Steam-tråden for Mac (og PC antar jeg (sukk))

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Agra: Fikk epost fra Gabe akkurat, de slenger med en Analog 4 til oss to også!
 
Men bare 450W PSU for GTX Titan og i7-4770? Øh. Noe er feil her.
 
Si i et gitt eksempel at et eller annet generisk indiespill – la oss holde Ikaragugaga utenfor – går rett ut på Steam fordi Steam Greenlight ikke eksisterer. Utfordringen med å skape fanbase og å bli "oppdaget" er jo ikke noe mindre bare fordi Greenlight-barrieren er borte og folk kan kjøpe spillet der og da. Så greit, der ligger spillet ditt i sortementet til Steam, men det selger nada. Er det en bedre situasjon for alle involverte? Ser ikke helt forskjellen.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Forskjellen er jo at du for å bygge interesse kan la folk kjøpe og laste ned spillet, istedenfor å selge et løfte om at hei dette blir fett bare dere og noen tusen andre stemmer det fram på Greenlight. Obv.
 
Jeg tenker at hypen bak en Greenlight-kampanje kan potensielt gi en bedre salgskurve (ikke minst at det gir utviklerne et bedre insentiv om å lage hype, ikke bare "vente og se"). Men jeg snakker jo bare ut av ræva mi nå, for å oversette et anglosaksisk uttrykk.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Jeg tenker at en reklame for en ting du selger gjør at du selger mer enn en reklame for en ting du kanskje kan få lov til å selge om et halvt år, jeg da.
 
Nå mener jeg å se at Greenlight mildt sagt brukes i som en slags mellommann mellom Kickstarter og Steam. Folk promoterer gjerne og reklamerer for ting som ikke er ferdig eller klart til å selge via Steam.

Ikuragaguggua og dens like skulle seff gått utenom, og Gabe & Co har jo sagt at løsninga ikke er optimal vis-a-vis selvpublisering osv. Jeg synes imidlertid det har blitt litt mer orden på Steam-sjappa, selv om Valve ikke lenger holder den "lille mannen" i lanken på samme måte som før.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Hva synes vi om Early Access da? Kjøpe og spille spill før de faktisk er ferdige?
 

Novastrum

Feminist-elitist
Kjøpte Mercenary Knights på den måten, og det blir nok siste gangen på en stund. Mista interessen etter å ha prøvd et par revisjoner da det tydeligvis ikke er ferdig enda. Får se om jeg gidder å plukke opp på nytt når det er release. Forsåvidt megagreit å kunne støtte utviklere, men ikke noe for meg som kresen forbruker.
 

Lodin

Der Waaaah
Stort sett er det jeg har fra EA ting jeg har sparkstarta så det teller vel ikke. Hvis det er en utvikler med god pedigree ser jeg ikke problemet, men ellers er jeg var. Må være no veldig fett med mye potensiale. Paranautical Activity er en roguelike FPS i Doom-stil med snazzy 8-bits grafikk i 3D så det røska jeg ned tidlig som fy.
 

Jæveltango

Pepperoni Playboy
Noen som har kvalifiserte forslag på hva den grommeste Steam Machinen kommer til å koste? Her snakker vi Ballpark. Jeg er fullstendig blank på hva man må ut med for pc-hardware om dagen. Det kan vel kanskje ikke sammenlignes direkte uansett.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
De har nok noen ganske fete avtaler med nvidia sånn angående pris på skjermkort.
Spillbransjen på pc står for ganske mye av pengene nvidia får inn hvert år.
Billig blir det nok uansett ikke.
 

Lodin

Der Waaaah
Hvor langt er et garnnøste? Valve har sagt at OSet og det å kalle maskina man selger en Steam Machine er fritt lisenserbart for produsenter. Ingenting som hindrer noen i å snekre no til 30.000 eller mer. Tipper prisene blir akkurat de samme som gamer PCer ligger på i dag. Tipper og de dualbooter med Windows som også følger med.
Maskinene Valve sender ut i betaen er forøvrig noe de har mekka selv og gir bare vage pekepinner.
 
Noen som har kvalifiserte forslag på hva den grommeste Steam Machinen kommer til å koste? Her snakker vi Ballpark. Jeg er fullstendig blank på hva man må ut med for pc-hardware om dagen. Det kan vel kanskje ikke sammenlignes direkte uansett.
Titan fra nvidia ligger på 7000 kr for øyeblikket.. legg til ssd 2000-4000 kr, hk 1500 kr, ram 1500 kr, CPU 4000-6000 kr, boksen alt skal inn i 1000 kr. Legg til byggekostnader og kjøling 1500 kr.
Dette er selvfølgelig en toppspecca boks tho.
 

Agradula

Ridder Jonatann
Medlem av ledelsen
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=794862
En 2tb sshd med 8gb flashminne.
1000kroner

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=780483
Den beste cpuen av de nevnt i specsa
3000kroner

Rammen som er specca.
16gb ddr3 1600mhz
Er vel sånn rundt 1200 eller no.

Strømforsyning på 450watt er vel rundt 500kroner

Hovedkort sikkert rundt 1500 ja, og boksen er nok rundt 1000.

Så de specsa med titan blir jo rundt 14000 hvis man går utifra komplettpriser, men regner nesten med at det blir litt rabatt fra nvidia siden de har vært i såpass mange samtaler med valve.
 

Lodin

Der Waaaah
Men igjen, dette er bare deler Valve selv sjøper og slenger sammen. De har ikke nevnt Dell, Alienware, IBM eller OUYA fordi omtrent hvem som helst kan mekke maskin for dem.

E: Det jeg tipper skjer er at alle fancy PCer om to år har et klistremerke med Steam Machine på fronten sammen med all dritten om prossesor og hovedkort.
 

Jante

privileged CIS shitlord
Husk at en helt gjennomsnittlig decent gamer-PC i dag har 10x ytelsen til dagens konsollgenerasjon, så det vil ikke kreve toppspecs i en steam machine for å kunne kjøre det meste av AAA på TVen i stua. Selv neste generasjon konsoller kommer ikke til å nærme seg maskinvaren de fleste har i promperiboksen sin.

Så jeg tviler på at det blir å koste skjorta, med mindre du går for ultraversjonene som strengt talt ikke blir nødvendig.