Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

#1
Denne tråden fungerer som Spillegals generelle World of Warcraft tråd.
Her snakkest det løst om alt som omhandler spillet og dets finesser.
Nyheter og lignende blir lagt ut i dette emnet av oppvakte brukere etterhvert som de blir kjent (f.eks Patchnotes)
Ellers så brukes tråden av vårt eget lille community til å dele historier, opplevelser, og begivenheter med hverandre.
Har du noen generelle spørsmål så helst still de her inne. Det er ikke nødvendig å lage et nytt emne for slikt.
Ha det gøy i Azeroth!

Denne lille notisen ble redigert inn av en moderator, og er ikke skrevet av Disco. Under følger hans orginale innlegg

-----



Den 28.oktober var jeg så heldig og få spilt World of Warcraft Euro beta for første gang. ( takk til iliuz! )

Planen er så at jeg skal skrive om mine små og store eventyr i warcraft verden, fylt med screenshots o.l fra dette vidunderlige spillet som alle virkelig kan glede seg til å spille !

Jeg startet som en Night Elf Rogue og gjorde meg klar til en del timers utforsking ute i en øy nord for kalimdor som heter teldrassil.
Det er her i en bygd som heter aldrassil at alle som velger rasen Night Elf starter.

Noen screenshots :
Create Character
Teldrassil
Min rogue


Det første jeg ble møtt med etter en fin intro var en kar som med utropstegn rett foran trynet mitt, og det betyr quests!.
La meg si dette her nå en gang for alle, questing er enormt mye i wow!
Nesten eneste metoden for å skaffe penger er via questing og det er også måten å komme seg videre til nye steder nå!
Man får forøvrig en del experience points fra quest også, så quests er rimlig populært;).

Etter å ha gjort en del quests så ble jeg endelig sendt videre til til den andre byen i teldrassil, dolanaar.
Der ble jeg møtt av en skummel kis ;)

I dolanaar så ble det som vanlig flere quests men denne gangen så var det et mye større område jeg ble sendt rundt omkring til mange flere oppdrag.

En del av dem var rundt denne vakre innsjøen
Her var det en del type monstere med navnet timberling som hadde blitt gale og det samme har de fleste fiendene til night elf rundt på deres områder, de fleste også som tidligere allierte, så det er en slags "sykdom" som blir spred rundt omkring av noen demoner eller liknende.

Etter og ha gjort en HAUG av quests så ble jeg endelig sendt til night elfs hovedstad, byen Darnasuss.
Her traff jeg den nye lederen for night elfs ettersom at den tidligere lederen furion fortsatt er forsvunnet.
Fandral er en overlegen klyse som prøver forgjeves og få tilbake udødligheten til night elf, men enten man liker han eller ei så må man gjøre oppdrag for han for å komme seg videre her i livet;).

Etter og ha godtatt oppdrag fra han så var jeg nå på vei ut fra tildrassil, og over til kalimdor ved hjelp av Hippographs

Mer kommer senere;).

http://www.spillegal.no/wow/ for mange flere kjipe screenshots;)
http://en.wow-europe.com/ for all info du trenger om wow.
 
#2
Hva syntes du om spillet så langt da Disco? Er det verdt all hypen det har fått? Hvordan er det i forhold til XI som du spilte i nesten 1000 timer? Jeg syntes ikke graffikken så all verden ut, men det har vel med smak og behag og at det er en beta verson og gjøre.

Siden jeg veit du har sinnsykt peil på MMORPGs så håper jeg at du kan si om WoW er så bra som alle forventer...



PS har Michael fått seg GTA SA eller?
 
#3
Jo World of Warcraft er veldig bra, kanskje ikke fullt så bra som de villeste ryktene skal ha det til!
Men alt i alt er det et veldig bra spill, og det er sinsykt stort så jeg har masse og glede meg til!

Angående grafikken så mente jeg det samme når jeg så på en del bilder, men ingame så ser du virkelig at grafikken passer perfekt og at den er veldig fin på visse områder!

I forhold til FFXI så har den vært betydelig bedre på starten, er level 17 nå og det er fullt mulig og spille solo, vet om folk som har soloa opp til 50 og planlegger solo videre til 60 (60 er max level).
Ellers så exper du nesten pure ved questing, du får exp fra fienden du dreper under quest ( selvfølgelig;) ) også får du en del exp som reward fra å ha gjort questen, og det gjelder alt fra store og små quest, og de store questene er som oftest også delt opp ganske mye slik at du totalt får en veldig stor belønning totalt.

Imotsetning til FFXI så er questen relativt kule ;)

Eneste jeg savner hittil fra ffxi er at den er flere classes og subjob.
Ellers så virker det som wow er godt lettere enn ffxi, tradeskills gainer du mye kjappere og du bruker veldig lite penger i forhold til ffxi, til og med i mining + blacksmithing som jeg går så tjener jeg faktisk masse penger pluss at jeg tjener mye skill !

Men om det er positivt at det er lettere eller ei er opp til en hver og bedømme.

Jada micheal fikk GTA:SA på fredag, men det derimot har IKKE noe særlig bra grafikk;)
Lurer på om jeg skal teste det en gang i natt før jeg legger meg, men er ikke sikker, kan trygt si at wow opptar mesteparten av tiden min;)
 
#4
Er det noe PvP i WoW? Tross alt orcer hater jo mennesker hater jo hverandre. Har de inngått en fredsavtale i WoW eller er de fremdeles bitre fiender?

Er det sånn at du kan soloe de største questene eller må du ha party for å få de til? Følger spillet en viss lineær historie eller handler det bare om quests?
 
#6
Opprinnelig skrevet av Tyrion@31.10.2004, 09.31
Er det noe PvP i WoW? Tross alt orcer hater jo mennesker hater jo hverandre. Har de inngått en fredsavtale i WoW eller er de fremdeles bitre fiender?

Er det sånn at du kan soloe de største questene eller må du ha party for å få de til? Følger spillet en viss lineær historie eller handler det bare om quests?
127496​
Ja... WOW har mye PvP. I motsetning til Final fantasy XI kan du kjempe mot
hvem som helst ,når som helst bare den andre personen godtar din utfordring (Dette gjelder folk fra din egen allianse.) Når det kommer til folk fra den andre alliansen (Horde) kan du angripe dem så snart de kommer til alliansens sitt område eller du er på et raid på deres område. Når det kommer til historie har jeg ikke fått spilt nok for å se den store sammenhengen i questene ,men questene er veldig morsom å gjøre siden du får både items og mye exp. for å gjøre quest noe som motiverer deg til å gjøre flere quest. Ikke sånn tungvindt som i FFXI. En annen ting som er bra er at all equipment du tar på deg kan andre se... feks ei kappe eller et par sko. Ikke bare noen av dem som i FFXI.

Grafikken synes jeg egentlig er mye bedre enn Final fantasy XI grafikken ,men kanskje ikke alle som støtter meg på den. Mye mer farger mer stemmningsfylt. Ikke så grått og kjedelig som FFXI. Animasjonene er også forbausene bra ,og flyter veldig bra. Dette kan du kanskje ikke se på filmer som du har lastet ned ,men når du begynner å spille.

Er det foresten mange her som skal spille World of warcraft?

Hvis ingen skjønte det før nå ,skal jeg det :svette:
 
#7
Tviler på at jeg starter, for det første har jeg hørt at du MÅ ha amerikansk addresse for å kunne spille det, hvis ikke må du vente til PAL release kommer ut noe som sikkert tar laaang tid. Det er ikke lenger mulig å skrive en "jukse" addresse som var mulig i det fleste andre spill. (Jeg vet ikke om dette er helt sant, fikk vite det av en kar på VGnett spill forumet)

En annen grunn er vel at jeg ikke har lyst til å bli så hekta på et spill igjen. FF spillinga gikk utover det meste og jeg klarer meg fint uten det...

Men hvis Disco og kanskje Vipex sier spillet er verdt det så kanskje jeg prøver meg :p
 
#8
Husk at spillet blir utviklet i Amerika ,og derfor tar det ikke like lang tid før det kommer hit. Har til og med hørt at det kanskje kommer i år ,men det er nok litt for optimistisk. Og ja, Tyrion. Etter min mening er Wow bedre på nesten alle punkter ,og om ikke annet mye artigere. Håper jeg ser det igjen når spillet kommer til europa =)
 
#9
Har Open Beta versjonen nå installert. Men har selvf ingen nøkkel så jeg får ikke spilt enda. Det her er utrolig hardt altså...hehe!

Huff...får håpe jeg får en nøkkel når dem starter Open Beta snart....
 
#10
Opprinnelig skrevet av Tyrion@31.10.2004, 09.31
Er det noe PvP i WoW? Tross alt orcer hater jo mennesker hater jo hverandre. Har de inngått en fredsavtale i WoW eller er de fremdeles bitre fiender?
127496​
på PvP servern kan du vel slåss mot hvem du vil, mens på PvE servern må du utfordre og den andre må godta. tror det var sånn det var.

anyway, kommer nok til å spille WoW når det kommer, har venta altfor lenge allerede >_<
 
#11
Gleder meg også til å teste open beta. Nå har jeg egentlig (tror jeg) bestemt meg for eq2.., men bytter hvis wow ser bedre ut.

Dumt at jeg signet opp på beta på en email addresse som ikke eksiterer lengre (*skalle huet i bordet*)....
 
#12
Opprinnelig skrevet av Zerragon@03.11.2004, 11.59
Gleder meg også til å teste open beta. Nå har jeg egentlig (tror jeg) bestemt meg for eq2.., men bytter hvis wow ser bedre ut.

Dumt at jeg signet opp på beta på en email addresse som ikke eksiterer lengre (*skalle huet i bordet*)....
129195​

Jeg får vel EQ2 i posten neste uke håper jeg. Så det hadde vært ok å fått testa WOW også. Så kan jeg sammenligne å se hvilke en vil fortsette med...
 
#16
Jeg bladde opp 50 spenn og har spilt i en sikkert 2 timer snart nå.
Synes spillet ser veldig bra ut. Det ser utrolig mye bedre ut en på bildene altså.

Det er veldig pent å se på men det er tegnefilm verden og det er detaljert men ikke detaljert med masse skarpe detaljer osv.

Jeg kjører spillet på maks i 1280*1024 og det flyter hele tiden. Ikke tegn til hakking.

Så min egen konklusjon er at det ser mye bedre ut i virkeligheten en på bildene. Men at det skulle vært noe skarpere detaljer...vanskelig å forklare,men dere ser det når dere starter å spille.

Men dette kommer til å bli et utrolig bra spill. Får vel EverQuest2 til uka så det skal bli spennans å se åssn det er iforhold til dette spillet.

:tommelopp:
 
#17
Jeg har også bladd opp 50 spenn til en Stress test og har vel spillt i 3-4 timer allerede, hvis det er noen som spiller på eastern PvP server er det bare å slenge over en Whisper til Ask, den udøde krigeren.
 
#18
Da holder jeg på å laste ned open beta. Si hvilken server du spiller på da disco så kommer jeg og joiner :D
 
#19
Opprinnelig skrevet av Tyrion@04.11.2004, 12.31
Da holder jeg på å laste ned open beta. Si hvilken server du spiller på da disco så kommer jeg og joiner :D
129829​
Er ikke sikker om han spiller på samme server som de i closed beta. Du kan vel heller ikke begynne å spille enda før open beta starter. Jeg skal også spille ilag med guilden min ,så hadde vært kult om du tyrion hadde kommet på samme server :)