Tales of Symphonia

#21
Synes TOS ser morsomt ut jeg. Har desutten lest en god del andmeldelser der det har fått mye skryt. Ut i fra annmeldelsene virket det som om de som kan overse ting som til tider dårlig voice acting ,klisjefyllt historie og som ikke er så "voksene" att de bare spiller spill med realistisk grafikk har mye å hente i TOS.
 
#22
Opprinnelig skrevet av Sancti@02.11.2004, 22.12
Jeg fullførte det for et kvarter siden. Lvl 70 og 62 timer, så jeg gikk kanskje glipp av en del? Jeg likte det ganske godt, og synes faktisk ikke alt var så forutsigbart som folk skal ha det til. Det jeg ikke likte så godt var slutten, som jeg følte kom litt brått.
Jeg vet ikke om jeg kommer til å spille det om igjen, men det kan jo hende jeg tar det frem igjen om et år. Hadde jo vært gøy å få med seg de tingene jeg vet jeg ikke fikk gjort.
128988​

Det er jo åtte alternative slutter.
 

Sancti

Terrorkatt
#23
Er det? Føkk. Da må det nok spilles om igjen. Vet også at det var en del quests jeg ikke fikk gjort.
 
#24
Opprinnelig skrevet av Shigsy@03.11.2004, 14.17
Det finnes såklart et hav av andre JRPGer til PS2, som for eksempel Grandia 2 og Unlimted Saga, men jeg føler at FF-spillene er de som har fått høyest annerkjennelse av både kritikkere og av publikum, og når begge de var en skuffelse for meg, kan jeg ikke helt se andre JRPGer til PS2 som liksom skal være så mye bedre enn Tales of Symphonia.

Beklager, men må dette blir for dumt. Fordi om du ikke liker FFX og X-2(liker dem ikke jeg heller) kan du ikke ta alle rollespill til ps2 under en kam og si at de er like dårlige som overnevnte?! Det finnes godt over hundre rpg til ps2, alle forskjellige. Dersom du åpner opp øynene finner du nok noe du liker.
Dette minner meg om en viss huleligning fra en meget kjent filosof..

On topic: Skal nok ikke ha ToS grunnet dens middelmådige reviews og det faktum at spillet ikke appelerer. Baiten Kaitos derimot skal has så fort det kommer ut i usa :tommelopp:
 
#25
Opprinnelig skrevet av Freeman+03.11.2004, 22.08-->
<!--QuoteBegin-Shigsy
@03.11.2004, 14.17
Det finnes såklart et hav av andre JRPGer til PS2, som for eksempel Grandia 2 og Unlimted Saga, men jeg føler at FF-spillene er de som har fått høyest annerkjennelse av både kritikkere og av publikum, og når begge de var en skuffelse for meg, kan jeg ikke helt se andre JRPGer til PS2 som liksom skal være så mye bedre enn Tales of Symphonia.

Beklager, men må dette blir for dumt. Fordi om du ikke liker FFX og X-2(liker dem ikke jeg heller) kan du ikke ta alle rollespill til ps2 under en kam og si at de er like dårlige som overnevnte?! Det finnes godt over hundre rpg til ps2, alle forskjellige. Dersom du åpner opp øynene finner du nok noe du liker.
Dette minner meg om en viss huleligning fra en meget kjent filosof..

On topic: Skal nok ikke ha ToS grunnet dens middelmådige reviews og det faktum at spillet ikke appelerer. Baiten Kaitos derimot skal has så fort det kommer ut i usa :tommelopp:
129585​
[/b]
Mulig jeg ikke fikk det godt nok frem, men jeg brukte FF X og X-2 som eksempler fordi det er de spillene som mange anser som det beste PS2 har å tilby av RPGer. FF X ligger som nummer 1 på gamerankings av RPG til Playstation 2.

Men du har rett. Jeg har spilt veldig få RPGer til PS2, men det er fordi jeg egentig ikke har sett så mye som virker interessant for meg. Og ja, jeg har vært på utkikk. Men jeg skal snart låne Star Ocean 3, og det ser veldig bra ut. Jeg har også hørt en del godord om Suikoden spillene, så det er godt mulig jeg tar en titt på dem.

Redigert:

Bare for å gjøre en ting helt klart. Jeg sier ikke at jeg synes Tales of Symphonia slår alt av RPG til PS2. Det har jeg ingen som helst grunnlag for å påstå, og jeg tror heller ikke det er tilfellet. Min post ovenfor her var rettet mot Smached, for å si at jeg ikke tror Tales of Symphonia er mye dårligere enn et gjennomsnitts JRPG til PS2. Nå har jo forresten ToS også blitt sluppet til PS2 i Japan.
 
#26
Flott ryddet opp Shigsy. Få ps2'en din chippa, det skulle mette enhver sult.

*pluss i boka til Shigsy*
 
#27
Opprinnelig skrevet av smached@03.11.2004, 14.08
Alle som lovpriser ToS er nintendo fanboyer, som er så sulteforet på rpg at de hadde tatt hva som helst av rpg, og hyllet det...
129217​
Dette er en konklusjon du trekker ut fra deg selv. Hvor er kildene dine? Venner? folk du kjenner? Altfor dårlig unnksyldining. Er det noe du har lest, funnet ut av eller lignende vil jeg helst at du skal utdype deg og gjerne gi meg en url.

Alle som liker Halo er microsoft-fanboys som ikke ser det gode i noen andre fps. Halo er et spill som bare blinde og spedalske liker.

-Gøy å lese slikt? Nei. Derfor blir feil å bruke 'Alle'. Det blir også feil å bruke 'de fleste', for dette virker som noe du overhodet ikke har peiling på.
 
Y

Yeah

Gjest
#28
Tror jeg skal få årnet meg det. åsen fungerer det med kamper? er det veldig mange av de? får det irriterer meg i fks. ff spilla at når du går rundt dukker det opp kamper HELE tiden.
 

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
#29
De fleste amper kan unngåast, men hvem vil vel det? Kampene i ToS er skikkelig kule pga kontrollfølelsen. Det er en god del bosser å fighte though, men idet man får grepet på strategiinstillingene på folka dine begynner ting å gå meget smooth.

Kampene er helt interaktive, du beveger deg fritt, laget ditt styres via AI. Se det som en variant av Super Smash Bros med helse. Hmmz, detta er egentlig rimelig vanskelig å beskrive så prøv det selv, that's all I have to say!
 
#30
Det er ikke random battles. Du kan altså velge selv om du vil gå i kamp eller ikke (det kan av og til være litt vanskelig å unngå fiender, men i prinsippet kan du velge det selv).

Selve slåss systemet er temmelig ulikt de fleste andre RPGer jeg har spilt, men det er visst veldig likt det som blir brukt i de andre spillene i Tales serien. Det hele foregår i real time. Man har direkte kontroll over én av karakterene (man kan velge hvem man skal ha full kontroll over). Ved å løpe bort til fienden og trykke på A knappen utfører man et vanlig slag, og ved å trykke X forsvarer man seg. Trykker man på Y åpner man menyen. På menyen kan man velge å bruke magi og spesialangrep, samt gi kommandoer til de andre lagmedlemmene og bruke items. Man kan også sette snarveier til magi og spesialangrep til B knappen og til C-stikken.

Sikkert veldig dårlig forklart av meg, men bare spør om det er noe du ikke forstår. :)
 
#31
Det er ikke random battles. Du kan altså velge selv om du vil gå i kamp eller ikke (det kan av og til være litt vanskelig å unngå fiender, men i prinsippet kan du velge det selv).
Ah, da så. Kunne vel kanskje ha vært intressert å prøve Tales of Symphonia allikevel, men jeg må vel utsette det til jeg får bedre tid. Det er jo litt problematisk å ta seg tid til slike svære spill, når man har så mye annet som går for seg.
 
#33
Jeg mener ikke at ToS er noe særlig dårligere enn gjennomsinnts rpg til ps2. Jeg tror faktisk spillet ligger helt på gjennomsnittet. Det er det jeg har ment hele tiden, det finnes ikke noe ekstra ordinært med spillet. Har du ps2 er det mange andre spill som dette å velge i, men på gc skiller jo dette spillet seg ut da det ikke er mange slike rpg på den konsollen. Det at jeg kan virke litt negativ mot spillet er bare fordi jeg ikke likte det, beklager det, men det får kan jeg ikke gjøre noe med.

Kan jeg bare få legge til at min signatur er relativt kun tilfeldig valgt, og at det like gjerne kunne stått "GTA: san andreas" der.
 
#34
Jeg har ikke spilt så mange foskjellige rpg- spill men ToS er det råeste jeg har spilt. Det var kjipt at det bare varte i 34 timer. Storyen var helt sinnsyk.
 
#36
Førte gang jeg har hørt om spillet..

Hørtes veldig bra ut, og må definitivt skaffes..
 
#37
Opprinnelig skrevet av smached@04.11.2004, 10.39
Jeg mener ikke at ToS er noe særlig dårligere enn gjennomsinnts rpg til ps2. Jeg tror faktisk spillet ligger helt på gjennomsnittet. Det er det jeg har ment hele tiden, det finnes ikke noe ekstra ordinært med spillet. Har du ps2 er det mange andre spill som dette å velge i, men på gc skiller jo dette spillet seg ut da det ikke er mange slike rpg på den konsollen. Det at jeg kan virke litt negativ mot spillet er bare fordi jeg ikke likte det, beklager det, men det får kan jeg ikke gjøre noe med.

Kan jeg bare få legge til at min signatur er relativt kun tilfeldig valgt, og at det like gjerne kunne stått "GTA: san andreas" der.
129793​
Jeg respekterer helt og holdent at du ikke liker Tales of Symphonia. Og jeg er enig i at det er veldig standard, men det synes jeg igrunnen er helt greit. Det tar ingen alvorlige hopp bort fra hva et godt gammeldags JRPG er. Jeg liker historien, jeg liker den grafiske stilen og jeg liker musikken. Det har så klart sine negative sider, som for eksempel dårlig stemmeskuespill og til tider crappy in-game action scener. Men dette var ikke noe som la en drastisk demper på opplevelsen for meg.

Til PS2 føler jeg de fleste andre RPGer drukner rundt populariteten til FF-spillene, så jeg antar at det er hovedgrunnen til at jeg ikke har fått testet så mange forskjellige RPGs til PS2. Jeg har på en måte vært litt låst til FF-serien siden jeg likte veldig godt 6, 7, 8 og 9.
 
Y

Yeah

Gjest
#38
Opprinnelig skrevet av sigkurt@04.11.2004, 21.31
Vet noen om noen Norske butikker som tar det inn? Har sjekka flere butikker, men har ikke funnet noen som tar det inn...
130185​

Får kjøpt det fra spiderman.
 
#39
Opprinnelig skrevet av sigkurt@04.11.2004, 21.31
Vet noen om noen Norske butikker som tar det inn? Har sjekka flere butikker, men har ikke funnet noen som tar det inn...
130185​
Det er ikke akkurat mange norske butikker som importerer NTSC-spill. Spiderman og TBCgames gjør det. Den svære Spaceworld-butikken i Oslo gjør det. Ellers er det få. Om du ser etter PAL-versjonen må du nok vente litt ... Kommer 26. november ifølge ToTheGame.com.
 
#40
Opprinnelig skrevet av MiniCube@04.11.2004, 10.46
Jeg har ikke spilt så mange foskjellige rpg- spill men ToS er det råeste jeg har spilt. Det var kjipt at det bare varte i 34 timer. Storyen var helt sinnsyk.
129796​

Du kan ikke ha gjort mange side quests.