SSX Blur [Wii]

Annonsert nuh!

For dere som ikke gidder å trykke på linken eller skjønner engelsk, kommer SSX Blur eksklusivt til Wii i mars, og styres for det meste ved hjelp av bevegelse dine istedetfor knapper.

Kan jo kanskje funke, og SSX er jo utrolig moro (i allefall treeren, gadd aldri helt å fullføre nummer fire). Kanskje dette er den type spill som blir bedre av den nyskapende kontrollen?

sheriffen

humre humre
Stilig, Wii virker bare mer og mer fristende nå. Har spilt alle spillene i serien i utallige timer, så dette virker lovende.

Blir spennende å se hvordan man skal gjøre alle disse 4x baklengs skru-salto triksene med en wii-kontroller.

Grafikken ser så absolutt pen ut, men jeg er spent på styringen. Jeg ser flere muligheter på den fronten, og ser gjerne at de faktisk tilbyr flere måter å styre på, for det gjør ikke meg noe at spillet har kontroll-oppsett for både Wii Remote, Wii Remote + Nunchuk, Wii Classic Controller og GameCube-kontrollen. Om et kontroll-oppsett "feiler" eller rett og slutt blir klumsete, så er det greit å ha flere å velge mellom. Wii tilbyr ikke bare noe nytt, men den tilbyr også flere valg, og da håper jeg EA Big ser dette, og ikke kun fokuserer på å bruke Wii Remote (selv om dette selvfølgelig vil være det mest interessante med spillet). Det er jo ikke alle spill som lykkes like godt med Wii Remote.

Forøvrig er det vel en viss mulighet for at vi igjen vil se Luigi og Mario, og noen andre Nintendo-figurerer i dette spillet. Det hadde heller ikke vært så dumt med online-modus og custom soundtracks.

Nei fysj, flere kontrolloppsett håper jeg de unngår. Lag ETT som faktisk fungerer og sørg for å designe resten av spillet med hennsyn til dets styrker og svakheter.

Lodin

Der Waaaah
Er det ikke Need for Speed Magnesium som tilbyr fem kontrolltyper a? De gjør sikkert det samme her.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du mener Need For Speed Karbonade. Mye morsommere.

SITAT(Morbo @ 07.12.06, 08.52) 39986
Nei fysj, flere kontrolloppsett håper jeg de unngår. Lag ETT som faktisk fungerer og sørg for å designe resten av spillet med hennsyn til dets styrker og svakheter.
[/b]
Så fremt det faktisk fungerer så, men jeg kan ikke se for meg at det skulle være så vanskelig å legge inn kontroll-system som er likt med de tidligere SSX-spillene i tillegg som en slags back-up.

Det er som å innrømme nederlag. Når det først skal være eksklusivt til Wii så er det ingen grunn til at de ikke skal redesigne grunnmekanikken med hensyn til inputet. Poenget med Wii er ikke å ha spill hvor kontrollmulighetene er et litt mer spennende og nytt alternativ til konsept vi allerede har spilt i flere år. Her snakker vi redesigning og nytenking som gjør at vi får helt nye opplevelser, så da ser jeg ikke på det som noen god ting om de lager disse "backup"-ene du snakker om.

Ser på traileren at den levelen som spilles er den første fjelltoppen fra SSX 3 (eller tar jeg helt feil, lenge siden jeg spillte det)... Kanskje det er mye gamle levels som brukes? Sånn ellers var traileren en dårlig demonstrasjon... virket litt tregt, eller kanskje bare den som spiller er det. :p

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Det er nok fjelltopp#1 fra SSX3 ja, men det sier oss vel ikke så altfor mye helt ennå. Litt kjedelig og intetsigende trailer, men den var vel bare ment for å pumpe opp litt hype og interesse for spillet.

SITAT(Morbo @ 07.12.06, 14.22) 40023
Det er som å innrømme nederlag. Når det først skal være eksklusivt til Wii så er det ingen grunn til at de ikke skal redesigne grunnmekanikken med hensyn til inputet. Poenget med Wii er ikke å ha spill hvor kontrollmulighetene er et litt mer spennende og nytt alternativ til konsept vi allerede har spilt i flere år. Her snakker vi redesigning og nytenking som gjør at vi får helt nye opplevelser, så da ser jeg ikke på det som noen god ting om de lager disse "backup"-ene du snakker om.
[/b]
Jeg er til dels enig i det du sier, for jeg vil også se noe nytt, og jeg vil at det nye skal lykkes, men det behøver ikke å ødelegge spillet at man har flere måter å spille på.

Nei, men den eneste grunnen til å gjøre det er om det standarde oppsettet ikke fungerer bra nok i alle tilfeller. Og hvis det er scenarioet så er det vel egentlig ingen god grunn til å prakke på serien Wii-funksjonalitet i det heletatt?

SITAT(Morbo @ 07.12.06, 23.36) 40225
Nei, men den eneste grunnen til å gjøre det er om det standarde oppsettet ikke fungerer bra nok i alle tilfeller. Og hvis det er scenarioet så er det vel egentlig ingen god grunn til å prakke på serien Wii-funksjonalitet i det heletatt?
[/b]
Det kan jo være at oppsettet fungerer, men ikke vil appellere til alle, og da er det greit med flere valgmuligheter. Men for all del, jeg håper jo at EA Big klarer å utnytte Wii-funksjonaliteten godt.