Spilltreff II, Kino1 Sandvika

Status
Stengt for ytterligere svar.
#1
Noen som husker det treffet vi hadde for ca. et år siden? Vel, det ble jo vellykket, og jeg har lenge tenkt at vi kanskje kunne ta det igjen.

TV-SPILL PÅ STORSKJERM

Har du XBOX, Playstation eller Nintendo hjemme kan du ta det med på kino, og spille dine favoritt spill på storskjerm. Vi leier ut salen på dagtid, før våre ordinære forestillinger, og kobler deg opp mot kinoanlegget. Bedre lyd og bilde får du ikke!!
Pris: kr 750 for 1,5 time. Utover det kr 500 per time.
Sist gang fikk vi jo en litt spesiell pris (siden de måtte avlyse en kino-forestilling). Sist gang holdt vi vel på i 4,5 timer og det kostet 2800 NOK sammenlagt (280 NOK på hver, siden vi var 10 personer).

Det som kunne vært greit, var om vi fant en dag hvor det var fridag (men ikke ferie som f.eks. påskeferie eller sommerferie). Siden de sender filmer så tidlig i helgene i forhold til hverdagen når det vanligvis er jobb og skole. Men om vi fant en fridag i hverdagen der de ikke sendte filmer så tidlig, så hadde det vært topp.

Noe annet vi kunne, var å se om vi kunne spille der en natt. Ja, f.eks. fra klokken 23:00-24:00 og utover eller noe. Altså, at vi spiller fra sent på kvelden, til morgenen. Det eneste som kan være bittelittegranne vanskelig med det, er at; hvem faen vil stå vakt der i 7-8 timer? Eller hvor lenge vi vil holde på. Men på en annen side; vi kunne alltids latt denne vakten være med å spille gratis (sist gang var det jo en ganske ung mann som var der - så han det hadde han sikkert likt).

Men dette er sånn vi får bli enige om, og finne ut av.

Sist gang fikk vi den minste salen (Tellus?). Selv om den var den minste, så var jo skjermen 2 meter høy, og 5 meter bred (men vi spilte i 4:3 format da, så vi brukte vel toppen halvparten av skjermen).

---------------

Sist gang var vi til sammen 10 personer, og det synes jeg passet greit. Så da synes jeg vi godt kan være 10 personer nå også.

Sist gang spilte vi GameCube - så da tenkte jeg vi kanskje kunne spille GameCube nå også? Er jo en del nye multiplayer-spill ute.

Spill jeg tenkte vi kunne spille var følgende:

- Mario Kart: Double Dash!!
- Super Smash Bros. Melee
- F-Zero GX
- Mario Party 5

...og et eller annet annet spill (WWE Wrestlemania XIX er utrolig moro i 4-Player).

I tillegg trenger vi folk til å ha med GameCube m/ kabler (PAL eller NTSC - et fett) og 4 Wavebird kontroller, i tillegg til 5 multiplayer-spill (jeg skrev jo opp noen forslag). Kravene for de spillene som skal tas med bør være at de har 4-Player (2-Player holder ikke).

Noen dato for dette er ikke satt for dette. Men jeg regner med en gang i April/Mai. Vi må først få avtalt hvem som er med, og hvem som tar med spill/konsoll. Deretter tidspunkt (som skal passe for alle som blir med). Og deretter skal jeg få avtalt med Kino1 Sandvika.

Prisen for opplegget blir nok rundt 250-300 NOK (ettersom hvor lenge vi skal holde på).

Så er det interesse for dette?

Noen som tilbyr seg å ta med spill/konsoller?

Når på dagen/natten bør det være?

Hvor lenge?

[De 10 første som sier at de vil være med på dette, blir satt opp på en liste. Jeg blir jo med, og det gjør nok Aquila også (han som foreslo det nå), så da er det plass til 8 andre. Men det er viktigere å få høre litt tilbakemeldinger på spørsmålene over.]

PS! Sandvika ligger i Bærum, 1 mil fra Asker, og ca. 1 mil fra Oslo (og 11 mil fra Sandefjord). :)

(Håper dette emnet var plassert riktig?)

-------------------------------------------------------------------

Liste over de som er med:

Psycho Mantis/Paul Phoenix
Aquila
Alucard/Spasmer
Rube
Sisamez
Scorpiux
mads
Karamba
MonkEboy
Alice

Liste over de som tar med hva:

Scorpiux kan egentlig ta med alt, hvis han gidder det. :thumbsup:

GameCube m/ kabler
Wavebird
Wavebird
Wavebird
Wavebird

Mario Kart: Double Dash!!
Super Smash Bros. Melee
Mario Party 5
F-Zero GX <--- Det er morro da, men om andre er uenige, kan vi bytte.
Spill?

-------------------------------------------------------------------

Det er viktig at vi blir enige om hvilke spill som skal være med.

Ellers har jeg jo nevnt hvilke andre spill jeg vil ha med. Men dette må vi jo bli enige om.

Jeg satte opp at Aquila kan ta med PAL-GC, men er det andre som skriker etter å ta med NTSC-GC i stede, så er jo det mulig. Det viktige er at vi får med de spillene vi vil spille.
 
D

Doctor Downs

Gjest
#2
Samme faen hva skal jeg være med i år og!
Jeg kan ta med GC (PAL) hvis det trengs. Kan også bidra med SSBM, Mario Party 4 (hvis ingen har femmeren), Wave Race (hvis det ikke er ønske om dette så selger jeg det NÅ), Worms 3D, Bond: NightFire og Extreme G 3.

Hvis det skulle være interesse selvfølgelig.

Og... Natta høres konge ut! :thumbsup:

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis
(og 11 mil fra Sandefjord)
Og vi regner med å få med dem i år og? :D
 
#4
Hehe ... Ja, var jo med i fjor, og syntes det var ganske artig ... Selv om vi tre gutta fra Sandefjord vant nesten alt, hehe. Uansett, er jo bare å dra i gang i år også.
 
#6
Jeg vil gjerne bli med! Jeg kan bidra med GC og PS2 med kabler, 4 kontroller (til både GC og PS2) og multitap til PS2 har jeg dessverre ikke. Av spill kommer jeg iallefall på WWE SmackDown: Here Comes the Pain (PS2) og SSBM (GC) som jeg kan ta med. Jeg vil nok sannsynligvis ha kjøpt FFCC til denne tid, så det kan også tas med, GC>->GBA kabler kan jeg dessverre ikke skaffe 3 til av.
 
#7
Jeg er med
Jeg er med
Jeg er med
Jeg er med


Jeg var med i fjord også, som Spasmer.
Det var hellig kult, selvom folka fra Sandefjord vant alt. Ikke nesten men alt.
Jeg er med, for å ha det sagt.

Hvor mye vil dette koste? Synes det var mektig dyrt forrige gang.
 
#8
Opprinnelig skrevet av Rube@22.03.2004, 20.51
Jeg vil gjerne bli med! Jeg kan bidra med GC og PS2 med kabler, 4 kontroller (til både GC og PS2) og multitap til PS2 har jeg dessverre ikke. Av spill kommer jeg iallefall på WWE SmackDown: Here Comes the Pain (PS2) og SSBM (GC) som jeg kan ta med. Jeg vil nok sannsynligvis ha kjøpt FFCC til denne tid, så det kan også tas med, GC>->GBA kabler kan jeg dessverre ikke skaffe 3 til av.
Kjempeflott at du kan ta med noe.

Nå tenkte jeg egentlig at vi skulle holde oss til én konsoll. Og valget falt egentlig på GameCube siden det var den vi hadde sist gang (og den har 4 kontroll-porter). Men om flertall heller vil ha PS2 er jo det mulig. Men vi skal kun ha 4-Player spill, og PS2 florerer ikke av 4-Player spill (også trenger vi multitap). Men det er kjempeflott at du tilbyr å ta med konsoller og spill!

Har du forresten NTSC-GC eller PAL-GC? Om det er PAL, så har vi jo en som kan ta med det. Men det er fint om du kan ta med SSBM (GC) i hvert fall. Det tror jeg er et spill de fleste vil ha med. Hvordan kontroller har du? Got any Wavebirds?

FFCC blir kanskje litt komplisert å få til. Vi er 10 personer, og blir kanskje litt dumt med et Coop-spill vi skal bytte på å spille.

PS! Husk å nevn om det er PAL eller NTSC U/C du har (hvis du nevner at du kan ta med noe).

----------------------------------------------------------------------

PS! Jeg vil oppfordre folk til å ta med GBA/GBA SP (hvis man har det), slik at de som ikke spiller, kan ha noe å gjøre i mens. I tillegg kan man jo linke på forskjellige spill (f.eks. Pokémon Ruby/Sapphire eller Zelda: Four Swords).

Det var hellig kult, selvom folka fra Sandefjord vant alt. Ikke nesten men alt.
Neida. Jeg vant Super Monkey Ball 2 konkurransen, og jeg vant et par ganger i SSBM. B)
 
#9
Er det best med Gamecube?
Ville mye mer foretrukket Xbox.

ps/burde være billigere.
 
#10
Humm... Fikk ikke lest hele posten din, ble litt ivrig. Blir nok litt vanskelig å veksle mellom konsoller i en kinosal, ja. Tenkte at vi satt i et lokale med flere skjermer. :/

Jeg har PAL GC. Har i øyeblikket bare én kontroll, men skal gå til innkjøp av 1-2 til innen kort tid. Tviler på at noen av disse blir wavebirds dessverre.

FFCC kan bli litt komplisert ja. Spesielt da vi er ca 10 stykker og kun én skjerm. Det er jo heller ikke et spill man hopper rett inn i slik som MK: DD!! Hadde vært enormt morsomt å få det til, men tror ikke det bør stå på toppen av prioriteringslista nei.

Er grensen på 10 personer hellig? Jeg er enig i at det kan bli veldig trangt og lite praktisk med en enorm mengde med kun en skjerm, men noe slingringsmonn finnes vel? Får se an interessen litt, er det 13 interesserte blir det kanskje litt dumt å ekskludere 3 stykker? :p

Hmm... Er få 4-playerspill til PS2 ja. Veldig dumt egentlig.

Bah, kan jeg reservere plass til Sisamez? =P
 
#11
Hmm...
Er det dyrt og hellig å holde det med kun én konsoll? Jeg er veldig uvant med NGC, og vil gjerne også spille litt PS2 - selv om NGC selvsagt går greit det og...
Hvis PS2 funker, kan jeg ta med multitap, to kontroller og TIF2002, hvis det er interesse for det?
 
#12
PP/PM Hvis vi finner enda noen som har muligheten for å ta med noen PS2-spill med 4-playersmodus kunne det vel gått an å få tatt med seg både GC og PS2? Jeg var ikke med på forrige treff, så jeg vet ikke hvor lang tid forberedelser tok, men det var vel ikke de aller største problemene med å få koblet konsollen til?

Folk kommer det nok uansett, men det er godt mulig at fler konsoller hadde skapt større interesse. Skal vi derimot gå for kun én konsoll tror jeg GC er best da denne har best party-/flerspillerspill.

Sisamez: Du kommer. Nå var jeg flink og reserverte plass til deg, veier det opp for at jeg vekket deg igår?
 
#13
Heysann folkens!

Bra initiativ Mantis (uvant kalle deg det) :p

Jeg er keen på bli med i år også, og jeg kan bidre med alt som dere ikke har.. US GC, 4 Wavebirder, Alle mulig spill osv. Det var jævlig fett ifjord. Og det hadde vært fett tatt den en natt.
 
#14
Bah, kan jeg reservere plass til Sisamez? =P
Jada. :)

Er grensen på 10 personer hellig? Jeg er enig i at det kan bli veldig trangt og lite praktisk med en enorm mengde med kun en skjerm, men noe slingringsmonn finnes vel? Får se an interessen litt, er det 13 interesserte blir det kanskje litt dumt å ekskludere 3 stykker? :p
Jeg ekskluderer ingen hvis det blir 12-13 stk. Men hvis det blir nærmere 16-17, så er det bedre å dele det opp (at noen drar en gang, og at andre planlegger en annen gang). Blir det 14-15 har vi et lite dilemma. Men dette var ikke noe problem sist gang. Da bli vi 10 stk akkurat.

Er det best med Gamecube?
Ville mye mer foretrukket Xbox.

ps/burde være billigere.
Hva som er best er smak og behag. Jeg foretrekker GameCube, derfor synes jeg vi burde ta det.

Dessuten synes jeg det kunne vært artig å prøve ut Mario Kart: Double Dash!! og F-Zero GX på storskjerm. Jeg føler jeg har mer lyst til å spille multiplayer i Mario Kart: Double Dash!! og F-Zero GX enn f.eks. Halo: Combat Evolved og Project Gotham Racing 2. Men det er jo smak og behag. Hvis flesteparten har mer lyst til å spille XBox der, så er jeg åpen for det.

Prisen vil variere ettersom hvor mange som er med, og hvor lenge vi skal spille der. For prisoversikt; les første post!
 
#15
Opprinnelig skrevet av Rube@22.03.2004, 21.31
Sisamez: Du kommer. Nå var jeg flink og reserverte plass til deg, veier det opp for at jeg vekket deg igår?
:)
Får håpe det ikke plasseres en tid jeg ikke kan, da! :p

PP/PMantis/whatever: Hva med å ta det i begynnelsen av sommerferien, rett før foreldre får fri? Jeg vet ikke noe sikkert, men vil det ikke da være muligheter for at det er få der tidlig på dagen? Ungdommer drar da helst på filmer som kommer på ettermiddagen/kvelden, og små unger må dra med foreldre mot kveldningen... Det er sikkert lurt å ringe tidlig for å bestille?

EDIT: whoa! 2 poster mens jeg skrev! Fuk mi! Natten er sikkert morsomt, men jeg tror jeg må slite med å overtale folka mine til det. Er tross alt en liten femtis.

EDIT2: Bør egentlig være en striks grense. Hva med å si 10 første som regel, og heller bare ta med max 3 ekstra, hvis de er de eneste som søker.
 
#16
PP/PMantis/whatever: Hva med å ta det i begynnelsen av sommerferien, rett før foreldre får fri? Jeg vet ikke noe sikkert, men vil det ikke da være muligheter for at det er få der tidlig på dagen? Ungdommer drar da helst på filmer som kommer på ettermiddagen/kvelden, og små unger må dra med foreldre mot kveldningen... Det er sikkert lurt å ringe tidlig for å bestille?
Sist gang startet vi ca. 10:00 og avsluttet ca. 15:00 (eller noe). Jeg er ikke helt sikker. Men det var om morgenen liksom. Det hele kommer ann på hvor lenge vi skal holde på. For blir det før, blir det maks 5 timer (litt avhengig av når vi starter). Men det kommer jo folk fra Sandefjord, så da er det greit at det ikke ville startet for tidlig. Hvis vi tok det på natta, så kunne vi nok holdt på lengre... Men det får vi bare bli enige om.

Å bestille der er ikke noe problem egentlig. Holder å bestille en uka før ca.

Heysann folkens!

Bra initiativ Mantis (uvant kalle deg det) 

Jeg er keen på bli med i år også, og jeg kan bidre med alt som dere ikke har.. US GC, 4 Wavebirder, Alle mulig spill osv. Det var jævlig fett ifjord. Og det hadde vært fett tatt den en natt.
Ja, nå har jeg blitt kalt PP, PS, PMantis, whatever, Mantis og Paul Phoenix (og paul phoenix med små forbokstaver.) :p Men nok :eek:fftopic: !

Utrolig bra om du kunne tatt med GC, 4 Wavebirds og spill. Utrolig snilt av deg!

Hmm...
Er det dyrt og hellig å holde det med kun én konsoll? Jeg er veldig uvant med NGC, og vil gjerne også spille litt PS2 - selv om NGC selvsagt går greit det og...
Hvis PS2 funker, kan jeg ta med multitap, to kontroller og TIF2002, hvis det er interesse for det?
Grunnen til at vi holder oss til én konsoll er at det da ikke blir så mye å koble ut og inn. Og da er det dumt å bruke mye tid på det (ikke at det er komplisert, for det tror jeg ikke det er). Det er også derfor jeg synes det burde holde med 5 spill, også kan vi ha konkurranse i hver av de spillene. Så får vi tid til å spille hvert spill skikkelig.

MEN, jeg er åpen for flere konsoller. Vi kan godt ta med XBox også (sier ikke nei til 4-Player Halo: Combat Evolved). Men da må vi sette opp en oversikt over hva som skal spilles når, slik at vi ikke bruker halve tiden til å koble inn og ut konsoller.

Men flott at du tilbyr å ta med diverse utstyr og spill. Hvis vi skulle hatt med PS2, Mutlitap og 4 kontroller, så ville jeg nok foretrukket PES3/WE7. Men, men... Smaken er som baken (delt). MEN det tar jo gjerne litt tid å skulle fullføre flere fotball-kamper. Joa, man kan vel sette dem ned til 5 min. per kamp, og fett hadde det vært. Men sånt må vi bare bli enige om.

------------------------------------------------------

Kan alle som vil være med gå inn på mIRC, #Kino1Sandvika? Så kan vi diskutere dette her! Nå! :)
 
D

Doctor Downs

Gjest
#17
Jeg stemmer for at vi holder oss til GameCube.
Hvis ikke kan jeg bidra med både Cube, PS2, XBOX og Atari 2600 :p

Nei, GC er nok tingen her.

Bare for å friske opp mineet deres, jeg banka Spasmer, Smooth og en Sandefjord kar med my bare knuckles i TS2 sist gang!

Opprinnelig skrevet av Psycho Mantis
så ville jeg nok foretrukket PES3/WE7. Men, men... Smaken er som baken (delt)
Smaken din er som baken min (utørka og full av shit) :p
PES synes jeg ikke noe om :puke:
 
#18
Opprinnelig skrevet av Aquila+22.03.2004, 21.56-->
Jeg stemmer for at vi holder oss til GameCube.
Hvis ikke kan jeg bidra med både Cube, PS2, XBOX og Atari 2600 :p

Nei, GC er nok tingen her.

Bare for å friske opp mineet deres, jeg banka Spasmer, Smooth og en Sandefjord kar med my bare knuckles i TS2 sist gang!

<!--QuoteBegin-Psycho Mantis
så ville jeg nok foretrukket PES3/WE7. Men, men... Smaken er som baken (delt)
Smaken din er som baken min (utørka og full av shit) :p
PES synes jeg ikke noe om :puke: [/b]
Ahh.. fullt av minner.
Denne gangen skal du få smake neve.
Mohahaha
 
#19
Jeg blir dessverre ( :p ) ikke med, men ville bare si at jeg syns det høres analfabetisk fett ut! Også vil jeg ønske gutta fra Sandefjord lykke til, forsvar byens ære og bank Oslo-gængen for meg i år og!
:starwars:
 
D

Doctor Downs

Gjest
#20
Ok, da har jeg og noen andre nøkkelpersoner, inkludert hovedmannen bak det hele, Psycho Mantis AKA Paul Phoenix hatt et aldeles så lite møte på mIRC ang. dette treffet og har kommet fram til følgende.

:moon: Vi skal spille GameCube

:moon: Vi skal spille 4 spill
- Mario Party 5
- Super Smash Bros. Melee
- Mario Kart: Double Dash
- Muligens F-Zero GX

:moon: Treffet blir "som vanlig" på Kino 1 i Sandvika


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spørsmålet når er når treffet skal skje og ikke minst hvem som skal være med...
 
Status
Stengt for ytterligere svar.