Og der kom det voksne aspektet som passer din karakter så bra vet du, Crizpy
Nei, spillet er ikke balansert 1vs1. Men det er fortsatt ikke umulig å ta dem. Selv har jeg tatt druids med fult cenarion og staff of dominace i duel. Jeg har tatt shamans med ten storms headgear og fult mc-set. Poenget mitt er, i duel forventer du ALT, og er klar for det meste. Ta f.eks shamans (min favoritt

), shamans har en naturlig fordel mot mange klasser i duel pga de mange forskjellige skillsene de har. Men du som f. eks rogue, eller mage er forbredt på hva han gjør, såklart legger han ut en grounding totem, holder du rangen din klarer du å få den bort og polye han fort nok, klarer man dette, burde man ha seiern i sin hule hånd. (Ihvertfall som arcane/ice)
Men, hvordan reagerer du når du setter deg ned etter å ha drept en mob i western plaugelands, drikker deg fult opp, så får en uventet ambush i ryggen? Eller en frostshock for den saks skyld. Dette er for meg pvp. Det er her jeg baserer min tolkning på "rettferdighet og blanse" innenfor wow, fordi det er nettop det blizzard klassifiserer som PvP.
Hva gjør du når du mister halve livet ditt i løpet av en ambush? Hva gjør du når windfury proccer deg for 2k? Her handler det om å tenke raskt og gjøre de riktige tingene til de riktige tidspunktene, driter du deg ut, har du tapt, det er PVP for meg. En duel er en duel. Hvordan skal en rogue duellere? Om en rogue ambusher meg for 1.5k når jeg selv vet det kunne jeg ikke brydd meg mindre, jeg har mana shield som demper dmgen med 600, og mana ruby som får opp manaen min igjen. Ice block - frost nova for å komme meg unna, er jeg heldig har ikke stakkaren preperation engang, og får ikke vanisha to ganger.