Super Smash Bros: Melee

#82
En annen ting jeg irriterer meg over i dette spillet, er kamera-modusen. Hvem gidder vel å styre kameraet som player fire, for å ta bilder? Det ville ha vært mye bedre om man kunne ta bilde med en knapp når man trykket pause. Har fått mange kule situasjoner jeg gjerne skulle ha tatt bilde av. Og om Nintendo var villige til å ta med figurer fra andre produsenter, kunne vi ha fått mange nye spillere. Skal de fremdeles kun ha Nintendo-figurer, blir vel de eneste nye figurene til neste spill Wario og en haug pokémons?
 
#83
Hmm.. Har aldri prøvd å ta bilder så jeg vet ikke helt hva du snakker om. Jeg skjønner nintendo godt jeg. Det med bare nintendo-figurer.
Er liksom det som er greia med spillet.
Men joa, det begynner å bli litt lite folk å presse inn i spillet nå ja.
 
#88
Jepp....
Men hva skal en gjøre mot det?
Dash, ftilt+fair gjør Sheik skam god!
Sheik har enkle combos, har enkel kontroll, noe som gjør Sheik til en ekstremt brukt spillbar char. BEHOLD THE 10-ER LIST!^^
Og Peach er min main, se den! (Den siste)
 

Cycerin

Norsk. Nykristen. Naruto.
#89
Special Melee er skumle greier. Jeg og en kamerat spilte nesten bare SloMo Melee en laaaaaaang stund, og når vi prøvde oss på the real deal igjen følte vi oss som gravide hvaler på land.
 
#92
Opprinnelig skrevet av Agahnim+18.05.2005, 22.39-->
<!--QuoteBegin-Veggen
@18.05.2005, 19.39
Jeg er beste medlem av    "Teh STAVANGER Crew!" ^^
222711​
Du har ikke spilt mot meg, eller hva ...? Hø hø. ^_^
222806​
[/b]
=O
Du er fra Stavanger jo!^.^
Men vi/tre stykker, har vunnet en turnering og har tillatelse å kalle oss "The Stavanger Crew!!"
Uansett, har du mail?
Money match?
Hvor i Stavanger bor du? Jeg bor med Uallandhaug.

Bare for å sjekke:
Har du hørt om wavedash og l-cansel?
 
#94
Nei...<_<
Hvor har du det ifra?
MEN: Om du ikke tror meg :

Neophos:power Shield
Taken from the Earthbound games
And powershielding can be against normal attacks as well :3

Kriz:power shielding
 
#95
Jaja.
Jeg har lest litt forskjellig.
Holdt meg til perfect shield,
fordi det høres mest rikitig ut.
man må jo time den heeelt riktig,
så da virker perfect shield mere
skikkelig ut. men vettu hva?
hvem faen bryr seg, yes?
 
#96
Hmm.

For det første så synes jeg ikke motstandern din var god nok. Han hoppet rundt, og gjorde de fleste feilene man faktisk kan gjøre med Marth.


For det andre, spiller du ikke en del repetivt? Jeg synes nå Ssbm handler mer om å utnytte det uforutsigbare. En god fox mot en god falco kan fort bli velig repetiv, og handle om en liten feil.

En venn av meg, som er så og si på samme nivå som meg i ssbm, spiller en del sheik, som kan være en jævlig motstander ... mot ganadorf.
Sheik er rask, det er det som truer de fleste. En kjapp dogde/shield så har du han der du vil.

Mario gidder jeg ikke å kommentere, da det så ut som om du lekte deg med falcon.

Jeg likte spillestilen din, få som faktisk utnytter nedetiden i lufta like godt som deg. Det jeg ikke likte var det repetive, på det siste livet visste jeg så og si hva ditt neste trekk var, noe som ikke er så snasent i ssbm, da man helst vil være uforutsigbar.

Min mening :)
 
#97
Samus joooo :D
Elsk !:D
 
#99
Jeg syns ikke at Tor gjør noe motstand. Han tukler bare i luften og når han først får inn noen slag på deg så ser det heller ut som om du (eller Vegg) bare surrer.
 
Og nå oppdaterer jeg emnet med en norsk newb FAQ!


Airs: A knappen i luften. Veldig kjent som bair, dair, uair, fair og nair.
Bair er bakover a i luften, dair er nedover i luften, uair er oppover i luften, fair er forover i luften og nair er bare a i luften. Mario og noen andre characters sin nair er ofte beskrivd som "Sex kick".

Balltre slipp kombo (Bat drop combo) : Teknikk brukt i en konkurranse ved navn HRC, (Home run contest, om og gjøre å slå bagen lengst) Det er performert hvis man hopper og slipper balltreet over sekken og treffer det med ett annet angrep slik at tilbakeslåelsen (Knockback'n) blir avbrutt, og derfor holder sekken innenfor område til å gi den mer prosent. Det er brukt ofte til å avslutte komboen med Rest (Jigglypuff sin ned b) og Judgement Hammer 9 (G&W sin Smash B).

TMEK (BYOC) Ta Med Egen Kontroll (Bring Your Own Controller). Dette sier seg selv, ikke forvent en kontroll på turnerninger. Samme med Smash Fester.

Camping: Stå på ett sted av banen og vente på at motstanderen kommer, eller skyter med en prosjektil.

Crouch Cancelling (CC) : Holde kontroll stikka nede, Slik at tilbakeslåelsen blir redusert kraftig, og man blir gjerne slått langs banen. Det gjør også at man kan gjøre en kjapp forandring på hvilken vei man vil.

Chain-throwing: Å kaste noen hele tiden, uten at de kommer seg unna. Dette brukes på noen characters helt opp til 78%. Ganon sitt nedover kast er en bra chain-throw.

Komboer - Kombinasjons angrep: Angripe en fiende med mange angrep uten at de får tid til å beskytte seg selv.

DAC Grab (Dash Attack Canceled Grab): Løpe og angripe, så med en gang avbryter man angrepet med ett kast. Det gjør at angrepet får mye mer rekkevidde.

Dashdancing: Trykke fram og tilbake på kontrollstikka hele tiden, slik at du ikke avslører animasjonen din. Det er brukt for å få en fartsfordel.

DI - Directional Influence: Å bevege seg i luften med stikka. Ofte brukt til å komme unna chain-thows så fort som mulig.

DJC - Double Jump Cancel: Noen spesielle chars. som Yoshi, Ness, Mewtwo og Peach kan avbryte andre-hoppet sitt med et angrep, dette gir de mer fart i luft-spillet deres.

Edge cancel: Å holde stikka nedover på kanten, slik at man detter rett ned. Bra hvis man hopper rett opp igjen og bruker ett angrep.

Edge-guarding: Du venter på at motstanderen din skal komme inn på banen, og slår de ut igjen, eller som navnet tilsier; Man beskytter kanten.

Edge-hog: Man henger seg ut på kanten for å hindre at motstanderen kan gjøre det samme. Wavedash brukes ofte til det.

Fast Fall (Kjapt fall) : Å holde stikka nedover for å få større fart nedover.

Foxtrotting: Trykk stikka framover kontinuerlig for å bruke start animasjonen på løpinga hele tiden, istedenfor å løpe. Noen chars. trenger det. Bowser merkes det best med.

Jump Cancel: (JC) Dette avbryter laggen på enkelte bevegelser, som feks løping og skjold. Dette er gode eksempler på fordelen med JC.

JC Grab: Hopp, så grabber du noen rett etterpå, så sklir du mens du gjør vanlig grab. Gir mer rekkevidde.

John's: Dårlig unnskylding, folk sier du er feig, osv. Da er det vanlig å si (Ikke i norge, men) : "No Jonh's, son".

Lag: Det er hvis ett angrep bruker lang tid på å angripe, eller at det er mye lag etter ett angrep. Det vil si at det tar lang tid å komme seg vekk etter angrepet, Bowser bomb og Warlock Punch er gode eksempler på "laggy" angrep.

Launch: Sende en fiende opp for å bruke "juggle" eller airs.

L Cancel: Etter å ha brukt en air nærme bakken, kan man trykke L eller R like før man treffer bakken for å dempe laggen. Lettest å merke med Link sin Dair. Dette merkes BETYDELIG i en kamp.

Low-Altitude Juggles: Slå en fiende hele tiden opp i luften, men ikke høyt nok til å la de komme unna.

Meteor Cancel: Bruke dobbel hoppet eller opp B for å komme opp igjen fra angrep som slår deg nedover. G&W er ganske god på dette, sammen med Bowser.

Meteor Smash: Et angrep som sender en fiende ned til bunnen.

Opener: Første angrep som starter en kombo eller oppsett.

Pivoting: Dette er en vanskelig, og heller ny teknikk. Den letteste måten å forstå teknikken er å se på Dashdancen til Marth eller Sheik. Du legger antageligvis merke til at i DD'n er det et punkt hvor de står oppreist i ett nanosekund. Her kommer pivoting'a med. Du kan nemlig gjøre HVILKEN SOM HELST BAKKEBASERT bevegelse i den posisjonen. Så, dette kan være kjappere enn å Wavedashe tilbake, når man heller kan løpe en tøddel tilbake og pivot'e inn til et angrep.

Power Shield: Trykke L eller R for å sette opp skjoldet akkurat når angrepet kommer, for å komplett avbryte angrepet og sende prosjektiler tilbake på fienden. KAN IKKE ØDELEGGES.

Priority (prioritering) : Når to angrep kollidererer, treffer de slik at de avbryter hverandre. Noen angrep har større prioritering enn andre, da ser man at det ene angrepet smeller igjenom det andre og treffer motstanderen.

Rising moves: Bevegelser som er utført når motstanderen er utsatt. De er forskjellige, avhenger om de ligger med trynet ned eller opp. De er ofte brukt i sammenheng med ett "flash" av udødelighet.

Set-ups: Man angriper fienden i den sammenhengen at angrepet gir en åpning for et annet, at det er et" verre å lande" angrep. Men, dette er ikke en kombo, og det er mulig å stikke av fra den, men det gir mer % av set-ups.

"Sex kick": Det er noen chars som har en spesiell nair. Det som skjer når man angriper med feks. Mario sin nair, kan det skade uten at beinet hans beveger seg. Navnet er gitt av MattDeezie sitt crew.

Shield-grabbing: Grabbe en motstander mens man skjolder. Hold L eller R, blokker et angrep, så trykk A for å grabbe etter laggen fra motstanderen. Skjønnheten ved denne teknikken, er at man kan dodge ved å trykke i en retning.

Short-hopping (lavt hopp) : Trykke fort og ikke så hardt på knappene, da hopper karakteren lavere. Dette brukes ofte til shuffle.

Shuffle: Man hopper lavt, bruker fastfalling og en l-cancel aerial. Det er veldig effektivt. Test med Marth sin nair, det er veldig bra.

Spamming: Bruke et angrep hele tiden.

Spike/Intercept: Når en motstander kommer inn igjen, bruker man feks. Falco sin dair for å sende motstanderen i 45 graders vinkel rett ned. Dette er demonstrert i "How to play".

Stagger Tactics: Bruke en beveglse for å få motstanderen til å bevege seg treigere.

Sweet Spot: Treffe en motstander med feks i midten av Roy sitt sverd eller Mewtwo sin hale. Da oppnår man å sende motstanderen lenger avgårde, og gi mer %.

Tech's: Trykke L eller R hvis man er slått opp i luften, og skal til å treffe bakken. Trykk L eller R, akkurat før man lander, og man vil dempe laggen BETYDELIG.

Tilt: Trykk på stikka i en retning, så trykk A. Ikke trykk på stikka for fort. For fort vil resultere i et løpende A angrep. Trykk akkurat som om man går. Dette er ikke den enkleste teknikken, og man bør øve på det. Det er en syltynn linje mellom; "Så fort at det blir smash", eller "Så treigt at du får juling mens du gjør det".

Tipper: Å treffe med den ytterste delen av en karakters angrep, for å oppnå høyere knockback og prosent. Minner om sweet spot, IMO. Marth sin ytterste del av sverdet er ett prakteksempel på en tipper.

Wavedash: Den mest berømte teknikken. Ofte tiltalt som "WD". Man hopper, og holder stikka skrått, og trykker L eller R. Da sklir karakteren din litt. Det er lettest å merke på Final Destination, med Luigi.

Wavedance: Wavedashe fort fram og tilbake for å oppnå en fartsfordel, uten at man avslører hva man skal gjøre.

Waveshielding: Hold inne L eller R mens du wavedasher, så du sklir framover med skjoldet. Ofte brukt til shield-grabs.

Wavesmashing: Wavedash framover mens du feks. d-smasher. Ofte bruker man c-stikka til å smashe med da, og den andre stikka til å stoppe wavedashen.