Spilltur med forumet!

Terje

mostly harmless
#21
Det går definitivt tog til Torp. Lillehammer-Skien toget går forbi. Toget stopper i hutaheiti og så er det gratis buss til terminalen. Fra Oslo tipper jeg turen er på rundt halvannen time.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#22
Da skal jeg også med det flyet og jeg har bestilt et dobbeltrom på det nevnte hotellet til 2455,- med to enkeltsenger som evt. kan deles med noen.
 

Terje

mostly harmless
#23
Ok, da har jeg også bestilt tur. Samme fly, samme hotell. Enkeltrom for meg og fordi det er best for alle involverte. Det er maks comfy for meg selv såklart, men jeg snorker og legendarisk. Seriøst, det går ikke å overdrive dette. Så ja. Best sånn.

Tenkte og det var best å ta en kikk på passet, mente det ikke var så lenge til det går ut nå. Vel, det gikk ut i 2017. Ops. Sjekker ut fornying og ser at det er jæskla lang kø for tiden så det kan ta over en måned å komme til, og så tar det opp til ti dager i posten etterpå.

Ops!

Men jeg sjekker nå tilgjengelige tidspunkt og jada, fra nå og ut mai er knallrød. Bortsett fra én eneste grønn som åpenbart nettopp er avbestilt, kommende tirsdag klokka ti over ni. Kapra den som en pro. Det aner meg at det var en anselig mengde griseflaks ute og gikk der så noterer en WIN på den.

Så da blir det nok tur.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#24
Har ikke bestilt ennå, meeeen jeg har ordna passtime. Frua vil jeg skal vente til passet er i boks fordi øhhh si det, men jeg tenker jeg bare ordner det i løpet av helga. Er klar for tur fårråsiresånn.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#25
Jeg har som sagt et dobbeltrom med to enkeltsenger som eventuelt kan deles med noen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#26
Fus!
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#27
Har kikka litt, og det er en ting jeg sliter med å forstå her. Hvorfor skal vi bo på et hotell som ifølge Google Maps ligger over tjue minutters biltur, ev. ca. tre kvarter med bane unna det vi drar for å besøke? Tenkte det var det nærmeste hotellet, men det ligger to i det som later til å være gangavstand til Arcade Club. Ikke at det er dealbreaker akkurat, jeg bare... forstår det ikke. Fullt ellers?
 
#28
Tenkte at når man drar til arkade klubben så har de mat/underholdning så det blir en tur dit om dagen, men ellers at man ville være nærme bykjernen, da kan alle finne på hva de vil så kan man ordne en felles transport på et gitt tidspunkt.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
#29
Dra på tur pga en ting.
Tar høyde for alle andre ting.
Vet at da jeg var på jobbreise for å dra på messe så hadde jeg rom på messehotellet. Ikke hotellet i sentrum av byen.
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#30
Skyldes vel litt at Arcade Club kanskje skryter litt på seg å ligge nærmere Manchester enn det gjør, jeg hadde sett for meg en middels lang t-banetur utenfor sentrum (det ligger i Bury i Stor-Manchester). Men nå har jo flere av oss bestilt rom på Mercure og mitt kommer ikke med avbestillingsmulighet i hvert fall, så da får vi kanskje bare leve med det?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#31
Det stemmer, da må vi leve med det. Bare lurte, som nevnt. :)
 
#32
Så ja. Jeg skulle ha vært hjemme i ca to uker nå, men befinner meg fortsatt på jobb og det virker som det tidligste tidspunktet jeg kan håpe på å komme hjem på er muligens fredag enellerannengang. Heldigvis har jeg en latterlig tålmodig kone som tar dette med så godt humør som det går an, og jeg vil prøve å hoppe på et fly og komme etter dere når jeg har mulighet.
Nå har jeg ikke lagt ut noe detaljert kjøreplan for helgen fordi av alle som er med så er det kun Buggz jeg har reist med tidligere og vi begge er komfortable med å ta ting som de kommer når vi er på tur.

Men her er noe man kan ta som utgangspunkt:

Fredag:

14.00 ankomme hotell, finne et spisested, bli kjent. Bestille transport fra kl 16 eller et annet passende tidspunkt fra hotell til arkadehall.
16.00 ankomme arkadehall, ha det gøy. Vil anbefale å tenke litt på forhånd om det er spesielle ting man vil spille som krever mange spillere ( f.eks. X-Men beat em up 6 spillere)

lørdag:

10.00 finne et sted å spise frokost.
11.00 sjekke ut lokale steder. (er som nevnt tidligere to retrosjapper jeg har lyst å ta en tur innom)
12/13.00 samle gjengen og dra til arkadehallen.

søndag:

10.00 frokost

11/12.00 stikke til arkadehallen

16/17.00 være tilbake i sentrum og finne transport til flyplass.
 

Terje

mostly harmless
#33
Er det en ting vi har lært under tidligere sg-events så er det at planer har imponerende kort levetid før de fordufter som fis i vinden. Følger bare veien ting flyr tenker jeg også.

Det passet jeg var heldig og fikk ordna raskt? Ble sendt i posten 3. mai og har aldri dukka opp. Snakka med de i forrige uke og de mente det fortsatt kunne dukke opp enten hos meg eller de denne uka, hvis ikke så ville det ikke være noe problem å ordne nødpass dagen før. Skulle ikke koste noe. Holdt meg for god til å spydig påpeke at for de av oss som er timelønt så er det ikke gratis å dra tidlig fra jobb for å ordne sånt, men de var så hyggelige og hjelpevillige der at den fortjente de ikke.

Vel, det har ikke dukka opp så da må jeg dit i morgen da. Få de til å ugyldiggjøre det passet, få laga nytt og få ordna nødpass. Så der kan man se da, at universet det balanserer seg.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#34
Jeg har fått ordna pass, har fått det i posten, bestilt fly og til og med betalt for hotellrom... men pga. årsaker så ble det venta lovlig lenge med å bestille fly, så jeg flyr fra Gærdis med SAS isteden og må dermed stikke før dere på søndagen. Kommer noen timer tidligere på fredag da, så jeg får god tid til å stå og kope. ^^

Men ja, det ordner seg nok. Gleder meg til tur. :)
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#35
Har for øvrig en vy om at vi rekker det siste toget nordover på søndag, i og med at det går 22.51 (skyttelbussen går 8 minutter før) og estimert landing er 22:15. :ehm:

Når det gjelder øller ligger Northern Monk Refectory og Marble Beers (hvor de også har god mat) innen gåavstand fra hotellet, og kan kanskje være noe lørdag kveld etter vi har vært på spillehallen, mens Cloudwater Tap Room (Englands beste bryggeri IMO) er en kort trikketur unna. Anbefaler også den nordiske kaffebaren Takk MCR og burgerne og toasted marshmallows-milkshaken på Almost Famous.
 
Sist redigert:

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#36
Rulla terningen på innsjekkinga og "avoided the middle seat!" 14D sitter jeg på.

Vi som skal reise fra Oslo på fredag kan kanskje møtes...... hvor enn man tar toget til Torp fra?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#38
Oslo S? Holder det å ta toget som går derfra 08.39, så er vi på flyplassen ca 10.19 (10.11 + åtte minutter med buss)? Ellers blir det 07.39 fra Oslo S. Linje R11 sørover som jeg tar hjemmefra, men kan møte dere ombord i Oslo.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#39
Jeg kan møte dere ombord i Drammen. Og jeg foretrekker å slippe å stresse på tid, tar heller en øl på flyplassen. 7:39-toget?
 

Houseman

Filmnerden
Medlem av ledelsen
#40
Flyet går jo ikke før 11.50, og Torp er en liten flyplass hvor det går fort. Men bøyer meg for flertallet hvis dere foretrekker 7.39 fra Oslo S.