Tekken5

Status
Stengt for ytterligere svar.
#21
Opprinnelig skrevet av Red Hawk@31.03.2004, 21.24
Når det gjelder characters, bør de kvitte seg med Eddie og Christie. Det er sansynligvis de mest irriterende personene i serien, nest etter Ling, selvsagt.
What the..hvordan kan du mene at Ling er irriterende? :D
Nei, si det, du. ;)
 
#22
jah bare gjøre en liten oppklaring her =P hehe...
nanok = B_F fra gamelt forum vis noen lurer. =P

Så lenge Bryan Fury er med i 5ern så er jeg fornøyd,
Det var de 2 oppklaringene jeg trengte å si=P
 

EagleJin

Bear Necessity
#23
Hallois, Nanok!
I og med at dr.B skulle gi Bryan en "ny kropp" etter T4, kan vi nok regne med å se han i T5 også. Spørsmålet er om det er den samme Bryan vi kjenner fra før (teknikkene), eller om hele stilen forandres også. Håper inderlig at Namco ikke endrer teknikkene. De er bra nok som de er, og i T4 synes jeg han er litt 'for' bra. I TTT var han veldig stiv, i T4 er han forvandlet til en smidig ape med d/f+3, og f,f+2 har plutselig blitt lettere å få inn i juggles. Namco får tone han ned til T5.
 
#24
Hei sveis.

Generelt sett har jo Bryan Fury vært en overdrevent sterk karakter. En liten combo på 5 hit kan jo ta opp til 70% av motstanderens vitality, liksom.
 
#25
Opprinnelig skrevet av NiloPilo@28.03.2004, 11.21
Det var jo Tekken som begynte før Vf4 når det gjelder Quest mode, hvis du kan sammenligne det med Tekken Force.
:doh: Tekken har ikke starta noe før VF, og nei.. du kan ikke sammenligne Tekken Force med Quest Mode. :laugh:
Håp om T5, få Tekken stabilt igjen!
 
#26
Opprinnelig skrevet av JINsama@05.04.2004, 03.37
Tekken har ikke starta noe før VF
Hvorfor liker du å hakke på Tekken hele tiden Jinsama, hver eneste gang du skriver noe, så disser du alltid Tekken. Tekken har ikke det, og Vf starta alt..osv.

Jeg gir f i Vf, og det var tekken som begynte hele Quest/Force(gå rundt å slåss)

Tekken 5, jeg håper virkelig at Baek kan komme tilbake, og Tag muligheter
 
#27
Sortulv: joa, men nå er Bryan også Cyber Menneske da, han er mer maskin en menneske..
Men kan være enig han er overdrevent sterk særlig slag comber :D
 
#28
Opprinnelig skrevet av NiloPilo@05.04.2004, 09.26
Jeg gir f i Vf, og det var tekken som begynte hele Quest/Force(gå rundt å slåss)
Tydeligvis så har ikke du spilt så mye VF, fordi man går ikke rundt å denger folk i Final Fight stil i Quest Mode. :laugh:
 
#29
Opprinnelig skrevet av JINsama@05.04.2004, 14.46
Tydeligvis så har ikke du spilt så mye VF, fordi man går ikke rundt å denger folk i Final Fight stil i Quest Mode.  :laugh:
Går ikke quest ut på møte nye fightere eller noe slikt?


Tekken som begynte mange kule mini-games osv. Fra første Tekken så har det alltid vært noe mer enn bare fighting. Untatt T2 tror jeg, der var det ingen mini-games eller tekken force der. Det beste ville jo ha vært at namco satser mer på et spill med bra gameplay, dropp heller mini-games og få et ordentlig fighting game.
 
#30
Veldig sant. Etter T4 burde de skjønne at ressursene må gå til å perfeksjonisere selve spillet, ikke masse halvtamme mini-games.
 
#31
gleder meg til T5.
han der store stygge nye fyren må bort!
og yoshi må få noen tøffe drakter.
På tekken 3 er han tøffest ( og TTT da...)

nye chars som er tøffe er det nye tekken trenger.
Liker faktisk den nye, sleipe stilen til jin.
 
#32
Opprinnelig skrevet av SilentBob@08.04.2004, 20.29
gleder meg til T5.
han der store stygge nye fyren må bort!
og yoshi må få noen tøffe drakter.
På tekken 3 er han tøffest ( og TTT da...)

nye chars som er tøffe er det nye tekken trenger.
Liker faktisk den nye, sleipe stilen til jin.
Du mener den nye cheap-ass overpowered stilen hans?
 
#33
Det er knall å se at Tekken 5 blir lansert snart.. Happy happy joy joy! :laugh:

De bør la det meste være slik det var i 4 etter min mening.. Veggintegreringen er genial (hvis du veit hvordan du skal utnytte det), det samme gjelder bakker og hindringer i banene. Det er simpelthen grisefett å bake noen gjennom en søyle av betong eller en glassvegg... Er det ikke??

Uansett, hele mishima familien bør bestå, Yoshi bør få en one-frame (hans gamle flash fra treern skulle vært one-frame), Lei bør bli litt raskere og noen nye karakterer bør komme inn til fordel for andre (fjern Marduk eller Lee f.eks). Oss fanatikere vil selfølgelig forlange at folk som Hwoarang, Ling, Heiachi, Paul, Jin og King bør bestå uten for mye forandringer (overgangen fra 3 til 4 var bra på det viset). :thumbsup:

Det er noen bugs i T4, men jeg har en følelse at når folk ikke er riktig posisjonert og bommer på et slag eller ikke får stun'en de var ute etter så skriker de #BUGS FOR F**N" med en gang. Mye av de såkalte bugsa i T4 er simpelthen pga at noen moves overgår andre moves når de først er satt igang, pluss at slag/spark ikke skal funke på samme måte i nedoverbakker, langs vegger, hjørner o.l. som de gjør på en flat bane. Noen bugs er det selvfølgelig, men med såpass detaljerte baner er det vanskelig å kvitte seg med alt av bugs. De bør likevel ha klart å fjerne mange av bugsa til T-5.. :rolleyes:

MaDDoN -Team Mishima Rykkinn-
 

EagleJin

Bear Necessity
#34
Det er noen bugs i T4, men jeg har en følelse at når folk ikke er riktig posisjonert og bommer på et slag eller ikke får stun'en de var ute etter så skriker de #BUGS FOR F**N" med en gang. Mye av de såkalte bugsa i T4 er simpelthen pga at noen moves overgår andre moves når de først er satt igang, pluss at slag/spark ikke skal funke på samme måte i nedoverbakker, langs vegger, hjørner o.l. som de gjør på en flat bane. Noen bugs er det selvfølgelig, men med såpass detaljerte baner er det vanskelig å kvitte seg med alt av bugs. De bør likevel ha klart å fjerne mange av bugsa til T-5.. 
Eksempler på bugs, eller hendelser jeg misliker sterkt med T4:

nr. 1 (Her gjort med Hwoarang og Jin, mulig med så å si alle)
utførelse:
(Jin) 4~3, (Bob) d/b+4
Effekt:
Jin "hopper ned", og blinker opp til stående stilling igjen, i det Hwoarang treffer med d/b+4.

nr. 2 (Her utført med Heihachi og King)
utførelse
(King) b+4, (Heihachi) ewgf (med en gang Kings b+4 er ferdig)
effekt:
King tar baklengs salto... han står allerede med ryggen til, men allikevel spretter han med baklengs MOT

nr. 3 (Lee....)
utførelse:
(Lee) b+4 (CH) eller d,d/b+4, mist trap
effekt:
airthrow <_<

nr. 4 (kan utføres med flere)
EVIGHETSJUGGLE INNTIL VEGGER OG RUNDT I ARENA!
tror det kom klart nok fram...

nr. 5 (Kazuya)
Killerjuggles... Jeg kan ikke kommandoene, men det er sikkert flere som har sett vid'en til KYSG her. Der er det nok av dem (Killerne..).

nr. 6 (flere, Underground stage)
"veggene" dras inn i ringen, og kan snurre rundt
vet ikke kommando for denne, men har sett det.

nr. 7 (I motbakke med motstander på magen, høyere enn deg og med hodet først)
utførelse:
D+1
effekt:
motstander spretter opp i lufta fra mageliggende...

nr. 8 (spesiell vinkel mot vegg, med alle)
Finn vinkelen, launch, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1....
effekt:
motstander spretter opp og ned mellom veggen og deg, uten å virkelig treffe veggen. Jeg kaller det wallslide, men finn deg et hjørne e.l så blir det fort killerjuggle.

nr. 9 (Jin, stepping. Takk til Duke for info :) )
utførelse:
f,f+4~ss
effekt:
Jin forsvinner i et millisekund i steppinga.

Dette er en del av stuff jeg har opplevd eller sett i action, og hendelser jeg velger å kalle bugs eller dårlig programmering.

I Tekken 5 synes jeg de burde droppe veggene. Skadepotensialet blir så syyykt stort, og det blir kjipt å spille etterhvert. Hvis de absolutt skal ha veggene, håper jeg de legger til en "no wall"-mode også.
 
#35
Hyulvinji, det er jo synsykt :blink:

Men igjen, det er litt morro å utføre dem da B)
 

EagleJin

Bear Necessity
#37
Det er absolutt stil over jugglesene han utfører, men det er kjipt med killere uansett, selv om flere av dem er VELDIG posisjonsavhengig. men for all del, Pauls burning fist (b+1+2) i T3 var i slaget. Litt for i slaget...
 
#38
Der leverte du et grusomt ordspill, vår alles kjære sel :p

Husker jeg så en Lee vs Yoshi T4 Arena Infinite, der han tok 200 pokkers health. Noen andre som har sett den?
 

EagleJin

Bear Necessity
#39
:p

Har sikkert sett den. Den der Lee starter med å dashe bortover for å få'n inntil veggen, launch, 1,2~f, 1,2~f, 1 og blander inn en u/f+3 innimellom? Den er stil i hvertfall (pga 3), i motsetning til standard kaz og jin som bare gjør 1, 1, 1,2, (wall), 1, 1, 1,2 (wall) osv osv... (funker vel med Hei også).

Mangler bare å finne inf combo med de resterende 17 karakterene ;)
 
#40
Opprinnelig skrevet av Hyulvinji@15.04.2004, 20.40
Det er noen bugs i T4, men jeg har en følelse at når folk ikke er riktig posisjonert og bommer på et slag eller ikke får stun'en de var ute etter så skriker de #BUGS FOR F**N" med en gang. Mye av de såkalte bugsa i T4 er simpelthen pga at noen moves overgår andre moves når de først er satt igang, pluss at slag/spark ikke skal funke på samme måte i nedoverbakker, langs vegger, hjørner o.l. som de gjør på en flat bane. Noen bugs er det selvfølgelig, men med såpass detaljerte baner er det vanskelig å kvitte seg med alt av bugs. De bør likevel ha klart å fjerne mange av bugsa til T-5.. 
Eksempler på bugs, eller hendelser jeg misliker sterkt med T4:

nr. 1 (Her gjort med Hwoarang og Jin, mulig med så å si alle)
utførelse:
(Jin) 4~3, (Bob) d/b+4
Effekt:
Jin "hopper ned", og blinker opp til stående stilling igjen, i det Hwoarang treffer med d/b+4.

nr. 2 (Her utført med Heihachi og King)
utførelse
(King) b+4, (Heihachi) ewgf (med en gang Kings b+4 er ferdig)
effekt:
King tar baklengs salto... han står allerede med ryggen til, men allikevel spretter han med baklengs MOT

nr. 3 (Lee....)
utførelse:
(Lee) b+4 (CH) eller d,d/b+4, mist trap
effekt:
airthrow <_<

nr. 4 (kan utføres med flere)
EVIGHETSJUGGLE INNTIL VEGGER OG RUNDT I ARENA!
tror det kom klart nok fram...

nr. 5 (Kazuya)
Killerjuggles... Jeg kan ikke kommandoene, men det er sikkert flere som har sett vid'en til KYSG her. Der er det nok av dem (Killerne..).

nr. 6 (flere, Underground stage)
"veggene" dras inn i ringen, og kan snurre rundt
vet ikke kommando for denne, men har sett det.

nr. 7 (I motbakke med motstander på magen, høyere enn deg og med hodet først)
utførelse:
D+1
effekt:
motstander spretter opp i lufta fra mageliggende...

nr. 8 (spesiell vinkel mot vegg, med alle)
Finn vinkelen, launch, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1....
effekt:
motstander spretter opp og ned mellom veggen og deg, uten å virkelig treffe veggen. Jeg kaller det wallslide, men finn deg et hjørne e.l så blir det fort killerjuggle.

nr. 9 (Jin, stepping. Takk til Duke for info :) )
utførelse:
f,f+4~ss
effekt:
Jin forsvinner i et millisekund i steppinga.

Dette er en del av stuff jeg har opplevd eller sett i action, og hendelser jeg velger å kalle bugs eller dårlig programmering.

I Tekken 5 synes jeg de burde droppe veggene. Skadepotensialet blir så syyykt stort, og det blir kjipt å spille etterhvert. Hvis de absolutt skal ha veggene, håper jeg de legger til en "no wall"-mode også.
Du glemmer kanskje den mest ekstreme, og grusomme av alle. Den der Hwoarang, om gjort riktig, begynner å skli bakover mens han dukker. Fy fader.

Nei. Jeg boikotter Tekken 5 om den blir som Tekken 4, og jeg kommer til å miste troen på Namco i fremtiden. Veggintegreringen i Tekken 4 er talentløs. La oss ta Parking Area. Om man slår en person borti en søyle der det henger et speil, hva tror du skjer? Jo, speilet forsvinner, og dukker opp igjen etter at han/hun har sprettet ut fra veggen igjen. Man kan også, om man står i rett posisjon, slå i en evighet uten at den andre kan gjøre noe. Hvorfor? Fordi man spretter ut igjen som om veggen skulle vært en trampoline. Nei. Veggintegreringen er ikke knall. Den er ikke bra. Den er ikke gjennomført. Den er så rævva at jeg kan drepe av mindre.
:puke:
 
Status
Stengt for ytterligere svar.