Opprinnelig skrevet av eivind2k@03.08.2005, 13.58
25 agility = 1% critt chance hos rogues, nå skal du få lov til å vise meg når ghostshroud og Shadowcraftcap fikk 50 agility.
247685
25 agility = ca 1% crit ja
14 agility = 1% dodge
1 agility = 1 attack power
1 strength = 1 attack power
Dette er ROGUE definisjoner. For warriors så er 1 strength = 2 attack power
Ghostshroud
12 str = 12 attack power
19 agility = tilnærmet 1% crit + over 1% dodge chance og +19 attack power + ukjent chance to hit
18 stamina = 180 hp
Totalt: 180 hp, 1% dodge, 1% crit og 31 attack power +ukjent chance to hit
shadowcraft cap
13 strength = 13 attack power
20 agility = 1% crit, 1,25% dodge, 20 attack power +ukjent chance to hit
18 stamina = 180hp
totalt: 33 attack power, 1,25% dodge, 1% crit, 180hp + ukjent chance to hit + 5 spirit. Er også del av et set som gir videre bonuser
Eye of Rend
13 strength = 13 attack power
7 stamina = 70 hp
2% crit
totalt: 13 attack power, 70hp og 2% crit
Eye of Rend er selvsagt ikke ræva på en rogue. Men imo så synes jeg shadowcraft settet til rogues muligens er spillets beste blå sett, noe som gjør at du vil ha shadowcraft cap i steden for å få full bonus. Det typiske jeg ser er at rogues bruker Eye of Rend i en halv level, så får de shadowcraft eller ghostshroud og da kaster de Eye of Rend.
En warrior som bruker den i PvP vil bruke den helt til han eventuelt får champions gear eller en epic hjelm som lionheart eller might hjelmen.
Forresten noen som vet hvor mye agility +1% chance on hit tilsvarer? Det må også tas med i beregningen på shadowcraft og ghostshroud.
Jeg har forresten aldri sagt at shadowcraft eller ghostshroud adder mer crit, jeg sa den var bedre fordi agility er rogue sin primary stat og den gir derfor mye forskjellig.
Husk også at strength adder 2 attack power for en warrior, mot bare 1 hos rogues.
Konklusjon:
Hvis jeg var warrior i guild raid så ville jeg passet den til en guild rogue. Hvis jeg var warrior, som prioriterte PvP, i et pick up party så synes jeg at jeg kunne rollet.