Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Skaff nature's grasp først, og etter det restoration til du får innervate.

Jeg skal kjøre samme build som ferahgo, anbefaler deg å laste ned noen av filmene hans fra US fora.

Opprinnelig skrevet av The Creature@09.04.2005, 03.14
Men en ting lurer jeg på... Hvorfor gidder noen av dere å ha så utrolig tette navn som f.eks potetball.... Dere vil bli stt ned på og jeg vet at mange guilder som er nogenlunde oppegående vil ganke dere så ut ad helvete fordi dere har så tette navn, som faktisk strider mot name policien til Blizzard, som faktisk kan gjøre om navnet deres til aleksander eller anders  eller cockblaster om dere ikke får huet deres i gir og skjønner at cs ikke er WoW.... thats the fact....

Om jeg hadde vært GL hadde jeg aldri tatt inn folk med tette navn som det der.. /spit

ILU Jarlaxle <3
204432​
Well, å kalle char'en sin for potetball er ikke mot policy, ettersom de faktisk oppmuntrer til å se etter ting osv. hvis du ikke vet hva du skal kalle deg, og isteden for å velge kjente eventyr navn f.eks..

Character names doesn't have to be fancy. If you can't think of a good name, just start looking around your room

Og i dette tilfellet, er eksemplet, Chair..

Ingen Gm vil komme og skifte navnet hans fra Potetball :p
Skjønner ikke hvor du har fått detfra at dt er mot Blizzard policy.. :confused:

Grønn Zebra

modder fukker av verste sort
Opprinnelig skrevet av the-finalfantasy-fan+09.04.2005, 04.11-->
<!--QuoteBegin-The Creature
@09.04.2005, 03.14
Men en ting lurer jeg på... Hvorfor gidder noen av dere å ha så utrolig tette navn som f.eks potetball.... Dere vil bli stt ned på og jeg vet at mange guilder som er nogenlunde oppegående vil ganke dere så ut ad helvete fordi dere har så tette navn, som faktisk strider mot name policien til Blizzard, som faktisk kan gjøre om navnet deres til aleksander eller anders  eller cockblaster om dere ikke får huet deres i gir og skjønner at cs ikke er WoW.... thats the fact....

Om jeg hadde vært GL hadde jeg aldri tatt inn folk med tette navn som det der.. /spit

ILU Jarlaxle <3
204432​
Well, å kalle char'en sin for potetball er ikke mot policy, ettersom de faktisk oppmuntrer til å se etter ting osv. hvis du ikke vet hva du skal kalle deg, og isteden for å velge kjente eventyr navn f.eks..

Character names doesn't have to be fancy. If you can't think of a good name, just start looking around your room

204449​
[/b]

Tror det er litt strengere på RPG-serverene... Hvis en guild ikke vil ha deg med pga. navnet er det jo like greit! Verre enn det er det ikke!

Men aprpos noe annet: Som jeg har postet tidligere så har jeg planer omå starte på nytt! Helt enkelt fordi jeg kjøper min egen WoW og slipper å leeche på bestevennen min... Med mine ekstreme overtalingsevner har jeg også fått med meg fattige Alucard til å kjøpe WoW.
Så jeg lurte på om noen andre kunne tenkt seg å begynne på nytt... Helst på RC(ravencrest hvor alle de jeg kjenner mange), men evt. en annen ny server! Noen som vil Joine? Kommer da til å start ny guild og greier (vurderer å kalle den for "Slavic Gods" noe dere kanskje skjønner hvis dere søker på Czernobog...)

Ooooh jeh!

Hva er vitsen med å kopiere andres talent builds? Hele vitsen er jo å bygge den opp etter eget ønske og spillestil. Jeg vet ihvertfall at jeg ikke hadde vært fornøyd med en build bare på grunn av at noen andre er sinnsykt gode med akkurat den builden. Jeg vil heller ha noe som passer til min spillestil enn en jeg vet er bra.

Jeg hadde planlagt en 18/0/33 build på min druid, men nå fant jeg ut at det passer bedre til min spillestil med en 4/14/33 build, siden jeg aldri har vært nuker i grupper, (og siden jeg har innsett at balance er møl, spesielt siden jeg bruker staver og 2h-maces)

To andre videoer som er verdt å se, utenom "Gimped?" og "Root Down" av Ferahgo, er "Rubix:1" og "Rubix:2" av RubiX. Den viser en annen måte å spille druid på, med mer vekt på formene enn det Ferahgo har. RubiX har også med en del PvE i filmene, og et av klippene er veldig vittig. Han puller en lvl 60 elite giant fra Burning Steppes til Lakeshore.

Blitt lvl 48 nå, og satser på lvl 49 i løpet av helgen. Jeg så forresten Kozeloz i IF her om dagen, men jeg har enda til gode å se noen andre fra SG.

Helt enig, ikke kopier builds, det er helt greit å få andres meninger, og såklart ha med det vitale (Som Rogue ville jeg si at evis. Sinister strike, og Master of deception er vitale), men ikke google etter en god build, prøv deg heller frem.

De aller fleste ender opp med å rerolle minst en gang uansett.

Opprinnelig skrevet av the-finalfantasy-fan+09.04.2005, 04.11-->
<!--QuoteBegin-The Creature
@09.04.2005, 03.14

ILU Jarlaxle <3
204432​

204449​
[/b]
Hva er galt med nicket potetball? Like greit nick som hva som helst det, bare det at som du sikkert skjønner så er en god del av de "kule nickene alle vil ha i guilden sin" tatt... Eller "han har så kult nick at han kan jeg ikke ganke han, shit ass..."
lol...
Og når det man ville ha er tatt så kan man vel like så godt skaffe ett smil på andres ansikt som forstår norsk når de ser nicket..

Hehe, vet jeg fikk smil på ansiktet ditt the-finalfantasy-fan ;)

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Jeg er enig i at man ikke nødvendigvis må kopiere en build direkte fra nettet, man bør bygger karakteren rundt sin egen spillestil. Det som derimot kan være litt lurt å sjekke ut er hva de forskjellige talentene faktisk gjør, det er ikke alltid like åpenbart. Hva med elemental fury hos shaman f. eks? Det står i beskrivelsen at den øker critical skaden med 100%, dette kan lette føre til at man tror at dersom man gjør en vanlig critical skade på 150, så vil denne skillen føre til at du gjør 300 Dette stemmer ikke, vanlig critical økning er +50% skade, +100% critical gjør at critical satsen øker med 100%. +100% på critical satsen betyr at når du får en critical skade med elemental fury så øker skaden med 100% istedenfor 50% (200 skade i eksemplet). Så denne skillen er ikke så vill som man kanskje først antar.

Nukeluz, vell... Det er ikke vansklig å få tak i et navn som i ditt begrep er "kule" Det finnes name generators, det finnes sider med navn og navn finnes i bøker... Jeg klarer ikke å ta folk seriøst om de har sånne übertette navn... Jeg ser for meg at de er upålitlige og har en "leet" oppførsel, og det hater jeg...

Og navnet potetball var ikke noe morsomt en gang... Nesten like morsomt som bæsj, og bæsj er ikke så veldig morsomt...

Jeg er enig med The Creature, bortsett fra på én ting - man skal ikke ta navn fra bøker, spill, serier, filmer eller andre franchiser, ikke engang Blizzards franchiser. Det strider imot reglene.

Hehe. Hva med Princess, robert? Som blanda seg i duellen vår. BÆ!
Uansett, jeg liker ikke teite navn. Ser jeg foreksempel "superdane" gående i 1k needles ... da er det av mounten og to SS med evis. Ha det og farvel. Dere ødelegger spillopplevelsen som noen kanskje prøver å ha ... skulle nesten ønske man kunne pvp-e sin egen faction også. For alliance er ufattelig fylt til randen med cs-unger.

Cintaro 4 laif. :forelsket:

EDIT: På begge karakterene mine har jeg navn fra en fantasy-franchise. Det er kanskje litt dumt. Så HEJ, HYKLER!? Ja ...

Dessuten er det ikke strengere på RP-server, har jeg hørt da ...

Opprinnelig skrevet av Agahnim@09.04.2005, 15.20
Jeg er enig med The Creature, bortsett fra på én ting - man skal ikke ta navn fra bøker, spill, serier, filmer eller andre franchiser, ikke engang Blizzards franchiser. Det strider imot reglene.
204596​
Heh, ja.. Faktisk det the creature sier er lurt å gjøre strider mot reglene, men det han sier ikke er lov, er faktisk det.. ;)

Men vi må da alle huske at dette er et spill, og det burde da ikke plage dere så ekstremt mye at noen folk velger navn dere synes er dumme.. Dere trenger jo ikke ha noe med dem å gjøre :ler:

Som med meg, jeg synes det er teit at folk kaller seg for LOTR navn osv, men det får meg ikke til å stoppe opp for å skjelle ut personen..

La folk lage den char'en dem vil, og heller lat som de ikke eksisterer..
Det er et spill og det er nok ment for å være litt moro også..

Og for de som ikke har lagt merke til det, så er Blizzard litt spøkefulle også ;)

Opprinnelig skrevet av salamando@08.04.2005, 21.22
Folk som looter alt i instancer (Spesielt ting som er "Bind on Pickup) kan se langt etter gruppe med meg igjen. Kjører et kjekt system som er såre enkelt, men likevel genialt. Heter enkelt og greit v\n.

Hva sier du kanskje, om du aldri har hørt om det før!

V står for "Vendor", som er kjøpmennene i spillet.
N står selvsagt for "Need".

Når en roll kommer, ser alle på itemet, trenger dem det ikke, så skriver dem en "V". Skriver alle "V", så er det tegn på at ingen har bruk for det, derfor har alle like stor rett å selge det, og da kan alle rolle uten kjefting og skriking. Skriver noen "N", så roller bare dem som trenger itemet. Pass på at folk ikke misbruker dette systemet; Siden det bygger på tillit. "Smarte folk" finner ut at dem kan misbruke det, og skrive "N" på mye rart; så pass på når du grouper med totalt ukjente.
204302​
kjører samme opplegget i gruppene mine, bare jeg kaller det NBG Manuell... istede for vendor sier vi greed...

Det beste er egentlig å bruke master looter, så er det lederen som fordeler varene... Bare du ikke ahr en kjip leder...

Ja. Vi vet jo hva som skjer når man bruker master looter og det blir bugga. Azuregos, anyone? En spiller fikk ALL lootet.

Opprinnelig skrevet av Agahnim@09.04.2005, 14.20
204596​
Det spørs vel egentlig på om det navnet er copyrighta, bøker kan ha navn som carl, erik og pål uten at de har copyright, men det å ta et navn som gandalf eller lignende blir anderledes såklart... Men f.eks bøker som silmarillion har en liste med navn og silmarillion er vel såpass gammel og forfatteren såpass død at man kan ta de navna uten videre problemer? Eller tar jeg feil?

Men kanskje jeg skal starte en ny char og kalle han CarMan eller LeEtBoY

Opprinnelig skrevet av the-finalfantasy-fan+09.04.2005, 15.25-->
<!--QuoteBegin-Agahnim
@09.04.2005, 15.20
204596​
Heh, ja.. Faktisk det the creature sier er lurt å gjøre strider mot reglene, men det han sier ikke er lov, er faktisk det.. ;)

Men vi må da alle huske at dette er et spill, og det burde da ikke plage dere så ekstremt mye at noen folk velger navn dere synes er dumme.. Dere trenger jo ikke ha noe med dem å gjøre :ler:

Som med meg, jeg synes det er teit at folk kaller seg for LOTR navn osv, men det får meg ikke til å stoppe opp for å skjelle ut personen..

La folk lage den char'en dem vil, og heller lat som de ikke eksisterer..
Det er et spill og det er nok ment for å være litt moro også..

Og for de som ikke har lagt merke til det, så er Blizzard litt spøkefulle også ;)
204613​
[/b]
Vel alt tyder på at du er fantasy-elsker hvertfall ;)

Opprinnelig skrevet av Agahnim@09.04.2005, 17.28
Tolkien-franchisen lever da i beste velgående.
204652​
Ok, der tok jeg litt feil... Men jeg tror ikke det er ulovlig å bruke navn som man finner i den lista... Man kan ikke copyrighte alle navn heller, bruk navn fra diverse mythologier da vel... Et eller annet som er med å bygge opp et seriøst og repsektert miljø istede for å ødelegge et slikt flott spill med dumme navn og som regel er det folk med dumme navn som oppfører seg som noen idioter, jeg har faktisk ikke møtt en eneste person som er drittsekk som har et fantasy navn... Faktisk ingen...

Opprinnelig skrevet av salamando@08.04.2005, 21.22
Folk som looter alt i instancer (Spesielt ting som er "Bind on Pickup) kan se langt etter gruppe med meg igjen. Kjører et kjekt system som er såre enkelt, men likevel genialt. Heter enkelt og greit v\n.

Hva sier du kanskje, om du aldri har hørt om det før!

V står for "Vendor", som er kjøpmennene i spillet.
N står selvsagt for "Need".

Når en roll kommer, ser alle på itemet, trenger dem det ikke, så skriver dem en "V". Skriver alle "V", så er det tegn på at ingen har bruk for det, derfor har alle like stor rett å selge det, og da kan alle rolle uten kjefting og skriking. Skriver noen "N", så roller bare dem som trenger itemet. Pass på at folk ikke misbruker dette systemet; Siden det bygger på tillit. "Smarte folk" finner ut at dem kan misbruke det, og skrive "N" på mye rart; så pass på når du grouper med totalt ukjente.
204302​
Har brukt samme metoden siden beta, med et lite unntak, bruker g istedet for v . g for greed.
De fleste jeg har spilt med på Burning legion gjør det.