Steam-tråden for Mac (og PC antar jeg (sukk))

NJA. Får ikke akkurat følelsen av at Nvidia var spesielt glade for å "slippe" å lage grafikkort til xbone og pl4ystation. Eller, hva mener du?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Antar Agra mener at siden Nvidia ikke fikk mekke græffiks til next-gen-konsoller så mekka de for Valve, eller at de ikke fikk mekke for Snoy/MS pga. Valve-deal.

Men ja, dagens drivere er nok mest gira mot DirectX, men selv med mindre oppmerksomhet ser det jo ut til at Valve har fått til bra OpenGL-ytelse allerede. Blir bra, dette.
 

Lodin

Der Waaaah
Blir spennende å se hva de nonsenser i dag med mindre den tredje faktisk er utsatt. Jeg tipper det er en gamepad av no slag, men det som virkelig hadde eid var om de også viste fram en løsning for mer tradisjonelle PC-spiller.
 
Hva i... Ser ut som en mini boombox.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ja, en egen tråd for Daft Punk-singelen høres bra ut. Men fra spøk til blodig alvor: Det der så MAKSIMALT jalla ut da jeg så bildet, og så leste jeg greia og vel jeg skal ha en. Helst nå.
 
Hadde digga om de lagde en kontroller som ender opp som standarden for PC (spørs om ikke Logitech og Mad Catz blir noe snurt da), men selv etter å ha lest om den og ikke bare sett på bildet så må jeg si atte jeg... hakke trua. :(
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lodin leste ikke annonseringa, nei. Forskjellen fra trackpad blir sporene, slik at du kjenner hvor du har tommelen. Og, vel, det framkommer av config-verktøyet at det går an å skille mellom indre og ytre spor. Jeg har noe jævlig trua på akkurat det der, gamepads er bare industristandarden fordi ingen har kommet på noe bedre. Jeg tror det der kan være bedre, unntatt til presise 2D-fightere og sånt, der må man nok fortsatt ha den binære absoluttheten en gammaldags gamepad/stikke gir.

Legg også merke til bildet fra config-verktøyet, hvor det står at den høyre pad-en er satt opp til "Mouse Abs"; altså, absolutte muskoordinater. Vil dere høre hvordan man mekker musstyring til vanlig? Synd, for jeg skriver det likevel. Det vanlige er at man hver cycle lagrer posisjonen til muspekeren, og så måler man hvor langt den ble flytta mellom forrige cycle og nåværende. Dætts itt. Greia med at jeg trekker fram absolutte muskoordinater, er at man dermed kan stille inn trackpad-en til å posisjonere musa absolutt, og dermed få til mye mer presise bevegelser enn med ei stikke. Hvis du tenker etter, så er tommelen din mye mer presis enn armen. Du veit jo akkurat hvor du må flytte hånda for å sikte dit du vil, så med litt trening klarer du fint å lirke tommelen dit også, gitt at pad-en er følsom nok. Som sagt: Trua.
 
Jeg elsker at Valve har baller nok til å innovere istedet for å spytte ut en blek kopi av Xbox/Playstation kontrollene.
Om denne kontrollen vil fungere (for meg) gjenstår å se. Valve har ihvertfall fått min fulle oppmerksomhet.
 

Lodin

Der Waaaah
Men men, Valve vet hva de driver med så jeg er rimlig sikker på at det de ender opp med å bli en bra ting. Eneste jeg egentlig vil gneldre på er at den ikke har nok knapper. Hvorfor har ingen satt knapper på en kontroll der man har de andre tre fingra ennå?
Her er uansett prototypen de har dura rundt til utviklere med.

 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
De har jo det, for svarte svingende.
On the back of the controller are two additional triggers that you can hit with your fingers naturally by just squeezing your hand but aren’t so sensitive that the act of holding the controller depresses the buttons.
(Saus er Tommy Refenes (han som progga Super Meat Boy)) De avlange feltene under kontrolleren er knapper i tillegg til at de er med på å gi force feedback.