Tekken5

Status
Stengt for ytterligere svar.

oma

Village Drunk
jeg greier en av king sine ting ikke si du kan death roll creadle?

er ikke de der kazama triksene vanskelig med sticke? rising uppercutt osv?

Får vel til RDC sånn ca. 2/10 akkuratt nå...

Rising uppercut er lett uansett hva :p
Men man må lære seg det på nytt hvis man skal begynne med sticke, hvis du tenker på triks som wgf osv. med f.eks. kaz, mainplayeren min hehe

oma

Village Drunk
du er hovedsakelig kaz? hvem andre? kompisen min er bare paul, qcf 2 er altfor bra!

T4 er det vel bare Kaz og King

TTT er det veldig mange :p

oma

Village Drunk
er du fæl på grabbinger da? huff, det skulle vært en mode der grabbing var uinstalert... jaja, du gleder deg vel til 5eren da? grabb i luft? hoho jeg prøver å bli god med marduk på 4eren men han er rett å slett for dårlig....

EagleJin

Bear Necessity
NukleuZ: Jeg har Heihachis ending og den du linka til ;)

oma: Grabs i Tekken kan bare unngås med "throw break" eller være i full coruch. Om du holder D aldri så mye og prøver å slå eller sparke er du sårbar for kast, siden du da er i riktig høyde for kast. Kjipt ja, men slik er det.

Og I T5 er det ikke snakk om at mange har air throws. Er bare 3(-4) stk. Har bare sett Kings, Hwoarang og Craigs (og Lees...), men det sies at Asuka også har et. Lurer på hvordan det ser ut...

Når det gjelder sticke er det en vanesak. Jeg spilte mye med pad før, men har gått over til sticke nå (hovedsaklig på grunn av VF), og synes det faktisk er lettere å utføre teknikkene med sticke enn pad.

Kings multithrows er artige å få til i kamp, men RDC og King's Bridge multiene er desverre lette å komme ut av etter første knekken, så de er egentlig ikke spesielt lurt å prøve på disse om man spiller mot noen som har erfaring mot dem.

SHDR

Gullmedlem
Ettersom jeg har bestilt spillet fra Play-Asia kan det godt være jeg laster det ned selv. Så kommer jeg igang litt før alle andre. Håh!

Knappene på den Namco-stikka er forresten helt jævlige. Lave, flate og altfor lette å sette fast. Dessuten litt irresponsive avhengig av vinkel. Det kan jo også være fordi jeg suger mektig med stikka, men hey! det blir sikkert bedre ettersom jeg legger inn timer med den. Virtua Fighter 4 trenger jeg coaching i; jeg er ekstremt dårlig i det. Tror ganske enkelt ikke jeg har skjønt tegninga.

Når jeg får den neste lønningen min blir det Real Arcade Pro. It's decided.

Fyyyyy Faen...Tekken5 på ps2!!! Helt synsykt konge..(prøvde hos Bloody idag!!!) I love that guy!!! WHooo ho

EagleJin

Bear Necessity
Blood: Kan man lagre kamper? Loade profiler fra både p1- og p2-minnekort? Flere profiler pr. karakter på et kort?

SHDR

Gullmedlem
Jeg har lyst til å erklære at jeg hater Jinpachi. Oh, please. Alle movesene hans har høy prioritet, mesteparten av dem stunner, og han har ingen recovery time å snakke om selv. Et rent helvete å spille mot ham med svake eller short-range karakterer. Fireball-angrepet hans bruker kortere tid på å charge enn du bruker på å recovere, så hvis du er blitt mørnet litt før han bruker den, har du simpelthen tapt matchen, for du rekker sannsynligvis ikke sidesteppe. Greit at han bare er en boss character, men please ... de kunne iallfall LATT som om de ville gjøre ham rettferdig å spille mot.

Utover det synes jeg spillet føles mye mer som Tekken 3 enn noe annet. Jeg ser lite til sidewalk-systemet fra Tekken 4, og det later til å være enda mer emphasis på juggles her enn det har vært tidligere. Nesten alle charactere har nå veldig enkle setups for juggling, til og med en amatør som meg fant praktiske juggles med Paul og Bryan ganske fort. Feelingen er veldig Tekken Tag, og jeg har ikke sett noen helt skrekkelig collision detection bugs enda, bortsett fra mot Jinpachi, som har sterke angrep med høyere prioritet enn pokes. Kjempemotiverende!

Driver med ranking matcher på Hard nå, for å lære meg litt mer av nyansene i spillet før jeg går igang med trening med de få characterne jeg har noe å fare med: Paul, Bryan, Xiayou og Law. Tenker jeg må teste Raven også, i og med at han ser så balle kul ut. Noen som vil ha en liten Tekken 5 dag i morgen, om man bor i Oslo-området?

Testa ut Tekken 5 og det virker til nå bedre enn Tekken 4 uten tvil. Virker litt kjappere også muligens. Nå har jeg bare runna spillet med 2stk så det er for tidlig å uttale meg. Men dette virket ikke helt feil nei.
Grafikken skal det klappes for i tillegg til det stramme gameplayet.

*edit*

Så det var ikke bare meg som reagerte på bossen nei ?

Helvetes slit, i tillegg virker det litt rart når du kan bli slått av en x2 kombo. Et eller annet kraftig shit som fikk Paul til å bli helt spe, deretter den jævla fireballen. Der røk den runden. Har bare spilt det i ca 40 min til nå, tar nok litt tid å få satt seg skikkelig inn i dette greiene..

Etter å ha prestert å bruke en snau halvtime på å komme gjennom Story med Asuka på medium (det stemmer, jeg spiller nesten aldri fighters), er jeg for demoralisert til å skrive noe konstruktivt om spillet. Derimot er Asuka droolabalicious, og så er det naturligvis artig for en aikidoka å se ekstrem-versjoner av teknikker og låser fra Aikido.

Jo, og så hater jeg herved joypad.

Opprinnelig skrevet av Shadar@26.02.2005, 17.16
Jeg skal fiste deg, Nobu. Min Paul knusevoldtar din spede, jentete lille Asuka. Hennes vakre krystalltårer skal strømme når jeg presser min gigantiske, amerikanske elskovspumpe inn i hennes trange lille j-pussy.

So there.
182024​
Du trenger strikk som holder fingerne dine sammen, slik at du ikke får skrevet slike innlegg. Eller noe overhodet, faktisk.

Jeg kommer nok aldri til å ta min fighting, real-life or digital, out in public. Når jeg først er i Japan om en måneds tid har jeg imidlertid ikke noe i mot å få dask av skolejenter, det være seg i Tekken 5 eller Samba de Tentacle 3. So there.

EagleJin

Bear Necessity
Opprinnelig skrevet av Hyulvinji@26.02.2005, 02.19
Kan man lagre kamper? Loade profiler fra både p1- og p2-minnekort? Flere profiler pr. karakter på et kort?
181873​
...

Nå har jeg ikke sett all verdens av kamper mot Jinpachi, men kan du ikke bare enten sidesteppe eller sidewalk'e Ildkulene?

- Jeg vet at Jinpachi har garantert fireball etter guardstun, men er kulene garanterte etter 1 eller 2?
- Treffer de grounded opps.?

I tekken 3 og i Tag var AI ( i den grad den fantes) tydelig styrt av systemer. I T3 holdt det med å kontre Ogres på framefordel med litt powermoves, eller Laser Cannon fra Jin for å gjøre mye skade. I Tag trenger en bare lempe Unknown av beina, og følge opp med mid hitting angrep i det hun reiste seg for å fullføre henne. Noe lignende i T5? Kontrer Jinpachi alt du gjør?

oma

Village Drunk
hohohoho, gi meg noen detaljer om steve da! er det slik at han sidestepper når han tar x eller o (3eller4)? give me more, har han noen fete nye triks?

Status
Stengt for ytterligere svar.