SSX 4

#41
Opprinnelig skrevet av Kaffe@12.10.2005, 22.07
Jøss da, du fikk tak i spillet fortere enn folk som faktisk bor i USA. Hva er hemmeligheten?
268436​
ved hjelp av "Internett" og "modchips" så trenger det ikke ta så lang tid før man får slikt over de syv hav.
 
#43
releasen ble flyttet til i går i statene :knowledge is half the battle:
 
#44
Nå har jeg spillet det litt mer og det er faen meg ikke rart at jeg fikk følelsen av at det minna meg om Transworld Snowboarding (xbox) til tider.. Når man beveger seg på ranking stigen så havner man også i Transworld Magazine :p Og man kan også prøve å ta photo iconet som er plassert på litt vanskelige steder, akkurat som i Transworld og som videotapen i Tony Hawk.

Jeg er litt snytt, til nå har jeg ikke vært borti de berømmelige multiplier iconene som man benyttet seg av tidligere som kunne gi deg heftige highscores. Godt mulig at det kommer senere i spillet, men det ville igjen vært litt rart. Fremdeles sliter jeg litt med kontrollen over Monster Tricks, man kan tweake Monster Tricks med å bevege analogen i en halvsirkel, noe jeg ikke har klart enda siden det blir ikke forklart hvilken vei man skal bevege den osv. Men jeg skal nok finne ut av det.

En annen ting som er litt stilig samtidig som det irriterer. Folk, masse folk i bakkene. Idioter som snigler seg ned på snowboard og ski som man risikerer å kræsje i, noe man har en tendens til å gjøre når man booster og samtidig prøver å unngå trær osv. Det gjør bakken mer livlig og tilfører en liten smule realisme i SSX sin totalt urealistiske snowboard verden.
 
#45
Jeg tror de har oftret framerate til fordel for de andre folka (idiotene) i bakken. Tror ikke det er noen multipliers, nei. Spillet er mer race-fokusert, kanskje dessverre.

"Knowledge is half the battle"? Spillet ble sendt ut den 11. oktober, mens EA reklamerte med at alle butikkene ville ha det den 14. Det var veldig vanskelig å få tak i det i starten.
 
#46
Nei frameraten i spillet er stødig. Har enda ikke merket noe drastiske framedrops til tross for at det går sinnsykt kjapt. Men jeg spiller det på Xbox, aner ikke hvordan det blir på PS2.

Etter hvert som jeg har kjøpt nye brett og fått opp stats så går det sinnsykt fort i svingene. Det blir Burnout på snowboard/ski omtrent, fartsfølelsen er eminent i denne utgaven av SSX. Banedesign er blitt litt en anelse mer realistisk og alternativene er mange. Mer enn hva man er vant til i de tidligere spillene.

Fremdeles får jeg ikke til å tweake Monster Tricks, fatter og begriper ikke hva jeg gjør galt. Men jeg skal finne ut av det om det så blir min død. Ellers kan jeg bare si med en gang at spille blir du garantert hooka på hvis du likte de tidligere spillene i serien. Mangelen av multiplier icons har jeg venna meg til, spillet har tatt en litt annen retning. Her er det penger som gjelder å få tak i. Og enkelte av dollar iconene er heftig vanskelige å få tak i :ehm...:

Som vanlig har man konkurranser der det gjelder å race og trikse. Men de har lagt til en god del mer denne gang. Feks så har du enkelte løp der man skal unngå å være borti snøen så mye som mulig. Og så har man et annet løp der man skal bare være bøllen i bakken, kræsje i alle ski kidsene som kløner seg sakte men sikkert ned bakken og også andre diverse tag modes. Pluss løp som baserer seg på å plukke opp iconer ++++

Altså en hel del variasjoner, orker ikke å nevne alle jeg har vært borti engang. Men alle de forskjellige løpene med sprø varianter er bra for gameplayet. Men lærer spillet lettere når man får øvd seg i å treffe/slå folk, nå vanskelige stedet osv.

Frem til nå er jeg veldig fornøyd med spillet og det kommer til å være på tv skjermen veeeeldig lenge fremover :)
 
#47
Blir nok så jeg må kjøpe dette. Elsket forgjengeren. Men, så spørs det om jeg skal ha GC-versjonen med Mario & Co eller om jeg vil ha alle triksene på skulderknappene, på PS2... tror det blir sistnevnte.
 
#48
Jeg ville gått for PS2. Skulderknapper må man ha!

Det jeg mente med at de har ofret framerate var at alle de 3 forrige SSX-spillene har kjørt 50fps, mens dette gjør det ikke. Noe som er veldig synd, egenltig. Men det får gå greit.

Jeg gleder meg veldig nå!
 
#49
Har snoket litt på PA forumet og fått vite at de har flyttet alle trix på PS2 versjonen til den venster analogknappen :sad panda smiley:



linky winky pinky
 
#50
Hva? Nei, de har flyttet ubertriks til høyre analogstikke og omdøpt dem til monster tricks. Grabbene er fremdeles på skulderknappene.
 
#52
Ja, sånn er det heldigvis fremdeles.

Jeg har egentlig aldri tenkt på hvordan de skal løse det på PSP. Men at den utgaven er svakere er ingen hemmelighet. Den har bare finpussede SSX3 baner i seg. Minner kanskje litt om Tricky på den måten. Skal du ha SSX On Tour så kjøper du det ikke til PSP, for å si det sånn. Men skal du ha et PSP-spill så kan du sikkert kjøpe SSX On Tour. (Jeg vet ikke hvor bra det er.)
 
#53
Jeg dihhet forgjengeren, men men. For vell kjøpe GC versonen^^
 
#54
Har de kutta ut splitscreen funksjonen i dette spillet?
 

SHDR

Gullmedlem
#55
Testet dette her for en tid tilbake, og det slo meg som mindre actionfylt enn SSX3, på mange måter. Det var veldig pent, overraskende likandes, men med enda dårligere leveldesign enn SSX3. Ikke like mange umiddelbare snarveier og slikt, men det er kanskje fordi jeg ikke spilte det så veldig mye.

Jeg er egentlig ganske så positiv. Jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å betale for dette, når det finnes så mye annet snasent ute denne måneden, men ting kan tyde på at EA har et godt team i ryggen på SSX-spillene.

Noen som kan fortelle meg litt om de "dypere" delene av trick-systemet og snarveiene? Hva skjedde med uber-tricks? Hvorfor er ikke Kaori like søt som før?
 
#56
Se etter Yeti skilt vis du leter etter snarveier :svette:
 
#58
Double-post er vel greit når det har gått en måned.

Dette spillet gikk skuffende fort tom for futt.
 
#59
Jeg synes SSX 4 var helt greit. Det som på en måte klarte å trollbinde meg, var lysten til å klatre høyere opp på rankingen, og å kunne kjøpe bedre ski, og slikt. Musikken var veldig bra, og jeg likte også måten alle banene smeltet seg inn i hverandre slik de gjorde. Det blir kanskje noe repetivt til tider, når det er 4 trick-challenges på en gang, og kanskje 1-2 racing og en hvor man f.eks. skal klare å unnvike skipatruljen.

Alt i alt angrer jeg ikke på at jeg kjøpte spillet. :)

Übertriks bruker du høyre analog for å utføre, og for å få fatt på de virkelige übertriksene, er du nødt til å tjene opp nok penger til å kunne kjøpe de. Snarveiene markeres gjerne med et Yeti-skilt, selv om det også finnes mer "usynlige" snarveier.
 
#60
Tja. Spillet var kult nok det, men jeg lurer på om jeg er litt lei hele konseptet. Det at spillet i tillegg har mye mindre «sjel» enn 3-eren, hjalp heller ikke på. Hele det med å lage seg en egen figur funket ikke for meg, jeg vil spille som de kule stereotype karakterene fra tidligere spill. Slasken min prater ikke og sier kule ting som de gamle. Hadde det likevel moro en periode, men jeg har ikke fullført det ennå. Jeg suger nemlig i trick-challenges, jeg spillte nesten bare Race, var jo det som var moro. Er på toppen av listen da... Følelsen når du får til lange, kule snarveier hvor du flyr i en lang serie rails uten å røre bakken er det få spill som kan matche, da ...