Opprinnelig skrevet av smached@03.11.2004, 13.08
På det beste er manus og voiceactinga grei nok, men på det værste får jeg bar lyst til å sette tv'en på mute, og dette skje litt for ofte til at jeg kan se bort fra det.
ToS er ikke mer en et helt standard j-rpg-spill. Overbeviser på ingen punkter, ikke noe som ikke er sett før. Hardcore rpg-spillere vil nok sikkert like dette spillet, men det er ikke mange av de som sitter med en gc, da ps2 er dems konsoll. Hadde ToS imdlertid komt ut til ps2, ville spillet druknet i flommen av andre rpg spill.
Alle som lovpriser ToS er nintendo fanboyer, som er så sulteforet på rpg at de hadde tatt hva som helst av rpg, og hyllet det...
129217
Vel, det er det dummeste jeg har hørt. Ja, jeg liker Nintendo best, men jeg anser ikke meg selv for å være fanboy. Jeg eier også en PS2, og jeg har over lengre tid tenkt på å kjøpe en Xbox. Det er bare økonomien som har hindret meg.
Jeg har altså PS2, så blir ikke sulteforet på RPGer. Men alikevel har det seg faktisk slik at jeg liker Tales og Symphonia. Jeg mener at det lett overgår FF X-2 - et spill som ble alt for "fjortis" for min smak. FF X ble jeg heller ikke strålende fornøyd med, men det er i det minste bedre enn X-2. Jeg har også sett en del på en venn av meg som spiller på Ephemeral Fantasia. Det spillet virker heller ikke veldig bra. Poenget mitt er at Tales of Symphonia har faktisk overgått de fleste JRPGer jeg har spilt til PS2. Det skal sies at jeg enda ikke har prøvd Star Ocean 3.
Det finnes såklart et hav av andre JRPGer til PS2, som for eksempel Grandia 2 og Unlimted Saga, men jeg føler at FF-spillene er de som har fått høyest annerkjennelse av både kritikkere og av publikum, og når begge de var en skuffelse for meg, kan jeg ikke helt se andre JRPGer til PS2 som liksom skal være så mye bedre enn Tales of Symphonia.
Å si at kun Nintendofanboys liker ToS, er en alt for rask konklusjon å trekke.
(Dette ble veldig rotete, men jeg har dårlig tid. Sitter på skolen, you know

)