Jeg har lyst til å erklære at jeg hater Jinpachi. Oh, please. Alle movesene hans har høy prioritet, mesteparten av dem stunner, og han har ingen recovery time å snakke om selv. Et rent helvete å spille mot ham med svake eller short-range karakterer. Fireball-angrepet hans bruker kortere tid på å charge enn du bruker på å recovere, så hvis du er blitt mørnet litt før han bruker den, har du simpelthen tapt matchen, for du rekker sannsynligvis ikke sidesteppe. Greit at han bare er en boss character, men please ... de kunne iallfall LATT som om de ville gjøre ham rettferdig å spille mot.
Utover det synes jeg spillet føles mye mer som Tekken 3 enn noe annet. Jeg ser lite til sidewalk-systemet fra Tekken 4, og det later til å være enda mer emphasis på juggles her enn det har vært tidligere. Nesten alle charactere har nå veldig enkle setups for juggling, til og med en amatør som meg fant praktiske juggles med Paul og Bryan ganske fort. Feelingen er veldig Tekken Tag, og jeg har ikke sett noen helt skrekkelig collision detection bugs enda, bortsett fra mot Jinpachi, som har sterke angrep med høyere prioritet enn pokes. Kjempemotiverende!
Driver med ranking matcher på Hard nå, for å lære meg litt mer av nyansene i spillet før jeg går igang med trening med de få characterne jeg har noe å fare med: Paul, Bryan, Xiayou og Law. Tenker jeg må teste Raven også, i og med at han ser så balle kul ut. Noen som vil ha en liten Tekken 5 dag i morgen, om man bor i Oslo-området?