Tales of Monkey Island

#81
De startet det, men det var i hovedsaken for å vise udugeligheten til Guybrush i nok et område. Med den musikken som akkomponerte det så hører du lett at det var tunga rett i munn humor, altså klisje-kliss med vilje. I senere spill har det mistet så og si all humoren og blitt mer eller mindre sukkersøte scener med et par vittige kommentarer fra Guybrush.
 
#83
Jeg er ikke enig i at stemmen til Elaine får henne til å høres ut som en engelsk blondine; jeg tenker rødt hår, ildfullhet, temperament og viljestyrke hver gang jeg hører Elaine snakke. Samtidig fornekter hun ikke at hun er kvinne. Elaine trenger ikke å leke autoritær, fordi hun gjennom hele sitt vesen blir gitt autoritet.

Guybrush har alltid vært en tøffel, og det er nettopp det som gjør setningen "I'm Guybrush Threepwood, mighty pirate" vittig. Om han faktisk hadde vært egoistisk og nesevis snarere enn følsom og forsiktig (men selvsagt ikke uten vidd), så hadde han ikke vært så skjønn.

Dette gjenspeiler seg også i forholdet Elaine-Guybrush, og jeg finner dette paret både sympatisk og gledelig. De måtte på et tidspunkt gifte seg, uansett.

tl;dr: Jeg er helt uenig med StarEye.
 
#87
Beste episoden så langt. De blir bare bedre og bedre ser det ut til. To kvelder med nøysom spilling. Spillet kun gjennom en gang for jeg planlegger en ny visitt først når alle episodene er kommet ut. Uka etter å ha spillt første episode kan jeg tenke jeg starter fra begynnelsen av igjen.
 
#89
Beste episoden så langt. Litt for kort, men det var ikke et eneste puzzle som gjorde at man vandra målløs rundt så tradeoffen var verdt det.

Hvis de klarer å holde denne trenden gående så har vi en mycket god sesong når det hele er over : D
 
#90
Episode 4 er ute!

EDIT: ...og etter å ha spillt gjennom det, så kan jeg bare si WOW! Begynner å ligne en skikkelig Monkey Island klassiker dette her.
 
#91
Ja, wow. Vel, i det minste kan man ikke kalle det et barnespill lenger. Her har de virkelig skrudd dramatikken opp en god del hakk fra jeg er vant meg fra tidligere spill (nå har jeg ikke spilt "Monkey Island 2", så jeg kan ikke si så mye), men med
LeFlays død, DeSinge pulverisert og Sheepgood død i hendene på sin erkefiende
så er dette en rent grusom episode. Og det er ment på en god måte.
Heldigvis har de introdusert en vakker Deus ex machina for å redde dagen
.
 

Lodin

Der Waaaah
#92
Siste episode er ut og holy crap, it's like I'm playing Grim Fandango all over again.
Forøvrig døde jeg av
Kode:
Grog XD
E: Også har TT avslørt hva det neste prosjektet er. Sam & Max sesong 3!