Spillmusikk!

Sjutten

Piraten fra Sjuttavika
Slik har du aldri hørt FFVII-preluden før.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jo.

Og ellers da? Det eksisterer tydeligvis en lov mot å gi ut retro-inspirerte spill uten å ha et kickin' rad chiptune-soundtrack, for Shovel Knight er ute, og utviklerne har sørga for å holde seg på den smale sti ved å leie inn Jake Kaufman (som mekka musikken til Shantae, DuckTales Remastered, Double Dragon Neon, Contra IV osv.) og Manami Matsumae (som mekka musikken til Mega Man). Det er ikke så mye stæsj ute på tuba ennå, men det lille jeg har hørt har vært helt fantastisk. Så, sjekk ut denne i det minste.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
OK, jeg måtte ta ansvar og lasta opp musikken fra den første Spadeknekt-banen fordi den er noe av det beste jeg har hørt av chiptunes noensinne. Anbefaler Shovel Knight hvis du vil ha et spill med sånn musikk som i tillegg er en kul Mega Man/Duck Tales-aktig greie.

 

Novastrum

Feminist-elitist
Jepps, plukka det opp på steam i stad og spilt det en liten time, og jeg flosker allerede til med at "dette er det beste NES spillet".

Ps: legg til Level 1 music i description, ellers kommer den ikke opp når man søker på den.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jepp. Og! Jeg var jo litt i tvil om jeg skulle laste opp møssikken på tuba fordi det er strengt tatt ulovlig og sånt, men jeg gjorde det nå allikevel og slang på en notis om at jeg ikke egentlig hadde tillatelse. Buzzfeed-overskriften blir "Han Lastet Opp En Video På YouTube. Du Vil Ikke Tro Hvem Som Kommenterte."

 
Akkurat det derre tipper jeg du kan ha moderat suksess med, om du har ork. Hyr en flink designer til å lage snasne retro-cover og selg alt digitalt. Jeg spår at riktig prisnivå vil være noe sånt som 4-5 eurodollars.

Klart, det er nok livlig mye jobb å gjøre med rettigheta, så man bør nok starte med ting som ikke eies av Sony/Nintendo/Sega. Mao. Spectrum, C64, og diverse mindre kjente ting.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg spår at med et prisnivå på 4-5 dollar vil den moderate suksessen finne sted i skifteretten.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Tja, folk vil betale lite for digitale greier, jf Virt som gir bort ting til den prisen man selv vil betale (der $0 er der laveste).*

Fikk dog svar på mail fra han i natt der jeg hadde spurt om hva som var på vinyl om andre ting enn Retro City Rampage), hvor svarer var "jeg hadde ELSKA å ha shovel knight på vinyl". Så her er det bare å kjøre igang SG Productions, spytte inn 1000-2000 hver (kommer an på hvem som er med) per utgivelse og kjøre på med å gi ut ting som er glemt

Edit: * kun basert på egne erfaringer (som er ganske begrensa) så har jeg fått inn mer penger på ting som er "name your price" på bandcamp enn noe med en fast pris. Markedsføringseffekten og spredninga blir større og du treffer fortere de som synes musikken er verdt å betale for via word of mouth. Tanken bak vinyl er at fysisk format er en nisje, samt at NES-klassikere (og retro-inspirerte greier) på vinyl i seg selv er en greie jeg kjenner fler som vil ha bare pga det er fett å ha, selv om man ikke selv har vinylspiller. Det frir til både vinylelskere og retrospillelskere
 
Sist redigert:

Novastrum

Feminist-elitist
I disse dager hvor fysiske artefakter for PC-spill er ofte er begrenset til elendige deluxe-versjoner med litt annen boxart og download linker på DVD-plata, så tror jeg det er mange som er interessert i å punge ut et par quids for å ha noe å holde i hånda rundt spill man setter pris på. Plakater i god kvalitet kan også ha en verdi, men samtidig blir de ofte liggende hos meg ferdig innrulla i en papptube. Samlefigurer blir også liggende i eska si på kottet, evt. kan de stå i hylla når vi igjen får plass til å ha et nerderom. Personlig synes jeg LP-er virker som noe av det kuleste i denne sammenhengen. De er lette å plassere, har en unik funksjon og kan brukes til pynt. Kjøper den Shovel Knight LP-en på day 1 for å si det sånn.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
150,- for ei plate, 1000-2000,- for 50-70 plater du kan selge videre.....?
 

Novastrum

Feminist-elitist
Vet du hva, det kan jeg faktisk være med på! Kan ikke punge ut mer enn for 50-70 plater, men 2000,- bør gå helt greit.
 

Shinra85

Spillegals effort emo
Fikk litg blod på tann og tenker at om en eller annen fyr i USA er med på detta sparer man mye på porto til utlandet. Innad i Norge er det mulig å enten snakke med Indie Distrobution eller Diger som har kontakt med inn- og utland. Så kan man beholde en del selv som man kan selge/ gi bort til De Som Fortjener Det