Paul er også en god buller. Han er jo Mr. Push og Stun-move. Han har fått et par raskere stuns også ... happy.
Jinpachi har en interessant stun-move som det ikke går an å slippe unna så lenge man er i range. Den stanser nesten alle angrep, selv enkelte tregere spilleres pokes, og tar 3-5 sekunder å recovere fra. I løpet av den tiden kan han gjøre nesten hva som helst, og når han først stunner deg er gjerne kampen over. Jeg klarer ham fint med Paul, ettersom jeg er så offensiv med ham, men med en gang jeg prøver meg med noen jeg ikke er like kjent med, tar det tid. Foreløpig rekord: Xiayo. Jeg brukte sikkert 20 forsøk. Hun er ganske enkelt altfor svak til å ha noe å si mot ham. Ildkulene er det bare å sidesteppe, ja, men det hjelper lite om han fyrer den opp mens du slår. Chargingen på den er nemlig raskere enn recovery fra de aller fleste vanlige angrep. Ekstremt, esktremt irriterende. Lei kan forøvrig bare legge seg ned under ildkulene, en liten relief da han knapt har push nok til å føre en kamp mot Jinpachi. Jeg håper for Guds skyld Jinpachi ikke er playable ...
Ellers kan jeg melde at Feng iallfall er en ganske barsk type. Sterk, og med noen pene sett småkomboer som er lett å connecte. Han føles faktisk litt nybegynnerspiller à la Paul. Ditto hva angår Asuka. Hun er kjapp og ganske sterk, og har det mest komfortable kastet ever (bakover og begge slagknapper, ekstra skade og lenger range enn de vanlige kastene hennes). Hun kan counter-attacke, ikke bare sveipe, og har overraskende kraftige slag. Tror jeg skal satse på å lære meg Feng og Asuka, muligens Raven, som jeg ikke har sett noe særlig til enda, men som av alle ting minner litt om Ryu Hayabusa fra Dead or Alive 3 ... Devil Jin spiller mer eller mindre som Jin fra Tekken 3, pluss laser. Heihachi har jeg ikke prøvd enda (jeg er skrekkelig dårlig med ham), men utifra hva jeg har sett når jeg har slåss mot ham, så er han veldig lik Hei i Tekken 4. Kanskje en anelse sterkere. Generelt virker det egentlig som om angrep gjør mer skade, og kampene er kortere i denne omgang. Kan se ut til at 140% helse blir standard her i gården for å få kampene litt mer episke enn 20 sekunder.
Impressions til nå: pretty good! Liker dette mye, mye bedre enn Tekken 4, og jeg mente faktisk det spillet hadde noe for seg, med sidewalkingen og alle småfeilene. Ah, og banene er litt mindre homo denne gangen. Ikke så mye ting som står i veien, faktisk veldig lite, og veggspill er ikke like ekstremt denne gangen. Det er ingen helning i terrenget (hva FAEN gjorde det i Tekken 4 i første omgang?!) og ... ja. Ting ser bra ut. Du kan loade profiler av minnekort nummer to når du spiller versus, og jo det ser ut til at du kan ranke opp i matcher, selv om det er litt pointless, ettersom du uansett kan komme deg rett opp på topp i Arcade-mode i løpet av en times tid. Jeg spilte 30 kamper i Arcade, og endte opp på 2. dan før jeg gikk igang med litt versus.
La oss se ... hva mer er det å si? Jo, Yoshimitsu har fått en god del mye moves, og Lei er litt mindre udugelig enn han var i Tekken 4. Anna ser ut til å være ganske annerledes fra Nina denne gangen, selv om jeg tviler på at hun duger NOE mer. Let's see, let's see ... Nah, jeg skriver mer etterhvert som jeg merker forskjeller. Jeg tror ikke dere vil bli så veldig skuffet. Dette er iallfall mye mer til spill enn hva Tekken 4 var.