Shadow Master, et spill glemt av alle og det med god grunn. Men musikken er verd å huske.
[yt]Ifv6mrPN5oE[/yt]
[yt]AWlif_9C154[/yt]
[yt]31iB09pkGdQ[/yt]
Et av de få spillen jeg kjøpte for fullpris til amiga, som var ganske svært når jeg hadde en ukelønn på 20 kroner ellerno.
Derfor var det ekstra ræg når jeg satte meg fast rimelig tidlig, og brukte bokstavelig talt uker på å prøve alt på alt. Dette var før internetten og spillet var ikke stort nok til at man kunne plukke opp et tilfeldig spillmagasin for guides.
Det var ikke før et par år siden jeg ble minnet på det igjen og kikket det opp. Det viste seg at man måtte bruke "push" på en airconditiongreie for å ved uhell falle inn :logik:
Det spillet var ondsinnet sånn noen ganger. En plass hvor du har funnet en stang av noe slag og står ved et løst panel og det er åpenlyst at du skal bruke stanga til å knekke opp panelet; USE stangellerhvafaen WITH PANEL? Ne-heida. INSERT stangellerhvafaen INTO PANEL? Bingo! Sto fast på den lenge. Artig også at spillet har et WEAR verb som brukes kun én eneste gang i hele spillet.
Husker at jeg spilte demoen av Shadow Master, og at jeg egentlig ikke fikk lov til å spille sånne spill da, som i seg selv gjorde spill awesome på den tiden.
Syntes MGS4 tok litt overhånd på cutscenes, og man fikk nesten ikke kose seg med litt gameplay før man plutselig måtte legge fra seg kontrollen for å være passiv tilskuer i et par timer. Og eller så hadde det veldig forglemmelige bosser, noe man ikke er vant til fra denne serien. Pluss for
Shadow Moses/MGS1-maske
. Skal spille det igjen nå som jeg går gjennom serien og faktisk følger med i historien, kanskje jeg setter noe mer pris på fireren denne gangen.
Er egentlig ikke så innmari sint, iallfall ikke akkurat nå. Hvis jeg er sint så er det mest over dumhet og kortsynthet, at noen dilter innom spillmusikktråden og erklærer at den er homo er ikke nok til å få meg aggro, det var vel heller at det var du som gjorde det. Du er tross alt Hater McHatersen, og a nigga's gotta hate back.