Spilltoppen XLVI: World of Warcraft

Nominert av di Valore Scadente

• Warcrack

Stemmer: 0 0,0%
  • Warcrap

Stemmer: 0 0,0%

• Totalt antall stemmer
    1

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
Tetris fikk en score på 97 % hot, med én not-stemme. Og alle skal vite at den stemmen var Tales. Som nominerte Red Steel.

Nå, et spill som er cirka like kjent og spilt som Tetris, selv om det er mye nyere: Verden av Krigsvirke.

Informasjon om avstemning:

Utvikler: Blizzard Entertainment
Utgitt: 2005
Plattform: Windows/OS X

Regler:
- Avstemningen holdes oppe i omtrent tre dager.
- Kun én nominasjon om gangen per medlem.

Grillet - hotprosent :
Tetris - 97 % hot
Resident Evil 4 - 97 % hot
Eternal Darkness - 96 % hot
Quake - 96 % hot
The Secret of Monkey Island - 96 % hot
Silent Hill 2 - 96 % hot
Hitman: Blood Money - 94 % hot
StarCraft - 94 % hot
Super Mario World - 94 % hot
The Legend of Zelda: Twilight Princess - 93 % hot
God of War - 92 % hot
Oddworld: Abe's Oddyssee - 91 % hot
Super Smash Bros. Melee - 91 % hot
Heart of Darkness - 90 % hot
Castlevania: Dawn of Sorrow - 89 % hot
Fahrenheit - 89 % hot
Gitaroo Man - 89 % hot
Thief: The Dark Project - 88 % hot
Under a Killing Moon - 87 % hot
Fallout 2 - 86 % hot
Suikoden II - 86 % hot
Paper Mario - 85 % hot
Fallout - 84 % hot
Vampire: The Masquerade: Bloodlines - 84 % hot
Luigi's Mansion - 83 % hot
Soul Blazer - 83 % hot
Star Wars: Knights of the Old Republic - 83 % hot
Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth - 80 % hot
Hotel Dusk: Room 215 - 80 % hot
Jade Empire - 80 % hot
Kingdom Hearts - 80 % hot
Excite Truck - 76 % hot
Warcraft III - 76 % hot
Outcast - 75 % hot
Baldur's Gate II - 73 % hot
Halo: Combat Evolved - 72 % hot
Canis Canem Edit - 76 % hot
Jet Set Radio Future - 69 % hot
Onimusha: Warlords - 66 % hot
The Elder Scrolls IV: Oblivion - 60 % hot
Tekken 5 - 60 % hot
Halo 2 - 56 % hot
Area 51 - 40 % hot
Shadow of Memories - 33 % hot
Red Steel - 15 % hot
<strike>Silent Bomber</strike>

Nominasjoner (nominert av):
Medievil (GarlandG)
Lego Star Wars-spilla (K999)
Okami (GungHo)
Duke Nukem 3D (sheriffen)
Dungeon Keeper (Tobias)
Return Fire (Klaymen)
Valkyrie Profile (Krisena)
Darwinia (Yetipants)
Max Payne (Maximum)
Speedball 2 (epp)
Shadow Hearts: Covenant (sortulv)
Tales of Symphonia (Ghaz)
Nocturne (tigor)
God Hand (kakarlsen)
Shadow of the Colossus (Riku)
ICO (justincase)
Grand Theft Auto: Vice City (kilik)
BioShock (novastrum)
Deus Ex: Invisible War (Darkstorm )
Gregory Horror Show (Sancti)
Adventure of Lolo (Psycho Mantis)
Halo 3 (Uteena)

Det var da jævlig lavt folk må synke da. Det var da ikke bare meg. Det var ihvertfall to stykker til. Husker ikke helt om det var tre not-stemmer før eller etter jeg stemte.

Din rasshøljævel Tales!

WoW er jo såklart Hot, hadde ikke spillt det i snart 3 år om det var not....

wow har aldri fenget noe for min del. husker jeg spilte på den siste betaen som var før release og det tok meg ca. 3-4 kvelder før jeg fant ut at dette ikke var noe for meg. kjedelig, kjedelig og atter kjedelig.

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Ikke spilt, men det hadde nok blitt en not fra meg om jeg hadde prøvd det.

Så forresten WoW-episoden av South Park i går. "This could be the end of the world ... of warcraft." :D

Kan jeg nominere Tetris forresten? Jeg vil ha en skikkelig avstemning. Hvis ikke så nominerer jeg Spyro the Dragon.

World of Warcraft har jeg aldri spilt og har ikke tenkt til å gjøre det heller. Det ser ufattelig kjedelig ut.

Dette er et spill jeg både hater og elsker, samtidig. Jeg husker de første månedene når spillet kom var helt herlige, og minus i spillet er at det er så jævlig tidskrevende, og man kan lett bli avhengig. Uansett har spillet gitt meg hundrevis av morsomme spilletimer tilsammen =/, så må nok stemme hot.

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hot, av samme grunn som Maximum :)

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Diablo 2 med bedre party-muligheter, bare at alt tar hundre ganger lenger tid? Sorry mac.

Hadde det vært for halvannet år siden, hadde jeg sagt "helt klart hot", men det er det ikke. Dette spillet får en soleklar not.

Redigert: Kan jeg nominere Diablo 2?

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
Har spillet blitt dårligere på halvannet år?

Vel, communytien blir vel mer og mer bestående av plagsomme trettenåringer.. kan se at opplevelsen blir dårligere av det i et onlinespill.

Prøvde det litt, og selv om det var mye jeg likte med presentasjonen så var det en forbanna grind hele tiden. Jeg kjeda meg da jeg spilte alene, og når jeg hadde det kos med spillet var det hovedsakelig på grunn av at jeg satt å prata med venner, ikke fordi spillet var morsomt..

Not

Jeg bare lurer, har dere som maser om grinding osv i det heletatt spillt andre MMO-spill enn WoW? For jeg må bare si at det er ekstremt lite forekomster av grinding før lvl. 70, da man gjerne må grinde for å få tak i diverse stæsj som oppgraderer karakteren din, noe som til og med da ikke en gang kan kvalifiseres til å bli kalt grind i MMO-forstand.

Og når det kommer til community så kan man ikke si at WoW har et community som er sånn og sånn. Selv er jeg med i et kjempeflott community som også er kjent som en guild, resten av de 9 millionene driter jeg rett og slett i.

Og sånn helt til slutt. De skal nå gjøre det raskere å få karakterer opp til 70, tror hver lvl blir redusert med 30% xp, mens quests gir mer xp.

SITAT(Houseman @ 01.10.07, 14.14) 83929
Har spillet blitt dårligere på halvannet år?
[/b]
Jeg har gått drittlei WoW, og har ingen lyst til å spille det lenger. Dessuten er det et type spill som er veldig community-preget. Og det communtiet er helt forferdelig. Dessuten vil jeg igrunnen si at når man spiller seg ihjel på et spill, slutter å spille det og bestemmer seg for å aldri orke eller gidde det ever again, kan det kvalifiseres til en nedgradering fra "bra" til "flodhestmøkk".

Jante

privileged CIS shitlord
Hett nok mens det varte. Grindinga og raiding likte jeg svært lite og endte opp med å PVPe mye i battlegrounds etter at jeg nådde level 60. Det jeg helt klart likte best var utforskningen av Azeroth, battlegrounds og gjøre instances med en håndfull kompiser, og når det var gjort var det ganske kjedelig å starte på nytt igjen med andre klasser. Jeg blir nok ikke å starte å spille det igjen, dog.

Jeg må nok stemme hot. Kan ikke stemme not på et spill jeg har lagt såppas mye tid i. Nå spiller jeg riktignok ikke WoW lenger, og har ikke gjort det på, tja, begynner vel å nærme seg et år, men den perioden jeg spilte det hadde jeg mye moro. Ikke på grunn av spillet alene, men folka jeg spilte sammen med.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
SITAT(Maximum @ 01.10.07, 14.57) 83938
Jeg bare lurer, har dere som maser om grinding osv i det heletatt spillt andre MMO-spill enn WoW? For jeg må bare si at det er ekstremt lite forekomster av grinding før lvl. 70, da man gjerne må grinde for å få tak i diverse stæsj som oppgraderer karakteren din, noe som til og med da ikke en gang kan kvalifiseres til å bli kalt grind i MMO-forstand.[/b]
Vi kan umulig ha spilt samme spill. Den første questen min i World of Warcraft var å drepe X antall Y for å samle opp Z antall Æ, som skulle tas med tilbake til Ø. Den andre questen min i spillet var å drepe Å antall A for å samle opp B antall C, som skulle tas med tilbake til D, som så gav meg E som skulle tas med til F, som gav meg i oppdrag å drepe G antall H for å... ja. Fant ut at jeg hadde valget mellom å grinde eller å spille noe annet, så jeg valgte å spille noe annet.

Jeg likte spesielt det logiske antallet fiender man måtte drepe for å få det antallet av items man trengte for å fullføre oppdragene. "Top of the morning to you, Brave Warrior. I need you to bring me 10 wild boar tusks, and 10 bear claws." For å få dette måtte man selvsagt drepe 50 villsvin og 40 bjørner.