STALKER kan ha blitt nerfa

Kilik

Lokal moderator
#61
Fra PCGamer:
SITAT
It's best described as a first-person shooter/roleplaying game/ survival horror hybrid, in that order....the horror is the thing that underlines the whole game. It's what makes it work. It's what makes it different.
It's: Enormous, buggy, atmospheric.
It's not: The hype, nearly as buggy as you'd expect, monster-stuffed.
87%[/b]
GameReactor.no ga det 7/10 på torsdag, men redaktør Frode ble ringt opp av THQ på natta og måtte fjerne anmeldelsen pga. embargo.
 
#62
SITAT(Yetipants @ 16.03.07, 14.32) 56875
Så Fable var altså et drittspill siden det ikke inneholdt alt Molyneux lova mens han var rusa på sukkerbiter? Den logikken der var ny for meg. :p
[/b]
Håper ikke du dro den konklusjonen ut fra det jeg skrev, det var ikke engang i nærheten sammenlignbart.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#63
Nei vel. Fint at du skrev hvorfor også da, slik at det går an å forstå noe av det du mener... nei, vent.
 
#64
Jeg gjør det uansett.

Du skrev "drittspill" jeg skrev "rimelig bra".

At et spill er rimelig bra betyr ikke i min verden at det er et drittspill.

Omformulering:
Om et spill blir markedsført som Jesu gjenkomst forventer jeg at det er mer enn et hvilket som helst buggy FPS. Jeg sier ikke at det gjør det til et drittspill.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#66
SITAT(rulleguru @ 18.03.07, 18.05) 57210
Omformulering:
Om et spill blir markedsført som Jesu gjenkomst forventer jeg at det er mer enn et hvilket som helst buggy FPS. Jeg sier ikke at det gjør det til et drittspill.[/b]
Konsekvensen av denne logikken blir uansett at hype har en effekt på hvordan du opplever spillet, noe jeg synes blir rart. Det er klart at det var et stort sprik mellom markedsføringa av Fable og det faktiske spillet, men det gjorde ikke at jeg ble skuffa på noen måte da jeg spilte fordi spillet ikke holdt hva Petey hadde lovet; spillet var temmelig koselig, så jeg følte ikke at jeg var blitt snytt på noen måte. Hadde jeg fulgt din logikk, skulle jeg isteden sittet og vært misfornøyd hele tiden over mulighetene jeg var blitt lovet som jeg ikke fikk. Dermed satte jeg mitt svar til ditt tidligere innlegg på spissen, sånn at dette poenget skulle komme fram. :p
 
#67
Jeg er enig i at logikken min egentlig er håpløs og gjør ikke annet å gang på gang ødelegge for meg selv, men eneste løsningen er for meg er å slutte følge med på hva som kommer og holde meg unna all prat om et spill før det blir lansert, noe som er umulig. Å vente på et spill er jo halve moroa :p

At hype har en effekt på hvordan jeg oppfatter spillet styrer jeg, og sikkert mange andre desverre ikke selv.

Pga. dette blir stort sett alle hypede spill skuffelser, mens spill jeg egentlig ikke hadde særlige forventninger til blir positive overaskelser.

En skal ikke se bort fra at jeg hadde digget Oblivion om det var en outsider ingen hadde hørt om før jeg nyskjerrig plukket opp et støvete eksemplar bak 13 kopier Fifa 2007. Hypen ødela faktisk det spillet for meg, og jeg vet det bare er meg selv jeg lurer, for det er garantert verdt litt mer spilletid enn jeg la i det.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#68
Vet du, dette er en av grunnene til at jeg har veldig mye imot den konstante informasjonsstrømmen om stortitler som f.eks. Halo 3: "I denne videoen får vi se et glimt av de nye våpnene, dere! Det går rykter om at man kan spille som en Brute i enspillerdelen!" osv. Hype leder enten til at man vet det meste om et spill før man prøver det, eller blir skuffa fordi det ikke lever opp til forventningene. Derfor leser jeg så godt som aldri spesifikke nyheter om enkeltspill, eller ser videoer fra langt ut i utviklingsprosessen; det fungerer rimelig bra. Eksempelvis hadde jeg veldig liten peiling på hva som ventet meg i Twilight Princess, og Fable gav meg godfølelsen hele veien gjennom fordi det var så mye artig å gjøre som jeg ikke kjente til fra før av. STALKER har jeg sett så godt som ingenting av og jeg har ikke lest noen forhåndstitter, slik at jeg har mange overraskelser i vente når esken slenger ned i postkassa om et par uker. Samme med Bioshock, bortsett fra at det nok tar litt mer enn et par uker. :(
 
#69
Når det gjelder STALKER har jeg absolutt ikke lest noe særlig om det, ikke for å dempe hypen, men rett og slett fordi jeg har vært genuint uinteressert fra starten. Det har uansett vært uunngåelig å få med seg alt praten ettersom andre lar seg imponere av lovnader fra østblokkutviklere som ikke har noe tidligere arbeid å vise til (dette har ihvertfall Molyneux (Populous 2 :elsk: ), så en viss forventning har man lov til å ha til hans prosjekter).

Husker spesielt en del personer på Gamer og muligens her som totalt overså Halflife 2 før det ble lansert siden STALKER var rett rundt hjørnet og langet ut i det vide og brede om hvordan det skulle revolusjonere FPS-sjangeren. Nå 3 år senere er spillet endelig ute, og da skal det mer til enn greie karakterer til for å imponere meg.

Man kan si mye om Nintendo, men en ting de ihvertfall er flinke til er å kun slippe ut nok informasjon om et spill til at man trygt kan følge med på alt av informasjon uten å ødelegge for seg selv.
 
#70
Fikk spillet nå for 15min siden. utrolig spennende syns jeg.

Har ikke vært så dratt inn i hypen før i det siste, men kan ikke kalle meg skuffet akkuratt. virker som ett stort spill som må spilles en del før man kan gi noen omtale liksom. men men.

STALKER kjører flytende med alt på HIGH på:
Amd x2 3800+
2gb ram
xfx 7900gs 256mb
Windows Vista.

Middels maskin drar med andre ord spillet på maks.


(JAJAJA...JEG LASTA DET NED PÅ BITTORRENT SOM EN LITEN FITTE, JEG GIDDER IKKE OG VENTE TIL DEN 23)
 

Lodin

Der Waaaah
#71
Du trenger ikke skrike ut om det da. <_<
Uansett har jeg allerede bestilt spesialutgaven, men kommer nok til å prøve det ut litt før for det. :p
 
#72
Hazen, oppløsning?
jeg spiller på 1440x900, medium og all lysdynamikkgreier slått av.

alt over var ganske uakseptabelt.

Duo Core @ 2.00 GHZ
2GB Ram
7900gs 256MB
XP

har du forresten prøvd å loade en quicksave? jeg må gå ut av spillet og loade det opp igjen for at det vil loade quicksaves.
 
#73
1360x768 kjører jeg det i, bruker Hdtv som skjerm så det går ei høyere. Jeg har på alt av detaljer og lightning og hvaennmankan på high og har 50fps eller noe hele veien.


Hmm.. rart det sverre, du har jo bedre prossesor enn meg etter hva jeg har hørt. det kan ha mange grunner da.. du vet hvordan dataverden er. og så er jeg på vista og du på xp. det kan ha noe og si.. ikke vet jeg. Men har lest noen inlegg om att folk med 8800GTX og alt mulig fett får kjempedårlig ytelse. mens folk med langt mindre kjører fullt, Ustabile saker kanskje?.
Funker her iværtfall.

Dynamisk lys må du ha på da! er jo halve stemningen!


Det med quicksave er samme her. mongo. men ikke så stort problem i grunn.
 

Lodin

Der Waaaah
#74
Fikk prøvd ihvertfall litt i går, men det kjørte rimlig ræva. Frameraten var forsåvidt ok, men det fryser litt hver gang det skjer noe. Første treffet mot de bandittene var helt håpløst. Får heller prøve å sette ned litt ting.
Stemninga var ihvertfall ok. Man skulle tro den elendige bruken av engelsk ville ødelegge, men det får det bare til å virke mer autentisk. :p
 

Kilik

Lokal moderator
#75
Play.com har satt det ned til halv pris, £17.99. Dessverre er det akkurat over 200 kroners-grensa :(
 

Lodin

Der Waaaah
#76
Hjelp, jeg sitter fast i labratoriet! :(
Jeg har funnet papirene helt nederst i bygget, men nå er det en jævel som står å holder igjen døra og det er ingen andre logiske utganger. Lei av å bli flambert.