Lodin leste ikke annonseringa, nei. Forskjellen fra trackpad blir sporene, slik at du kjenner hvor du har tommelen. Og, vel, det framkommer av config-verktøyet at det går an å skille mellom indre og ytre spor. Jeg har noe jævlig trua på akkurat det der, gamepads er bare industristandarden fordi ingen har kommet på noe bedre. Jeg tror det der kan være bedre, unntatt til presise 2D-fightere og sånt, der må man nok fortsatt ha den binære absoluttheten en gammaldags gamepad/stikke gir.
Legg også merke til bildet fra config-verktøyet, hvor det står at den høyre pad-en er satt opp til "Mouse Abs"; altså, absolutte muskoordinater. Vil dere høre hvordan man mekker musstyring til vanlig? Synd, for jeg skriver det likevel. Det vanlige er at man hver cycle lagrer posisjonen til muspekeren, og så måler man hvor langt den ble flytta mellom forrige cycle og nåværende. Dætts itt. Greia med at jeg trekker fram absolutte muskoordinater, er at man dermed kan stille inn trackpad-en til å posisjonere musa absolutt, og dermed få til mye mer presise bevegelser enn med ei stikke. Hvis du tenker etter, så er tommelen din mye mer presis enn armen. Du veit jo akkurat hvor du må flytte hånda for å sikte dit du vil, så med litt trening klarer du fint å lirke tommelen dit også, gitt at pad-en er følsom nok. Som sagt: Trua.