Opprinnelig skrevet av Lurtz+08.05.2005, 20.58-->
@08.05.2005, 20.37
Fyrte opp WOW istad etter en liten pause. Jeg skulle sammle x antall x....dreiv å gjorde dette en stund men så går den samme tanken om og om igjen i hodet mitt...: hva er pointet....hva er målet med det her?
Bli level 60? ja greit nok det...men hva er pointet med å bli lv 60?Greit nok å bli noen levels høyere slik at jeg kan sammle x antall av x som er er høyere level. Men hvorfor?
Hvor er historien? Ja jeg har nok blitt litt kresen....ivertfall etter å ha spilt Guildwars i noen dager hvor jeg har ingen sammle x og drep x av x. Og det er en historie som drar meg videre....dårlig gjort av GW å ødlege WOW for meg på den måten der altså!
217360
Du kan få ethvert spill til å høres rimelig dårlig ut når du simplifiserer det slik. Det blir litt som om jeg skulle redusert Half-life 2 til dette:
Du styrer et kamera rundt, fører musepekeren/sikte over en fiende og trykker, fienden dør eller du dør, du begynner på nytt eller går videre. Repeter X antall ganger til spillet er slutt.
Hva med den sosiale delen av WoW? Hva med samarbeidsaspektet i WoW? Hva med PvP der dine egne spillerskills spiller en stor rolle?
At det er en historie i andre spill er ikke noe sterkt argument, da de aller fleste spill kommer sammen med en begredelig møkkahistorie som kunne være skrevet av en hvilken som helst tulling.
Poenget mitt er vel ganske enkelt at du ikke kan plukke fra hverandre et spill på den måten og simplifisere det så brutalt, da kan man få hva som helst til å høres totalt uinteressant ut.
217379
[/b]