Super Smash Bros: Melee

#61
Ok!
Da er jeg kanskje litt flink med luigi og falco... :rulleøyne:
Men jeg er "aaaller" best med bowser! :p
 
#62
bra forklaring, NukleuZ :tommelopp:

supermario, jeg mente ikke det jeg sa med at du skulle komme og sloss mot oss som en frekkhet, men som en oppfordring.
Det er alltid gøy med flere motstandere.
Mere entusiasme for spillet på et treff, ja, mere blir det av spillet.

Som NukleuZ sa, WD er en måte å bevege seg på spillet.
Det gjøres ved at du tar et small jump, etterfulft av en rask l og skrått ned på stikken. Litt dårlig forklart, men hvis du timer det lett (dette er bare for hardcore spillere) vil du skli bortover langs bakken, med en slags sky rundt beina dine (sky og sky.. noe hvite greier)
Klarer man dette repetivt kan du da skli rundt om kring.
Veldig bra, men også veldig vanskelig.
Enklest med luigi, også ser det tøft ut med ham og =D

Og hvis du ikke vet hva small jump er , er det å tappe veldig fort på hoppeknappen, slik at man hopper lavt.
Med Falco og fox er dette ekstremt praktisk.
Da kan du hoppe bortover og ta dere a ned angrep.
hvis du gjør det rett vil karakteren nermest fyke framover mens han snurrer. Small jump og skyte med Falco er en fin ting å mestre.
Du vet når du bare trykker b? da bruker han 1-2 sekunder på å legge ned pistolen og kunne bevege seg igjen.
Det er nok tid for at din motstander kan kunne angripe deg,
men hvis du tar er small jump og skyter i luften vil du kunne bevege deg med en gang du lander. Flott triks å mestre.

og jadda , det er mere.

Løp fremover smalljump, slipp stikken i lufta, etterfulgt av A.
"Flykick" tingen til falco/fox bare at han ikke gjør det rett opp men fremover. Samme måte som small jump A+ ned, bare at du stikka står på midten (urørt) istede for ned. Ganske hardt triks egentlig.

hheeh.. .jeg ble litt revet med her ja.
velvel, da har jeg bare en ting til å komme med.
Trening gjør mester :svette:
 
#63
Du er så søt atte... Får alltid ett lite smil på meg :p :D

Har du noen pointers med Samus eller? Har en vane og abuse bombene, og alltid drite meg ut på vei inn siden jeg prøver å gjøre det morsomt :p

Du er sjef når det gjelder SSBM.... Hehe..
 
#64
Silentbob: Hehe, ok.
Det er som du sier veldig artig å spille multiplayer på ssb:m.

Så kul ut de der triksene, skal prøve det.
Jeg vet hva small jump er, men så sa du etterfulgt av I .
Er det en spessiel knapp eller noe sånt.
Beklager for at jeg fatter så lite om WD og for at jeg hørtes litt sint ut på deg. :) :kos:

Du virker ganske flink på ssb:m..

Har du klart å tatt mange folk på cruel melee?
 
#65
:svette:

Samus er ikke helt min sterke side, men ja, har nok noe tips.
Ikke gjør din innkomst morsom.
Lad opp B når du har muligheten til det.
Spam litt raketter, de er farlige.
Bruk Z for å komme deg inn , hvis du ikke har nok med hopp og opp+B

Også kan du bruke bombene for å komme deg inn.
Det er stilig det.

EDIT: kom på at rullingen/dodge'n til samus er helt elendig.
Virkelig.
Man skal vist bruke WD med Samus.

EDIT2: supermario: L. shieldknappen i lufta. prøvd det noen gang?
Da stopper du opp, og du kan bevege deg bittelitt. hvis man klarer å få karakteren til å treffe bakken, skrått når du bruker dette (altså RETT etter du har hoppet. ekstrem timing her) sklir han bortover og utfører en WD. Øv deg med Luigi.
i oppoverbakker er det lettest... så prøv det først.
L i lufta kan også brukes som en liten dodge. fin hvis noen skyter på deg i luften, eller du detter ned mot dem. forvirrer dem , hvis de ikke er vant til det :tommelopp:
 
#66
Det er det jeg gjør med bombene :p Prøver meg tappert og komme inn med dem :p Hehe..

Også rullingen/dodgen til alle andre er så ekstremt bra mot samus det ikke er mulig... Så jeg spammer med bomber når jeg sitter i klistrét sånn sett :p

Charging er jeg ganske flink til..

Raketter må jeg huske på ;)


Da er det å pracce litt WD etterhvert ;) Du lærte kompissen min det så han kan vel forklare litt til meg hvis det skulle være noen problemer... men tror virkelig ikke det..
 
#67
heh... hvem er det han WD'er med?
Selv er jeg ikke en mester på det :usikker:
bare med luigi, og halvveis med Falco.
Kjipt å dra wd med falco <.<;

Håper du mestrer wd'en!

og en liten morsomhet til slutt.
Jeg spilte mot en samus her på et spilletreff jeg var på.
Han charget hele tiden opp b, og slapp den fra ganske lang avstand.
Latet som om jeg skulle hoppe mot ham, small jumpet rundt om kring, ventet på den svære kula samus skyter ut, når den er fult ladet.
han skyter, noe jeg er fult beredt på. NED OG B, SHINE, rett tilbake.
bam! jeg vant.
and the croud goes wild!
 
#68
OOOJAA!
Ja WD har jeg klart før, men jeg viste ikke at folk øvde seg på det...
Ja det er litt vanskelig, men ikke for vanskelig.
Mener dere at det er ganske effektiv når man slåss mot computeren...?....det viste jeg ikke... :confused:
 
#69
Opprinnelig skrevet av SilentBob@02.04.2005, 22.21
heh... hvem er det han WD'er med?
Selv er jeg ikke en mester på det :usikker:
bare med luigi, og halvveis med Falco.
Kjipt å dra wd med falco <.<;

Håper du mestrer wd'en!

og en liten morsomhet til slutt.
Jeg spilte mot en samus her på et spilletreff jeg var på.
Han charget hele tiden opp b, og slapp den fra ganske lang avstand.
Latet som om jeg skulle hoppe mot ham, small jumpet rundt om kring, ventet på den svære kula samus skyter ut, når den er fult ladet.
han skyter, noe jeg er fult beredt på. NED OG B, SHINE, rett tilbake.
bam! jeg vant.
and the croud goes wild!
200964​
Mario og Dr. Mario.... Brukte han..
Vi spilte 2mot2 osv.

Du trenger ikke nevne at jeg får juling..... Hehe... Men ærlig talt, du fikk smake på kula innimellom også!
 
#70
Er det noen forskjell på R og L, eller går det for det samme? Du snakker om L hele tiden, SilentBob. Jeg bruker alltid R til skjold og dodging, funker teknikkene med R også?
 
#71
Opprinnelig skrevet av Klaymen@02.04.2005, 14.36

Samus

200651​
Give me insight! Hehe..
 
#72
Klayman: L og R er samme skiten.

NukleuZ: dr. mario er god på WS. skulle ikke vist OX (?) wd'en XD
Kappen til dr.mario er også dødelig. Spesielt når du er samus.
Slår den bare rett tilbake i fleisen din =D
 
#73
Dr. Mario er homo, vanlig Mario derimot ...

Jeg er faktisk ubeseriet i SSMB og da mener jeg ubeseiret mot andre mennesker, ikke NPC-er. Jeg var da ikke supergod nok til å banke alt i spillet med en gang jeg plukket opp kontrolleren. Uansett så er jeg ikke sikker på om jeg ville forblitt ubeseiret hvis jeg hadde dratt til et SG-treff.
 
#74
Nesten, oX hehe :D

Hater å spille mot folk som har "reversal" når det gjelder skyting, som f.eks. mot Dr.Mario og Falco osv..... Ohh my som jeg sliter da... Men jeg begynner å lære meg helt jævlig stunder å fyre av fullt lada opp skudd med Samus ;)

Samus er ikke fullt så god som mange andre, til visse stunder, har man litt flaks så flyr man fort ut ;) Motstanderen that is
 
#75
Silenbob:
Når jeg er falco skyter jeg av og til(b-knappen), men av og til får NPC
skuddene til å fyke tilbake... :ehm..:
Nei, ikke angrepene til falco, fox jeg snakker om.
Det er en ut av r eller l knappene de bruker, men når jeg prøver det, funke det ikke....
 
#76
Det heter perfekt shield.
Det er at du blokker akuratt når skuddet treffer.
På lvl 9 setter de det hele tiden -_-
Jeg bruker ikke ps, for risikabelt, med mindre du er helt overlegen på timing.

EDIT: NukleuZ; Samus kan være kjipt til tider ja. Men samus er helt super til lagspill. Jeg har en kamerat som pleide å arangere noen treff tilbake , hvor det gikk masse i ssbm. Han som samus, i bakgrunnen, meg som gal kamikaze-fugl (ff av selfølgelig). når de var opptatt av å jakte på meg, slipper han en dose raketter etterfulgt av oppladet B. Samus er super som rakett og skyte-spamming.
Men her er det bra med en closecombat dude som lagkamerat.
 
#77
Det skjer når man trykker på L (eller R) akkurat samtidig som at prosjektilet egentlig skal treffe deg, da reflekteres det tilbake.

Edit: Faen ta deg, StilleBåbb.
 
#78
Håper neste spillet blir online, så jeg har noen å spille mot. Er ingen mening for meg i å lære meg alle disse triksene, når jeg på mitt nivå knuser all motstand uansett.
 
#79
Jeg har tenkt på det der.
Smash bros online.
Hadde vært helt ekstremt.
Helt ekstremt.

Ikke helt det samme som å sitte ved siden av din motstander,
men fortsatt, det hadde eid. Rankings, flere på banen (kanskje litt kaos)
turneringer, drittslening i lobbien, ja mulighetene er uendelige.
 
#80
Opprinnelig skrevet av SilentBob@02.04.2005, 22.57
NukleuZ;  Samus kan være kjipt til tider ja. Men samus er helt super til lagspill. Jeg har en kamerat som pleide å arangere noen treff tilbake , hvor det gikk masse i ssbm. Han som samus, i bakgrunnen, meg som gal kamikaze-fugl (ff av selfølgelig). når de var opptatt av å jakte på meg, slipper han en dose raketter etterfulgt av oppladet B. Samus er super som rakett og skyte-spamming.
Men her er det bra med en closecombat dude som lagkamerat.
201012​
Elsker å være Samus på lagspill, du husker vel når jeg og oX spilte på lag sammen, jeg spammet dere helt vilt med raketter og fullt charga B..

Husker ene gangen også, ikke på treffet hvor oX var Mario og jeg Samus så klarte vi å holde en kar fast ved å slå han fra hver vår side helt til jeg smasha han ut av brettet... Med den fullt charga B'en jeg hadde... syyykt var det..