The Legend of Zelda feirer 25 år i år, som de fleste sikkert har fått med seg, og i den anledning passer det jo greit å ta med en artikkel som
undersøker Zelda II: The Adventure of Link litt nærgående. Noen av tingene som omtales er velkjente, som for eksempel at navnene på byene i Zelda II seinere ble navn på figurer du møter underveis i Ocarina of Time, men andre ting var iallfall nye for meg. Eksempler på dette er små grafiske endringer fra den japanske til den amerikanske versjonen av spillet, noen spillmekanikker som ble justert og litt større ting som at de la til en ny boss og redesignet grafikken i flere av templene. En annen ting med artikkelen er at han som har skrevet helt tydelig har veldig mye til overs for Zelda II, noe jeg aldri hadde selv om jeg spilte det mye som liten. For min del føltes det nye kampsystemet - uten items, men med magi og flere sverdangrep - som en dårlig erstatning for de ulike taktikkene man brukte i det første spillet, og det er rimelig tydelig at spesielt 3D-spillene tok ideene fra alle de tidligere spillene og kombinerte dem til kampsystemet vi kjenner fra Wind Waker og spesielt Twilight Princess. Men ja, en interessant artikkel.