TETRIS TETRIS TETRIS... TIL DS

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Tetris har aldri vært online før, ingen tvil der. Online blir nok spillet enda morsommere, ingen tviler på dette heller. Det er derimot prisen på pakken jeg stiller meg tvilende til. Å ta betalt 350 kroner for et ørten år gammelt spill med online-funksjoner synes jeg er litt drøyt.[/b]
TetriNet er det noe som heter. Laget av en eller annen bondetamp som har besudlet Tetris-formelen med ymse skrot - blant annet forsinkelse på brikkene som ødelegger flyten, altfor tilgivende flytting av landede brikker, og et ræva kontrollsystem. Omtrent som Tetris Worlds på Xboxen, som vel var hva kapteinen over meg her refererte til.
Men nok en jævla gang: Det er Nintendos Tetris. 350 flis for Nintendo-Tetris er vel en deal på linje med samtlige current-gen-spill som er blitt portet til Xbox 360 (betal mer, få mindre!), innenfor ditt verdisystem. Hvis du skal få trusa di så jævlig langt opp i rævsprekken over at Nintendo våger å gi ut et gammelt spill med nye funksjoner og ny grafikk osv., så kan du faenmeg reagere litt på det også.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Så hvorfor gjør Tetris DS de portene mer attraktive, siden du ikke rakker ned på dem, hmm?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Du anser alle Tetris-utgivelser for å være likeverdige, så da trekker jeg inn rene cash-ins som jeg mener har langt dårligere eksistensgrunnlag enn Tetris DS for å underbygge argumentene mine. Ser ikke helt forskjellen.

Selv om de og er nettopp det, forsvarer ikke det tetris.
Lille Ole: "Jeg synes denne melka her smaker gammelt.."
Mamma: "Men naboene har enda gamlere melk.."
Lille Ole: "Daså, da smaker denne melka mye bedre..."

Buggz

Jævla Buggz
Medlem av ledelsen
Jeg vil anta at den gamle melka smaker en god del bedre enn naboenes enda eldre melk, men det er jo igjen et stykke forbi argumentet til Yeti. I bunn&grunn er jo poenget at man får mye mer for pengene i Nintendo Tetris enn de fleste porter/oppfølgere/annet skrot man finner rundt om på konsollene, som f.eks. EAs spillserier som gjør langt mindre ut av seg for hvert iterasjon, i motsetning til Nintendos serier.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Lille Ole: "Mamma, hvorfor kostet bilen vår 25% mer enn bilen til naboen, når de er helt like?"
Mamma: "Fordi garasjen vår er bedre."

...kontra...

Lille Ole: "Mamma, hvorfor må jeg betale for dette spillet når det finnes gratisversjoner av det på nett?"
Mamma: "Fordi dette er laget av noen som faktisk har peiling på Tetris, istedenfor bondetamper som må tukle med oppskriften slik at den blir ødelagt. Dessuten er det med onlinespilling."
Lille Ole: "Fy faen, Alex er en kverulant som har lett for å rote seg bort i sine egne argumenter."
Mamma: "Javisst, og det er derfor han ikke får noen ukepenger mer."

Klarer ikke helt å se at det skal være et bedre kjøp jeg heller, gitt. :rulleøyne:

Lille Ole: "Mamma, hvorfor må jeg betale for dette spillet når det finnes gratisversjoner av det på nett?"
Mamma: "Fordi dette er laget av noen som faktisk har peiling på Tetris, istedenfor bondetamper som må tukle med oppskriften slik at den blir ødelagt. Dessuten er det med onlinespilling."
[/b]
Djis, det er jo ikke det jeg argumenterer mot. Det er da ingen tvil om at dette sansynligvis blir det beste Tetris-spillet noensinne. Jeg stiller meg snarere skeptisk til verdien av spillet. Sammenlignet med f.eks. Live Arcade-spilla (som er like gjennomførte og dype) til 30 kroner, synes jeg dette er vel drøyt. Forstår man hva jeg sier?

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Da vil jeg spørre deg om en liten ting, herr Alex: Får du en fysisk gjenstand når du betaler for Live Arcade-spill, eller er det kun tilgang til å laste ned data du kjøper en lisens på?
Sier ikke at det er kulere å betale for en tom eske med et mikroskopisk spillkort i, men jeg innser i det minste at slikt ikke er gratis.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Sett på deg brillene og les siste linja i mitt forrige innlegg om igjen.
Nei, jeg synes ikke det er verdt det, men jeg har akseptert at det er prisen man må betale for spill i dag. Jeg synes ingen spill er verdt mer enn 300 spenn, men det synes tydeligvis de som utgir spillene. Jeg er en stor tilhenger av å la spill være tilgjengelig over nett sånn at man slipper å betale for distribusjon og innpakning når man kjøper, men jeg er en større tilhenger av å spille Tetris på DS-en min over nett.

*Setter på meg brillene.*
Der løp du nettopp deg selv i bena, igjen.
Du klarer ikke å rokke deg unna "jeg liker Tetris, derfor er prisen grei"-argumentet. Jeg synes dette er alt for mye penger for et spill som er så simpelt og gammelt. Onlinemodus er ikke verdt 350 kroner. Med samme brillene kan jeg ta en titt på Resident Evil til DS, det er omtrent like kynisk, men folk kjøper det allikevel. Det gjør det fremdeles ikke til god valuta.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Ikke for deg, nei. Men så har vi allerede fastslått at jeg kun spiller Nintendos Tetris-spill. Jeg synes det er verdt å betale ekstra for å få en genuin Nintendo-utgave, men jeg klarer ikke å se hva man betaler ekstra for når det gjelder X360-spill uten noe nytt.
RE DS ser også temmelig verdiløst ut, uten at jeg har spilt det.
Så. Hvor var det jeg snublet over mine egne argumenter her, mister vet-ikke-hva-"rokker"-betyr?

Igjen, å bringe frem andre svake spill som argument fremmer ikke poenget ditt i det hele tatt. Argumentasjonen din forblir "jeg synes det er verdt det". At XBox360 har et par teite spill er jo totalt likegyldig.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Se litt på din egen argumentasjonsrekke før du påstår at det der er irrelevant, jødefar.

Mener du XLA-spillene? De er jo nærmest eksakte samme tilfeller som Tetris DS. Eldgamle spill som har blitt pusset opp. Når de i tillegg har så ulik pris er de enda bedre sammenligningsgrunnlag.

Mens du kommer med helt tilfeldige spill som du mener gir lite valuta. Jeg kunne likesågodt sagt at siden Johnny Bazookatone er dårlig, bør jeg løpe å kjøpe meg Sonic Riders. Det er jo tross alt bedre valuta enn Johnny Bazookatone.

Yetipants

Mein Gampf
Medlem av ledelsen
Veit du hva? Jeg gidder ikke mer. Gratulerer, din taktikk med å overse poenget mitt og fakta fullstendig lyktes, så nå kan du sette deg i runkekroken din og riktig gni deg i hendene mens du gliser godt. Det har du ærlig fortjent, ditt apetrekk.