StarCraft II: The Roll Call [Summer Tournament]

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Pussig, du har feil filnavn der. Buggz=Homo.SC2Replay og Buggz=Megahomo.SC2Replay skal det være.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Tidligere har meg og Buggz også spilt sammen, 2v2. Nettet hans strøk med og jeg måtte spille mot to samtidig.

Også vant jeg. :smugdog:
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Fordi jeg i de to minuttene jeg rakk å spille greide å lage en økonomi som faktisk var bedre enn det de to andre greide å produsere resten av kampen.

:smugdog:


EDIT: Det var forresten hele laptopen som strøk med. Etter litt fifling og fofling får den ikke heteslag lenger, men grafikken blir fubar i cutscenes og de lobbygreiene før hver mission i kampanjen. Selve spillet derimot er gull. Dermed får jeg ikke kampanjert før jeg gidder å styre med å få fikset dette.
 
yeti. Scooout! så hadde du sluppet å bruke penger på turrets med det første... samt bruke mules og et par barracks til om du skal satse på marines... Kunne ventet med to refinery også siden du ikke skulle satse tanks.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Det er de artige sakene som man kan spawne fra Command Center som samler mineraler i noen minutter. De koster bare energy.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Ah ofc. Jeg brukte jo chrono boost litt i andre matchen (glemte den i første).
 
Bare jeg som sliter med å stå imot tidlig rush fra Protoss når jeg spiller Terran? Eller, jeg klarer det vel hvis jeg bygger "wall-in" med Supplydepots + barracks, men er det umulig ellers?
Og rush med å bygge photon-cannons rundt basen til motstanderen i starten er det jævligste... har RAEGa en del ganger pga. det for å si det sånn. D;

Zealots blir faktisk nerfa i neste patch fordi at de er for enkle å rushe med i starten, så da blir vel alt bra tenker jeg.
 

Kleevah

Livsfarlig amatør
Bunkere er alltid en mulighet hvis du er redd for rush, de kan også salvages hvis du skulle trenge spenna seinere.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Det er så og si omtrent ingen grunn til å ikke walle off som Terran, med mindre du spiller på 3v3 eller 4v4-maps der det ikke er mulig å dekke alle utgangene, eller du prøver å få til proxy reaper rush eller annet niggeri.

Jo, og hvis du spiller mot Zerg: det lureste er å ikke walle off med supply depots eller add-ons. Da kan du fort bli pult av Banelings etter ~5 min. http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/Baneling_Rush_%28vs._Terran%29
 
Skal ikke si noe sikkert, men tror du tar litt feil. De replayene jeg har sett av noen av verdens beste er det ikke alltid dem bygger wall-in, faktisk ganske sjeldent. Hvis man ikke gjør det får man en vesentlig bedre start økonomisk også siden man ikke blir tvunget til å bygge en ekstra supply depot + bruke tid på å sende SCVene til inngangen, så der er vel grunnen.

EDIT: Og mot Zerg skal det funke å motstå baneling-bust sålenge man plasserer en siege-tank eller to litt strategisk.
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Ser jævlig mye casts, og det du påstår stemmer ikke i det hele tatt. Med mindre... da tenker du vel terran mot terran? Å ikke walle off som terran mot P eller Z er det samme som å si at "greit, du kan bare begynne å bygge tier 1 units nå og attackmove inn i basen min, og så er det gg"

I tillegg er det ikke snakk om å bruke ekstra ressurser på å bygge vegg. Du bygger ganske enkelt veggen av de bygningene du har behov for der og da, i stedet for å bygge dem lenger inne i basen din.
 
Har ikke sett så mange replays, men alle jeg har sett av Terran så har de walla off.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
yeti. Scooout! så hadde du sluppet å bruke penger på turrets med det første... samt bruke mules og et par barracks til om du skal satse på marines... Kunne ventet med to refinery også siden du ikke skulle satse tanks.
Hvis jeg ikke visste bedre, så ville jeg fått inntrykk av at du trodde jeg ante hva i helvete jeg holdt på med. :p
 
Nei fikk egentlig ikke det inntrykket :p

Er ingen kløpper selv, ikke kommet meg opp fra bronze og omtrent ikke vunnet noe 1v1 på ladderne, så om noen andre vil spille litt lowlevel kan de adde meg Terje:961

Edit:
Som magster sier er det ikke mange replays jeg har sett fra diamond league/platinum der folk waller. Er vel en kombinasjon av den ekstra tiden det tar å få scv'er ut dit, at motstanderne på det nivået ikke bruker så mye slike angrep og at folk uansett har gode taktikker mot det. Ikke vet jeg.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg tenkte å geime litt i kveld, så vi kan ta noen runder. Hadde vært fett å være fire om det, forresten. Noen flere som joiner?
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
Er ingen kløpper selv, ikke kommet meg opp fra bronze og omtrent ikke vunnet noe 1v1 på ladderne, så om noen andre vil spille litt lowlevel kan de adde meg Terje:961

Edit:
Som magster sier er det ikke mange replays jeg har sett fra diamond league/platinum der folk waller. Er vel en kombinasjon av den ekstra tiden det tar å få scv'er ut dit, at motstanderne på det nivået ikke bruker så mye slike angrep og at folk uansett har gode taktikker mot det. Ikke vet jeg.
Diamond-folk waller omtrent alltid BORTSETT FRA mot andre terrans eller hvis de cheeser, som jeg sa tidligere i tråden. Tror ikke helt du forstår hvorfor folk faktisk bygger en wall eller tror det er en slags magisk innhenting av 2-3 sek eller 2-3 minerals som gjør opp for å ha builds som blir lest som en åpen bok og besøk av en klump melee units inni workerne dine etter 2 min.
 
Vel, mange som ikke waller mot P om de går stalkers som pga range tar ned wallen lett og du mister rax og supply, også mange som velger bygge på nedsiden av rampen for å sikre fast expo.