Street Fighter 4 - feb 2009?

Hadde noen kamper mot Hazen for første gang her en dag. Husker ikke hva scoren endte på, men det gikk i hans favør. Vant noen kamper her og der, men i bunn og grunn ble jeg eid av Akumas Raging Demon. Unblockable sheit :(
Har unlocket Akuma og tror jeg skal fokusere litt på den jævelen.
Hevn Hazen, HEEEVN :argh: :ler:
 

EagleJin

Bear Necessity
Noen som vet om man får unlocket Akuma og Gouken via easymode? Jeg suger fortsatt masse plantesaft og har ikke store sjansene til å klare perfect i den nærmeste fremtid ved å spille på normal.
Litt sent ute, men men...

For å unlocke Akuma må du først få tak i de andre figurene (minus Gouken og Seth) og fullføre arcade med Dan.

For å få Gouken må Akuma være unlocked. Så skal arcade fullføres med én ultra finish og 3-4 perfects (bare kjør på med så mange perfects du kan etter en kamp med ultra finish. Lett med Akumas hcb-hadou).

For å få Seth må arcade fullføres med alle figurene. Seth på maken lzzzzm.

Div farger unlockes ved å spille gjennom time trial og survival. En ny farge frigjøres for hver 6 fullførte stage. Hver farge teller for alle figurer, så vi slipper å pese gjennom time trial og survival 25 ganger :D.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Kjapt spørsmål; har man mye bruk for startknappen i SFIV?
 
Litt sent ute, men men...

For å få Gouken må Akuma være unlocked. Så skal arcade fullføres med én ultra finish og 3-4 perfects (bare kjør på med så mange perfects du kan etter en kamp med ultra finish. Lett med Akumas hcb-hadou).
.
Sikker på dette? Jeg gjorde dette på easiest for å slippe mest mulig frustrasjon og etter hva jeg leste må man kjøre 3 super eller ultra finishers(samme hvilke) 1 perfect og 5 first attacks. Prøvde først med ett par perfects og en ultra finisher og kom bare til Akuma.
Gjorde alt dette med Sagat, som jeg har en følelse av at jeg kommer til å holde meg til en stund.

Forøvrig må det ha skjedd no rart når jeg kjørte igjennom med Seth, jeg ble banket av absolutt alle og jeg holdt vel på i 30 minutter for å ta Abel. Jeg ble tilslutt frustrert og ragequita i håp om at jeg hadde slått på hard ved en feiltakelse, så at den fortsatt sto på easiest og prøvde igjen. Denne gangen tok jeg Abel på perfect:p

Driver nå å kjører igjennom Challenges, tok de 7 første time attacksa og de var pisslette, nå gjennstår det bare 14 igjen og har vel på følelsen av at vansklighetsgraden kommer til å skyte i været straks:S
 
kakarlsen; eneste gangen jeg har brukt det er vel ved practice mode osv tror jeg.

Maximum;
Det var sånn jeg tilslutt fikk han frem, jeg ble ganske sur etter å ha gjort det AKKURATT som det står på div sider at man skal gjøre det helt til jeg ble pissed og valgte Akuma,
og sto og banket meg perfect igjen hele spillet, da kom til slutt mannen :p

Jeg prøvde også og velge Akuma en gang og gjøre det som trengs for å møte "Akuma" men det funket dårlig :p Og ja de skyter når du velger neste del av trial'en..
Det er mange som er lette hele veien synes jeg... Noen jeg faktisk ikke har kommet helt igjennom med enda....
 
Litt dårlig formulert av meg der oppe, men jeg gjorde det som guiden på nettet sa og fikk Gouken på første forsøk.
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
NukleuZ: Fint. har ikke fått ordnet meg Start og Back-knapp på joysticken enda. (er på vei i posten)

Fikk omsider SFIV i hus i dag, så når det er ferdig installert blir det Street Fighter for alle penga!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Maximum: Man kommer heldigvis langt med A-knappen. Continue etter å ha tapt i arcade mode derimot...

Edit: Jallamod to the rescue!



Ingen fysisk startknapp, men i det minste en startfunksjon.
 
Er det noen som har noen gyldene tips for komboene i trial? Jeg synes noen av comboene, spesielt nr. 4 på normal(har ikke prøvd andre enn ken på hard), er vanskelig hos de fleste. Noen som har gjort disse?
 

justincase

Jjang
Medlem av ledelsen
Hei! Idag kjøper jeg SF4, på PlayStation3 etter mye vurdering. SF blir mest et kompisspill, så i dette tilfellet kan XBL pule seg litt.
Jeg er fortsatt Funkadelick på PSN, hvis noen er game!
 

kakarlsen

Høyere yrkesfaglig
Er det noen som har noen gyldene tips for komboene i trial? Jeg synes noen av comboene, spesielt nr. 4 på normal(har ikke prøvd andre enn ken på hard), er vanskelig hos de fleste. Noen som har gjort disse?
Har ikke brukt så mye tid på trial enda, men prøvde Ryu på normal. Klarte alle fem nivå rimelig greit, så umulig er det ikke.

Trial normal Ryu:

4.1:
Kode:
-> (jump) Heavy Kick
-> (crouch) Medium Kick
-> Tatsumaki Senpukyaku
Denne bør være rimelig grei. Poenget er at man gjør c. mk -> tatsumaki i en sammenhengende bevegelse. Når man trykker ned + mk (hold inne) fortsetter man kvartsirkelbevegelsen før man slipper mk. Man behøver altså ikke å trykke mk to ganger.

4.2:
Kode:
-> (jump) Heavy Kick
-> (crouch) Heavy punch
-> Hadoken
-> EX Focus Attack
C. HP -> hadoken utføres på samme måte som ovenfor, man bare bytter ut mk med hp, samt motsatt retning på kvartsirkelen. FA (mk + mp) trykkes inn ca. samtidig som hadoken treffer.

4.3:
Kode:
-> (jump) Heavy Punch
-> Heavy Kick
-> Shinku Hadoken
Trikset her er å få canclet HK til Shinku. Dette gjøres ved at begge kvartsirkelbevegelsene utføres før man trykker HK->P (Punch-knapp skal trykkes inn bare millisekunder etter HK). Øv på HK->Shinku før du prøver å gjøre hele komboen. Det er tid nok til å gjøre kvartsirkelbevegelsene etter at j. HP treffer, men det godt mulig det kan buffres på andre måter.

Jeg sleit med å få timeingen til HK riktig, iom. at jeg har lett for å tenke c. mk -> hadoken. Det er viktig at kvartsirkel nummer to er ferdig før man trykker HK.

4.4:
Kode:
-> (jump) Heavy kick
-> Heavy Punch
-> Shoryuken
-> Shinku hadoken
J. HK trenger ingen forklaring. Resten må gjøres som en sammenhengende bevegelse. For å få trialen godkjent er det viktig at man er i nøytral stilling når man trykker inn HP (hold inne). Så må man rimlig kjapt inn med shoryuken-bevegelsen før man slipper opp HP. Hvis man avslutter bevegelsen med F (en hel kvartsirkelbevegelse) istedet for DF (jeg trodde i maaaange år at srk-bevegelsen var F+ kvartsirkel), kan man bare fortsette med en ny kvartsirkel og tilfeldig P. (jeg synes det er enklest å gjøre HP + shoryken med HP, for så å avslutte med MP på Shinku Hadoken)



Dette bør i hvertfall forklare hvordan man må tenke for å utføre comboer i SF, uten at jeg er noen ekspert.
 
Takk for svar. Brukte litt mer tid på dette igår, og jeg klarer normal trial med de som ikke har ladeangrep ganske greit. Derimot når jeg skal ha lading med i komboene blir det verre. Har ikke prøvd noe særlig på hard ennå.
 
Hater seth...rly.

Noen som har lyst til å fortelle meg hvordan i helvete man skal slå seth i 2 runder som ryu? Lekte meg gjennom de andre på medium, men får grisejuling når jeg skal slå seth for andre gang. Vet ikke hvor mye mer nerdrage soveromsdøra mi tåler...

Edit: Tok han endelig. Nerdgasm inc.
 
På normal runna jeg det først med Ryu og selv fant jeg det ganske lett ved å hoppe mot han og sparke, så og si samme med alle karakterene.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Nei nå kan du jammen gjette.