Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

#41
leste noe om at det var flere som hadde meldt seg på beta testen enn blizzard trodde kom til å kjøpre spillet i europa :blunk: er visst en stor fordel i å bestille
 
#42
Jeg kommer til å gi bort min wow konto til noen her på forumet så fort jeg får EQ2 i posten. Så om det er noen som har VELDIG lyst så si ifra så skal jeg gi den til kanskje deg?! :svette:

Bare jeg får EQ2 snart da!
 
#43
Nå har jeg vært over maaasse steder i wow, og for et svært spill dette er!
Utrolig bra spill!

Masse fine steder og byer som mange her kommer til å elske, fra fjell til dype mørke skoger hvor undead lusker rundt omkring.

Som vanlig så finner dere også en haug av screenshots fra mine eventyr på www.spillegal.no/wow/
 
#44
Hvor koster det 50,- for å subscribe til WoW?
Jeg trodde man måtte gjøre det via Fileplanet og det koster jo rundt 120,-?
 
#46
Jaja, jeg prøvde og det nytter ikke for jeg har bare Visa Elektron, og det går ikke ann å bruke hos fileplanet.
Får bare vente til nærmere jul da før jeg kjøper spillet.
 
#47
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@07.11.2004, 02.31
Jeg kommer til å gi bort min wow konto til noen her på forumet så fort jeg får EQ2 i posten. Så om det er noen som har VELDIG lyst så si ifra så skal jeg gi den til kanskje deg?! :svette:

Bare jeg får EQ2 snart da!
131226​
er det EU-beta konto du har? Hvis det er tilfellet kunne jeg gjerne tenke meg kontoen din :)
 
#48
Opprinnelig skrevet av Ravi+07.11.2004, 16.07-->
<!--QuoteBegin-_LarZen_
@07.11.2004, 02.31
Jeg kommer til å gi bort min wow konto til noen her på forumet så fort jeg får EQ2 i posten. Så om det er noen som har VELDIG lyst så si ifra så skal jeg gi den til kanskje deg?! :svette:

Bare jeg får EQ2 snart da!
131226​
er det EU-beta konto du har? Hvis det er tilfellet kunne jeg gjerne tenke meg kontoen din :)
131406​
[/b]

Det er USA stress test og Open Beta klient jeg har. Så fort jeg får EQ2 så gir jeg den til en her. Blir bare elle melle deg fortelle og en får kontoen. :blunk:
 
#49
Noen andre som synes mange av questa utover blir rimelig dårlig forklart? Jeg er lv14 Elf nå og har flere quests som er så dårlig forklart hvor du skal at en blir tullerusk i hodet.
 
#51
Spillet er veldig bra, men jeg mister motivasjonen til å spille når det er beta. Litt kjipt å tenke på at alt jeg gjør kommer til å bli slettet. Er faktisk glad jeg ikke fikk spilt det før nå. Tror ikke jeg skal spille så mye mer før det er ute her til lands.
 
#52
Det blir ikke helt slettet, alle som var med på stresstesten får kontoene sine sent over til open beta når den begynner om et par dager.
Men den vil jo tross alt bli totalt slettet når open betaen slutter, men man får iallefall erfaring med spillet når man eventuelt kjøper og spiller full versjonen.
 
#53
Ja, det er det jeg gjør nå. Tester forskjellige raser/klasser og blir kjent med spillet.

Blizzard har sagt at de ikke har bestemt enda om Open Beta karakterene blir slettet eller ikke, men det er helt sikkert bare fordi de vil at folk skal teste spillet dems. Tror ikke folk spiller like mye om de vet at karakterene vil bli slettet, og dette vet Blizzard.

Har uansett liten betydning for meg siden jeg skal vente til det kommer til Europa.
 
#54
tenk på den som å velge hvilken rase/klasse/allignment du skal spille i retail... Og at du skaffer erfaring når det gjelder quests, proffesions, skills osv...
 
#55
Opprinnelig skrevet av _LarZen_@07.11.2004, 20.27
Noen andre som synes mange av questa utover blir rimelig dårlig forklart? Jeg er lv14 Elf nå og har flere quests som er så dårlig forklart hvor du skal at en blir tullerusk i hodet.
131552​
Er lv 15 night elf. har ingen problemer med å fatte quests jeg da :p
Har allerede stress og open konto forresten, slik at du ikke velger meg.
 
#56
Da har jeg fått testet WOW i helga også, og kan trekke noen sammenligninger mellom WOW og EQ2 på et subjektivt nivå.

WOW varmet opp med å gi meg bakoversveis av introen (typisk Blizzard :)).
Character creation var enkel og grei, men jeg savnet kustomiseringsmuligheter for å fremme et mer originalt utseende.

Laget meg en night elf hunter og begynte min lille testferd. Jeg ble møtt av en NPC med et stort "!" som betyr at den har et quest til meg. Jeg gjorde noen quests, og ble forbauset over hvor enkelt spillet virker (er nå lvl 10, og har enda ikke vært i nærheten av å dø).

Quests ga overraskende bra rewards, og jeg fikk fort et rimelig bra sett med equipment, som ikke akkurat gjorde ting vanskeligere.
Grafikken synes jeg er veldig fin på sin måte. veldig lekende og artistisk, minner om en uhyre bra versjon av "Spyro the dragon" grafikken, hehe. Verdenen er veldig fargerik og vakker. Man blir liksom i godt lune ved å jogge rundt i skogen. Stoppe ved en dam, fiske litt. Musikken er også bra, om ikke litt lite variert og repeterende, så passer den bra med spillmiljøet.

Er som sagt bare lvl 10, så har ikke fått sett så mye av det, men har fått et greit førsteinntrykk.

Synes EQ2 og WOW er veldig bra på hver sine måte, og at de stiller meget likt totalt sett.

Systemkravene er jo veldig forskjellige da. Det er helt utrolig hvor glatt og fint og laggfritt WOW gikk selv om jeg kjørte alt på maks, og pcn min er ikke akkurat high end.

Spillene er ganske like når det gjelder quests. EQ2 har npc speech og en praktisk quick journal feature, men wow har "see what you get" og rimelig bra rewards.

EQ2 har jeg skrevet om i en annen thread.
Irriterende med WOW: For enkelt, veldig rask levling, ingen death penalty (nesten), høy fjortis faktor.

Irriterende med EQ2: Ingen PvP, ekstreme systemkrav, til tider mye lagg, kjedelig npc behavior, hender fortsatt man krasjer.

Konklusjon:
Er du på jakt etter et veldig vennlig og ganske enkelt og ukomplisert mmorpg, så velg WOW. Har du en dårligere pc, så er også WOW et must da du mest sannsynlig kan spille det uten større prob. WOW har også egne PvP servere. Spillet er også 100% stabilt (på de 5-6 timer jeg har spilt i helga). Et must for 1.gangs mmorpg spillere hvertfall.

Er du mer erfaren, og ønsker en større utfordring, samt kanskje har en high end pc og vil oppleve suveren grafikk, så er eq2 tingen. Det er også mye mer utfordrende, og kampsystemet har et eget kombosystem som skaper litt ekstra variasjon.

Jeg sliter med å velge ett av dem, men akkurat nå er valget enkelt da WOW ikke blir å se i Europa med det første. Får se hvor glad jeg er i eq2 etter et par måneder live, og om det blir verdt å bytte til WoW.
 
#57
Da var Stress test slutt :(
Men nå har open beta begynnt :trollmann:
WoWs hjemmeside: WoW
Det er helt gratis denne gangen, og det tar slett ikke lang tid å registrere seg.
Jeg anbefaler at alle signer up, og til dere som var med i Stress Test, dere kan bare begynne å spille med en gang, tror jeg.

For min del, downloading as we speak =D
 
#58
Laster ned jeg å nå. Lenge igjen...:( Blir spennende å se hvordan spillet er å spille med andre:p Har testa den alphaen før ellerno:p
 
#59
det går så sakte :(