Spillegals generelle World of Warcraft-tråd

Ca. 2k men jeg gjør ikke mer damage med +2k mana hp er fint det, men jeg vil gjøre dmg.

Du kan komme in i AV som level 1 om du vil.

Bare gå i gruppe med en på level 51-60, og join as a group.

Opprinnelig skrevet av Seadog@29.09.2005, 22.41
Shaman min er nå level 48, halveis til 49. Underkant av 3000 hp og 2500 mana. I feel the powah!
Shamans er så imba at det er kvalmt :p
264870​
Shaman er OVERHODET ikke imba som folk skal ha det til, saken er at man må vite hva man gjør. Shaman er enkel å spille og har noe mot alt, men når du fatter hva du må gjøre så kan egentlig ikke shamanen gjøre så mye. En god rogue, priest og mage vil og bør ta en shaman. Ellers vil jeg si at den personen mangler erfaring. Jeg slår shamans mer enn jeg taper, selv de med end-game epic gears og rank10. Og jeg er bare rank 5 og har 2 epics. Jeg fatter ikke hvorfor folk synes Shaman er så IMBA, shaman er en utfordring, en morsom utfordring til og med. Mens en rogue og hunter dreper meg før jeg rekker å reagere, shamans er morsomt; fordi da må du virkelig tenkte taktisk - fordi han kan gjøre så mye forskjellig og det er det folk blir så forvirret av.

Respektgruppe : Warrior, Priest, Warlock, Shaman og Mage.

Hatgruppe : NE og Gnome : Hunter, Druid, Rogue! og i mass pvp paladin.

Er så latterlig at dem tar devind shield og tar over en base og vi kan bare sitte og se på. Og i mass-pvp! Når det kommer 3-4 palas og 2 holy priest. Jeg kan bare ta CS på en, så har vi resten. Alltid noen som får healet godt om de er organisert.

Opprinnelig skrevet av Duke+30.09.2005, 04.14-->
<!--QuoteBegin-Seadog
@29.09.2005, 22.41
Shaman min er nå level 48, halveis til 49. Underkant av 3000 hp og 2500 mana. I feel the powah!
Shamans er så imba at det er kvalmt :p
264870​
Jeg fatter ikke hvorfor folk synes Shaman er så IMBA.

264912​
[/b]
Fatter det ikke litt engang? Neivel.

Uansett. Laget meg en Shaman på Test Serveren. Har du noen tips til talents og spillestil, Lurtz?

Hvem liker vel å tape? Er bare å duelle shamans ofte og lære av sine feil, se på andre spillere osv. Jeg tapte liksom 200 duells og mente OGSÅ at shaman var imba, men så fant jeg ut at feilen var min egen. Så etter 200 ++ så skjønte jeg hva jeg måtte gjøre. Og etter det så vinner jeg oftere enn jeg taper.

Edit : Hunter vet jeg har mye større sjanser mot cloth, rogue kan jeg drite i og druid om jeg har tid nok og ikke minst POM klar så burdte jeg ta han, uten er jeg ofte død. Men er ikke noe vits å eksperimentere. Nå casters revolution kommer til mage og priest. Gleder meg til nye talent etc.

Det at du har duella de samme shamansa gang på gang, og funnet ut av deres spillestil, og de mest effektive måtene å kontre deres måte å gjøre ting på , med mage(anntar jeg) betyr ingenting. Ingenting. Søtt at WoW har blitt perfekt balansert for deg, da.

Uansett. Gi meg ... en uke eller to, med en shaman, jeg skal forsøke å bli så god som råd med den, så mekker du deg en mage på test serveren også, så skal vi se om du kan backe opp dine store ord. Skulle gjerne sett deg gjøre barnemat av en erfaren Shaman, Lurtz kanskje, også.

At du karaktariserer Shaman som latterlig enkle å ta for de fleste klasser (rogue inkludert, min main) finner jeg ... tja, ufattbart? Shamans er en vanskelig utfordring for de fleste andre klasser (ja, kanskje alle? Hvor kommer all klagingen på shamans fra?), mens ingen andre klasser har det trekket.

Om WoW PvP (1vs1, eller feil sammensetning av klasser i group whatever) er som stein-saks-papir, kan det virkelig være at Shaman er Steinpapiret, da, som er en utfordring for enhver god spiller av så mange klasser? Er ikke det ubalanse?

Nei, det at man må dybdeanalysere enhver klasse etter 200 dueller mot den for at det skal være balansert PvP går jeg ca. lite med på.

Det er ikke rimelig populært blant Shammies, men jeg synes Shaman er for kraftig i FORHOLD til de andre klassene.

Ehh, jeg har vell duellet 40-50 forskjellige shamans tør jeg å påstå, til og med en shaman som banka vettet av mage før jeg kom hva enn det betyr. Hvor er det du får fra at jeg mener at wow har blitt perfekt balansert? Jeg synes wow er helt fullstendig latterlig på det området. Seriøst, du hakker virkelig ned på meg fordi at jeg har duellet mot shamans og har funnet en måte å ta dem på.

"Store ord" <--- Spar meg, at jeg utdyper min erfaring og sier min mening er ikke akkurat å kalles store ord. Igjen, jeg sa at jeg vinner mer enn jeg taper, aldri sagt noe om å gjøre barnemat. Og når det gjelder Lurtz .. Det var Lurtz som for 10 min siden ba meg om å poste her, Lurtz har også joina serveren min og sett meg spille mot diverse Shamans. Noen gode, noen dårlige. Og Lurtz mener også at en god rogue bør vinne mer enn han taper mot shamans.

At du karaktariserer Shaman som latterlig enkle...
Ja *sukk* Hvor sa jeg at dem var latterlig enkle? Jeg nevnte også 3 classes : rogue, mage og priest. Så kommer du og sier : "For aller de fleste classene"?

Hvor kommer all klagingen på shamans fra?
Fra Shamans forumet, jeg har flere ganger sett emner som : "I can not understand that people say we are imba" og deretter sier dem at f.eks en god fire mage vil ta en shaman.

Nei, det at man må dybdeanalysere
*Dobbelsukk* Jeg har da for faen meg ikke dybdeanalysert noe som helst, jeg kommer med min erfaring og hva jeg mener.

Si meg, er du trøtt eller no? For dette har var en uvanlig Jalla post fra deg. Feiltolket liksom så godt som alt :)

For øvrig : Jeg mener at mage i mass pvp ikke lengre kan gjøre jobben sin som før, er fullstendig latterlig hvor mye piss jeg har opplevdt for ofte med magen min. Blæ, er den verste pvp classen for tiden. Hvorfor? Kan poste noen bilder og forklare imorgen. Nå er det natta.

Ok ok ok ok ok. Jeg leste kanskje mer i postene dine enn hva som virkelig var der. Duell er fortsatt ikke PvP, kjekken.

Jeg skjønner heller ikke at shamans er så jævla overpower...
Synes druid er mye vanskeligere å slå i duell...men da er vi tilbake på kniv, saks, papir greiene igjen.

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Kozeloz:

21/8/22 (ele/enh/resto) for caster shaman
0/30/21 for melee shaman

Hvis du ikke vet hvilke talents du skal ha i de forskjellige treene, kan jeg redigere inn det senere for jeg må ta meg en lur. Sov 4 timer i dag pga MC og at jeg måtte tidlig på et kurs i dag, når jeg kommer på skolen så finner jeg ut at det er avlyst pga sykdom :tommelned:

Altså, Duke.

Nå klarte vi til og med å få Lurtz til å si at Shamans "kanskje var en smule overpowered" så sier selv Seadog, som spiller shaman, at han er herlig imba. Om du selv ikke kan åpne øynene da, orker jeg ikke å diskutere mer.

I går duelerte jeg en shaman med "the unstopable force" fikk han ned til 4% uten at han fikk gjort noe som helst. så kommer jeg LITT for nærme pga normal lagg, og jeg får en windfury i trynet for 2.5 k til sammen, så en windfury på 4k rett etterpå.

Når jeg løper rundt i IF ser jeg noen ganger nakene folk :/ slik som dette:

Hva slags tull er det? :blunk:

Når vi sloss mot ragnaros i går var det en fyr som døde langt oppe i lufta, stakkars fyr var for langt vekk ifra raise :p Bilde! (Droppet forresten ikke noen spinal reaper :tommelned: )

Lurtz

Dr. Van Nostrand
Windfury shaman med wtfpwnu utstyr kan være overpowered, men bare i enkelte tilfeller, det er det som er litt tricky. Er de heldige med proccene så er det helt sykt, er de uheldige så er det bare bæsj. Men å trekke dette til at jeg mener shaman, som helhet, er overpowered er å trekke det litt langt. 21/8/22 shamanene bruker ikke den latterlige "hit and pray" taktikken til windfury shamans, og de dealer heller ikke så ukristelige store mengder burst damage med litt flaks. 21/8/22 shamans er en helt straight klasse som ikke er noe spesielt sykere enn noen annen. Jeg har da møtt noen shamans mens jeg har spilt priesten min (nå er jeg holy, så det er en stund siden jeg har pvpet noe særlig), de fleste av de drepte jeg, de som tok var meg, var de som procca gullhåra i ræva og drepte meg på 1-2 slag, men det var ikke så altfor mange av de. Men jeg ser ikke helt forskjellen på det og rogues som critter meg for 2000 skade før jeg engang har sett de eller warriors med wtfpwnu utstyr som fileterer meg med et eller annet vanvittig våpen og mortal strike og gudene vet hva. Hvis jeg skal sette fingeren på noe som virkelig er overpowered så er det melee karakterer. De snubler over det ene syke våpenet etter det andre som tar skaden deres til himmels. Strength og agility er bedre for melee enn intellect og spirit er. De får attack power, crit chance (betydelig mye mer enn casters får av intellect), dodge, armor og shield block. Vi får mana.....og regenerering av mana (som funker rimelig ræva).
Akkurat nå så er det vel generelt sett vanskelig å snakke om balanse siden WoW er midt i en re-designing av klassene, som gjerne setter de klassene som er fikset på et hakk eller to høyere. Vi får vente å se når all talent re-designen er ferdig.

Hunters own us. Most warlocks own us. Good warriors own us.

It's fine, learn to CS or interupt our healings.
We're not overpowered, we're overrated.
------------------------------------------------------------------------

Ok ok ok ok ok. Jeg leste kanskje mer i postene dine enn hva som virkelig var der. Duell er fortsatt ikke PvP, kjekken.
Men jeg må ta utgangspunkt i noe pus, alså; jeg må ha gjort noe riktig i og med at jeg gikk fra å tape 100% mot shamans til å vinne mer enn jeg taper.

Nå klarte vi til og med å få Lurtz til å si at Shamans "kanskje var en smule overpowered" så sier selv Seadog, som spiller shaman, at han er herlig imba. Om du selv ikke kan åpne øynene da, orker jeg ikke å diskutere mer.
Lurtz har aldri sagt det på den måten, jeg ba han poste om dette og det gjorde han over meg. Si meg, hvor ofte får du den windfuryen? Som Lurtz sier så er det bare å spinne lykkehjulet og håpe på det. Prøver du å gi inntrykk av at en Shaman critter så mye hver gang i pvp/duell? Ok, jeg kan dø når dem critter med med windfury - på lik linje når jeg critter dem med pyroblast og fireblast + 2 sec stun etterpå. Alså : Hele faenskapet er stein,saks,papir. Men hvem er mest stabil? Duellet du mot han en gang, eller ti ganger? Jeg har tapt de 2-3 første duellene bare for å vinne de 6-7 neste mot den samme shamanen. Det er der kjernen ligger, folk blir fullstendig pisket av shamen 1-2 gang, men det er ikke snakk om å sette seg på hesten og prøve å fortsette. Det er fleeeere shamans som ikke mener de er imba, er seadog lvl 60 med sin btw?

Igjen, jeg hatet shaman og mente som noen av dere, men så ble jeg bedre. Rett og slett bedre, og fant ut at imba ikke er tilfellet. Rogue derimot, er helt fullstendig latterlig. Jeg har mistet 2000 skade før kampen i det hele tatt starter, uansett om jeg masher på blink så er jeg død. Hvis jeg klarer å blinke, så tar han f.eks vanish eller stormer mot meg siden jeg har poison og 30% speed. og for å ikke nevne alle dems muligheter for å stunne, etc: gouge, cheap shot, blind og kideny shot.(tok tiden igår, mellom 10-20 sek igjennom snitt av 10 ganger var jeg borte) Jeg har ingen sjans mot rogue what so evher i mass pvp. Så jeg bestemte meg for å titte innom rogue forumet for å skjekke alle skryteemnene, og der fant jeg 90% whining.

"Folk ser oss for lett" <--- jeg har nesten ALDRI (1-3% av tilfellene) sett en rogue i stealt før han i det hele angriper meg, og da er jeg veldig ofte død.

"Vi bør være immune mot AOE" <--- Da satt jeg og lo, eneste mulighet jeg har å se en rogue før jeg er død bør fjernes?

"Jeg dreper ikke cloth fort nok" <--- Alle var enige, takket være at vi kan spamme aoe.

Hva faen liksom? Omtrendt alle som ikke har grunn til å klage, klager som bare. Rogue er fullstendig latterlig per dags dato mot cloth. Jeg skulle ta en base i AB, så ble jeg cheap shotet. Tiden gikk .... 14 sec, så var jeg igang igjen. Og innen da så var det flere backup på vei fra hans side, siden han sladret <_< Fikk en ny stun, så TOK han en runde rundt meg : /laugh /spit critts 1200, crits 600, crits 800, critts 2000 <--- fikk ikke engang blinket vekk.

Så hva har jeg ? Polly? Polly er faen meg et jævla sykehus, som breaker etter 3 sec i snitt og har 1.5 casting time. Eneste håp jeg kan ta er POM + polly, men da har jeg mistet POMen min.
Om jeg har forstått det riktig om rogue : Mye vil ha mer, eier fra før av - nå vil dem eie mer. Ja vi har mana shield ( fullstendig latterlig) Hvorfor skal jeg bruke mana shield for å overleve mer, når det som er nødvendig for å attacke blir borte slik at jeg utsetter døden min litt?

Så har vi resist, resist og resist. Som jeg hater det, Pyroblast : resist, fireblast resist : cone of cold, resist <---- det har skjedd flere ganger bare igår, 3 strake resist. Hva skjer med en mage når han får en resist på f.eks en pyroblast? Jo, mana er borte og myyye skade er borte. Hva skjer med en warrior eller en rogue som får miss? Dem bare fortsetter som før.

Jeg vet at priest, shamams, mage og rogue vil få talents renew. Og jeg er sikker på at mage vil få en uhyre boost up, samt holy treet til priest. Så jeg velger å overleve med magen min - er jo fortsatt eneste char jeg har brukt. :s

Edit: Dette ble veldig mye på en gang, der fikk jeg ut alt liksom. :) *lese igjennom sitt eget inlegg*

Mot en gnome mage som hadde mooncloth robe og nokså standard lvl 60 gear. Brukte heller ikke fire ward.

Resist

Pyroblast critter 600 og fireblast critter 529 .. fikk resist på den også.

resist2

3 STRAKE critts med scorch så critter jeg 200 ? Så impact resist? For å ikke snakke om at i 1.6 så kunne impact dispelles av pala og priest. Så mye for å bruke 5 talent på noe som igjen ikke critter så altfor ofte. Dette var mot en paladin som hadde det nokså bra settet som jeg ikke husker navnet på, men fortsatt latterlig.

Jeg specca til frost i en dag, var noe av det verste jeg har sett på resist. Av 4-5 attack fikk jeg resist på 1-3. ( Får det også med fire, men gjør iallefall mer skade når det treffer)

Mage eier !!!!! Last ned denne! Seriøst! Last den ned! Jeg skal respecce og være akkurat som han. Makan til syke skills! Noen som vet om jeg børe være Food/teleport eller water/teleport specca?

Faen som jeg hater resist og buggs vi har for tiden, folk på rogue forumet tror at en pyroblast critter 3k uten problemer, med arcanepower så fikk jeg det engang opp i 1780 mot en annen mage. Men igniten ble dispellet av en annen pala. Jeg har kun + critt gear og alle talent har jeg brukt på + critt. Når jeg får resten av gearet på plass så når jeg vel 25-30% sjanse til å critte.

Men som sagt, jeg venter til det er mage sin tur å få en boost up. Men jeg håper bare ikke at det blir så lenge til

Altså, dere er selv klar over at dere sier at shaman faktsik er bedre enn andre klasser?

"Man KAN ta de, man må bare øve seg litt, prøve og feile -antall ganger- Øve mer, kunne dem inn og ut, SÅ kan man ta dem ... Kanskje"

Såklart kommer det ann på hvem som styrer klassene, men det er ikke en eneste tvil om at shamans er sterkere enn andre klasser. Når blizzard blir spurt om shamans, svarer de som oftest: "The game is not ment to be equal 1vs1" Her sier de jo indirekte at shamans er bedre 1vs1.

Men jeg bryr meg lite, jeg slipper å slite med shocks i ryggen i BG. Og Duke, for aller siste gang, Pvp er IKKE duell.

Å herregud, for ALLER siste gang : jeg sier ikke at duell er pvp, men noe må jeg ta utgangspunkt i og duell er det nærmeste. Istedenfor for å komme med noe nytt så kan du faktisk kommentere det jeg skriver. Du sa at du ble eid av en shaman i din tidligere post, ya? Men vent, var ikke det en duell? Hvorfor skrev du da at en shaman crittet deg med windfury? Hykleri?

Shaman : Spill taktisk mot - en shaman så må du tenke hva du gjør. Spill taktisk, så vi sier ikke at shaman er bedre enn andre klasser. Man må spille ANDERLEDES, noe de færreste klarer mot en shaman. En mage starter ofte med polly, ya? Prøv mot det mot en Shaman. ES, men jeg får fiiiiint pollyet en shaman alikavel, fordi jeg spiller taktisk.