Spillegals Sexy Spillstreamer

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
La merke til en sak først nå:



Om den event-greia kan implementeres på ~forsiden~ av forumet i stedet for under "sosial spilling", så tror jeg det hadde blitt lettere for nye besøkende å finne tråden/events generelt.

Edit: Riktig bilde
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
KAK: Ønsker du å donere eksemplaret av Mirrors Edge til 360 du vant på siste stream til premiehaugen til neste stream? På forhånd takk!
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Dobbelpost siden jeg lagde den her :)

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Trekk for ikke å skrive ut proffe SG-visittkort på laserprinteren, fiks til neste gang!
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg gjorde det til forrige gang, men glemte de igjen på kontoret. Denne gangen glemte jeg det alltogether.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Justinc: Jeg var faktisk litt gira på å teste det, men om du er redd det bare skal støve ned i hylla, så for all del.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Til WiiU-streamen kommer vi til å være opptil fem som spiller samtidig (kanskje flere om vi får opp to maskiner) i tillegg til at det vil bli en del bytting av spill frem og tilbake, testing av forskjellige funksjoner i OS-et som MiiVerse, videochat etc, så jeg tror jeg kommer til å bare skrelle bort hele den øverste linja som viser hvem som spiller, hvilket spill etc og erstatter det med... noe annet. Forslag? En generell velkomsttekst med litt info om hva vi har av utstyr og spill?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Kanskje en... Twitter-feed? Ett felt med den OFFESIELE SG-twitter'n, og ett med #sgwiiu-hashtaggen eller hva vi bruker som hashtagg? Dette, og en liten info-boks, seff. Istedenfor å stappe alt inn på forsida, mekk en lekker liten link-liste hvor det kan stå mer detaljert info for de som bryr seg.

Ang. hashtaggen, sååå tenker iallfall jeg at de som deltar kan twattre sine inntrykk, opinioner og vurderinger.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Bare en ting sånn i tilfelle: Kan være verdt å sjekke Twitter API-dokumentasjonen for å sjekke om det er en enkel funksjon for å ekskludere brukernavn i hashtag-søket. Sånn i tilfelle noen bøller, så kan vi sette opp en enkel ban-liste, liksom.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg tror jeg skal slenge opp et enkelt tekstfelt å svare på konkurranser med. Vi får se hva vi gjør.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Og dobbeltpoast fordi jeg oppdaterte driverne til capturecardet i går og alt bare funker igjen. Dette blir å eie!
 

Jante

privileged CIS shitlord
[20:44] <@Nabbe> Når jeg ser dette nå, om vi hadde hatt the know how
[20:45] <@Nabbe> så burde vi egentlig hatt sofacam stort og spillet lite da vi spilte 30 Awesome Great Fun Time Games For The Whole Family og liknende.
[20:46] <@Jante> stemmer fortsatt for å ha sofacam i et eget videovindu :p
[20:46] <@jojinge> jeh
[20:46] <@Jante> så kan man fullscreene at will
[20:47] <@Nabbe> Tja. Er ikke alle som er så pro på streamtittinga.
[20:47] <@Jante> burde være et alternativ ihvertfall?
[20:47] <@Jante> for de av oss som er mer gira på å følge med på sofaen enn på spilla
[20:47] <@Nabbe> Men å faktisk kunne se oss veive rundt som noen forbanna idioter er klart mer underholdende enn å se footage fra de elendige waggle-spillene :p
[20:48] <@Jante> :D
[20:49] <@JustinC> Jante: Enig, skriv det i tråden!

Bare en tanke?
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Yeah, skal finne en løsning for det igjen tenker jeg. Det er nå mer et spørsmål om plass på sida, men hele driten skal redesignes.

EDIT: Kom på en ting, det som er fordelen med å ha det PiP er at begge videoene er 100% i sync. Slik vi hadde det før kunne vi reagere på noe før dere så det i gameplayet.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg har snublet innom en diskusjon om opptak av gamepad-en til Wii U og funnet ut at
The video is streamed via 802.11n on one of the 4 channels in 5.150 to 5.250 MHz using Miracast and WEP encryption.
WEP-kryptering. Det er den du knekker med en mobiltelefon der worst case scenario er 5 minutter, så dette virker lovende. Jeg tror ikke det tar lange tida før noen lager en løsning og vi kan hive inn gamepaden direkte i en stream. Dette kan bli spennende.


PS: Jeg har ikke kompetansen til å gjøre det selv. Jeg kan huke tak i selve datastrømmen siden den sendes trådløst, men vet ikke helt hva jeg skal gjøre med den informasjonen etterpå.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Hvordan da mener du? For gamepaden? Signalene overføres som nevnt trådløst og sendes i alle retninger, om flere enheter har lyst til å plukke opp de signalene vil ikke det påvirker gamepaden.