Tekken5

Status
Stengt for ytterligere svar.

EagleJin

Bear Necessity
oma: Steves parry funker finfint på alle mid/high slag, så om du er rask nok og vil risikere å miste halve livbaren ved et forsøl på parry, "it's your funeral, dude!" :p

oma

Village Drunk
oioioi ingen tro på meg nei? men viss jeg er rask nok så er uppercutten etterpå unblockable sant?

Alt etter en parry bygger på frame adventage, bortsett fra hvis det er visse garanterte etter noen sine parrys

EagleJin

Bear Necessity
oma: Jeg sier bare at jeg ikke ville prøvd meg på Steves parry mot deathfist, for å misse den er som å be om å tape :p. Svir bra.
Og, ja. Mot Paul er uppercuten garantert, men, som NukleuZ allerede har sagt, kan Steve swaye unna, og kontre deg med stun move, som igjen kan føre til 50% combo uten vegger (...)

oma

Village Drunk
den phoenix smasher tar jo 58 liv på en god dag (ofte den har gode dager) men blir jeg god til å ta parry på den så funker det jo bra :p selv om jeg ikke er noe bra med steve juggeling

oma

Village Drunk
jaja men + counter + at du står nærmt har og en del og si - hvertfall på 4 - prøv på training - you'll se

Opprinnelig skrevet av oma@18.03.2005, 23.43
jaja men + counter + at du står nærmt har og en del og si - hvertfall på 4 - prøv på training - you'll se
192604​
at du står nærmt har og en del og si
lol...Tenker du på clean hit?

hvertfall på 4
Se topic emne...

oma

Village Drunk
nei vent litt, det er clean hit PLUSS counter jeg mener, regner med det ikke er tatt vekk counter eller clean hit på femmeren og at phoenix smasher ikke er noe dårligere på femmeren så det er god sjangs for at det tar 58 ja, det var det jeg visste!

Det var fælt da...
Det det er snakk om med deathfisten i femmern, det som er saken i femmern er at livbaren er mye, mye mindre... Den er på omtrent 140 sånn ca. Å så sier vi at deathfisten hver eneste gang er selvfølgelig clean counter hit som du på død og liv skal ha det til... Da sitter man etter ett slag igjen med minus 1/3 av helsen pga. ett tappert forsøk på parry

oma

Village Drunk
jaja, bedre å prøve tappert på en parry en å dumme seg ut på en ss som ikke går...(begge er vel kaskje like dum...? best å blokke når man kan?)

er det ikke slik at steve har fått en qcf+2 og nå? åssn er den i forhold til deathfist?

SS mot deathfist funker bra bare en er våken, og step'er riktig vei. Har gjort det en god del ganger med Hwoarang (vanlig ss), mens med Baek blir det mye lettere fra hans flamingo..også har han b+1+2 også (parry), så han har to sjanser. Men ville satsa på flamingo ss med han.

Har nå begynt å komme i gang med Christie og har et par ting som (for meg) er ganske kule. Må bare få litt bedre kontroll på hu under de fleste situasjoner..

Hm, dere kaller det å skrive opp triksene med digitale tegn for Legend? Går det an å "lære" seg det systemet? Link? Prøvde å søke på det, men fant ingenting <_<

Og en ting jeg alltid har lurt på, som det sto på de siste sidene her: Hva er et Clean Hit, og hvordan oppstår det? :confused:

Hei. Legend er et system som gjør det enklere å referere til tastekombinasjoner. På tekkenzaibatsu.com finner du en oversikt.

Et Clean Hit tror jeg er et treff fra nært hold. Noen triks får ekstra skade/andre egenskaper ved Clean Hit. I tekken tag ganget man vel skadepoengene med 1,5.
eksempel ttt: pauls deathfist: 33 skadepoeng, ved clean hit ble det 33 x 1,5 = 49. Får du i tillegg inn counter hit blir det virkelig stygt :D Et annet eksempel er at jin tripper motstanderen med heel sweep på Clean Hit, mens standard hit blir han stående.

Om systemet er likt i tekken4 og 5 vet jeg ikke.

Andre får rette meg hvis jeg tar feil :blunk:

mvh lars

Glem det. Soul calibur/tekken er visst veldig forskjellig i legend :flau:

Opprinnelig skrevet av Born2wiN+21.03.2005, 15.41-->
Hei. Legend er et system som gjør det enklere å referere til tastekombinasjoner. På tekkenzaibatsu.com finner du en oversikt.

Et Clean Hit tror jeg er et treff fra nært hold. Noen triks får ekstra skade/andre egenskaper ved Clean Hit. I tekken tag ganget man vel skadepoengene med 1,5.
193740​
[/b]
Takk skal du ha!

<!--QuoteBegin-Born2wiN
@21.03.2005, 15.41
Får du i tillegg inn counter hit blir det virkelig stygt :D
:D

1. Stemmer det at tekken5 PAL kommer i mai en gang? Jeg merker det klør litt i fingra når jeg leser at dere allerede er igang med spillinga. Chipen min har svikta så jeg får ikke spilt importspill. Er det noen annen måte å få sving på tekken 5 før det kommer ut på PAL enn å kjøpe meg en ny chip?

2. Noen som vet om tekken5 PAL blir like tregt som TTT PAL? Måtte gå fra NTFC versjonen til PAL når chipen min gikk dunken, og det var et sorgens kapittel. Treigt!

3. Ellers lurer jeg på om jeg bør kjøpe meg t4 platinum nå som det er billig. Prøvde t4 i butikken etter at det kom ut, men syntes det var så ræva at jeg ikke gadd å kjøpe det. Så jeg har sticket til TTT. Dere som har spilt t4 en stund. Er det "verdt det"? Og overgangen blir kanskje litt lettere fra t4 til t5 enn fra ttt til t5?

Opprinnelig skrevet av Born2wiN@21.03.2005, 21.38
1. Stemmer det at tekken5 PAL kommer i mai en gang? Jeg merker det klør litt i fingra når jeg leser at dere allerede er igang med spillinga. Chipen min har svikta så jeg får ikke spilt importspill. Er det noen annen måte å få sving på tekken 5 før det kommer ut på PAL enn å kjøpe meg en ny chip?

2. Noen som vet om tekken5 PAL blir like tregt som TTT PAL? Måtte gå fra NTFC versjonen til PAL når chipen min gikk dunken, og det var et sorgens kapittel. Treigt!

3. Ellers lurer jeg på om jeg bør kjøpe meg t4 platinum nå som det er billig. Prøvde t4 i butikken etter at det kom ut, men syntes det var så ræva at jeg ikke gadd å kjøpe det. Så jeg har sticket til TTT. Dere som har spilt t4 en stund. Er det "verdt det"? Og overgangen blir kanskje litt lettere fra t4 til t5 enn fra ttt til t5?

lars
193972​
Opprinnelig skrevet av EagleJin@09.03.2005, 16.25
Namco har ikke noen offisiel lanseringsdato, men det gjettes på en gang mellom mai-oktober... :p
Er det ikke hyggelig med nøyaktig informasjon? :p
187199​
1. Vi har diskutert det litt lenger bak i emnet.
2. Jeg kjøpte T4 sist uke og jeg føler at det er verdt det, men ikke kjøp spillet fordi du vil takle overgangen lettere, for T5 er mer lik T3 enn T4.
Uansett, les lenger bak i emnet for spørsmålene dine har blitt besvart allerede.

EagleJin

Bear Necessity
Born2wiN: Er lettere å svare på spørsmålene dine nå som spillet har vært ute en stund.

Er omtrent det samme systemet i Tekken 5 også. Har ikke helt satt meg inn i hvordan systemet er enda, men Clean Hit, CH osv er fremdeles med med omtrent de samme egenskapene.

Jeg synes heller ikke at det er verdt å kjøpe T4 bare for å "lettere komme inn i T5". Systemet i Tekken 5 ligner med på TTT og T3 en på T4, men det er fremdeles en god del likheter mellom T4 og T5. T5 Gameplay går mykt som i T4, men gir ikke den "falske følelsen av å sloss" som var så tydelig i T4. (Ble det veldig rotete? :confused: )

Angående lansering.. Som Luthien sa har det blitt tatt opp før, men ingen vet sikkert. Så langt har jeg lest alt fra mai til oktober, så du får bare smøre deg med tolmodighet. Jeg vet det er hardt, men det er lys i enden av tunnelen, og det er ikke toget du ser ;)

Status
Stengt for ytterligere svar.