Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Opprinnelig skrevet av eivind2k@07.08.2005, 05.32
Duke, gjør du alt riktig rekker han ikke å dispelle før han ligger om på bakken :)
Tja :p En god priest ifølge Lurtz dispeller den fort før du rekker å si *bæææ*

(Dette går for alle klasser, ALDRI undervurder en mage, ikke engang om han har 1k mana igjen)
248768​
Tja :p En god priest ifølge Lurtz dispeller den fort før du rekker å si *bæææ*


Mana regate = 800 mana, polly .. *bæææææææ* mana potion = 1600 mana, Evocation = 7000 mana, ny polly : *bææææææ* Bandage = 2000 hp

Fireball (critt) presence of mind + pyroblast (critt) scorth (critt) fireblast( critt)

= DØD.


Vist jeg, du, Seadog og Toz starter Horde, må vell resten dra seg over også.
Strålende ide :p Men jeg har blitt lokket til horde før av Lurtz og Hakara, så stakk begge to av til alliance. :mad:
 
Jeg jumper (eller jumpet, siden jeg ikke har magen min lenger) mest priest med poly, og repollyer om de på en eller annen nifty måte kommer seg ut av den. etter det står jeg ca. 2 yards i fra sauen, lader fireblast, critter han (hadde minst 30% crittchance med magen), holder WotF klar for psycic scream. CoCer han for rundt 600, Ap, pyro, fireblast, AE til han dør.

Du overlever MULIGENS om du spiller human priest pga panic heal. Men de fleste andre er døde.

Wow er veldig lett, om du tenker "outside the box"
 
Tror at WOW fucker oss opp, vi spammer jo emnet som fy. Få opp de jævla realmsa Blizzard!

Bare se på twilight hammer .. tror jeg ser 90 lvl 1 taurons som dueller i tanga, meg inkludert. =D
 
Er bare bra med litt aktivitet her for engangs skyld.

Jeg morer meg med litt Drakedog imens :)
 
Ey!

  Spirit Bond - rank 2/2
While your pet is active, you and your pet will regenerate 2% of total health every 10 sec.
2% av 1k HP er, uhm.. 20? Så rundt.. 100hp hvert 10ende sekund vist du har godt gear. uhm...

De har nerfa Spirit Bond! :mad:

Edit: Altså, dette er ikke en skill lengere, det er så lenge petten din er ute, uhm.. Likte den bedre før. :/
 
:ler:

Uansett. Horde er brautandes teit. Jeg og Eivind vil iallfall spille Alliance. Om mange her bare vil spille horde, og omvendt, så er jo det litt dumt. Får vi se hvilken side som eier i PvP da. :rulleøyne:
 
Jeg tror vi blir eid Thomas ... =D
 
Det er jo alle dere treige levlere som vil være horde likevel. Vi må bare ganke dere. :(
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av eivind2k@07.08.2005, 05.08
Jeg har den Duke :)

Shamanen bruker Windfury. Som gir det et extra angrep som altid critter på neste slag om jeg ikke tar feil (det er da 2 critts på engang), et vanlig AR critt er rundt 800, han proccer 2 ganger med windfury mot magen, det blir da 800 + 1000 + 800 + 1200 dmg. Dette kan man makse ut til 22% procc chance tror jeg, noe som er alt for mye i det hele tatt, windfury burde fjernes, da er jeg fornøyd med shamans generelt.
248752​

Windfury har maks 20% proc chance, da improved windfury ikke gjør noe annet enn å øke attack power bonusen hvis den proccer. En windfury crit som du beskriver har en minimal matematisk sannsynelighet for å skje. Den kan enkelt beregnes slik: Beregner en 20% crit sjanse, som er bra for en enhancement shaman.

Alle slag critter inkludert procslaget:

20% (proc) * 20% (crit) * 20% (crit) * 20% (crit) = (20%)^4 = 0,16% sjanse

Selve windfuryen critter, men ikke procslaget:

(20%)^3 = 0,8%

Creed bruker også crusade enchant, den proccer også, skal man ta med det inn i beregningene, så blir det mer komplisert, så jeg utelater det.

Problemet med procs generelt er at det bringer "flaks" inn i bildet, det er akkurat det samme med paladins. Jeg har hatt paladins som har SotC critta meg 2 ganger på rad, da dør man ganske enkelt, men det betyr ikke at det er overpowered, fordi den statistiske sjansen for at det skjer for liten. Hvis man skulle skapt et scenario for mage med samme statistiske sjanse, så hadde man klart å oppnå en høyere skade også:

Hvis vi antar en arcane instability/critical mass crit mage, så kan vi ta 20% spell crit med i beregningen. Enhver dugende mage sheeper target sitt først og kommer seg på distanse, så han får litt tid:

Fireball crit ((715 * 1,5) = 1072 + 72 (fireball dot) + (0,4 * 1072 = 428 ignite ) = 1500 + (PoM + Pyroblast crit (900 * 1,5) = 1350 + 268 (pyro dot) + (0,4*1350 = 540 ignite) = 2158 damage + Fireblast crit (510*1,5) = 765 + (765 * 0,4 = 306 ignite) = 1071 damage:

Totalt: 1500 + 2158 + 1071 = 4729 damage hvor 1614 av de er damage over time.

Sjansen for den chainen er (med 20% crit) = (20%)^3 (3 hits) = 0,8% sjanse

Det er samme sjansen som for at shamanen skal critte på windfuryen, men ikke procslaget. Vi kan allikevel ikke si at mage er overpowered på grunnlag av beregninger som dette. Det er det nerf criers gjør, de lister opp en sånn chain, driter i alt som heter statistiske beregninger og sier at det må nerfes. De baserer spillbalanse på teoretisk mulig skade, og de driter i at statistisk så må jorda gå under 4 ganger før en slik chain skjer (Jeg har sett langt verre chains enn de som er beskrevet ovenfor).
 
Stunlock FTW

En god rogue er altid gøy å se på... noen som vet hvilke addons han bruker?
 
Det går ikke ann og ha litt samarbeid her altså?
Folk stikker til den faction de vil, også blir vi spredt. For faen, det er jo bare tullball!

Samles på samme faction sier jeg. Jeg slenger meg på, samme faen hvem side.
 
Vel, jeg spiller på den serveren vi stemte på, nemlig Sylvanas...
 
Jepp, men folk greier ikke holde seg til en server, så da velger dem og prøve enda engang på nytt.. Jeg bare følger med og ser hva som skjer.
Vi får nå se om de greier og komme seg over level 30 før de gir seg og sier, "Neeh, skal spille main" osv.