Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Montana: trykk enter og skriv /gquit.

Jeg synes synd på deg :(
[/b]
Orker ikke levle en ny char til level 60... Så jeg holder meg i guilden.
Jeg får uansett perdition blade når den dropper, så jeg overlever... Sålenge de ikke infører enda noe tull da.
 
Item prios er noe tull synes jeg, i hvertfall når man har en instance på farm status.
Jeg er healing specced, og det jeg hovedsaklig driver med er PvE, derfor bruker jeg min hoveddel av DKP på healing items. Mot en like aktiv mage/warlock vil jeg derfor ikke ha en sjanse på et item som dropper første gang (med mindre de har sølt på DKPen sin på mye annet), siden min hoveddel av DKP blir brukt på utstyr som hjelper min PvE rolle. Dersom man har folk en stoler på at ikke misbruker et fritt lootingsystem, er item prios bare tull.

Si meg en ting, er ikke Bloodfang boots bedre for en rogue? Shadow flame virker veldig feral for meg med høy stamina og høy armorverdi. Kan hende jeg tar feil, er ikke noen rogue selv så.
[/b]
Du tar feil. Om støvlene, så klart. De er ca. de beste støvlene i spillet for rogues akkurat nå.

Prioritet, etter min mening, innen visse grenser er den rette veien å gå for et end-game guild.
Endgame guilds som vil videre kjappest mulig, altså. Har guilden din et fritt lootingsystem? Hvordan fungerte det om hunters stakk av med gode melee våpen tidlig i spillet (MC and the like)? Roguene synes det var ok?

Hva mener du med at du har liten sjanse til å vinne ... warlock og mage-items? Så du vil ha lik sjanse som warlocks og mages til å vinne deres PvE items for din PvP? Det er jeg imot.
Det er derfor jeg ikke liker at feral druids tror de har noe å gjøre med å dps-e, og å ta gode rogue items. Samme som at moonkin druids skulle fått dmg-gearet. Funker bare ikke.

"Jippi, jeg tilbringer 90% av tiden min som healer, derfor vil jeg ha crit og ap-gear, yay"
Eller:
"Jippi, jeg gjør 50% av dps-en til en rogue, derfor skal jeg få de beste leather-items, yay".

Homofilt. Jeg er her for PvE, ikke å equippe druids og priests for PvP.
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Det jeg mener er at jeg som priest i hvertfall må bruke mye DKP på å skaffe healing utstyr til PvE. En Mage/Warlock kan bruke all sin DKP på damage utstyr, siden det er det de trenger for både PvE og PvP. At jeg bruker mesteparten av min DKP på utstyr som tjener min hovedrolle i PvE setter på en måte en naturlig prio siden at jeg i teorien skal ha mindre DKP å bruke på damage utstyr i forhold til noen som bruker all sin DKP på det. Det samme vil gjelde en Feral druid, guilden bør tvinge dem til å ha healing gear på siden, da vil de ikke ha nok DKP til å outbidde aktive rogues uannsett.
Eksemplene du kommer med her representerer folk som ikke har kritisk sans, har ikke folkene i guilden det så kan et fritt lootingsystem være vanskelig. Hunters med gode melee våpen er ikke å ha kritisk sans.
Tingen er at damage folk ofte vil ha item prioene sine for å øke "effektiviteten" til guilden, men å specce til optimal talent buid, DET er de ikke interessert i. Skal en snakke om effektivitet og loot prio så ser jeg gjerne at hver jævla damage dealer er optimert innen builds for PvE, ikke et jævla PvP talent. Ingenting er som å se damage warriors og dagger rogues snakke om prios for effektivitetens skyld, gå fury/protection og combat rogue og kom tilbake sier jeg da.
Det handler ikke bare om effektivitet, det handler også om å belønne trofaste spillere litt. Jeg har 95% raid attendance de siste 7 månedene og har et lass med DKP. Er da det så ille om jeg skulle få et og annet +damage item her og der hvis jeg har lyst på det istedenfor en eller annen hobo mage med 40-50% attendance?

Fult bloodfang gir deg +3% chance to hit, tillegg har man gjerne litt på trinkets og ringer, legger man til +5% chance to hit talentet burde man ha mer enn nok. Det er vel +5% man trenger for å aldri bomme på special attacks mot en level 60(?).Så jeg skjønner ærlig talt ikke helt hva en rogue vil ha shadow flame for, ingen av våre godt equippede rogues har giddet å ta dem.
Blir litt som Mish`undare, Circlet of the mind flayer kanskje. Den er i seg selv bedre enn både Nemsis og Netherwind, men ikke verdt å ofre set bonusene for den.

Vi har et semi-fritt loot system vil jeg si forresten. Vi har som regel noen prios når instancen er ny og under læringsfasen, i det din går på farmstatus fjernes de mer eller mindre
 
Tenk om alle man slåss mot i PvE var lvl 60. :(
De fleste rogues går for mixed AP gear, for høy AP, forresten. Sikkert både positiver og negativer mot full BF (eller Deathdealer for den saks skyld).

Og Lurtz, jeg har ikke engang Master of Deception, rein PvE build som man må være når man er combat. Så å bruke det som argument for at "alle" damage-folk bruker "best for raidet" som en unnskyldning var teit, synes jeg.

Og nei, det er vel ikke verdens ende at du vinner en dmg gear her og der, men jeg har opplevd raids som blir avlyst fordi druids heller spiller PvP enn å raide.

Fritt lootingsystem fungerer kanskje i et utopi der alle er enige om sine roller, og hva som er best for guilden ...? Det finnes ikke. (sjelden)

Og nå skal ikke du komme og syte om de jævla støvlene, Akuma når guilden din er enig med meg. :<
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Og Lurtz, jeg har ikke engang Master of Deception, rein PvE build som man må være når man er combat. Så å bruke det som argument for at "alle" damage-folk bruker "best for raidet" som en unnskyldning var teit, synes jeg.[/b]
Jeg mente ikke at alle gjør det, men det finnes folk som gjør det, spesielt ille blant warlocks synes jeg. Jeg mistenker at de har interne konkurranser om høyeste shadow bolt crit, ofrer ALT for +damage, så puller de aggro på f.eks Firemaw og wiper raidet. Sånne folk ser jeg helst at ikke snakker noe som helst om item prios.

Det er ikke mange items jeg vil ha fra BWL. Firemaws clutch (som faktisk også er rimelig imba for healers), Ebony flames gloves, Neltharions tear og Lok`amir Romathis (Denne kan ikke mages/warlocks bruke uannsett). Resten får jeg via AQ settet,da har jeg et 8 dels sett som er bra nok dersom jeg skulle få lyst til å PvPe litt. De itemene går nok til main warlockene og magene våre først pga DKP, deretter kan jeg forsyne meg :p
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Jeg spiller warlock, og det stemmer som du sier ang. dmg "konkurranse"... Selv om det ikke er noen som sier det høyt, er det en lien intern konkurranse om hvem som kan crite mest, og hvem som kommer høyest på dmg lista...
Dette er jo fordi warlocken har potensiale til å skade mye, så vil folk bevise at det kan de!
Jeg føler egentlig at dette bare er vel og bra, for å skade mye=bra tenker jeg... MEN når vi for eksempel slåss mot Onyxia, og alle vil holde DPS liiiiiiitt lenger enn nødvendig, kan det ofte gå galt... :p

Så som som i alle andre klasser, er det tullinger som spiller Warlovk også! :kul:
 
Your aimed shot critts ragnaros for 3200
Your multishot critts ragnaros for 1550

Jada, jævla stor nerf.
En hunter med Rhok delar og 8/8 DS (chance on hit 450 ap mot target) skal være ganske ubruklig for å ikke ligge top5 konstant. Med greit epix gear (mc/bwl) og riktige enchants burde du ha rundt 1600 ap (hawk, buffs og hunters mark), med en bue med rundt 170 max dmg critter du rundt 800-1000 på autoshoot, hvorfor tror du hunters kan slakke i raids og fortsatt outdmge casters?

(kommer mer anngående saken senere, nå skal Razorgore droppe bracerne mine og Broodlord droppe bootsa mine)

Jeg hadde også tenkt til å vise dere hvordan man tar 2 locks på en gang, så kiter 2 rogues og avlsutter med å drepe en shaman på 4 minutter, men så var jeg for stressa til å frapse. Var fortsatt min beste pvpexperience
 

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Min beste PvP experience er uten tvil da jeg eide en High Warlord UD rogue 3-0 i duels som disc/holy priest (før 1.10). Han må ha sugd noe grenseløst, men morro var det.
 
Healing har ofte vært et problem i guilden vår.
Før vi har hatt bosser på farmstatus, that is.

Husker vael. Når en tank skulle overta aggro, var det ofte han døde.
Det kan ha noe med den fire nova greia, som gjorde at det ble "interupted" ikke vet jeg, har aldri spilt priest.
Og vi hadde aggro problemer de første gangene på broodlord.

på den tiden hadde vi ikke det BOS-liknede totemet, så hvis du ikke har spilt horde, så er det kanskje vanskelig å forestille seg.

Uansett, når det gjelder det Eivind sier om tanking og sunder armor, er det faen ikke mye mer som skal til. Sunder armor, hs spam hvis du har rage til det, og revenge når den popper opp.
Det er alt du trenger for å tanke i end-game.

Tanke i vanlige instancer fra level 1-60 er anderledes. Å få alle aggro da er ikke altid like lett uten prot spec.

Det folk heller ikke skjønner er at prot spec. er nærmest ubrukelig i endgame, men mest beregna på 1-60.

Har tanka alt i mc, og mesteparten i bwl, og det er faen ikke så mye forskjellige ting du kan gjøre.
Vael og er latterlig lett hvis alle gjør jobben sin.
 
Det er litt morsommt det, at det er lettere å tanke i MC enn i de "enkle" instancene. i MC holder du vanligvis bare aggro på en fiende. Mens i de enkle må man fokusere på assist target og bytte rundt på de andre for å holde aggro på alt. Og hvis det er PuG funker ikke alltid assist, så da må du fokusere på 2-3 targets samtidig som du holder aggro på resten... Det er stress, men det er jævla fun når du får det til å funke!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Min beste PvP opplevelse hadde jeg nå nettopp!

Vi var i WSG, med 7 gnom warlocker, 2 elf huntere og en human warrior. Bare det er bra nok i seg selv.

Men vi spilte mot et bra horde lag, de er jo alltid gode i BG, og vi åpnet som alliance pleier: Dårlig. 1-0 til dem. Så fant vi ut at gruppa var en slik en som likte å kødde litt, ha de moro, så vi satt alle i defense, og der var vi, 10 stykker som voktet flagget! Dette gjorde vi da i kanskje 15-20 minutter, og Horde angrep som vanlig, men hadde selvfølgelig ingen sjanse til å ta flagget, og det tok faktisk ganske lang tid før de skjønte hva vi drev med, og før det, hadde vi bestemt oss for å angripe, alle sammen, tok hjem 2 raske poeng, og da begynte alle horde å sutre, og stakk fra kampen! :D

Åhh, det var kos... Neste gang skal de være BARE gnom warlocks!
 

EagleJin

Bear Necessity
Beste PvP-opplevelse... Må være i går kveld da fc og jeg forsvarte flagget/oss mot to warriors, en hunter, en mage og en warlock, og kom unna med enda et flagg levert til basen..
:D
 
Min beste PvP opplevelse hadde jeg nå nettopp!

Vi var i WSG, med 7 gnom warlocker, 2 elf huntere og en human warrior. Bare det er bra nok i seg selv.

Men vi spilte mot et bra horde lag, de er jo alltid gode i BG, og vi åpnet som alliance pleier: Dårlig. 1-0 til dem. Så fant vi ut at gruppa var en slik en som likte å kødde litt, ha de moro, så vi satt alle i defense, og der var vi, 10 stykker som voktet flagget! Dette gjorde vi da i kanskje 15-20 minutter, og Horde angrep som vanlig, men hadde selvfølgelig ingen sjanse til å ta flagget, og det tok faktisk ganske lang tid før de skjønte hva vi drev med, og før det, hadde vi bestemt oss for å angripe, alle sammen, tok hjem 2 raske poeng, og da begynte alle horde å sutre, og stakk fra kampen! :D

Åhh, det var kos... Neste gang skal de være BARE gnom warlocks!
[/b]
Hah, ja det er moro å sette 10 på defense bare for å ødelegge for andre :)
Tjener ikke noe på det selv heller.

Skjer mot laget jeg er med på hele tida. Eneste forskjellen er at vi klarer å hente flagget.
Latterlig enkelt, egentlig. storme inn, frost nova, fear, warstomp, alt som lar seg gjøre, så kommer druiden løpende og tar flagget mens en priest står på taket og healer.
 

Libresse

Sharing is caring, Fisting is assisting
Jeg synes hele klassebalansering faller totalt vekk når man er i 20mannsraid. I en 5 til 10 mannsgrupper så er det mye morsommere. Alle har mye mer å gjøre og ikke alt ansvar ligger hos tanken (selvom brorparten av det gjør det). Rogues må sappe, cheapshotte etc. Mages må Poly'e, ting må SITTE for at det skal fungere (Erfaringer fra store raids går mer ut på om folk følger med eller ikke).

Liker å løpe instances fort og heller ta noen sjanser enn å gjøre alt safe, dette fører til mye morsommere spilling. Greit man wiper kanskje et par ganger der man ikke burde, men man klarer noen ganger helt ville pulls. Det morsomste er jo når noen spør;"SS up?" midt i en fight, også skriker man; "NO WIPE! GOGOGO!" - Og faktisk overlever. Det er der spillet brilljerer, det er der man får et vilt adrenaline kick.

Desverre så er veldig mange spiller bare for å farme equip og vil gjøre ting så safe som mulig :/

En glad warrior nå; Sul'thraze, fire levels til jeg får brukt den. Men nå blir grinden opp til 60 litt kortere :D
 
Kult, har ikke sett noen med det sverdet før faktisk, jeg satser på i allefall 1 NS i dag, kanskje 2 ^^