Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Skjønner hva du mener. Rogue er overpopulated på Ahn'Qiraj. Har søkt meg inn i den beste horde pve guilden nå, (som jeg forsåvidt var med i før) Men jaja :|
 
Har endra guild. Føles litt rart, men jeg var rimelig lei min situasjon før jeg gjorde det egentlig. Er i Royal Blood nå, om det betyr noe for noen som vet noe om Burning Blade.

Vanligvis er det et helvete for rogues å finne (ny) guild som gjør end-game ja ...
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Topic: I'm quitting WoW. (Read 2 times)
Striku
Member
Newbie

Posts: 12


I'm quitting WoW.
« on: Today at 04:03:53 PM »

--------------------------------------------------------------------------------
*wall of text begins*

WoW is fucking me up, and i've known it all along (but denied it to myself). The entire game seems to be engineered for addiction. It doesn't offer any rewarding experience if you aren't ready to offer up your entire life for it, and even then, you are just left wanting more in the end. I am a casual player because my real life dictates it, but i am a hardcore gamer out of of addiction... and this doesn't work out too good. I just have to stop my subscription for now, i guess. Got to focus a bit more on school... or self discipline. And i dont fancy the way this guild is turning out either. Merging with some fuckers i have never known just to be more efficient... i even had more friends on The Maelstrom, Eldini lured me here with promises of epics and glory, as well as the fact that a new server enticed me - not that it matters, i dont have the discipline to fucking GRIND to level 60 anyway... Ugh.... here we slob along, waiting for the next level, the next proc, the next love patch, the next expansion, like a fucking slob of mindless FUCKING DRONES. Im sick of being manipulated. I'm quitting. I will return, but it will definitively not be soon. And probably in a MMO with more depth, like the upcoming Warhammer Online or good ol' EvE. Have fun raping this worthless server, may the epix be plentiful and the corpses piled up. I've killed my last mob. (think it was a Stranglethorn Tiger). Oh, and if you find the druid Apocryph, please corpse camp him, spit on him, shit on him and such... he made my last few hours in WoW a living hell.

Regards, me. ^^,

(P.S. If you think this is a delayed April Fools, you are wrong.)
(P.P.S: I'm FORCING myself not to sneak in to play. I know myself, i WILL try to play more out of addiction if i don't delete everything i have. So you will NEVER see Striku again. This is NOT a spur of the moment decision. I am severing my connection with this game, because it destroys me.)
[/b]
Jepp, jeg quitter wow. Så med andre ord, jeg kommer til å henge mer på SG og IRC igjen. Whee...
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
The entire game seems to be engineered for addiction.[/b]
ÅRHUNDRETS NYHET, STOPP PRESSEN! :confused:
 
D

Deleted member 91

Gjest
Ikke at jeg har noe særlig innsikt i forumet du posta på, men 12 innlegg sier meg at du mest sannsynlig ikke blir særlig savnet. :D
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Det var guildforumet vårt, din teite nisse.
 

K999

Keystone State Of Mind
Ikke at min mening betyr så mye her, men bra for deg at du slutter, det er alt for oppslykende.

Good for you :tommelopp:
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Problemet med WoW PvE er arbeidsfordelingen mellom klassene. Jeg overdriver ikke når jeg sier at 90% av raidet bæres av healers og tanks. Med bærer så mener jeg det er de ansvaret ligger på og det er de som er skylden hvis noe går til helvete. DPS er altfor lett i WoW, det er ingen utfordring i det, det krever null timing og en tabbe har sjeldent store konsekvenser, i hvertfall ingen konsekvenser du får skylden for.
Jeg spiller priest selv (Er på Princess Huhuran i AQ40) og ser selv hvor latterlig det er. Rogues spammer sinister strike/backstab, Hunters går og driter mens de setter på auto-attack og mages/warlocks sitter og trykker på frost bolt/shadow bolt til enten de eller bossen er dø.
Hele poenget mitt er vel i bunn og grunn at class designen i spillet er altfor dårlig, det er noe som ikke er helt riktig når så mye av resultatet og ansvaret hvilker på 4 (Priest, warrior, druid og paladin/shaman) av de 8 forskjellige klassene i spillet
 
Helt enig.. jeg er rogue og det eneste som krever et snev av skill er PvP, PvE kan man gjøre med Blacksmiths hammer og ingen ville bry seg før de så det =/
Savner på en måte shammien, men orker ikke spille på Dmaw.. og jeg behøver motivasjon til å spille mer på Zenedar..
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Hehe ja, eller det er underholdene nok til at jeg har over 2000 timer played på en karakter....

Spillet er veldig bra, men det er få spill som ikke kan påpeke noen som helst svakheter med. Jeg skulle bare ønske arbeids- og ansvarsmengden var litt bedre fordelt over de forskjellige klassene i spillet. Dette kan forhåpentligvis forbedres i expansionspacken som kommer når de legger inn 10 nye levels, nye talents og forhåpentligvis sub-klasser (Hero classes), det burde de gi en ny mulighet til å jevne ut forskjellene litt ved å f.eks nyansere klassene mer slik at de forskjellige sub-klassene er spesialiserte innen forskjellige oppgaver som alle trenger ferdigheter for og utføres effektivt
 
Helt enig.. jeg er rogue og det eneste som krever et snev av skill er PvP, PvE kan man gjøre med Blacksmiths hammer og ingen ville bry seg før de så det =/
Savner på en måte shammien, men orker ikke spille på Dmaw.. og jeg behøver motivasjon til å spille mer på Zenedar..
[/b]
Kanskje når du havner nederst på dmeter så lurer de litt ...
Og det er så vanskelig å spamme flash heal på MT, eller AoE heal når man skal gjøre det?


Det er relativt stor forskjell på rogue dps om man sitter og ikke bryr seg, eller om man sitter intenst for å time alle skills riktig.

Raidet blir bært av tanks, det er de som har den vanskeligeste jobben.

Jeg spiller rogue selv, (er på Twin Emps på BB) og ser selv hvor latterlig lett det er for priests å spamme flash heal?

En priest må spamme heals.
En rogue må spamme dmg.

Hvor ligger forskjellen? er det den lille utfordringen å drive mest mulig mana-conserve? Det å holde seg akkurat under aggro-grensen din er nok like utfordrende, vil jeg tro.

Hva mitt poeng er? At WoW PvE (etter man har mestrert en encounter) er rimelig chill om man ikke tanker.
 
Rogue er ikke bare å spamme en knapp hvis du tror det... Såklart kan man alltid bare spamme backstab og feint og havne på rundt 4-5 plass på DPS listen og leve videre. Men hvis du skal komme øverst må du vite hvor aggro grensen er, slik at du ikke ender opp med å spamme feint for mye eller for lite.

Og hvis du ender opp med å få aggro kan det godt ende opp med at f.eks en drage kaster en breath som dreper de fleste rundt deg.

jeg er trøtt men håper at jeg fikk frem poenget mitt!
 
Ja, om roguene (eller annen dps, som faktisk har vanskeligere for å holde aggro) ikke har peilig så wiper faktisk man oftere enn dersom en priest bommer på flash heal ... imo fyi tbh. Rait.

Giddere ikke å stigmatisere dette som at alle healere bare er arrogante nok til å tro at de er universets midtpunkt, men resten av raidet kan faktisk ikke bare sove og spamme BS.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
<div class='quotemain'>
Helt enig.. jeg er rogue og det eneste som krever et snev av skill er PvP, PvE kan man gjøre med Blacksmiths hammer og ingen ville bry seg før de så det =/
Savner på en måte shammien, men orker ikke spille på Dmaw.. og jeg behøver motivasjon til å spille mer på Zenedar..
[/b]
Kanskje når du havner nederst på dmeter så lurer de litt ...
Og det er så vanskelig å spamme flash heal på MT, eller AoE heal når man skal gjøre det?


Det er relativt stor forskjell på rogue dps om man sitter og ikke bryr seg, eller om man sitter intenst for å time alle skills riktig.

Raidet blir bært av tanks, det er de som har den vanskeligeste jobben.

Jeg spiller rogue selv, (er på Twin Emps på BB) og ser selv hvor latterlig lett det er for priests å spamme flash heal?

En priest må spamme heals.
En rogue må spamme dmg.

Hvor ligger forskjellen? er det den lille utfordringen å drive mest mulig mana-conserve? Det å holde seg akkurat under aggro-grensen din er nok like utfordrende, vil jeg tro.

Hva mitt poeng er? At WoW PvE (etter man har mestrert en encounter) er rimelig chill om man ikke tanker.
[/b][/quote]

En priest som spammer flash heal er en vansindig ræva priest og vil ikke klare de vanskeligere bossene i spillet. Forskjellen på spammingen til en rogue og en priest er at en rogue ikke kan gå tom for mana, når priestene er tom for mana så wiper raidet. Går en mage tom for mana så går dps`en ned, men raidet wiper ikke.
Healing krever også timing, det gjør ikke damage. Spammer du heals så overhealer du opp til 30-40% tenker jeg og går tom for mana fort. Jeg vil si at en priest har gjort en dårlig jobb dersom han har over 20% overheal og går tom for mana.
Den ene roguen i guilden vår går for å være en av de beste på serveren, han spilte priest før og sier at rogues er helt latterlig lett i forhold, og han sliter ikke akkurat med å komme på toppen av damage meterene for å si det sånn.
 
Det var den lille utfordringen med mana-conserve ja. Ingen av priestene jeg har snakket med synes dette er særlig vanskelige saker, iallfall ikke i den grad du beskriver ubalansen mellom klasserollene.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Nei det er ikke direkte vanskeligere, men mer utfordrene enn mye annet i spillet. Det er ikke det vanskeligste for en priest heller, det mest utfordrene er å heale korrekt, altså selve timingen, kunne bruke riktig spell og spellrank for hver enkelt situasjon. Tingen jeg prøver å si er at det er langt lettere å gjøre en feil som en healer, og den feilen kan virkelig fucke opp ting. At en damage dealer puller aggro er ikke bare en feil, det er en gigantisk feil, det er vel derfor det skjer ganske så sjelden også.
 
Jeg skal faktisk gjerne være enig i at det er vanskeligere å være healer, enn f.eks en rogue. Men det jeg ikke vil gå med på er at det skal beskrives som latterlig lett. F.eks fase 1 på Nefarion er kaotisk og stress, og det å holde seg under aggrogrensen er ikke alltid like lett. Dog når noen puller aggro er det ikke alltid pullerens feil. jeg har spilt 6 måneder nå med en tank som bruker 1 minutt på å få fem sunders opp; frustrasjon? Ja.

Jeg ville beskrevet "hvor mye må man følge med"-nivået i WoW som:
Tank
Healer
Dps

Så joa, dere har jo en mer stressende jobb enn oss, men synes du virkelig det er enorm forskjell? Jeg har spilt druid i MC (ikke BWL) og synes det var forfriskende, og utfordrende fordi jeg aldri hadde prøvd healing før :)P). Skulle likt å spilt en priest i BWL og, men jeg kjenner desverre ingen så godt at det går.

Mer safe å spille dps, ja, men det ikke så mye mer safe. BWL er ofte et helvete av AOE som gjør det kjempeenkelt å dø. "GET THE WARLOCK, GET THE WARLOCK" så står de rett ved hverandre ... gøyalt. Og supresser room er jo rimelig artig nå når dragene ser gjennom stealth ... meh, det er ikke SÅ JÆVLA LETT å være rogue. :(

EDIT: Skjønner det med at det blir wipe med en gang om en priest ikke gjør det han skal, kontra om en rogue ikke gjør det. Men å drepe ting med 0 rogues tar lang tid, og man skal være rimelig tom for mana når mobben endelig dør, om man klarer å få ham ned.

Gidder ikke forsvare mages\locks osv ... de står jo bare der med frostboltene sine likevel. :p
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Ja, jeg uttrykte meg kanskje litt overdrevent, skal gå med på det :) Jeg står på poenget mitt, men jeg kan si det sånn da:

Tanks og healers er vanskeligere å spille generelt, ikke bare vanskeligere, men det hviler mer ansvar på deres skuldre. Men jeg kan også si at jeg neppe kunne spilt rogue perfekt nå, det krever selvsagt en viss perfeksjon for å gjøre en topp jobb. Hunter er kanskje mer ekstremt, siden de har feign death som er latterlig imba til aggro dumping. MTen vår prøvde hunter for første gang i dag, han kom som nr.1 på damage list.

Om dere dør på packs i BWL er det healerenes skyld (med noen få unntak...), jeg har healet mages og rogues på de, det er småstressene, men det er absolutt mulig hvis man legger godviljen til.