Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Ja, merk det speeden :)

Egentlig ville de ha begynt med vedlikehold om 10 minutter da, så du taper ikke mye på det. :)

Edit: For å svare på "skal warriors rolle på ranged da?".
For min del, roll så mye du vil, men du må rekne med å måtte finne deg en ny guild og streve med å finne grupper i fremtiden, 2 dager senere ser du Huntern du rolla over med en flunkene ny Rhok'Delar, NOES! :)

Okey, da kommer vi til dette igjen, hvorfor skal man rulle på et våpen når det finnes bedre våpen enn det du roller på? Hvorfor skal da alle hunters ha førsteretten på epic ranged når de kan få Rhok'Delar?

Det er bare sånn at noen våpen er bedre egnet til andre classer selvom classer de er mindre egnet til også kan bruke de...

Warriors skal rolle på ranged med warrior stats. Jeg har ikke noe imot at f. eks en rogue eller warrior roller på den Bone bow eller hva den nå heter, så lenge huntern ikke har et helt forjævlig våpen og trenger den.

Og det eneste marksmanship klarer å ta er rogues og warriors, der nå har jeg sagt det, god natt.

Fordi, man bør ha et godt ranged våpen for å klare den questen, som ikke er gjort på en halvtime.

Og Typhoon er bedre egnet til Paladin/Hunters. Men nå skal jeg sove, natta puzer. o)

Derfor syntes jeg det er greit at de som virkelig trenger våpnet får det og ikke at folk ruller bare fordi de KAN bruke det... God natt til dere også...

Og Arcanite Reaper er bedre en Typhoon og horde har ikke Panzydins. Hvem kan bruke sverdet på horde siden da? Joooda, det er oss det. Teh huntah!

Og det eneste marksmanship klarer å ta er rogues og warriors, der nå har jeg sagt det, god natt.
Synes Shamans er lettere en Warriors. Intercept og Hamstring dreper meg gang på gang.

Edit: Salamando her. Var logget in som Blizzy.

Det er hvertfall ikke noe tvil om at warrior skal ha så trege våpen som mulig.

Redigert: Kanskje begrunne hvorfor.
Mortal strike er weapon dmg+85. ( du får den vel opp på 160 på level 60) Den har en cooldown på 10 sekunder. Altså, den gir så mye skade som våpenet tar maks. Har du en dagger da, så blir ikke det mye.
Overpower har også en cooldown. Jeg får masse dodge når jeg sloss mot rogues. overpower critter på ca. 1k skade med ice spear greia mi med 53.9 dps og 3.6 speed.
Hadde du hatt et mye raskere våpen, hadde du nesten ikke critta en dritt, og du hadde ikke fått så mye ut av overpower.
Retaliation (riktig nok ikke brukt alt for mye, men alikevel) countrer hvert enkelt slag fra alle fiendene dine som angriper deg forfra, men weapon dmg. Jææævlig bra hvis en quests feks. krever at du dreper 3-6 stk. samtidig.

Og at du genererer mye mer rage med et sverd på 2.9, enn en øks på 3.8, er bare tull. Duel wield merker du ragen kommer fort, men det har faen ikke så mye å si på two hand.
Og når vi er inne på sverd kontra øks, så kan du ta 5 point i axe spec. i arms, så får du +5% crit kjangs. Det er ingenting som gir like mye rage som crit.

Men hvis du skal sammenlikne det sverdet der med 64.9 dps, eller hva det var, mot en reaper på ca. 54, og max skade er så og si det samma, er det bare å bruke hodet litt..

Redigert: jeg husker også at jeg misa jævlig mye på lavere level, men når du kommer opp til 60, treffer du omtrent hver gang.

Kom til å tenke på enda en ting. Hvis du sloss mot en pala, med et sakte våpen, kan du være såppass heldig at du får et crit som tar såppass mye så du bare kan slenge på en mortal strike og execute før han rekker å reagere..PWN!

Skjedd meg et par ganger...Resten av gangene slenger jeg på hamstring og løper.

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Når jeg starter Blizzard Downloader for patch 1.6.1 får jeg meldinga "Download not authorized by tracker.". Ke i svaaarte?

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av eivind2k@03.08.2005, 03.45
Det er ingenting, når jeg og kabuto gjorde upper blackrock spire for noen dager siden ninjaet en warrior  eye of rend foran 3 rogues, dette er vel noe av det beste du kommer head armor for rogues bortsett fra ShadowCraft cap muligens.
247565​
Det er faktisk en del warriors som bruker eye of Rend som PvP gear, det eneste de taper på det er litt armor, dessuten er strength bedre på en warrior enn på en rogue pga måten de gainer attack power på. Både Ghostshroud og shadowcraft cap er bedre for rogues. Det kan nok oppfattes som ninja blant rogues, men det ser ut som det blir mer og mer vanlig da blant de beste PvP warriorene på serveren bruker Eye of Rend.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av Grønn Zebra@03.08.2005, 12.22
Balle-patch :( jeg vil ha nye talent-trær... Faen fortsatt knight... vil bli rank 7...
247657​
Tror du kan kose deg i et par uker til før den patchen kommer...Tror nok de skal ha testservere på den, noe som tar minst en uke.

En hver warrior som bruker eye of rend skulle fått grisebank, faen heller, imperial plate helm er jo bedre.

Uansett, saken er at man ikke skal stjele gear fra andre classer, noe det ikke er noe tvil om at denne feite dvergen gjorde.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av eivind2k@03.08.2005, 13.23
En hver warrior som bruker eye of rend skulle fått grisebank, faen heller, imperial plate helm er jo bedre.

Uansett, saken er at man ikke skal stjele gear fra andre classer, noe det ikke er noe tvil om at denne feite dvergen gjorde.
247672​
lol, imperial helm er garbage i forhold til Eye of Rend for en crit warrior. Med Eye of Rend og annet crit gear så kan en warrior nå 23+% crit bare på utstyr og talents, og det er uten epics. Imperial gir 5 strength mer og 10 stamina mer, men +2% crit over det når som helst. Crit MS warriors er lett det beste valget for warrior i nåværende versjon av spillet. Strengthen på eye of rend gjør mer for warrior enn for rogue. Ghostshroud og shadowcraft er mye bedre for en rogue siden de gir tonnevis agility, noe som adder crit%, armor, dodge og attack power for rogues. Warriors har ingen superiour hjelmer som adder crit%.
Man stjeler ikke itemet hvis man faktisk trenger det til en build. Han rolla vel på like premisser også regner jeg med. Det er ikke en del av et set, og det itemet brukes av mange warriors.

25 agility = 1% critt chance hos rogues, nå skal du få lov til å vise meg når ghostshroud og Shadowcraftcap fikk 50 agility.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Opprinnelig skrevet av eivind2k@03.08.2005, 13.58
25 agility = 1% critt chance hos rogues, nå skal du få lov til å vise meg når ghostshroud og Shadowcraftcap fikk 50 agility.
247685​
25 agility = ca 1% crit ja
14 agility = 1% dodge
1 agility = 1 attack power
1 strength = 1 attack power

Dette er ROGUE definisjoner. For warriors så er 1 strength = 2 attack power

Ghostshroud

12 str = 12 attack power
19 agility = tilnærmet 1% crit + over 1% dodge chance og +19 attack power + ukjent chance to hit
18 stamina = 180 hp

Totalt: 180 hp, 1% dodge, 1% crit og 31 attack power +ukjent chance to hit

shadowcraft cap

13 strength = 13 attack power
20 agility = 1% crit, 1,25% dodge, 20 attack power +ukjent chance to hit
18 stamina = 180hp

totalt: 33 attack power, 1,25% dodge, 1% crit, 180hp + ukjent chance to hit + 5 spirit. Er også del av et set som gir videre bonuser

Eye of Rend

13 strength = 13 attack power
7 stamina = 70 hp
2% crit

totalt: 13 attack power, 70hp og 2% crit

Eye of Rend er selvsagt ikke ræva på en rogue. Men imo så synes jeg shadowcraft settet til rogues muligens er spillets beste blå sett, noe som gjør at du vil ha shadowcraft cap i steden for å få full bonus. Det typiske jeg ser er at rogues bruker Eye of Rend i en halv level, så får de shadowcraft eller ghostshroud og da kaster de Eye of Rend.
En warrior som bruker den i PvP vil bruke den helt til han eventuelt får champions gear eller en epic hjelm som lionheart eller might hjelmen.

Forresten noen som vet hvor mye agility +1% chance on hit tilsvarer? Det må også tas med i beregningen på shadowcraft og ghostshroud.
Jeg har forresten aldri sagt at shadowcraft eller ghostshroud adder mer crit, jeg sa den var bedre fordi agility er rogue sin primary stat og den gir derfor mye forskjellig.
Husk også at strength adder 2 attack power for en warrior, mot bare 1 hos rogues.

Konklusjon:

Hvis jeg var warrior i guild raid så ville jeg passet den til en guild rogue. Hvis jeg var warrior, som prioriterte PvP, i et pick up party så synes jeg at jeg kunne rollet.

Shadowcraft ... beste blå set ... wow. Dagger rogues, som meg selv, vil mye heller ha så høy +crit som mulig for å gjøre mest damage. De andre plussene med agility er ikke like viktige. Og et mikset set med forskjellige blå drops er mye bedre, i mine øyne, enn Shadowcraft.