Tales of Monkey Island

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#61
D'Oro er han tjukkasen som sitter og leiker med Porcelain Pirates ute i jungelen, og dette er Dora the Explorer:

 
#62
Dora fikk jeg googla, D'oro er for så vidt greit, jeg skjønner imidlertid fortsatt ikke hvorfor det er morsomt. Er det bare namedropping? Som om det skulle vært en figur kalt Bart the Bucaneer eller noe?
 
#64
Med småunger i huset som er iherdige seere av Dora, så humret jeg også litt av den. :D

Med samme gåte mente jeg greia med å følge kartet. Vi fulgte kartet to ganger, og lite variasjon. Ikke var det spesielt artig den første gangen, og når man vet at man må gjøre dette hver gang man spiller spillet, så reduseres gjenspillingsverdien ganske betraktelig. Greit nok med en gang, men to ganger i løpet av ett kort kapittel? Lukter latskap (selv om jeg ikke mistenker TellTale for å være en spesielt lat gjeng).
 

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
#65
Dora fikk jeg googla, D'oro er for så vidt greit, jeg skjønner imidlertid fortsatt ikke hvorfor det er morsomt. Er det bare namedropping? Som om det skulle vært en figur kalt Bart the Bucaneer eller noe?
Jeg får lage en PowerPoint-presentasjon som forklarer deg hvor humoren ligger her, eventuelt kan du slutte å være så vanvittig intenst neger.
 
#66
Jepp, jeg tipper det siste er et poeng, men når man først har blitt intenst neger så er det ikke bare-bare å slutte.

Jeg veit, tro meg.
 
#70
Selv om jeg synes første episode var bra, så var episode 2 endel bedre. Så er det bare å vente enda en måned, på neste episode. Gleder meg til hele serien er ferdig, da kan jeg endelig få oppleve spillet slik det skal/bør oppleves.
 

Thinaran

Den mannlige sexbomba
Medlem av ledelsen
#71
Håper det kommer en sesongboks eller lignende så Wii-eiere kan spille det uten nedgradert grafikk og lydkvalitet. D;
 
#72
Gleder meg til hele serien er ferdig, da kan jeg endelig få oppleve spillet slik det skal/bør oppleves.
Slik det skal oppleves? Nei én episode av gangen fungerer fett og sørger for det ikke blir overdose. Sjangeren har alt for lett å bli uinteressant i lengden.
 
#73
Du spiller 20% av et spill en gang i måneden - ikke slik som Sam and Max, hvor alle episodene er avsluttende. Men for all del hvis du liker det slik at spill slu...

(to be continued)
 
#74
Jeg har så langt ikke følt at episodene slutter av på upassende tidspunkt, heller tvert imot. Det har vært en form for klimaks i begge episodene og selv om de slutter med cliffhangere, så er de såpass smart lagt opp at jeg gleder meg til neste episode istedenfor å ergre meg over at de brøt av på et upassende tidspunkt. Telltale har vært smarte og hinter til hva som skjer i neste episode istedenfor å bryte av rett før et viktig klimaks som så mange TV-serier gjør.

Jeg liker hvertfall å ha noe å glede meg til hver måned og tror ikke jeg hadde vært like begeistret for et spill med så oppstykket dramaturgi som det å spille gjennom hele sesongen som ett spill vil gi.
 
#75
Uhm, samtlige spill i serien er bygd opp på nøyaktig samme måte - du likte vel ikke de da?
 
#76
De har kapittel, ja, men dramaturgien i ett kapittel ligner ikke den i en av episodene.

Men jo, elsker Curse of Monkey Island, Secret of Monkey Island (SE) var ålreit og Escape ga jeg opp. Liker faktisk begge episodene bedre enn jeg likte Special Edition, men jeg var vel trolig for sent ute til den festen for å virkelig forstå "greia".
 
#77
Vel, vil ikke si det var så fryktelig mye mer dramaturgi i episode 1 enn det var i noen andre spill i serien. Det er vel bare Episode 2 som har et ganske dramatisk klimaks på slutten. Spørs om det fortsetter i samme retningen - alle episodene kan ikke ende slik, det blir bare dumt og forutsigbart.

EDIT: du har ikke spillt det beste i serien. SOMI er vel bare tredje beste hittil (jeg teller ikke med Tales før jeg har spillt hele spillet). Bare fint at du ga opp EMI, for det ødela hele kontinuiteten i serien - skjønner ikke at de absolutt skal ha en tidslinje eller sammenheng i det store å hele lenger. At Guybrush giftet seg med Elaine var latterlig, og enda mer irriterende når de hele tiden oppfører seg som nyforelska tenåringer, hvorav en er kontrollfrik og den andre er en tøffel. Ikke stor fan av stemmen til Elaine heller - høres ut som en dum engelsk blondine med isopor mellom øra, ikke som en autoritær guvernør med pirat-yrket som sidejobb. Hadde vært fint om Guybrush var en enslig, egoistisk og nesevis pirat som han var i de første tre spillene (minus slutten på CMI).
 

Lodin

Der Waaaah
#78
Forholdet mellom Guybrush og Elaine og smatalene deres er noe av det beste med episode to. Yeti kan kanskje bekrefte hvor autentisk dette er?
 

Lodin

Der Waaaah
#80
Påminnelse om at romansen mellom de to starta i det første spillet uten videre. Første gang de møtes er når Guybrush skal bøffe no dritt fra guvernørhuset og så erklærer de sin kjærlighet til hverandre når de siden treffes på brygga. Skyld på Tim Schafer og Ron Gilbert om noen.