han noe og var plagsom. Hvis det ikke var god nok grunn, så bare gjør det fordi han ikke har noe liv, som sitter på en stein i 7 timer og ler når vi wiper pga vennene hans.
Hvis du spiller horde, så ignorer Shaft og Omj, og helst drep Arkoan noen ganger. Han føler seg altfor trygg blant horde så han bør bli corpse campet noen ganger.
246217​



Hvorfor reporta du de ikke? Spesielt griefing på Kazzak er det streng straff på... Det er til og emd en egen regel som sier spesifikt at det ikke er lov å gjøre med han... Tror faktsik dette er en ban grunn...
246326​
Jeg håper du kødder :p for:

Det er ikke en eneste regel som tilsier noe i nærheten engang. Jeg kan finne deg, drepe deg og corpe campe deg sammen med 40 andre level 60 folk, samtidig som jeg har 40 stk stående ved spirit healeren og du kan fortsatt ikke klage. Å wipe et alliance raid som horde er ikke ulovelig på noen som helst måte. Det er en PvP server, da ha man selv valgt å være flagged i sånne situasjoner. Hvis man ikke vil det så har man valgt feil servertype rett og slett.
246355​
[/b]

griefing er ikke lov, enten det er PvP eller PvE, hvis det er TO raid grupper som begge vil ta LK så er det ingenting av regler som hindrer den andre raid gruppa å angripe, men en gjeng på 6 folk kan ikke gjøre det, og da regnes det som griefing, så jeg kødder ikke, nei!

Ta deg en tur innom det offisielle forumet en gang i blant...
 
Noen som har en email adresse som jeg kan snakke med Blizzard om dette? wow-europe.com er mer ustabil en spillet.

Edit:

Fant et online skjema.... Ting..
 
Creature: Det er lov til å angripe fiendtlige spillere mens de gjør Kazzak, men ikke lov til å få aggro av kazzak, drepe seg selv og heale jævelen for 75000 hp.

Tror det var noen seperate regler for dette for PvE og PvP-servere helt til noen dager siden, da den regelen ble satt inn.
 
Jeg pleier altid være den første til å klage her, så i dag har jeg i stede for å klage uninstallert virusprogramm å tukla med masse annet shit før jeg leser på forumet! faen... Jeg hater wow så jævelig.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Kozeloz@29.07.2005, 21.33
Creature: Det er lov til å angripe fiendtlige spillere mens de gjør Kazzak, men ikke lov til å få aggro av kazzak, drepe seg selv og heale jævelen for 75000 hp.

Tror det var noen seperate regler for dette for PvE og PvP-servere helt til noen dager siden, da den regelen ble satt inn.
246405​
Et spørsmål:

Er det en guideline eller en offisiel regel?

Er det en offisiel regel så ler jeg, er noe tåpelig hvis det å hindre fienden å oppnå noe er forbudt i et spill som handler om to motstående faksjoner.
Si at jeg og 40 andre (ekstremt, men for eksempelets skyld) er med å forsvare Nathanos Blightcaller i eastern plaguelands fra et alliance raid, så ser jeg ingenting galt i det. Hvorfor skal jeg bare la "fiendene" få meske seg i utstyr hvis jeg kan hindre det?

Hvis noen wiper dere når dere tar Kazzak, så har jeg ikke noe annet å si enn at det var surt, har man valgt PvP så har man valgt PvP. Er man flagged så ser jeg ingen grunn til at den personen skal spares. Lyst til å ta Kazzak i fred? Re-roll på PvE.
Kan noen linke den "regelen" forresten?

Ta deg en tur innom det offisielle forumet en gang i blant...
Hvorfor den frekke tonen? Jeg tipper at jeg faktisk både leser og skriver mer på det forumet enn mange andre her.
 
Dumt at situasjonen er helt lik på PvE-servere da. Vet du hvordan det fungerer? Man løper naken mot Kazzak, får aggro, dør og healer ham for 75k HP. At det skal være lov er latterlig.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Kozeloz@29.07.2005, 22.49
Dumt at situasjonen er helt lik på PvE-servere da. Vet du hvordan det fungerer? Man løper naken mot Kazzak, får aggro, dør og healer ham for 75k HP. At det skal være lov er latterlig.
246433​
Det er en game mechanic abuse, det er noe helt annet enn det å faktisk angripe dere da. Da burde helle Blizzard gjøre om Kazzak slik at han bare kan få liv fra å drepe folk i raidet som har han tagged. Trenger ikke noen regel for slikt, man trenger en forbedring av design på hvordan bossen faktisk fungerer.

Jeg tenker ikke bare Kazzak, tenker på alle slike raidable bosser. Ta Azuregos f.eks, hvis folk har lyst til å forsvare Azuregos så må de få lov til det.

-EDIT-

Det the creature snakket om var forøvrig griefing, som i at de faktisk kom og wipet dere. Hvis det er ulovlig så er PvP en vits.
 
Men vi klager ikke på å angripe oss. Vi angrep dem, og de angrep oss. Slik skal det være. Slik er det på alle servere, da Kazzak er PvP-enabling.

Vi klager på at når raidet deres gav opp, begynte fem-seks stykker å griefe ved å heale ham opp.
Jeg har da aldri påstått at det er griefing å angripe fiendens raid. Jeg skrev helt klart at de utnytta game-mechanics for å heale ham. Les om igjen? :ler:
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
I går var vi i blasted lands i 7 timer for å prøve å ta kazzak. Vi hadde vært der siden han spawnet, men da vi skulle begynne kom det 6 stk fra en horde guild og griefet oss hver gang vi prøvde. Etter hvert kom hele deres raid inn i blasted lands, men de prøvde ikke å ta han da heller. De satt bare og ventet til vi skulle prøve for å wipe oss.
Hvorfor reporta du de ikke? Spesielt griefing på Kazzak er det streng straff på... Det er til og emd en egen regel som sier spesifikt at det ikke er lov å gjøre med han... Tror faktsik dette er en ban grunn...
Er ikke et ord der om at de abuset healingen til Kazzak, det handler om at Horde wipet raidet såvidt jeg kan se.
Det var litt uheldig at jeg quoted posten din, var egentlig The Creature sitt utsagn jeg skulle kommentere :)
 
Akuma burde kanskje vært litt mer klar om hva han mente var griefing. Jeg mener ikke det er å griefe at raid-angriper raid. Det er ikke alle som mener det samme.

Men uansett så kom det faktisk til greifing. Jeg kom 5 timer etter at NL hadde prøvd å ta Kazzak da, så jeg aner ikke om Kazzak-exploiten ble brukt da også (det er i gråsone likevel, om horde dør når de forsøker å f.eks ta main tank kan de ikke holdes ansvarlige), men når fem nakne skitne hordies kommer løpende mot Kazzak, tviler jeg på at de akkurat har tenkt å bruke lovlige taktikker for å stoppe raidet. :(
De ble rapportert anyhow. Og jeg håper Blizzard får bannet kontoene. Synd at det skal skje. To-tre av dem var i Harlequins, som er en dugenes guild på BB.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Kozeloz@29.07.2005, 23.07
Akuma burde kanskje vært litt mer klar om hva han mente var griefing. Jeg mener ikke det er å griefe at raid-angriper raid.  Det er ikke alle som mener det samme.

Men uansett så kom det faktisk til greifing. Jeg kom 5 timer etter at NL hadde prøvd å ta Kazzak da, så jeg aner ikke om Kazzak-exploiten ble brukt da også (det er i gråsone likevel, om horde dør når de forsøker å f.eks ta main tank kan de ikke holdes ansvarlige), men når fem nakne skitne hordies kommer løpende mot Kazzak, tviler jeg på at de akkurat har tenkt å bruke lovlige taktikker for å stoppe raidet. :(
De ble rapportert anyhow. Og jeg håper Blizzard får bannet kontoene. Synd at det skal skje. To-tre av dem var i Harlequins, som er en dugenes guild på BB.
246444​
Jeg håper og tror ikke de banner spillere på et engangstilfelle, må nok mer til.

Hvis Akuma mente at de utnyttet en game mechanic så er det en annen sak. Men jeg synes Blizzard kanskje burde gjøre om hvordan den mechanicen fungerer da. At han bare kan gaine liv fra døde raidmedlemmer.
 
Jeg er helt enig. Jeg synes ikke noen skal kunne påvirke en tagget mob, det underminerer hele poenget i å overkomme utfordringen.
Jeg synes de fortjener en suspansjon, kanskje. Muligens drastisk med Ban, det er jo ikke sikkert de visste om det. Synes godt Blizzard kunne profilert de nye reglene litt mer enn en post på (nå) side 4 på forumet.