Tekken5

Status
Stengt for ytterligere svar.

EagleJin

Bear Necessity
oma: Nei, han stepper ikke. Det er mer som sidelengs sway uten at det gir han plassering på siden. Om jeg har forstått det rett funker steves evade sway omtrent på samme måte som når Hwoarang går opp i flamingo stance. Evasive, men ikke steppende.
 

Drauden

SGs kollektive lillebror
Heihachi da? Har noen unlocked ham enna? Hvordan er han?
Tekken 5 kommer som PAL...?
 
Hyul: Leste du dette?

- No option to save replays
- No ability to record custom combos in training mode
- No ability to win gold or rank up in VS mode
- No tracking of wins/losses in VS mode

Synd med tanke på at Tekken faktisk kunne skapt litt interesse rundt dette med ranking/ ranking matcher, med tanke på at så mange spiller i Norge.
Jeg føler selv at det er totalt uinteressant hva du har klart å prestere mot en CPU, så dette var utrolig synd i mine øyne.
 
Shadar jeg regner med at man kan få Jinpachi i single player, du tror vel ikke han er like overpowered der?
 

EagleJin

Bear Necessity
Opprinnelig skrevet av Raider@26.02.2005, 19.55
Hyul: Leste du dette?

- No option to save replays
- No ability to record custom combos in training mode
- No ability to win gold or rank up in VS mode
- No tracking of wins/losses in VS mode

Synd med tanke på at Tekken faktisk kunne skapt litt interesse rundt dette med ranking/ ranking matcher, med tanke på at så mange spiller i Norge.
Jeg føler selv at det er totalt uinteressant hva du har klart å prestere mot en CPU, så dette var utrolig synd i mine øyne.
182092​
Nei, visste faktisk ikke dette før nå..
ARGH!! Det eneste som var bra med T4 er fjernet fra T5... TYPISK! :mad:
Og at de ikke tok med gold, ranking og wins/losses i VS er rett og slett tragisk!
:ninja:
Hva i pokkervold skal man med ranking i arcade når nesten ingen bryr seg katta om arcade etter å ha unlocka alt?

Får for guds skyld (om han er der) håpe at resten av spillet ikke blir skuffende [/overdrive]

Tenk så tøft det hadde vært i NM om alle kom med egne profiler.. Ville gitt NM-deltagere en ny insp til å faktisk satse litt..
 
No ability to win gold or rank up in VS mode
- No tracking of wins/losses in VS mode

Nå er jeg ikke helt sikker da, men slik jeg husker det, så er det feil. Det funker på Arcade versjonen og skal fungere på ps2 versjonen, men jeg er litt usikker der.....
 
Rank og wins/losses ville jo bare økt gameplayet så heftig mye! Får håpe du har rett der Nilo..selv om det kanskje ser ganske så mørkt ut...
 
Er ikke helt sikker på hva du mener Nilo, men på selve Arcaden, så er det selvfølgelig tracking av wins\loss. Men ikke i VS på PS2. Er enig med Hyul og Raider, er helt dust at du ikke kan ranke opp i VS.
Det er vell noe av det samme som skjedde i Evo fra VF4. Slik at man fortsatt skulle tjene penger i arcaden. Men i Evo så ble det ikke så jævlig. Der kan du iallefall ranke opp og vite hva slags win % du har i vs. Og ikke kun mot cpu'en.

"I became a Tekken Lord from beating arcade mode for a little over an hour"

Tar vell ikke lange tiden og få alle items osv da..heh

Sidestep er ett steg til siden, sidewalk går du mot\eller fra skjermen konstant.
 
Sidestep er når en tar et steg til siden bare (trykker opp eller ned i t4), mens sidewalk er når en går til siden (holder opp eller ned i t4).
 

oma

Village Drunk
er det noen som vet hvorfor det ikke er netplay på tekken fem? det er jo en av de største tabbene jeg har hørt om i år...
 

EagleJin

Bear Necessity
Poenget med items er ikke å bare ha dem på, men vise at du har gjort deg fortjent til å ha dem ved å vinne over menneskelige motstandere :p ...

http://www.tekken-official.jp/tekken5/system/index_e.html
http://www.tekken-official.jp/tekken5/syst...stem_new_e.html

Følg linkene over for en liten intro til Tekkens kontrollsystem.
Viser hvordan du kan utføre back/forward dash, side walk/step, throw/dash throw, rulle osv.

.. Er det VS mode når man spiller arcade og en annen spiller trykker "start" for å utfordre? ... *håpe :p*
 

oma

Village Drunk
joda har sett de der men det er bare utrykkene jeg ikke kan, får dem ikke helt med meg :flau:

leste på tekken zaibatsu forum noe om "turteling" hva er det?
 

EagleJin

Bear Necessity
Turtling: En defensiv spillestil der du ligger bakpå og venter med å angripe til du får frame-fordel etter en whiff (miss) eller et blokkert/side-steppet angrep fra motstanderen. Noen ser ned på denne spillestilen, mens andre bruker den (eller i hvert fall prøver å bruke den) flittig.
Passer bra til Mishimas, Kuma og Jacks etter min mening :p

Bulldogging: Motsatt av turtling. En offensiv form for angrep der du ikke lar motstanderen hvile, og du vil gjerne avbryte motstanderens moves midt i animasjonene i stedet for å vente til det er "tryggere"!
(Pokker ta Ling, Julia og Lee..).
 

SHDR

Gullmedlem
Paul er også en god buller. Han er jo Mr. Push og Stun-move. Han har fått et par raskere stuns også ... happy.

Jinpachi har en interessant stun-move som det ikke går an å slippe unna så lenge man er i range. Den stanser nesten alle angrep, selv enkelte tregere spilleres pokes, og tar 3-5 sekunder å recovere fra. I løpet av den tiden kan han gjøre nesten hva som helst, og når han først stunner deg er gjerne kampen over. Jeg klarer ham fint med Paul, ettersom jeg er så offensiv med ham, men med en gang jeg prøver meg med noen jeg ikke er like kjent med, tar det tid. Foreløpig rekord: Xiayo. Jeg brukte sikkert 20 forsøk. Hun er ganske enkelt altfor svak til å ha noe å si mot ham. Ildkulene er det bare å sidesteppe, ja, men det hjelper lite om han fyrer den opp mens du slår. Chargingen på den er nemlig raskere enn recovery fra de aller fleste vanlige angrep. Ekstremt, esktremt irriterende. Lei kan forøvrig bare legge seg ned under ildkulene, en liten relief da han knapt har push nok til å føre en kamp mot Jinpachi. Jeg håper for Guds skyld Jinpachi ikke er playable ...

Ellers kan jeg melde at Feng iallfall er en ganske barsk type. Sterk, og med noen pene sett småkomboer som er lett å connecte. Han føles faktisk litt nybegynnerspiller à la Paul. Ditto hva angår Asuka. Hun er kjapp og ganske sterk, og har det mest komfortable kastet ever (bakover og begge slagknapper, ekstra skade og lenger range enn de vanlige kastene hennes). Hun kan counter-attacke, ikke bare sveipe, og har overraskende kraftige slag. Tror jeg skal satse på å lære meg Feng og Asuka, muligens Raven, som jeg ikke har sett noe særlig til enda, men som av alle ting minner litt om Ryu Hayabusa fra Dead or Alive 3 ... Devil Jin spiller mer eller mindre som Jin fra Tekken 3, pluss laser. Heihachi har jeg ikke prøvd enda (jeg er skrekkelig dårlig med ham), men utifra hva jeg har sett når jeg har slåss mot ham, så er han veldig lik Hei i Tekken 4. Kanskje en anelse sterkere. Generelt virker det egentlig som om angrep gjør mer skade, og kampene er kortere i denne omgang. Kan se ut til at 140% helse blir standard her i gården for å få kampene litt mer episke enn 20 sekunder.

Impressions til nå: pretty good! Liker dette mye, mye bedre enn Tekken 4, og jeg mente faktisk det spillet hadde noe for seg, med sidewalkingen og alle småfeilene. Ah, og banene er litt mindre homo denne gangen. Ikke så mye ting som står i veien, faktisk veldig lite, og veggspill er ikke like ekstremt denne gangen. Det er ingen helning i terrenget (hva FAEN gjorde det i Tekken 4 i første omgang?!) og ... ja. Ting ser bra ut. Du kan loade profiler av minnekort nummer to når du spiller versus, og jo det ser ut til at du kan ranke opp i matcher, selv om det er litt pointless, ettersom du uansett kan komme deg rett opp på topp i Arcade-mode i løpet av en times tid. Jeg spilte 30 kamper i Arcade, og endte opp på 2. dan før jeg gikk igang med litt versus.

La oss se ... hva mer er det å si? Jo, Yoshimitsu har fått en god del mye moves, og Lei er litt mindre udugelig enn han var i Tekken 4. Anna ser ut til å være ganske annerledes fra Nina denne gangen, selv om jeg tviler på at hun duger NOE mer. Let's see, let's see ... Nah, jeg skriver mer etterhvert som jeg merker forskjeller. Jeg tror ikke dere vil bli så veldig skuffet. Dette er iallfall mye mer til spill enn hva Tekken 4 var.
 

SHDR

Gullmedlem
Våre venner på Play Asia. NTSC-PS2 er the shit! Spiller ikke europeiske releaser lenger. Hva skal man med slikt? Driver og pimper og characterne mine nuh. Dette er noe for deg, Nilo: Baek kan få, you guessed it, LILLA PIMPDRESS. Ikke noen fjær i hatten, dessverre, men en real hestepisk og noen skikkelig ekle, lilla solbriller veier opp for det. ph33r.

Ellers kan det nevnes at Kuma har fått seg et nydelig lite fuglerede på hodet, og at jeg er iferd med å gjøre skrekkelige ting med Xiayos skoleuniform. =D
 
Seriøst hvis man ikke får vs rankings så har jeg allerede mistet litt av lysten min.....
 

EagleJin

Bear Necessity
Frame = bilde. NTSC versjoner av Tekken sender 60 frames pr. sek., og hvor lang tid teknikker tar måles ofte i antall frames. Med kunnskap om frame-tid til hver teknikk kan man regne ut om en har fordel etter blokk, whiff o.l.. Kan være veldig nyttig kunnskap om du spiller på høyere nivå.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.