Tekken5

Status
Stengt for ytterligere svar.
Hva med fluktbar? Ellers så dukket unnslippbar også i mitt hode, men det høres grusomt ut. .. Det er nesten umulig å beskrive det i et ord..
Jaa.. Laste ned :p

oma

Village Drunk
oi mye spam nå...men er det sånn at viss man trykker beskyttelses knapper (d/b) når slag/spark kommer der så vil det bli parry?

når det skjer sammtidig?

EagleJin

Bear Necessity
Nei, men om du trykker d/f tar du low parry.

Let litt på tz så finner du et emnet om TZ TorrentTracker. All info står der ;)

omg....

Alt+F4
Alt+F4
Enter

Opprinnelig skrevet av NukleuZ@14.03.2005, 11.39
omg....

Alt+F4
Alt+F4
Enter
189702​
hihii :p nuki da , må ikke gå hardt utover de "jeg gidder ikke leite etter det selv server alt jeg vil ha på et sølvfat" folket :p ;)

Lmao!!

Nice one, Nuk!!

Opprinnelig skrevet av oma+14.03.2005, 12.30-->
dataen slo seg av..... ? kjip link
189717​
[/b]

Opprinnelig skrevet av Crosis@14.03.2005, 22.26
<!--QuoteBegin-NukleuZ
@14.03.2005, 11.39
omg....

Alt+F4
Alt+F4
Enter
189702​

hihii :p nuki da , må ikke gå hardt utover de "jeg gidder ikke leite etter det selv server alt jeg vil ha på et sølvfat" folket :p ;)
190126​

Opprinnelig skrevet av Wallace@14.03.2005, 23.52
Lmao!!

Nice one, Nuk!!
190189​

At det funka av alt.... Tror jeg ikke glemmer denna på en stund nei!

Wallace, jeg jobber med å fikse bilen så jeg får tatt en tur til dere snart ;) Bytta batteri idag, som jeg bøffa fra en rullestol... Litt kjipt av batteriet var for stort og måtte presses ned da men..

Opprinnelig skrevet av oma@15.03.2005, 16.34
dere tror vel ikke seriøst at jeg gikk på den? hallo...
190465​
Seff brødhue nok som du er som ikke klarer å skrive en adr. og trykke på en link men må mase om andres hjelp seff tror jeg du gikk på den...

oma

Village Drunk
ok jeg ser hvorfor dere tror det... men jeg gikk ikke på den.... bevis? går IKT-driftsfag på vk1 på skole så... om dere tror det eller ei er en annen sak...

Har ikke spilt spesielt mye, men mest rekkevidde mangler som plutselig sitter og standard dritt hvor low saker treffer selv om jeg er low... Og ser det i replay'en mest ting man irriterer seg over..

EagleJin

Bear Necessity
Ok. For å være helt ærlig begynner jeg å bli smått forbanna på Tekken 5.

1. Skadenivået:
- Sansynligvis blir ikke livbaren økt i NM, og da kommer det til å gå unna! For skadenivået i T5 er så sykt at arcader i Korea nå har begynt å øke livbaren, og noen konsollturneringer rundt omkring øker til 140%. Taler for seg selv...

2. Vegger:
- Bare at de er der er ille nok, men at de atpåtil skal føre til så lett fører til 80 OG 90&-combos er UFATTELIG irriterende!

Noen enkle wall-comboer med sjuk skade:
D.Jin/Kaz: ewgf, ewgf, w!, tgf,3 = 70%
Bryan: f,b+2, f+1+2, 1, 3,3, w!, 1,2,1, d/f+3 = 80-90%
Jack-5: ff+2, u/f+4, w!, d/b+1,1,1,2 = 70%+..
Dette er noen få eksempler av mange...
------

De to punktene over er gammelt stoff, men det er mer som gjør T5 til et irritasjonsmoment i spillserien...

3. Crush-systemet
- Ja, det beryktede "Crush", som skulle gjøre T5 til et dypere spill har nå gjort det til en kverkendes irriterende low-move-foretrekker, og gir karakterer som Devil Jin store problemer fordi de mangler gode low-moves eller har for få mid-moves til å klare seg i lengden. Crush kan også brukes for å komme ut av pressede situasjoner:
Ta ewgf. En av de mest fryktede launcherne i spillet kan enkelt brytes med å bruke f.eks. Kumas d/b+2, Kings d+3+4, D.Jins d/b+3 osv osv. Det er ikke bare snakk om frames her, men om prioritet. Low moves har prioritet over High moves.

Ta ewgf. En av de mest fryktede launcherne i spillet kan enkelt brytes med å bruke f.eks. Kumas d/b+2, Kings d+3+4, D.Jins d/b+3 osv osv. Det er

4. Kastenes prioritet
- Du kan vinne over et slag/spark med kast. Du kan bryte et slap/spark mid-animasjon med et kast, for så lenge framesa er på din side er du safe, og kast i T5 tar SJUK skade. I tillegg er situasjonene etter throwescapes nesten håpløse, da den som bryter i mange tilfeller enkelt kan lempe inn et hurtig angrep med god skade. Morsomt.

5. Situasjonsløsning
- Noe av det kjipe med T4 var at jabs var alt for viktig for å bli seierherre. Det ser ut til at noe av det samme gjelder i T5. Ikke i like stor grad, men den vanlige jaben er fremdeles av stor viktighet, spesielt for å komme ut at pressede situasjoner. Man kan også bruke "Crush" til sin fordel når man blir presset, og i noen tifeller kaste, men her stopper valgene. Det er kun i angrep at du har flere valg, og også av disse er det temmelig få som virkelig er gode.
------------------

Det var vel alt for denne gang... Kunne også nevnt ranking og alt det der igjen, men det har ingen effekt på gameplay så det blir feil av meg å nevne det i denne sammenhengen..

Ikke tolk dette feil. Jeg synes fremdeles at spillet er kult, men det har noen sider som godt kunne vært forbedret...

Jaja Eagle vi får iaffal løst de to første ved å sette opp livbaren, og velge bretta uten vegger... Må se meg enig at det er alt for høy skade, syntes nesten det hadde blitt mere interesant om de hadde så og si fordoblet livbaren.. Men men man kan ikke få alt her i livet, jeg tenker jeg bare godkjenner det som det er å prøver å bli god med de regler og bugs som finnes... Men jeg/vi alle som spiller må slutte å lage unskyldninger, tross alt ens egen feil at man blit klistret opp etter veggene:p

Combo'er kan ta for mye skada i T5 ja, helt enig. Men, man kan jo sette opp lifebar'en.. så det er overlever jeg. Veggene er annoying ja, mest fordi man ikke kan wall tech'e. For min del fjern alt av vegger i Tekken spilla.

Dette er det jeg har å klage på for tiden..
Positivt er det jo at det kan ikke være så vanskelig for Namco å justere damage'en på combo's til neste spill. Og det kan ikke være så mye problemer med å fjerne vegga heller. :tommelopp:

Opprinnelig skrevet av JINsama@15.03.2005, 19.07
Combo'er kan ta for mye skada i T5 ja, helt enig. Men, man kan jo sette opp lifebar'en.. så det er overlever jeg. Veggene er annoying ja, mest fordi man ikke kan wall tech'e. For min del fjern alt av vegger i Tekken spilla.

Dette er det jeg har å klage på for tiden..
Positivt er det jo at det kan ikke være så vanskelig for Namco å justere damage'en på combo's til neste spill. Og det kan ikke være så mye problemer med å fjerne vegga heller.  :tommelopp:
190594​
Sant nok, håper de fikser det.. Men de tørr nok ikke fjerne veggene helt pga press om graffik ol, men helt klart gjeninfør wall tech'e det er det minste de kan gjøre..!!!

Spørsmål: Tar man egentlig mer damage enn i Tekken 3?
Jeg mener å huske at der tålte man veldig lite...

Og: Jeg har lest at karakterene fra TTT til Tekken 4 gjennomgikk store forandringer (det skal jeg si meg enig i), og at samtlige av karakterene ser mer puslete ut, men Jin synes jeg bare ble forbedret! Han var alt for lik Kazuya i utgangspunktet, og lignet ikke engang på den unggutten som han er. ^_^

Status
Stengt for ytterligere svar.