Tekken5

Status
Stengt for ytterligere svar.

oma

Village Drunk
steve, bryan, nina, feng, de blir regnet som noen av de beste? ikke for å prøve å motbevise deg eagle, (for jeg vet at raskhet ikke har noe med det å gjøre det har med spillestil) men ingen av dem er "store" og "sterke" som kuma, marduk, jack... er det bare tilfeldig eller velger de gode spillerene de raske folkene?
 
De gode spillerne velger stort sett etter hva de selv vil. Hwoarang er ikke blant de beste, men MadDogJin gjør han bedre. Så egentlig er det vel stort sett tilfeldig hva folka liker best, men de som liker å sikre seg for tourney's ender opp med de som er rank'a best. Ikke at det alltid er det beste...
 
Opprinnelig skrevet av oma@11.07.2005, 22.56
steve, bryan, nina, feng, de blir regnet som noen av de beste? ikke for å prøve å motbevise deg eagle, (for jeg vet at raskhet ikke har noe med det å gjøre det har med spillestil) men ingen av dem er "store" og "sterke" som kuma, marduk, jack... er det bare tilfeldig eller velger de gode spillerene de raske folkene?
241277​
Law, Ling og Lee er jo ikke blant top-tierne. Så, teorien din rakner litt.
 

EagleJin

Bear Necessity
oma: tier-ranking går ikke mye ut på hvem som er raskest, men hvem som har best setups, recovery, utvalg moves, mixups, straffere osv.. Slikt finnes ut av å se på forskjellige spillestiler, sammenligne teknikkenes prioritet ++.

- Marduk har like raske jabs som Mishimas (Jack også??)
- Kuma har en 8-frames jab (f+1)
- Sparkene deres er omtrent like raske (1-2 frames forskjell) (Kumas spark er ubrukelige :p)

Kuma pwns YOU!! Uansett hva dere sier :D

And finally, do not play against any character in fear, play with knowledge. Know what you can do against any matchup, and don't be afraid to learn even more. Find a way and use it when the time is right. Kuma may not have many tools, while SNBFLWARPBYJDKMCG have all the tools, but in the end, whoever applies there tools convencingly wins.
 

oma

Village Drunk
skulle jeg sakt min mening om hvem som er "best" så ville jeg sakt kaz er en av dem hvertfall, for slik jeg ser det så er det han med de raskeste og mest effektive stun movsene, tatt ut i fra min begrensede kunskap om frames og setups...

btw tekken.net turney spørsmål, hvem hadde vunnet mellom Leedy (kaz) og MDJ (hwo)? er det en kamp mellom dem? husker og MDJ hadde "store" problemer med Las vegas yoshi i kvalifiseringen, det er kongekamp...
 
Da har jeg fått starta med tekken 5. Spiller foreløpig med:

Main :
Feng

Sub:
Raven

Virker lovende hitill, pimpa opp feng med hvit dress, rosa skjorte og solbriller =O
 
hakara,hakara,hakara...... jeg har hort at feng og raven er de lettetse aa begynne med... er dette riktig?

Har ogsaa hort at feng er en kylling hore.....

men, tren mye! naar jeg kommer hjem skal jeg mose deg! :nirvana:
 
Feng er en som kan være veldig ekstrem feig, men kan også spilles på andre måter (til den grad det er mulig :p). Raven aner jeg ikke noe om, men han er sikker lett, spesielt med at han har heavy combo fra en enkel df+3 blant annet.
 

EagleJin

Bear Necessity
Hawk: Du vet like godt som jeg at Raven ikke er den letteste å spille med. Han krever god timing i juggles, og bruk av teknikkvariasjoner.

d/f+3 er ikke et "ultimat"-move. Treffer high og kan lett high-crushes og det må treffe på counter for å launche. Feng virker mye lettere, også Asuka og Nina siden de bare kan gjøre 1+4 (Asuka) eller d+1,4 (Nina) for å få ny juggle.. Eller, nei? :p
 
Raven er ikke lett nei, men de nødvendige teknikkene og slikt ligger ganske lett til, bare en vet hva man trykker på. Men det gjør han ikke nødvendigvis til en veldig lett char..
 
Da skaffet jeg meg Tekken 5 tidligere i dag, og har foreløpig alle charactersene utenom 1, den rett over Random.
Spiller som regel med:
Main:
Lei/Raven

Sub:
Asuka/Law

Greier ikke helt velge ser du :flau:
Sitter og spiller litt versus med en del venner nå.
 
Har spillt en del Arcade med Roger Jr nå, og jeg sliter med å komme meg videre fra 2. dan. Er det jeg som suger, eller er Roger Jr en vanskelig karakter?
 
Opprinnelig skrevet av Klaymen@15.07.2005, 18.18
Har spillt en del Arcade med Roger Jr nå, og jeg sliter med å komme meg videre fra 2. dan. Er det jeg som suger, eller er Roger Jr en vanskelig karakter?
242389​
Når du har lært deg han så er han en god motstander, iallefall helt til 5.1...:/
 

EagleJin

Bear Necessity
Roger er ikke lett å spille.. Er alltids noen som spiller han som om han var top tier (hva! koreanere!? :p)..

Klaymen: Et bra skittent triks mot CPU med Roger:
Launch eller trip han/hun, legg til et par jabs, sleng på med b+1+4 (super move). Klassisk tech trap, som CPU mer enn gjerne går på om det times riktig :D
 

MadCow

Lokal moderator
d/f+3+4 funker også gaske bra (Er vel den som heter animal rampage tror jeg)
 
Er det mulig å hindre at spillet stiller seg selv tilbake til 50 hz hver gang jeg slår av PS2-en? Plagsomt å måtte inn på options hver gang jeg slår på.
 
Opprinnelig skrevet av Hakara@13.07.2005, 14.08
Kylling hore, neh. Lett, tja. Eie meg, sikkert. Men husk dette; Jeg puler deg i Wow.
241702​

hakara..jeg spiller tekken...ikke wow....jeg har ikke wow
 
Opprinnelig skrevet av Klaymen@01.08.2005, 23.52
Er det mulig å hindre at spillet stiller seg selv tilbake til 50 hz hver gang jeg slår av PS2-en? Plagsomt å måtte inn på options hver gang jeg slår på.
247256​
Hmm, hva er forskjellen egentlig? Jeg vet det var dramatiske forskjeller i Tekken 4, men jeg klarer ærlig talt ikke å se forskjeller i det hele tatt. Og hvorfor ble 50Hz i Tekken 4 regnet som "treigere"? Det har jo bare med hvor mange bilder som vises i sekundet, no?
 
Status
Stengt for ytterligere svar.