Super Paper Mario [Wii]

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#61
SITAT(SockMcLawls @ 15.09.07, 01.03) 81949
Det går ikke an å kombinere kampanjeprisen og det der studentkortet, bare så det er sagt.
[/b]
Stemte visst det <_<

Kjøpte det gjorde jeg uansett, og ble veldig skuffet over hvordan det begynte. Synes RPG-plattform fusjonen manglet tyngde pluss at historien føltes kjedelig og forutsigbar. Det kaaan ha noe med at jeg så gjennom hele kapittel en på Tuben da :p

Men så tok det seg kraftig opp. Kapittel to utøvde god gammeldags Paper Mario-oppfinnsomhet, jeg tenker på avsnittet hvor du skal betale gjeld. :D Det var genialt. Historien blir liksom også morsommere når man kommer litt igang, kanskje fordi den sklir pent inn i bakgrunnen. Pluss at nevnte fusjon får tyngden den trenger når du finner flere Pixler og karakterer. Så nå er jeg på kapittel 3-3 og er veldig fornøyd med at jeg bestemte meg for å kjøpe det :) Bare synd det kjennes litt som gammelt nytt. Jeg mener, det er sikkert 4 måneder siden jeg var hypet opp og gledet meg til dette.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#62
Akkurat det er vel din egen feil, eller hur? :p

Sånn ellers, igjen fortjener Nintendos oversetterteam heder og ære for oversettelsen som er blitt Super Paper Mario til del. Jeg tenker spesielt på Nastasia, som jeg sterkt mistenker bevisst er blitt oversatt til å etterligne en del talemåter og fraser som brukes i en film jeg liker veldig, veldig godt. :D


Yeah, um, I'm gonna have to ask you to go ahead and come in on Saturday, K? Greeeeeat.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#63
Jeg var ikke den eneste som tenkte det, altså? :D

Lokaliseringa i spillet er virkelig bra. Gled dere til kapittel 3-4!



edit: Dere husker vel å RISTE stikka etter at dere har hoppet på en fiende?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#64
Litt vanskelig å huske det når jeg ikke har blitt fortalt det, men jeg regna med at Style Moves var med i dette spillet også, ja. Har bare ikke giddet å forske så mye.

Sånn ellers, fikk endelig betalt ned Rubee-lånet i kapittel 2-3. Det tok sin tid å hoppe en million ganger, men det var absolutt verdt det! :tommelopp:
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#65
SITAT(Yetipants @ 16.09.07, 18.12) 82201
Sånn ellers, fikk endelig betalt ned Rubee-lånet i kapittel 2-3. Det tok sin tid å hoppe en million ganger, men det var absolutt verdt det! :tommelopp:
[/b]
Ikke si at du virkelig hoppet en million ganger :eek: Får man noe spesielt for å gjøre det på den måten eller?
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#66
Jepp, du får et spesielt DS-kort som du kan bruke i DS-automaten i kafeen og laste ned Super Mario All-Stars til DS-en din via Wi-Fi. Ganske kult, faktisk. :)
 
#67
EN MILLION GANGER? Det må da være en spøk, det hadde jo tatt en evighet! Husker jeg lo godt av de 100 gangene i Paper Mario til gc, og fikk fælt lyst på dette nå. Klarer de å beholde godstemninga fra gc?
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#68
Mojjoklumpen ... :usikker:
 
#69
Ah, prøver du å fortelle meg at vår kjære forumsjef er på bløffetur?
Alltid kult med ironi, men jeg fikk faktisk lyst på super mario allstars på ds. En million hopp er dog en høy pris å betale :$
 

Tutankoopa

Ole (オーレ)
#70
Ble faktisk litt usikker nå :p
 
#71
Det er en glitch i enkelte PAL-eksemplarer av SPM. Mitt eksemplar låste seg tre ganger på samme plass, før jeg fant en måte å unngå problemet på. Får bare håpe at det ikke er flere glitcher. Uansett, hvis noen møter på denne glitchen, så kan jeg forklare hvordan man unngår den. Si ifra.

Må bare få si at jeg storkoser meg med SPM - et spill som inneholder alt en gammel gamer kan begjære. Kan trygt anbefales.
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#72
Sånn tips: Nei, jeg er ikke så blåst at jeg gidder å hoppe en million ganger for å tjene rubier. Gjett om det jeg skrev tidligere var sant, folkens. :p

Gidder du si hvilket kapittel herligheten låser seg på, eller? Kan jo være kjekt å vite.

Sånn ellers holder jeg på med kapittel 3-3 selv, og la meg si at den forbanna klatreturen på begynnelsen der er det nærmeste jeg hittil har kommet å knuse noe med Wii-fjernkontrollen min. Og jeg har spilt Sonic and the Secret Rings. >_<
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#73
Ifølge Wikipedia:

In selective PAL/EU copies of the game, there is a fatal glitch in the game. In Chapter 2-2, players check a bunch of rooms looking for someone, checking with a person called Mimi about her whereabouts. However, if she is spoken to after checking all the available doors, the game freezes. This can be worked around by flipping to 3D and finding the key needed without talking to her.
 
#74
Jeg er kanskje ferskere enn dere, da, har bare så vidt gjort meg ferdig med de første fire kapitlene og kommet meg til 2-1. Foreløpig er jeg ... vel, det er OK. Jeg synes det er mye mindre appellerende enn Paper Mario eller The Thousand-Year Door så langt, men vi får se. Er ingenting å utsette på oversettelsen, men jeg merker at min toleranse overfor svadahistorie i Mario-RPG er i ferd med å svinne. Jeg gidder ikke høre på historien deres hvis dere knapt synes den er noe fet selv, tølpere.

Tingle's Rosy Rupeeland, derimot, er foreløpig en gledelig overraskelse. MUlig det går ad blokksberg etterhvert, men den første timen har i hvert fall underholdt meg.
 
#75
Jeg fullførte spillet i går. Bra spill, endog noe kort, og ikke like engasjerende som Paper Mario RPG spilla. Har dets øyeblikk, riktignok, Thinaran nevnte noe av det aller beste, kapittel 3-4. Fantastisk bra. Og oversettelsesdelen er, igjen, spektaktulær.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#76
Bare jeg som tenker på Master Chief når jeg ser hatten til Brobot?


edit: Voy! Er på kapittel seks nå, og ... holy plot twist, Batman!
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#77
Er på 8-2 nå ... Noen av dere som har giddet å samle skattene du kan finne via skattekartene til han fyren i Flopside? Dette er ikke en sidequest jeg blir å fullføre, for å si det slik. Har ikke nok penger til å kjøpe alle kartene, og det eneste man får er vel kort og items du ikke klarer å bære.

Sidequesten med å lage alle typer mat virker også utrolig slitsom, takket være bære-begrensningene. Og hva får man for å fullføre alle? Det er jo ikke som om at det er våpen/rustning/badges som kan øke attributtene dine i spillet. Ikke får man gamerscore for å gjøre det heller.

Åja, og er det bare meg, eller er det altfor faens mange matretter som gir deg kun 5, 10, eller 15 helse tilbake? Ikke har jeg blitt forgiftet en eneste gang i løpet av spillet heller.

Eneste sidequest som er verdt å gjøre er de to Pit of 100 Trials-sakene i Flip- og Flopside. Den ene gir deg Mario-kortet som gjør at du kan være i 3D-modus uendelig lenge, men for å få tak i det må du være ca 10 levels høyere enn er nødvendig for å klare sisteverden.

mmmmmmmmmmmmmmeh.
 
#78
Premiene får skattenekartene er stort sett sjeldne kort, noen få er items og gullbarrer. Du kommer til å få veldig mye penger fra Pit of 100 trials, spesielt i Flopside, så penger burde ikke være noe problem.

Ikke glem å fullfør kapittel 6 når du er ferdig med storyen forresten.
 
#80
SITAT(kilik @ 29.09.07, 11.14) 83736
oerhört gjør det igjen: 4/10 hos Gamer.no
[/b]
Hum, det var jo merkverdig lav da... Jaja, får ignorere den anmeldelsen da.. spillet har jeg gledet meg lenge til og jeg har vanskelig for å tru at et spill nintendo spill som har fått god anmeldelser og har hatt spill med samme oppskriften tidligere til kjempe suksee... 4/10. Det er sånt du gir spill som Squange Bobe Square Pants And the Hunt for the Bikini bottom.