Det er noen bugs i T4, men jeg har en følelse at når folk ikke er riktig posisjonert og bommer på et slag eller ikke får stun'en de var ute etter så skriker de #BUGS FOR F**N" med en gang. Mye av de såkalte bugsa i T4 er simpelthen pga at noen moves overgår andre moves når de først er satt igang, pluss at slag/spark ikke skal funke på samme måte i nedoverbakker, langs vegger, hjørner o.l. som de gjør på en flat bane. Noen bugs er det selvfølgelig, men med såpass detaljerte baner er det vanskelig å kvitte seg med alt av bugs. De bør likevel ha klart å fjerne mange av bugsa til T-5..
Eksempler på bugs, eller hendelser jeg misliker sterkt med T4:
nr. 1 (Her gjort med Hwoarang og Jin, mulig med så å si alle)
utførelse:
(Jin) 4~3, (Bob) d/b+4
Effekt:
Jin "hopper ned", og blinker opp til stående stilling igjen, i det Hwoarang treffer med d/b+4.
nr. 2 (Her utført med Heihachi og King)
utførelse
(King) b+4, (Heihachi) ewgf (med en gang Kings b+4 er ferdig)
effekt:
King tar baklengs salto... han står allerede med ryggen til, men allikevel spretter han med baklengs MOT
nr. 3 (Lee....)
utførelse:
(Lee) b+4 (CH) eller d,d/b+4, mist trap
effekt:
airthrow
nr. 4 (kan utføres med flere)
EVIGHETSJUGGLE INNTIL VEGGER OG RUNDT I ARENA!
tror det kom klart nok fram...
nr. 5 (Kazuya)
Killerjuggles... Jeg kan ikke kommandoene, men det er sikkert flere som har sett vid'en til KYSG her. Der er det nok av dem (Killerne..).
nr. 6 (flere, Underground stage)
"veggene" dras inn i ringen, og kan snurre rundt
vet ikke kommando for denne, men har sett det.
nr. 7 (I motbakke med motstander på magen, høyere enn deg og med hodet først)
utførelse:
D+1
effekt:
motstander spretter opp i lufta fra mageliggende...
nr. 8 (spesiell vinkel mot vegg, med alle)
Finn vinkelen, launch, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1....
effekt:
motstander spretter opp og ned mellom veggen og deg, uten å virkelig treffe veggen. Jeg kaller det wallslide, men finn deg et hjørne e.l så blir det fort killerjuggle.
nr. 9 (Jin, stepping. Takk til Duke for info

)
utførelse:
f,f+4~ss
effekt:
Jin forsvinner i et millisekund i steppinga.
Dette er en del av stuff jeg har opplevd eller sett i action, og hendelser jeg velger å kalle bugs eller dårlig programmering.
I Tekken 5 synes jeg de burde droppe veggene. Skadepotensialet blir så syyykt stort, og det blir kjipt å spille etterhvert. Hvis de absolutt skal ha veggene, håper jeg de legger til en "no wall"-mode også.