Steam-tråden for Mac (og PC antar jeg (sukk))

Lodin

Der Waaaah
Enda fler spill er blitt grønnlykta. Mesteparten av dem hadde nok dukka opp uansett, men men.

Afterfall InSanity Extended Edition
AirBuccaneers
Blockscape
Contrast
Fly'n
Folk Tale
Forge
Giana Sisters: Twisted Dreams (Project Giana)
Gnomoria
Interstellar Marines
Lost Story: The Last Days of Earth
Miasmata
Miner Wars 2081
NEOTOKYO
Octodad: Dadliest Catch
Perpetuum
POSTAL 2 COMPLETE
Secrets of Grindea
The Intruder
The Stanley Parable: HD Remix
Yogventures!

Litt spesielt at eldgamle saker som Neotokyo og Postal 2 er med.

Terje

mostly harmless
Giana Sisters: Twisted Dreams (Project Giana)
Dette er en greie som ble kickstarta ganske nylig. Det er altså en slags remake av gamle The Great Giana Sisters, men med store endringer. Det er f.eks. ikke fullt så inspirert av Mario Bros lenger. Det er fortsatt en 2D plattformer såklart, utført av mye av det samme teamet som laga originalen. Gimmicken i denne versjonen er at de har løfta den derre shifte-greia fra Soul Reaver, så du kan skifte mellom Cute Giana som spiller en sukkersøt versjon av banen og Punk Giana som er på en skumlere versjon. Poenget med dette er at Giana har forskjellige egenskaper avhengig av hvilken versjon man spiller. Man kan skifte mellom dem så ofte man vil og det er visst nødvendig for å komme noen vei. Musikken er av Chris Hülsbeck og Machinae Supremacy. Chris Hülsbeck stod for originalmusikken en gang i tida som jo var og er ganske konge. Synes dette er en ting som har potensiale. Mulig det bare er meg. Slippes neste uke.

demake

Seksuelt godteri
Giana Sisters har fortsatt den beste musikken hører jeg.

Spent på hva som er nytt i extended editionen av Afterfall Insanity. Det første var en favoritt uansett, så det kan vel forhåpentligvis bare bli enda bedre. Miner Wars er også verdt å sjekke ut om man vil flyve rundt i verdensrommet og mine i 2081. Ser i hvert fall kult ut.

Lodin

Der Waaaah
Selv er jeg spent på Gnomoria. Det har da fått pepper fra buttnerdene fordi det "bare" er Dwarf Fortress med orntlig grafikk, et forståelig interface og ikke krever måneder med opplæring. Som jeg har nevnt før er det sånt jeg liker i roguelikene mine. :p

Lodin

Der Waaaah
Nå er det Halloween-salg hos Steam, men det er nok 2spooky4me. Egentlig ikke, men det erke så mye spennende der. Bortsett fra Condemned 1 som av en eller annen grunn ikke har vært til salgs digitalt før. Holder seg fremdeles veldig bra og er verdt fem Euro. Hvis man ser bort fra siste brett da.

Valve åpner endelig kjeften om...en ny Source-motor
http://www.ign.com/articles/2012/11/12/valve-working-on-new-game-engine

Femmer på at de shipper den nye motoren med EP3. Dette gjorde ventinga enklere liksom.

Blir vel neppe like blåst over ende som av Source-motoren back in the days, men gleder meg stort til å se hvordan ting blir likevel

Never forget.
Blir så nostalgisk av det der at jeg gleder meg til HL2 kommer igjen.

For øvrig, var det jævlig få spill som benyttet seg av Source? Eneste jeg kan komme på var det vampyrspillet. Altså av litt større greier.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen

Lodin

Der Waaaah
Tid for dagens dose ræg. Siden Scribblenauts ikke dukker opp til WiiU ved launch i Europa (fortsatt ingen dato) så tenkte jeg at å coppe det på PC var en ting man kan gjøre imens. Men neida! Fordi Nintendo's gonna tend så holdes PC-versjonen igjen her i Europa selvom den er fiks ferdig til slipping. :argh:

Lodin

Der Waaaah
Sjekk Roar som ikke gidder å nevne at også XCOM er satt ned 33% a.
Men men, lommeboka mi har foreløpig ikke no å frykte.

Åpenbar men oversett måte å spare penger på: Gå i settings på Steam og velg library framfor store der man kan velge vinduet som vises når man starter programmet. Jeg har ikke kjøpt et eneste spill siden jeg gjorde det for ca. et par måneder siden! Ingen indie-spill på tilbud eller noe.